AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 482
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har katt, den er skikkelig kosete og maler stort sett hver gang jeg er borti den. Er i grunn litt koselig.
    Men hadde den klort meg til blods hver gang jeg gikk forbi hadde han vært hivd ut for lenge siden..

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Jeg har katt, den er skikkelig kosete og maler stort sett hver gang jeg er borti den. Er i grunn litt koselig.
    Men hadde den klort meg til blods hver gang jeg gikk forbi hadde han vært hivd ut for lenge siden..
    Jo, men nå er det bare vi som er spesielt intresert i denne hobbyen som klarer å oppleve disse egenskapene. De som bare skal ha seg en høyttaler, men vil forsikre seg om å gjøre et godt kjøp, er ikke folkene som hører på høyttaleren i seg selv. de hører på musikken.

De sitter ikke i sweetspot, de gjør sine verdagsting mens de hører på musikken sin.
    De kalibrerer ikke noe som helst, de justerer ikke noe teknisk(fase, tidsdomene), de stiller opp og ned bass og diskant etter preferanse osv.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    For å ta opp et poeng en annen forumbruker hadde for en tid tilbake; Hvis Klipsch er så bra som "alle" skal ha det til, hvorfor ligger det til enhver tid minst 3-4 par på Avtorget?

Og hvor mange av de 3-4 par til enhver tid selger Klipsch fordi de IKKE var fornøyd? 90% av tilfellene jeg har lest er pga flytting eller oppgradering.

Nå er det kanskje ikke så lurt å si at man ikke er fornøyd med noe man prøver å selge..

Den mest solgte "bilen" i verden er Ford F-150
    Det er faktisk en Toyota Corolla

Top 10 Best Selling Cars of All Time | AutoGuide.com News

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Som tittelen tilsier lurer jeg avogtil på om dette har blitt et rent Klipsch forum.

Nesten alle her inne eier Klipsch, og Klipsch blir alltid anbefalt i hver "Jeg trenger hjelp til nye høyttaler" tråder. Etter et par år her inne blir mye forumlesing rett og slett litt kjedelig. Det går i det samme om og om igjen. Klipsch er stort, noe XTZ, noe B&W og noe Dali. Det som også er litt irriterende er at noen Klipsch fans fremhever Klipsch som det aller beste, og jeg kan ikke annet enn å se at de aldri har hatt andre høyttalere i sine oppsett den tiden de har sittet her inne heller. Det blir rett og slett for tynt grunnlag å dømme andre merke nedeom og hjem på.

Jeg savner merker som KEF, Canton, Elac, Dynaudio, Focal, Audiovector, System Audio osv osv. Tråder som omhandler noen av disse merkene er tilnærmet helt stille, og det synes jeg er skremmende da disse høyttalerne er langt bedre en Klipsch RF serien som er ekstremt dominerende.

Forstå meg rett, jeg er litt i begge leire å dømmer ikke Klipsch nedeom og hjem, men av egen erfaring så vet jeg det er mye annet bra også der ute.

Tanker om dette ?

Men jeg skjønner godt at mange foreslår Klipsch. Utrolig mye kino lyd for pengene. B&W er også et godt eksempel. Er en grunn til at B&W har vært verdens mest selgende hifi-produsent i snart 30 år! Men ja. Jeg syns nesten det er litt for mye Klipsch RF83 og SVS PB-12 i de flotte kinoene noe her eier. Men alle beste er Klipsch i HVERTFALL IKKE. Klipsch Palladium P39F og Klipschhorsn osv er high-end men laaangt i fra Snell THX Reference nivå )

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter litt med å forstå hvorfor Klipsch liksom skal være så veldig mye mer tilgjengelig enn andre merker. Lokalt her hoss meg er det lettere å oppdrive andre merker enn Klipsch. Den lokale hifi pusheren som fører Klipsch her i byen er også veldig snar med å anbefale andre ting istedenfor, og Klipsch har han lite av på lager.

De gangene jeg har vært innom Elkjøp og Lefdal er det somregel RF-62 I/II de har, og stort sett må dette også bestilles da det selvfølgelig ikke er på lager.

Selv har jeg bestilt Klipsch 2 ganger via nett da det ikke var å oppdrive lokalt.

Det er jo også nok av nettbutikker med mye forskjellige merker der ute så utvalget skulle det ikke stå på om folk tørr å handle uhørt.

Ble nesten så gira av denne tråden at jeg funderer på å pakke opp mine RB-81 II igjen bare for en rask lytt.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå Canton go figure!:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Har nå Canton go figure!:twisted:
    Judas :-)
    Du som hadde full GX pakke fra Monitor Audio ;-)

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ta opp et poeng en annen forumbruker hadde for en tid tilbake; Hvis Klipsch er så bra som "alle" skal ha det til, hvorfor ligger det til enhver tid minst 3-4 par på Avtorget?
    Sikkert mange gode grunner til det. Flytting. Ommøblering. Ny partner. Familieforøkelse. Overgang fra surround til stereo. Overgang fra stereo til surround. Oppgradering - til et par dyrere Klipsch, eller noe annet. Lyst til å prøve noe nytt og annerledes...... Tipper at det meste av det du finner av topp utstyr på bruktbørsen - ikke nødvendigvis bare Klipsch - dekkes av disse grunnene. Selv solgte jeg i fjor en del topp utstyr - som jeg aldri hadde trodd at jeg skulle selge - ganske enkelt p.g.a. flytting.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:roll:
    Man kan jo se litt på entusiasttrådene også.

http://avforum.no/forum/klubb-entusiasttrader/

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig, forumet består så si av klipsch.
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pøbb
    enig, forumet består så si av klipsch.
    Uenig!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heilt ueinig! Det er ein og anna som diskuterer Onkyo og (som hans sikkert skal ha på Klipschane sine då...). Som feks. meg.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Bang for your bucks" er nok en viktig grunn.. Så har jeg en mistanke om at Elkjøp/Lefdals knalltilbud har gjort sitt for at mange har blitt Klipsch RF eiere..

Har aldri hatt Klipsch i hus, men jeg er meget glad for dette forumet. Uten hadde jeg aldri hadd XTZ/Swans/Emotiva og SVS i hus

Og neste gang E/L "gir bort" RF52/62 eller 82 slår jeg muligens til, bare for å prøve

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det man egentlig kan mistenke er at halvparten av medlemmene her har provisjon på klipsch

Har tenkt det samme som trådstarter lenge og prøvd å nevne det i etpar sammenhenger men da blir det ramaskrik på grensa til at jeg venta på sammenstimlig av mopeder utenfor her

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch rf 82 myk koster ca 8000 kr for to stk på elkjop.no
    På hifiklubben (eneste butikk jeg har kjennskap til) så får du noe rimelig drøyt fra CV for samme prisen.
    Jeg har ikke peiling på noen av disse annet enn begge er visst nok bang for your buck.
    Jeg hadde lett valgt CV.
    Men skal pent holde kjeft fordi jeg IKKE har prøvd klipsch.
    Og det er vel poenget her? Folk anbefaler uten å ha noe å sammenligne det mot...

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg synes er mest merkelig er at man diskuterer Klipsch vs ikke Klipsch når merket har en spredning i lydkvalitet som ikke likner noe annet. Ok, Swans har litt av det samme, men Klipsch er virkelig til det ekstreme. Hører man for eksempel på Palladium-serien så er de rimelig gode, men ser man på LaScala så er det ikke lett å finne noe som minner om kvalitet verken i hvordan de spiller, hvordan de ser ut eller hvordan de er bygget. Det som også er interessant er at 2 modeller i samme serie kan befinne seg på to ulike planeter lydmessig, og ikke bare det, men når en modell blir oppgradert så er de i blant så ulike at man kan lure på om de overhodet kommer fra samme produsent. Når noen skriver "Du bør kjøpe Klipsch" eller "Klipsch gir mye for pengene" uten å presisere modell er det så steike dumt at man bør vurdere å konfiskere PC-en deres.

Ellers er jeg hjertens enig med dem som savner mangfoldet. Et forum bør dreie seg om nettopp det. Jeg mener, er dere her for å lese om at noen andre digger den høyttaleren dere selv har? Kan dere ikke da i stedet bruke tiden på å lytte til den høyttaleren? Eller er den ikke bra nok til at dere gidder det? Selve forumet burde jo i stor grad dreie seg om leting etter spennende nye ting og, som noen nevnte her, Toyota Corolla er det forbanna mange av ute i verden men det blir ikke en spennende bil av den grunn. Hvem gidder å frekventere et bilforum der ingen diskuterer noe annet enn Corolla?

Det som ikke gjør saken bedre er at det later til at folk flest kjøper Klipsch først og fremst fordi de har fått dem skambillig. Gled dere til hypen går i stå. Da blir de like umulig å få solgt brukt som Focal.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det man egentlig kan mistenke er at halvparten av medlemmene her har provisjon på klipsch

Har tenkt det samme som trådstarter lenge og prøvd å nevne det i etpar sammenhenger men da blir det ramaskrik på grensa til at jeg venta på sammenstimlig av mopeder utenfor her
    Hva får deg til å tro at halvparten av medlemmene på avforum har økonomiske interessert i Klipsch? Vet du hvor mange medlemmer det er på forumet, så skjønner du kjapt at den kommentaren din faller på sin egen urimelighet? :wink:

Ellers skjønner jeg ikke problematikken, folk må jo evne å gjøre seg opp egne meninger hvor smak/subjektive meninger og prestasjonen på produkt(et) kommer i harmoni.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brightside
    Klipsch rf 82 myk koster ca 8000 kr for to stk på elkjop.no
    På hifiklubben (eneste butikk jeg har kjennskap til) så får du noe rimelig drøyt fra CV for samme prisen.
    Jeg har ikke peiling på noen av disse annet enn begge er visst nok bang for your buck.
    Jeg hadde lett valgt CV.
    Men skal pent holde kjeft fordi jeg IKKE har prøvd klipsch.
    Og det er vel poenget her? Folk anbefaler uten å ha noe å sammenligne det mot...
    Du sier det selv, du har ikke peiling og har heller ikke hørt RF82.
    Hva får deg til å velge CV? (tydeligvis ikke lydkvaliteten, den har du jo heller ikke hørt)

Newcomer joaksle sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Lydnirvana er vist RF-82 drevet av en yamaha eller onkyo reciever til 8 lapper....
    Har vell også noe med hva folk har råd til å kjøpe også.
    Jeg for min del skulle ønske jeg kunne kjøpe noe i den dyrere klassen på forsterker delen, men som lærling og nybegynner innen audio/hjemmekino system er Klipsch RF-82 og en Onkyo TX-NR 709 dyrt nok + jeg er veldig fornøyd med lyden. Oppgraderinger kommer sakte men sikkert, men ting tar tid med 10-15k i månedslønn.

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Ellers skjønner jeg ikke problematikken, folk må jo evne å gjøre seg opp egne meninger hvor smak/subjektive meninger og prestasjonen på produkt(et) kommer i harmoni.
    Ja, du mener kanskje graden av mangfold på forumet klart indikerer at folk kjenner til alternativene?

Side 5 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •