AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 482
    Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

klipsch

Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Som tittelen tilsier lurer jeg avogtil på om dette har blitt et rent Klipsch forum.

Nesten alle her inne eier Klipsch, og Klipsch blir alltid anbefalt i hver "Jeg trenger hjelp til nye høyttaler" tråder. Etter et par år her inne blir mye forumlesing rett og slett litt kjedelig. Det går i det samme om og om igjen. Klipsch er stort, noe XTZ, noe B&W og noe Dali. Det som også er litt irriterende er at noen Klipsch fans fremhever Klipsch som det aller beste, og jeg kan ikke annet enn å se at de aldri har hatt andre høyttalere i sine oppsett den tiden de har sittet her inne heller. Det blir rett og slett for tynt grunnlag å dømme andre merke nedeom og hjem på.

Jeg savner merker som KEF, Canton, Elac, Dynaudio, Focal, Audiovector, System Audio osv osv. Tråder som omhandler noen av disse merkene er tilnærmet helt stille, og det synes jeg er skremmende da disse høyttalerne er langt bedre en Klipsch RF serien som er ekstremt dominerende.

Forstå meg rett, jeg er litt i begge leire å dømmer ikke Klipsch nedeom og hjem, men av egen erfaring så vet jeg det er mye annet bra også der ute.

Tanker om dette ?

Finner jeg høytalere som spiller bedre enn mine rf62(mk1) i mitt rom på min elektronikk, og som har like stort potensiale hvis jeg skulle hengt på effektforsterker, til en bedre pris, så kjøper jeg de. Per nå kommer ikke jeg på noe merke som oppfyller dette til en bedre pris

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som virkelig evner å imponere meg er at det aldri er Klipsch folket som starter slike tråder.

Jeg skjønner begge leirer her, personlig klarer jeg ikke fatte at enkelte her skal diktere hva som er feil med Klipsch etter deres smak, vel vitende om at enkelte (kanskje meg) ikke bare er uenig, men deler synet, bare mot andre produkter. Likevel, så lager jeg ikke tråder for at dette må komme frem uten videre.

Det kan derimot bli litt mye Klipsch her inne til tider, og det blir anbefalt uten at det nødvendigvis er det riktige å anbefale til alle og enhver - Likevel, vil jeg tillate meg å spørre; hvorfor ikke bare la være å klikke på "klipsch-relaterte tråder" slik dere slipper å få det helt oppi halsen? Det gjør jeg med de andre merkemafiaene her inne.

Det skal sies at jeg har hatt flere merker hjemme, og havner også tilbake til klipsch hver gang, fordi de passer meg best- totalen de gir meg er rett og slett det jeg ønsker.( Noe jeg ikke har fått med SA,dali,b&w for å nevne noe "store")
    JBL LS80 likte jeg godt, og også Array men disse er dyre også:-/

Har hatt flere par med Klipsch, det være seg også 4sett Reference hvor noen ble kjøpt tilbake etter en periode med bl.a b&w i hus (regnestykket med bruktmarked vil da bli litt feil, ettersom jeg solgte Klipsch til fordel for noe annet, men havnet tilslutt tilbake. )
    Det skal også nevnes at jeg har hatt både Heresy og cornwall fra Heritage serien, som er noe helt annet ennReference serien.

Istedenfor å opprette tråder for å klage på alle som skriver om Dali, så lar jeg heller være å lese de trådene og heller konsentrere meg om det jeg liker både her hjemme - og da de trådene som er interessant for meg.
    Det burde kunne gå an for de andre? Vær aktiv i trådene om merke e dere ønsker, istedenfor å plages over Klipschfolket.

Og ingen skal komme til meg å si at Klipsch ikke spiller musikk - da har de bare ikke samme smak som meg på lyd. For meg ER klipsch MUSIKK, ikke bare film!:-)
    Men helt til slutt, klipsch er ikke for alle - så burde folk lese hva folk ønsker når de spør ettertips, og ikke bare kjøre på å anbefale klipsch til folk som kanskje leter etter noe annet..

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Nesten alle her inne eier Klipsch.........."

Har trådstarter noe form for tallgrunnlag som viser at flertallet av brukerne på AVF har Klipsch?

For å vite dette må man vel gå igjennom alle profiler og se gjennom signaturene. Lykke til
    Eller du kan starte en "poll" i denne tråden hvor folk da skal svare på hvilket høyttalermerke de har(husk å lage liste som folk skal velge mellom). Om du får et representativt utvalg svar er jeg usikker på, men det kan være verdt et forsøk.

Jeg har nemlig en mistanke om at du tar litt feil. Min erfaring er at Dali og B&W er mest utbredt, men kanskje Klispch eierne er, eller har vært, mest aktive i de trådene du vanker i?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt til sitt bruk, og smaken er som baken... delt, og gjerne hårete.

Jeg har ingenting imot at folk finner sitt "lydnirvana" med forsterker fra A og høyttalere fra B, men de kan godt la vær å prøve å pushe dette på alle andre som "det eneste rette" o.l.

Med andre ord - fanboyisme og zealotry blir fort veldig slitsomt, og gjør at mange ikke orker å engasjere seg på forumet lenger.

Faktum er at lyd er et veldig komplekst tema, vi snakker om elektronikk/høyttalermatching, akustikk, at folk har forskjellig hørsel og smak osv. Det er rett og slett bortimot umulig å komme med en fasit som passer for alle, uansett rom eller smak.

Det viktigste rådet jeg gir til venner som er ute etter å kjøpe et hjemmekinoanlegg eller et stereo-oppsett er rett og slett å dra til flere forhandlere, prøvelytte flere oppsett, og gjerne få testet aktuelle kandidater hjemme om de kan før de kjøper.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har hatt en del merker og med prislapper opp mot hundre tusen. For meg så er det noe med klipsch som gjør at andre merker raskt kan bli litt "kjedelig" for neg. Elsker dynamikken og livefølelsen klipsch gir meg. Foten beveger seg nesten uansett sjanger. Forholdsvis lettdrevne og utrolig billige i forhold til lyd. Har og har hatt høytalere som spillet mer "korrekt" høyere oppløsning etc men ingen kombinerer dette så godt som klipsch" min mening" Men jeg har høytalere fra Usher og Chario for øyeblikket og de har også kvaliteter som klipsch ikke innehar. Grunnen til at klipsch er så store i norge og resten av verden er jo for at mennesker elsker klipsch lyden
    Har ventet på deg i denne tråden, eddie.
    Den mest ihuga Klipsch fanen :-)

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt på mye rart bla. CV, B&W, Jamo, Pioneer, Dali, Klipsch, Canton, Dynaudio, Infinity og Elac.

Etter min smak gir Klipsch den morroa jeg er ute etter, de fleste sjangere lyttes til med et smil om munnen. Har hørt en del på Jazz i det siste, det jeg la først merke til i låta So What av Miles Davis var at kontrabassen ikke hørtes så bra ut, mangler luftigheten paret med B&W jeg har gir.

Så bytter jeg til en plate med Metallica eller Dire Straits eller noe i den sjangern så får man veldig lyst til å dra på så taket løftes. Man sitter der med et stort smil mens buksebenet blafrer og beina tramper i gulvet. Høytalerene spiller på det nivået tilsynelatende uanstrengt. Det er måten Klipschene spiller på som jeg liker.

Da jeg koblet Oberon 6.1 på DM604S2 første gang trodde jeg ikke mine egne ører, det kunne låte temmelig heftig det også, men hadde klipschene ved siden av og koblet så over. Var ikke i tvil om hva som ble værendes.

Om 10 år kanskje denne Klipsch-syken jeg lider så fært av går over og jeg setter mer pris på atmosfære og store akustiske gjengivelser.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ C-V

Ha det helt klart, jeg trådstarter liker Klipsch. Trossalt hatt dem 3 ganger.
    Men det er også mye annet der ute som leverer veldig bra for pengene, og i mine ører bedre og mer komplett. Jeg har desverre spilt meg litt lei på RF serien. Når man er ferdig med å leke seg med volumpotten på max, sett igjennom alle effektfilmene og kjørt igjennom partylåtene så begynner man å savne litt detaljer når andre ting skal presenteres. Skal jeg seriøst prøve Klipsch igjen så blir det noe fra de andre seriene isåfall.

Jeg ser også at de fleste som forsvarer Klipsch spiller veldig på lydtrykket og morrofaktoren. Ja, svært få høyttalere slår Klipsch på dynamikk og morrofaktoren, men det er også svært mange høyttalere der ute som gir ekstremt mye trampetakt for pengene, det hele presenteres bare med litt lavere volum. Det blir også litt feil og alltid dra sammenligningen mot B&W, det blir litt natt og dag. Det finnes trossalt et hav av høyttalere innimellom der som gir litt fra begge verdener.

Det hele bunner jo ned i personlig smak. Men jeg mener mange går glipp av veldig mye bra der ute da de ofte ser seg blinde på at Klipsch plent skal være så bra. Kanskje de heller hadde levd lykkelig med et annet merke i stua ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjølv Klipsch, og er nøgd med dei. Og for min del syns eg det er akkurat passe mange tråder (d.v.s. jæv... mange tråder), som omhandlar Klipsch...

Eg ser godt poenget til Quisten. Tråder om Klipsch og anbefalingar av Klipsch i andre trådar, ser ut til å vera så hyppige at ein kan misstenka at bortimot halvparten av alle forummedlemmar har Klipsch. Men eg klagar ikkje på det

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, meget pent presentert, Qrt

Vanskeleg å krangla på den der...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo

Eg ser godt poenget til Quisten. Tråder om Klipsch og anbefalingar av Klipsch i andre trådar, ser ut til å vera så hyppige at ein kan misstenka at bortimot halvparten av alle forummedlemmar har Klipsch.

Det man egentlig kan mistenke er at halvparten av medlemmene her har provisjon på klipsch

Har tenkt det samme som trådstarter lenge og prøvd å nevne det i etpar sammenhenger men da blir det ramaskrik på grensa til at jeg venta på sammenstimlig av mopeder utenfor her

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Det man egentlig kan mistenke er at halvparten av medlemmene her har provisjon på klipsch

Har tenkt det samme som trådstarter lenge og prøvd å nevne det i etpar sammenhenger men da blir det ramaskrik på grensa til at jeg venta på sammenstimlig av mopeder utenfor her
    He,,he.. mopeder .

De gangene jeg har solgt Klipsch (4 ganger) så har kjøper kommet i gammel BMW og hatt caps på seg. Med unntak av en gang, så er det faktisk sant

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kurt, du må få dæ caps

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både BMW og caps, men måkke se no Klipsch her

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og grunnen til at denne tråden døde nå, er at alle Klipsch-forkjemperne hadde leggetid klokka halv 11

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Jeg velger å tro at hvertfall en viss andel er kjøpt pga forum-hype, og at når kjøperen faktisk har lyttet på høyttaleren, har han funnet ut at det kanskje ikke var så bra som han hadde blitt "lovet".
    Enig!!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men da blir det ramaskrik på grensa til at jeg venta på sammenstimlig av mopeder utenfor her
    Hahahahahahaha, beklager men lo godt av den setninga der!!

Selv er jeg sinnsykt nysjerrig på Klipsch, aldri fått hørt skikkelig på de. Men liker veldig godt utseende på de

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en av de mange i værden som vil ha mest mulig for pengene. Jeg vil og ha morro for pengene å ikke bli fanget i en liten nisje innet et marked.

Ønsker jeg tips om en TV så vil jeg ha en som er forholdsvis enkel å sette opp selv om det er på bekostning av 3% av bildekvaliteten.

Ønsker jeg en høyttaler så vil jeg at den skal spille høyt når jeg vil det selv om det er på bekostning av 3% av lydkvaliteten.

Jeg vil ha en bra allroundenhet siden jeg ikke skal fokusere mine interesser og hobbyer inn mot dette temaet.

Klipsch har ikke detaljene til ADAM i de høyere frekvensene. De savnet jeg den første uken, så ble jeg vant til det og dreit egentlig i det. Var mye mer glad for at jeg fikk MYE ekstra respons i mellom og lave frekvensene.

Det har egentlig lite å si hvilken høyttaler man anbefaler de tilfeldige som søker førstegangsråd, sålenge høyttaler er pen nokk, har bra nokk bass og koster lite nokk så er folk flest ganske fornøyd sålenge de har et produkt som noen andre har anbefalt. Jeg tror vi må få det inn i hode sålenge vi faktisk ikke har benchmarket høytalerne og laget et skåringssystem å gå utfra.

Klipsch er derfor et utmerket merke å anbefale, for de har en forhandler i nærheten som selger det, nemlig lefdal og elkjøp. I motsetning til B&W som er å finne på 5-10 butikker i det vide landet og Swans som er å finne i kansje 5 butikker.

Det samme gjelder subwoofere, har det egentlig noe å si hvilken produsent som har laget den lille ukalibrerte boksen som står bak sofaen å hyler ut Skrillex på lørdagene? Tvilsomt, men surround.no og l-sound har upåklagelig kundeservice som gjør dem enkle å anbefale.

Selvfølgelig kan vi promotere høyttalere som er mer eksotiske i Norge, men det er ofte mer hodebry en nødvendig for sluttbrukeren. Blir litt som å anbefale en Infiniti stasjonsvogn til en Norsk familie. Bra bil hvis du bor i usa dær de har serviceverksted i hver by, ikke så gild å eie i Norge derimot.

Ingen blir å lese dette innlegget...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Jeg er en av de mange i værden som vil ha mest mulig for pengene. Jeg vil og ha morro for pengene å ikke bli fanget i en liten nisje innet et marked.

Ønsker jeg tips om en TV så vil jeg ha en som er forholdsvis enkel å sette opp selv om det er på bekostning av 3% av bildekvaliteten.

Ønsker jeg en høyttaler så vil jeg at den skal spille høyt når jeg vil det selv om det er på bekostning av 3% av lydkvaliteten.

Jeg vil ha en bra allroundenhet siden jeg ikke skal fokusere mine interesser og hobbyer inn mot dette temaet.

Klipsch har ikke detaljene til ADAM i de høyere frekvensene. De savnet jeg den første uken, så ble jeg vant til det og dreit egentlig i det. Var mye mer glad for at jeg fikk MYE ekstra respons i mellom og lave frekvensene.

Det har egentlig lite å si hvilken høyttaler man anbefaler de tilfeldige som søker førstegangsråd, sålenge høyttaler er pen nokk, har bra nokk bass og koster lite nokk så er folk flest ganske fornøyd sålenge de har et produkt som noen andre har anbefalt. Jeg tror vi må få det inn i hode sålenge vi faktisk ikke har benchmarket høytalerne og laget et skåringssystem å gå utfra.

Klipsch er derfor et utmerket merke å anbefale, for de har en forhandler i nærheten som selger det, nemlig lefdal og elkjøp. I motsetning til B&W som er å finne på 5-10 butikker i det vide landet og Swans som er å finne i kansje 5 butikker.

Det samme gjelder subwoofere, har det egentlig noe å si hvilken produsent som har laget den lille ukalibrerte boksen som står bak sofaen å hyler ut Skrillex på lørdagene? Tvilsomt, men surround.no og l-sound har upåklagelig kundeservice som gjør dem enkle å anbefale.

Selvfølgelig kan vi promotere høyttalere som er mer eksotiske i Norge, men det er ofte mer hodebry en nødvendig for sluttbrukeren. Blir litt som å anbefale en Infiniti stasjonsvogn til en Norsk familie. Bra bil hvis du bor i usa dær de har serviceverksted i hver by, ikke så gild å eie i Norge derimot.

Ingen blir å lese dette innlegget...
    Ikke fortvil, jeg leste det.. 1600 innlegg med spørsmål om det nest beste og hva andre foretrekker? Må da være mer tidseffektivt å spørre 17åringen på elkjøp?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke fortvil, jeg leste det.. 1600 innlegg med spørsmål om det nest beste og hva andre foretrekker? Må da være mer tidseffektivt å spørre 17åringen på elkjøp?
    Så løy jeg litt når jeg sa at dette ikke er hobbyen min da, men hvermansen som spør om råd har ingen intensjon om å gjøre hifi til sin primærinteresse.

For å gi et eksempel:
    For meg finnes det katter. Alle katter er katter. Skal jeg ha meg en katt så spør jeg noen om de kan finne en som passer eller om de vet om en snill katt.

For katteintreserte så finnes det raser som for dem er himmel og hav av forskjell mellom. Bobtail, Cymric, Norsk Skogskatt +++.

For meg er alle disse bare katter...

Side 4 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •