AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 482
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Men da er vi vel ikke uenig da? Om du leser litt mellom linjene.

Geir Arne
    Ja stemmer

Men nå er det vel også slik at soundgarden og hifi klubben er spredt litt rundtom i landet, også har vi jo nettbutikker. Så føler mange andre merker også er veldig lett tilgjengelige som Klipsch.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Klipsch anbefales mye i budsjett og mellomklasse, som regel. Dette er ofte det første virkelig gode noen kjøper seg når de går bort fra boomblaster, microanlegg, eljøp 5.1 satelitter og første sett billige svake gulvstående Dantaxer etc. Samme gjelder XTZ subber, på lik linje med Klipsch. B&W-leiren kan også være svært synlige.

DefTech er spennende, men mange fine løsninger. I fremtiden blir det kanskje en lydplanke av dem til ho mor. Satelitt- og vegghøyttalerene deres ser helt ville ut. Dynaudio Focus 220 er den eneste HT i prisklassen jeg ville valgt fremfor Audiovector i samme prisklasse. Eneste fordelen med sistnevnte er jo muligheten for å kjøpe oppgraderings-kit, som kanskje styrker det valget for min del noe. For andre er begge to utenkelige valg etter deres opplevelser og preferanser. Litt værre om det bare hadde vært synsing.

Det er fort gjort å bli litt småfrelst. Jeg har blitt småfrelst av alle oppgraderinger jeg har gjort, noen mer enn andre. Har også hatt ulike forsterkere, DACer og slikt innom for å teste om noe slår Onkyoen på mine HT. Så langt ikke, og slikt deler jeg gjerne.

Det blir litt dumt å anbefale noe fremfor noe annet, når man kun har hørt det man selv har. Og ikke har noe grunnlag for å kommentere andre nevnte modeller. Det har vi også i visse tilfeller påpekt i enkelte tråder.

Ellers må de være lov å like sine enge ting og anbefale dem om man liker dem, men også være åpen for andres meninger og synspunkt. Alt med måte.

Kort sagt er det vel mer eller mindre ingen høyttalere, forsterkere, DACer osv som er så milevis bedre enn alt annet i nærliggende prisklasser.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her hjemme ble Def Tech SM65, om ikke milevis, så et par gode mil bedre en Klipsch RB-81 II.

Bedre lydkvalitet, mer riktig og dypere bass og en vesentlig stiver og bedre kassefinish til akuratt samme prisen som Klipsch RB-81 II.

Edit : Sier ikke dermed at Def Tech er best. Men for mine ører (og snart litt trenede ører) så låter det mer riktig for kronene enn Klipsch. Men folk handler alikevel Klipsch fordiom det finnes andre og bedre alternativer der ute for nøyaktig samme pris. Det går vel litt på sauementaliteten.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Jeg velger å tro at hvertfall en viss andel er kjøpt pga forum-hype, og at når kjøperen faktisk har lyttet på høyttaleren, har han funnet ut at det kanskje ikke var så bra som han hadde blitt "lovet".
    Da kan han ihvertfall prise seg lykkelig over at han kjøpte et merke som han får solgt lett igjen. Kanskje det ga mersmak slik at han investerer i annet hifi? Kanskje han fant ut at han ikke bryr seg om hifi i det hele tatt? Blir lett mye synsing dette, men du begynte først
    Salgstallene skal uansett være mulig å oppdrive og de lyver ikke.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Da kan han ihvertfall prise seg lykkelig over at han kjøpte et merke som han får solgt lett igjen. Kanskje det ga mersmak slik at han investerer i annet hifi? Kanskje han fant ut at han ikke bryr seg om hifi i det hele tatt? Blir lett mye synsing dette, men du begynte først
    Salgstallene skal uansett være mulig å oppdrive og de lyver ikke.

Den mest solgte "bilen" i verden er Ford F-150

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Som tittelen tilsier lurer jeg avogtil på om dette har blitt et rent Klipsch forum.

Nesten alle her inne eier Klipsch, og Klipsch blir alltid anbefalt i hver "Jeg trenger hjelp til nye høyttaler" tråder. Etter et par år her inne blir mye forumlesing rett og slett litt kjedelig. Det går i det samme om og om igjen. Klipsch er stort, noe XTZ, noe B&W og noe Dali. Det som også er litt irriterende er at noen Klipsch fans fremhever Klipsch som det aller beste, og jeg kan ikke annet enn å se at de aldri har hatt andre høyttalere i sine oppsett den tiden de har sittet her inne heller. Det blir rett og slett for tynt grunnlag å dømme andre merke nedeom og hjem på.

Jeg savner merker som KEF, Canton, Elac, Dynaudio, Focal, Audiovector, System Audio osv osv. Tråder som omhandler noen av disse merkene er tilnærmet helt stille, og det synes jeg er skremmende da disse høyttalerne er langt bedre en Klipsch RF serien som er ekstremt dominerende.

Forstå meg rett, jeg er litt i begge leire å dømmer ikke Klipsch nedeom og hjem, men av egen erfaring så vet jeg det er mye annet bra også der ute.

Tanker om dette ?
    Har hatt en del merker og med prislapper opp mot hundre tusen. For meg så er det noe med klipsch som gjør at andre merker raskt kan bli litt "kjedelig" for neg. Elsker dynamikken og livefølelsen klipsch gir meg. Foten beveger seg nesten uansett sjanger. Forholdsvis lettdrevne og utrolig billige i forhold til lyd. Har og har hatt høytalere som spillet mer "korrekt" høyere oppløsning etc men ingen kombinerer dette så godt som klipsch" min mening" Men jeg har høytalere fra Usher og Chario for øyeblikket og de har også kvaliteter som klipsch ikke innehar. Grunnen til at klipsch er så store i norge og resten av verden er jo for at mennesker elsker klipsch lyden

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her hjemme ble Def Tech SM65, om ikke milevis, så et par gode mil bedre en Klipsch RB-81 II.

Bedre lydkvalitet, mer riktig og dypere bass og en vesentlig stiver og bedre kassefinish til akuratt samme prisen som Klipsch RB-81 II.

Edit : Sier ikke dermed at Def Tech er best. Men for mine ører (og snart litt trenede ører) så låter det mer riktig for kronene enn Klipsch. Men folk handler alikevel Klipsch fordiom det finnes andre og bedre alternativer der ute for nøyaktig samme pris. Det går vel litt på sauementaliteten.
    Hehe rb81mkll er vel den dårligste høytaleren jeg har hørt fra klipsch så kansje ikke så rart

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hehe rb81mkll er vel den dårligste høytaleren jeg har hørt fra klipsch så kansje ikke så rart
    Bassmessig er min erfaring litt motsatt. RB-81 II hadde en tightere og finere bass en RF-52 og RF-62 II som også har vært innom. Og gulvmodellene var oppstilt slik som 70 % har sine Klispcher her inne, snaue 20-40 cm fra bakvegg. Ikke optimalt nei.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en del merker og med prislapper opp mot hundre tusen. For meg så er det noe med klipsch som gjør at andre merker raskt kan bli litt "kjedelig" for neg. Elsker dynamikken og livefølelsen klipsch gir meg. Foten beveger seg nesten uansett sjanger. Forholdsvis lettdrevne og utrolig billige i forhold til lyd. Har og har hatt høytalere som spillet mer "korrekt" høyere oppløsning etc men ingen kombinerer dette så godt som klipsch" min mening" Men jeg har høytalere fra Usher og Chario for øyeblikket og de har også kvaliteter som klipsch ikke innehar. Grunnen til at klipsch er så store i norge og resten av verden er jo for at mennesker elsker klipsch lyden
    +1

Lydkvalitet er ikke bare oppløshet, analytisk, hifi-korrekthet.
    Lydkvalitet er subjektivt.

Det at Klipsch er populære er at de er morsomme og kanskje best til dagens moderne musikk. Bare fåtall hører på Kari Bremnes, Diana Krall og diverse Jazz-grupper. Jeg hører mye på prog, punk, alt av rock og diverse elektronisk musikk, som mine forrige høyttalerpar, DM683, som de fleste sier har bedre "lydkvalitet", ikke var bekvem med i det heletatt.

Det at noen sammenligner Klipsch med Dynavoice, viser enkeltes uvitenhet.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror ikke nødvendigvis at det er sauementalitet, men det handler rett og slett om at folk ikke har fått hørt alle merker. Jeg har feks ikke hørt Def Tech SM65. Hvis de slår Klipsch på dynamikk så rop ut!
    Hvis det er andre parametre de er bedre på, så kan det være at du verdsetter de parametrene høyere enn meg eller den gjengse klipschfan (hva nå enn de liker).

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toyota Corolla er den mest solgte bilen gjennom tidene, Ford F-serie, ikke bare F-150, er nr. to :P

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det syns jeg er litt rart! da de har like elementer, horntrakt og delefrekvens som rf82.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff da, sier meg ingenting,,, er elendig på biler. Dette er jo et av-forum... finn heller statestikker på høyttalere solgt i Norge, hadde vært morsomt å sett tallene

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    det syns jeg er litt rart! da de har like elementer, horntrakt og delefrekvens som rf82.
    Jepp samt at det er en stativ høytaler, altså en annen kasse samt kansje den modellen det er minst snakk om!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassmessig er min erfaring litt motsatt. RB-81 II hadde en tightere og finere bass en RF-52 og RF-62 II som også har vært innom. Og gulvmodellene var oppstilt slik som 70 % har sine Klispcher her inne, snaue 20-40 cm fra bakvegg. Ikke optimalt nei.
    Hehe køipsch som mange andre trenger LUFT rundt seg

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Uff da, sier meg ingenting,,, er elendig på biler. Dette er jo et av-forum... finn heller statestikker på høyttalere solgt i Norge, hadde vært morsomt å sett tallene

Det var et svar til en som poengterte hvor mange Klipsch som er solgt, og at salgstall ikke lyver.
    Jeg dro bare en parallell til bilmarkedet, der Ford F-150, som generelt er regnet som noe av det mest ubrukelige man kan kjøpe på fire hjul, er en av bilene som selger mest i verden

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp samt at det er en stativ høytaler, altså en annen kasse samt kansje den modellen det er minst snakk om!
    grovt sett er iallefall forskjellen mellom rb81 og rf82 i bassen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    grovt sett er iallefall forskjellen mellom rb81 og rf82 i bassen
    Når det gjelder gamle rf serien så er det kun rf63 jeg synes er bra og de spiller også utrolig bra.Når det gjelder klipsch så har de heritage serien som etter min mening spiller laaangt bedre enn rf med unntak av rf7mkll som jeg er glad i. Palladium er etter min mening klipsch med highend "hifi" lyd

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et svar til en som poengterte hvor mange Klipsch som er solgt, og at salgstall ikke lyver.
    Jeg dro bare en parallell til bilmarkedet, der Ford F-150, som generelt er regnet som noe av det mest ubrukelige man kan kjøpe på fire hjul, er en av bilene som selger mest i verden
    Hvis vi skaffer salgstallene på høyttalere Jeg vet ikke hvor mange Klipsch som er solgt i forhold til andre merker, men regner med at salgstallene gjenspeiler seg i salg på bruktmarkedet.
    Om det er noe i det eller ikke, ser vi når du eller noen andre har lagt frem tallene.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig med Quisten.

Som tittelen tilsier lurer jeg avogtil på om dette har blitt et rent Klipsch forum.

Nesten alle her inne eier Klipsch, og Klipsch blir alltid anbefalt i hver "Jeg trenger hjelp til nye høyttaler" tråder. Etter et par år her inne blir mye forumlesing rett og slett litt kjedelig. Det går i det samme om og om igjen. Klipsch er stort, noe XTZ, noe B&W og noe Dali. Det som også er litt irriterende er at noen Klipsch fans fremhever Klipsch som det aller beste, og jeg kan ikke annet enn å se at de aldri har hatt andre høyttalere i sine oppsett den tiden de har sittet her inne heller. Det blir rett og slett for tynt grunnlag å dømme andre merke nedeom og hjem på.

Jeg savner merker som KEF, Canton, Elac, Dynaudio, Focal, Audiovector, System Audio osv osv. Tråder som omhandler noen av disse merkene er tilnærmet helt stille, og det synes jeg er skremmende da disse høyttalerne er langt bedre en Klipsch RF serien som er ekstremt dominerende.

Forstå meg rett, jeg er litt i begge leire å dømmer ikke Klipsch nedeom og hjem, men av egen erfaring så vet jeg det er mye annet bra også der ute.

Tanker om dette ?
    Mine tanker er ganske like dine, jeg likte veldig godt Klipsch, har en kompis som har et par RF7.
    Men det er så mye Klipsch "gnål" at jeg for min del har jeg fått merket litt i vrangstrupen for tiden.

Side 3 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •