AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 25 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 482
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    I "Audio(teknisk diskusjon)" skal man ikke diskutere priser.
    Da det finnes det andre kategorier på AVF til dette.
    hehe du forstår sikkert hvorfor det blir diskutert? greit at det noe hold i alle påstandene. Startet jo med hvordan noen kunne like klipsch lyden og nå gikk det over på priser

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe du forstår sikkert hvorfor det blir diskutert? greit at det noe hold i alle påstandene. Startet jo med hvordan noen kunne like klipsch lyden og nå gikk det over på priser
    Javisst - men hele tråden skulle aldri vært under "teknisk", imo.

Klispch er fint det, by all means.

edit: takk til moderator

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wuhu, generell chitchat, alle hemninger kan kastes på hav!!

Men seriøst, det er faktisk en helt utrolig demonstrasjon på manglende selvinnsikt når klipsch-folket faktisk klarer å til tider lage fanboy-tråd av selv denne tråden.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Men seriøst, det er faktisk en helt utrolig demonstrasjon på manglende selvinnsikt når klipsch-folket faktisk klarer å til tider lage fanboy-tråd av selv denne tråden.
    Tja, det kan jo ha noe med å gjøre at påstandene som fremmes ikke akkurat bærer preg av at det gjort et ærlig og fordomsfritt forsøk på å få frem godlyden for å si det slik.

Hva ville du sagt hvis jeg startet en tråd med følgende innhold:
    "Mirage er en idiot. Jeg synes han alltid svarer i alle tråder uten å komme med noe fornuftig."

Du ville vel være fristet til å svare på denne latterlige påstanden du også? Problemet er jo at du da bekrefter tesen i innlegget mitt..

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Tja, det kan jo ha noe med å gjøre at påstandene som fremmes ikke akkurat bærer preg av at det gjort et ærlig og fordomsfritt forsøk på å få frem godlyden for å si det slik.

"Mirage er en idiot. Jeg synes han alltid svarer i alle tråder uten å komme med noe fornuftig."

Du ville vel være fristet til å svare på denne latterlige påstanden du også? Problemet er jo at du da bekrefter tesen i innlegget mitt..
    Startet denne tråden med å påstå at alle som liker Klipsch er idioter mener du?
    Har du lest det første innlegget til TS i det hele tatt?

Det som har skjedd med denne tråden er at fanboysen ble fornærma når de så at det muligens finner noen som liker noe annet enn de at du gikk til angrep, og for enkelhetens skyld blir de referert til som klipschgutta els.

At du tydeligvis føler deg fornærmet derimot som faktisk har erfaring, både med stereo og AVforum, må jeg si forundrer meg litt.
    Men ved nærmere ettertanke, jeg har jo ikke undersøkt om du også er en som automatisk anbefaler klipsch i alle tråder som omhandler høytalere uansett hva trådstarter egentlig spør om..

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Qrt, marsboer er en faglig dyktig fyr som jeg definitivt ikke kjenner som en sm strør om seg med ubegrunnede tips.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Qrt, marsboer er en faglig dyktig fyr som jeg definitivt ikke kjenner som en sm strør om seg med ubegrunnede tips.

Som er akkurat det samme som jeg skrev hvis du ser etter.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Har du lest det første innlegget til TS i det hele tatt?
    Min "analyse" av første innlegg:
    Nesten alle her inne eier Klipsch, og Klipsch blir alltid anbefalt i hver "Jeg trenger hjelp til nye høyttaler" tråder. Etter et par år her inne blir mye forumlesing rett og slett litt kjedelig. Det går i det samme om og om igjen. Klipsch er stort, noe XTZ, noe B&W og noe Dali.

Dette er en OK påstand for min del, gitt at den er basert på fakta, noe jeg ikke gidder å sjekke siden jeg ikke er aktiv i typiske anbefalings-tråder siden alle bare anbefaler det de har selv, og gjerne litt dyrere enn det trådstarter ber om.

Det som også er litt irriterende er at noen Klipsch fans fremhever Klipsch som det aller beste, og jeg kan ikke annet enn å se at de aldri har hatt andre høyttalere i sine oppsett den tiden de har sittet her inne heller. Det blir rett og slett for tynt grunnlag å dømme andre merke nedeom og hjem på.

Her beveger han seg ut på farlig tynn grunn, og det lukter manglende erfaring med gode Klipsch-høyttalere lang vei.

Deretter, i neste innlegg.
    Her hjemme ble just RB-81 II slått av Def Tech SM65, begge koster 6500,-
    Klipsch grøter det til og mangler detaljer. Mye en type bass, basslinjer skilles ikke like tydelig, og fingre som glir på gitarstrenger, inn og utpust fra vokalister er nærmest ikke eksisterende på Klipsch.
    Føler mange oppfatter Klipsch som "detaljerte" da diskanten og lydbildet generelt er så "in your face". Faktur er at de helst bare smører på men glemmer detaljene i farten. Dette kommer veldig lett frem om en har 2 par høyttalere i stuen og sammenligner dem mot hverandre, altså Klipsch VS et annet merke.

Helt kurant at han opplevde RB-81 II slik. Jeg vet ikke, siden jeg aldri har hørt disse. Jeg synes det imidlertid er relativt sneversynt å dra lydmessige paralleller mellom RB-81 og de høyttalerne som faktisk skrytes opp i skyene. Dette er f.eks RF63 og RF7 (II).
    Jeg selv mener f.eks at det er forskjell i lyd på B&W 805S og B&W 802D, men det mener tydeligvis ikke trådstarter slik han generaliserer Klipsch.

Deretter kommer det morsomme påstander som dette fra den samme trådstarter:
    Mer strøm vil gjøre dem litt større, men ikke forandre lydkarakteren på dem. Nasal lyd av hornet (stemmer) metallisk diskant og buldrende bass vil være det samme. hvor "Dynamiker", en kar med masse fordomsfri og relevant Klipsch-erfaring henger seg på med:
    Jeg lurer på hvor høy promille man må ha for å unngå å høre det.

Jeg har ingenting i mot at folk ikke liker lyden etter å ha gjort et ærlig forsøk. Men jeg forbeholder meg retten til å reagere når det skinner gjennom at de faktisk ikke har noen som helst relevant erfaring med disse Klipsch-høyttalerne de åpenbart har voldsomme fordommer mot.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som er akkurat det samme som jeg skrev hvis du ser etter.
    Ikke om jeg forstår den siste linjen din korrekt.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å slippe verdens lengste quote,

Jeg har ingenting i mot at folk ikke liker lyden etter å ha gjort et ærlig forsøk. Men jeg forbeholder meg retten til å reagere når det skinner gjennom at de faktisk ikke har noen som helst relevant erfaring med disse Klipsch-høyttalerne de åpenbart har voldsomme fordommer mot.
    Forsåvidt enig, men jeg tolker fremdeles ikke hensikten med tråden som ment for å pisse på Klipsch. At den kan finne på å ta den retningen etter at den ble angrepet av folk som bla påstår de elsker, elsker faktisk, Klipsch kan jeg godt skjønne at fristelsen for å hive bensin på bålet kommer.

Skal ikke snakke for andre men jeg har samme grunnregel når det gjelder det meste, også høytalere, appelerer det ikke til meg i utgangspunktet gidder jeg ikke å bruke resten av livet på tilpasninger og forbedringer.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja, det stemmer vel sikkert ganske godt, hvertfall de siste par årene, hehe.

Jeg hadde nok kommet til å be om eksempler, men jeg hadde hvertfall ikke kommet til å repetere alle trådene mine der jeg selv synes jeg har et relevant svar.

Jeg synes jeg har vært relativt saklig gjennom denne tråden, selv om noen mener jeg kun har kvelrulert. Enkelte har fått svar på tiltale, og det er jeg sjeldent redd for å gi.

Personlig har jeg ikke noe imot Klipsch som merke, utover at de gangene jeg har fått modeller demonstrert, har jeg ikke likt hva jeg har hørt.

Jeg utelukker på ingen måte at i det rette oppsettet kan nok enkelte Klipsch-modeller låte strålende. At det er et "moro"-merke er det ingen tvil om, men jeg har som sagt enda til gode å høre noe ut over akkurat det.

En slik tråd vil nesten alltid, uansett tema, ende opp med stillingskrig mellom to parter, jeg har vært lenge nok på AVforum til å umiddelbart se hvor dette gikk

Bottom line:
    At denne tråden har utviklet seg på den måten den har gjort, beviser jo bare at den har livets rett?

EDIT: Med dette mener jeg altså at utgangspunktet, som jeg og oppfattet det, var kritikk mot overeksponering av klipsch i mange tråder, IKKE en tråd der man prater dritt om Klipsch.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke om jeg forstår den siste linjen din korrekt.

Da gjør du tydeligvis ikke det..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsåvidt enig, men jeg tolker fremdeles ikke hensikten med tråden som ment for å pisse på Klipsch. At den kan finne på å ta den retningen etter at den ble angrepet av folk som bla påstår de elsker, elsker faktisk, Klipsch kan jeg godt skjønne at fristelsen for å hive bensin på bålet kommer.
    Hvordan kan du IKKE tolke det i den retning? I innlegg 1 merket vi allerede en nedlatende tone. Innlegg to var helt saklig og var på ingen måte noe angrep fra en Klipsch fanboy. Deretter kom innlegg 3 fra trådstarter igjen, og her begynte elendigheten og generaliseringen nærmest som svar på eget innlegg.

Saken var vel at det her skulle egges til diskusjon og formålet var snarere å få tømt en eller annen frustrasjon mot Klipsch, bare dårlig kamuflert i første innlegg.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gjør du tydeligvis ikke det..
    Kan du forklare meg hva som kan misforstås her:

"Men ved nærmere ettertanke, jeg har jo ikke undersøkt om du også er en som automatisk anbefaler klipsch i alle tråder som omhandler høytalere uansett hva trådstarter egentlig spør om.."

Du kommer med en indisie her som jeg fant litt pussig.
    Hvis det var ment positivt, at du mener at han "....ikke er en som automatisk osv..." så forstår jeg det.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få beklage mitt innlegg nr 2 da det kom anderledes ut enn det var ment. (er desverre ikke så flink til å ordlegge meg) Ser marsboer går litt i strupen på meg der på det innlegget og det er forståelig.

Er desverre så oppgitt nå at jeg ikke orker å formulere det slik det var ment å ebber vel ut av denne tråden da så mye blir vridd og vrengt på.

Driver også sakte men sikkert ut av forumet da det for meg ikke er noe nytte eller hjelp her inne om en er nysgjerrig på andre merker, for det er så svært få som har noe annet og som svarer i trådene på noe annt.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du forklare meg hva som kan misforstås her:

"Men ved nærmere ettertanke, jeg har jo ikke undersøkt om du også er en som automatisk anbefaler klipsch i alle tråder som omhandler høytalere uansett hva trådstarter egentlig spør om.."

Du kommer med en indisie her som jeg fant litt pussig.
    Hvis det var ment positivt, at du mener at han "....ikke er en som automatisk osv..." så forstår jeg det.

Kan du forklare meg om du virkelig ikke ser linja over?

Og hva er egentlig problemet, har du ikke Klipsch og leter etter noe annet å kverulere om?
    Jeg tolker nemlig Marsboeren som fullt kapabel til å føre sine egne slag hvis han ser det nødvendig.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du forklare meg om du virkelig ikke ser linja over?

Og hva er egentlig problemet, har du ikke Klipsch og leter etter noe annet å kverulere om?
    Jeg tolker nemlig Marsboeren som fullt kapabel til å føre sine egne slag hvis han ser det nødvendig.
    Ang. kverulering så er det vel neppe undertegnede som har stått for det i denne tråden. Jeg har nær sagt kun vært aktiv for å få tråden flyttet den da den utviklet seg til mere chitchat enn teknisk diskusjon.

Beklager at jeg tydeligvis har misforstått innlegget ditt.

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irriterende når moderatorene lar trådene skli ut så til de grader for så å bare flytte dem i stedet for å moderere dem. Det er dårlig gjort mot trådstarter.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamiker
    Irriterende når moderatorene lar trådene skli ut så til de grader for så å bare flytte dem i stedet for å moderere dem. Det er dårlig gjort mot trådstarter.
    Pussig konklusjon når det strengt tatt jo var trådstarter selv som allerede i innlegg 3 dro tråden off topic??

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Registrerer at tråden hadde noe for seg, fra mitt synspunkt iallefall.
    Hvis noen lurer på hvilken høytaler de skal kjøpe er de tydeligvis ikke lengre automatisk en idiot hvis de vurderer annet enn Klipsch, 11 poeng til trådstarter.. 8)

Side 24 av 25 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •