AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 25 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 482
    Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Du sier det selv, du har ikke peiling og har heller ikke hørt RF82.
    Hva får deg til å velge CV? (tydeligvis ikke lydkvaliteten, den har du jo heller ikke hørt)
    For det at noen kan hevde at en som ikke liker RF82 dermed heller ikke har peiling, det vitner jo om et utrolig mangfold...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamiker
    Eller kanskje de ikke kjenner alternativene nei...
    Og det er jo hele poenget her!

Dersom det for meg stod mellom cv og klipsch så hadde jeg valgt cv.
    Jeg har hørt de. Sett masse film på xls215 samt hørt musikk. Syntes det var supert. Skikkelig live følelse.
    Men proson, Yamaha, dynaudio etc. Vet jeg ingenting om. Kan godt hende de har noe som passer perfekt for meg. Også blitt anbefalt mye xtz. Men har aldri hørt noe derfra heller.

Edit: skiver på en iPad med autokorrektur....

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brightside
    Og det er jo hele poenget her!

Dersom det for meg stod mellom cv og klipsch...
    Men det er jo nettopp DET som er poenget, det står ikke mellom Klipsch og CV, eller XTZ, eller Swans, eller Dali, eller B&W, det står faktisk mellom mer enn 1000 ulike merker.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du mener kanskje graden av mangfold på forumet klart indikerer at folk kjenner til alternativene?
    Gidder ikke trykke meg så mye inn på fanboytrådene, mye av det som diskuteres der er ren underholdning. Jeg har tatt et valg og trenger ikke rettferdiggjøre det for noen.

Man er jo like langt, hvor skal man få hørt og gjort seg opp en mening om disse 1000 produktene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jo nettopp DET som er poenget, det står ikke mellom Klipsch og CV, eller XTZ, eller Swans, eller Dali, eller B&W, det står faktisk mellom mer enn 1000 ulike merker.
    Kommer tydeligvis ikke så godt frem, men jeg er helt enig med deg. :wink:

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe klipsch selger som hakka møkk. En av de mest populære høytaler produsenten der ute med alt fra øretelefoner til highend. Hvorfor diskutere dette videre?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg synes er mest merkelig er at man diskuterer Klipsch vs ikke Klipsch når merket har en spredning i lydkvalitet som ikke likner noe annet. Ok, Swans har litt av det samme, men Klipsch er virkelig til det ekstreme. Hører man for eksempel på Palladium-serien så er de rimelig gode, men ser man på LaScala så er det ikke lett å finne noe som minner om kvalitet verken i hvordan de spiller, hvordan de ser ut eller hvordan de er bygget. Det som også er interessant er at 2 modeller i samme serie kan befinne seg på to ulike planeter lydmessig, og ikke bare det, men når en modell blir oppgradert så er de i blant så ulike at man kan lure på om de overhodet kommer fra samme produsent. Når noen skriver "Du bør kjøpe Klipsch" eller "Klipsch gir mye for pengene" uten å presisere modell er det så steike dumt at man bør vurdere å konfiskere PC-en deres.

Ellers er jeg hjertens enig med dem som savner mangfoldet. Et forum bør dreie seg om nettopp det. Jeg mener, er dere her for å lese om at noen andre digger den høyttaleren dere selv har? Kan dere ikke da i stedet bruke tiden på å lytte til den høyttaleren? Eller er den ikke bra nok til at dere gidder det? Selve forumet burde jo i stor grad dreie seg om leting etter spennende nye ting og, som noen nevnte her, Toyota Corolla er det forbanna mange av ute i verden men det blir ikke en spennende bil av den grunn. Hvem gidder å frekventere et bilforum der ingen diskuterer noe annet enn Corolla?

Det som ikke gjør saken bedre er at det later til at folk flest kjøper Klipsch først og fremst fordi de har fått dem skambillig. Gled dere til hypen går i stå. Da blir de like umulig å få solgt brukt som Focal.
    hehe snakk om pissepreik!!! Lascala er noe av det mest ekstreme som er produsert og som kan brukes i en normal stue. Dynamikk og mellombass i verdens klasse. I tilegg så er de geniale i konstruksjonen.er en hennsigt til at de ser ut som de gjør!!! Ddt geniale med klipsch og flere andre produsenter er at de har høytalere i alle prisklasser. Erfaringsmessig så har jeg selv hatt b&w. Verity, focal, chario, usher, t+d, xtz, dali, cv +++ masse bra merker der ute men til min stil og lommebok så er klipsch favoritten

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hehe klipsch selger som hakka møkk. En av de mest populære høytaler produsenten der ute med alt fra øretelefoner til highend. Hvorfor diskutere dette videre?
    Fordi det finnes andre ting som spiller bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi det finnes høyttalere der ute med flere egenskaper en det Klipsch innehar ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe snakk om pissepreik!!! Lascala er noe av det mest ekstreme som er produsert og som kan brukes i en normal stue. Dynamikk og mellombass i verdens klasse. I tilegg så er de geniale i konstruksjonen.er en hennsigt til at de ser ut som de gjør!!! Ddt geniale med klipsch og flere andre produsenter er at de har høytalere i alle prisklasser. Erfaringsmessig så har jeg selv hatt b&w. Verity, focal, chario, usher, t+d, xtz, dali, cv +++ masse bra merker der ute men til min stil og lommebok så er klipsch favoritten
    LaScala er jo en 1000 år gammel konstruksjon. Det skjer faktisk en utvikling innen høyttalerfaget også. Bedre bevis på akkurat det enn LaScala er det vanskelig å finne. Forklaringen på at de er laget slik de er finner du på Klipsch sin egen hjemmeside, og for enkelhets skyld kan jeg jo sitere den her:

"When the La Scala first launched in 1963, audio pioneer Paul W. Klipsch made it for Arkansas gubernatorial candidate Winthrop Rockefeller to use as a public address speaker."

Det er altså en 49 år gammel konstruksjon med datidens teknologi, og den er ikke en gang beregnet på hjemmebruk. Men så er de jo heller ikke til å holde ut med mindre man har en forsterker som farger lyden i riktig retning.

Forøvrig synes jeg Gunnar Brekke påpekte en interessant ting i en artikkel en gang. Det handlet ikke om LaScala men generelt om høyttalere som ikke spiller bass. Fritt sitert: "Man kan få en følelse av at en høyttaler har veldig tight og tørr midbass hvis den ikke er i stand til å gjengi dypbass."

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joaksle
    Har vell også noe med hva folk har råd til å kjøpe også.
    Jeg for min del skulle ønske jeg kunne kjøpe noe i den dyrere klassen på forsterker delen, men som lærling og nybegynner innen audio/hjemmekino system er Klipsch RF-82 og en Onkyo TX-NR 709 dyrt nok + jeg er veldig fornøyd med lyden. Oppgraderinger kommer sakte men sikkert, men ting tar tid med 10-15k i månedslønn.
    Fint du er fornøyd med lyden, hadde disse før jeg også og var kjempefornøyd. Høyttalere som også vokser med kvaliteten på forsterker du setter på dem.

Håper uansett anlegget skaper gnist for en hobby som kan oppgraderes i det uendelige og vare livet ut. Mye lyd for pengene i den fasen du er i nå

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enhetene i heritage serien er byttet flerfoldige ganger (selv om modellbetegnelsen er lik), men grunndesignet er stort sett det samme ja, fordi driverene er fortsatt stort sett det samme.
    det er ikke klipsch som lager de, men eminence, atlas, electrovoice etc som står for delene.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forøvrig synes jeg Gunnar Brekke påpekte en interessant ting i en artikkel en gang. Det handlet ikke om LaScala men generelt om høyttalere som ikke spiller bass. Fritt sitert: "Man kan få en følelse av at en høyttaler har veldig tight og tørr midbass hvis den ikke er i stand til å gjengi dypbass."
    Så det trøkket man kjenner i brystkassa fra LaScala er innbilning/kun en følelse og hadde også forsvunnet hvis man setter på en sub?

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dypbass som bare rakkern hos meg hvertfall :P

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Så det trøkket man kjenner i brystkassa fra LaScala er innbilning/kun en følelse og hadde også forsvunnet hvis man setter på en sub?
    Det er langt mellom "kjenner trykket i brystkassa" og "i verdensklasse" skulle jeg mene.

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Dypbass som bare rakkern hos meg hvertfall :P
    Det kan ha sammenheng med at du IKKE har LaScala.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler det blir litt tynt grunnlag at flere her inne argumenterer for Klipsch med dynamikk, punch og høy SPL. En god høyttaler bør da ha flere egenskaper enn dette ?

Min egen erfaring er at Klipsch nesten kun har disse egenskapene. En annen jeg kommer på er hvor følsomme de kan være for hvilken forsterker du setter på dem, men dette gir dem ikke nødvendigvis milesvis med mer detaljer og luftigere diskant av den grunn.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LaScala er jo en 1000 år gammel konstruksjon. Det skjer faktisk en utvikling innen høyttalerfaget også. Bedre bevis på akkurat det enn LaScala er det vanskelig å finne. Forklaringen på at de er laget slik de er finner du på Klipsch sin egen hjemmeside, og for enkelhets skyld kan jeg jo sitere den her:

"When the La Scala first launched in 1963, audio pioneer Paul W. Klipsch made it for Arkansas gubernatorial candidate Winthrop Rockefeller to use as a public address speaker."

Det er altså en 49 år gammel konstruksjon med datidens teknologi, og den er ikke en gang beregnet på hjemmebruk. Men så er de jo heller ikke til å holde ut med mindre man har en forsterker som farger lyden i riktig retning.

hehe leste du testen til Rognlien da? En høytaler konsyruksjon som fortsatt spiller rått etter over 60år!!! Nå er det stort sett kassen som er noelunde lik da det meste av drivere/delefilter etc er fornyet flere ganger. Spiller bra med både transer og rør. I tilegg så gir de et stooort lydbilde

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er langt mellom "kjenner trykket i brystkassa" og "i verdensklasse" skulle jeg mene.
    Hehe nå er det faktisk få høytalere som har den dynamikken og trykket som la scala.Få 15" som er så hurtige! Folk har forskjellig smak men det som er litt kult for oss som liker klipsch er at vi er så sinnsykt mange hehe

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ha sammenheng med at du IKKE har LaScala.
    Hva har du av høytalere og elektronik?

Side 6 av 25 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •