AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 25 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 482
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og vips, så var det atter en diskusjonstråd om disse fantastiske høytalerne..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Og vips, så var det atter en diskusjonstråd om disse fantastiske høytalerne..
    Men uten "hallelujastemning" i bakgrunnen fra min side..... jeg diskuterer ikke, bare kommer med fakta som kanskje kan fraråde noen flere til å kjøpe. Det er vel det som er hensikten nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av Ante1; 03-07-2014 kl 07:14

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    RF-7 II har en kvalitet på finishen som en 3 000kr høyttaler, ikke 30 000kr høyttaler (du får den vel flere tusen billigere enn dette i praksis..).
    Mitt tips er å kjøpe med superlim for å lime bassportene når de faller inn i kabinettet. Helt seriøst og skammelig av Klipsch. Svart tusj for å markere langs kantene når det etterhvert sprekker opp om de skulle få en ørliten kakk trengs også
    Hvor er "liker knappen"?!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Men uten "hallelujastemning" i bakgrunnen fra min side..... jeg diskuterer ikke, bare kommer med fakta som kanskje kan fraråde noen flere til å kjøpe. Det er vel det som er hensikten nå?
    +1

Var vel ikke akkurat noe diskusjon fra mafiaen dette ?

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    De billigere høytalerene i RF-serien blir bygget i Asia, de dyrere blir bygget i USA. Hvordan kvalitetskontrollen foregår iforhold til hverandre her vet jeg ikke, men de som blir bygget i USA blir hvertfall sjekket av en spesiell person(Barbara Miller). Mulig dette er et triks for å føle at man har gjort et godt kjøp, når signaturen står bakpå :P
    AV-Forum = Klipsch Forum ?-100_2139-jpg

Dtelcorns-small

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    +1

Var vel ikke akkurat noe diskusjon fra mafiaen dette ?
    Et gammelt mafiaprinsipp er:
    "You fuck up once, you lose two teeth!"

..og dette prinsippet burde gjøres gjeldende også for Klipsch og resten av bransjen. Så kanskje vi heretter kunne få bare gode produkter!

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo EN faktor som gjør at klipsch selger som hakka møkk, og det er at prisstrukturen har falt helt sammen. Virker som om det er rimelig lett å få dem til halv pris nesten uansett hva man er ute etter. Hørte om en som ga 12k for RF7 MKII også. Helt sykt egentlig, og da trigger man folks impulsivitet til de grader at visakortet spretter opp av lomma.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Nå måtte jeg ned i kinoen og bytte ut mine Martin Logan til fordel for Klipsch KSP-300, jeg ble litt "inspirert"
    KSP-300 kunne vært ganske bra hvis det ikke var for at midbass/mellomtonen var kraftig underdimensjonert på powerhandlinga.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg finner det dog interessant etter å ha vært med på en del ulike audio forum de siste årene, at hva som er populært gjerne varierer sterkt geografisk og med tiden. Det hele ser ut til å gå i bølger gjennom de mange forum, ofte sterkt drevet av et lite antall lokale "ildsjeler" - enten drevet av skjult/åpen bransjetilhørighet eller av ren fasinasjon for et bestemt merke.
    Dette har jeg lagt merke til her på forumet iallefall, i de årene jeg har vært her så har Klipsch alltid hatt en høy stjerne.
    Mens f.eks på forsterkersiden så har Midgard kommet og gått, nå er det Emotiva "alle" skal ha eller blir anbefalt - eventuelt Parasound.

Jeg for min del må faktisk innrømme en ting: Jeg har aldri hørt Klipsch - men er absolutt nysgjerrige på de.
    (Men hvis jeg skulle få lyst på noe mer dynamisk og hardtslående enn mine CM9 , så er det nok et eller annet fra Tangen som frister mer. Gjerne en dipol..)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ........
    Sist endret av Ante1; 12-04-2013 kl 13:16

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig få innlegg i Klipsch klubben nå i hvert fall

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Deler ikke helt ditt syn der, jeg mener at ksp 300 er mere "hifi korrekt" enn mye av det andre fra Klipsch, hvertfall milevis bedre enn RF-82 som ble byttet ut den gang.
    Jeg sitter liksom i 2 leire, en fot i Klipsch leiren, trykk, dynamikk og en morofaktor som få, om noen kan matche. Og en fot i elektrostat verdenen, mindre dynamikk, men luftighet og detaljer som fy.

Jeg har vært en Klipsch mann i mange år ( dog ikke en fanatiker ) men synes faktisk også at enkelte gjengangere kommer inn i mange tråder og annbefaler det samme om og om igjen uten restreksjoner.
    Jeg har selv hatt KSP-300 og KSP-400. Synes KSP-300 var best i bassen av disse to. Også overgangen mellom bass og mellomtone. Valgte likevel å oppgradere nokså fort til KSP-400. Var utrolig frustrerende at en høyttaler jeg likte så godt den gangen måtte bort pga noe så dumt som at midbassen var underdimensjonert.

Når man dro på litt og det begynte å bli moro måtte man skru ned fordi mibassen bunnet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......
    Sist endret av Ante1; 12-04-2013 kl 13:16

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamiker
    Det er jo EN faktor som gjør at klipsch selger som hakka møkk, og det er at prisstrukturen har falt helt sammen. Virker som om det er rimelig lett å få dem til halv pris nesten uansett hva man er ute etter. Hørte om en som ga 12k for RF7 MKII også. Helt sykt egentlig, og da trigger man folks impulsivitet til de grader at visakortet spretter opp av lomma.
    Hvor får jeg tak nye RF7 MKII til den prisen?(visakortet er allerede fremme og superlim har jeg fra før av)
    Får jeg tak i de til den prisen gjenstår bare et innkjøp av effekttrinn fra Emotiva så er jeg der!

Kan bli litt for mye mas om enkelte merker i perioder ja. Emotiva og Klipsch går jo igjen litt for ofte nå om dagen, men det går nok også over etter hvert som alt annet. Da jeg ble medlem omtalte jeg avforum som "focalforumet" blandt venner. Ikke ofte jeg ser Focal blir nevnt lenger nå. SVS har vel også dominert her til tider, men heldgvis er det flere som har fått øynene opp for at dyp buldrebass ikke er det eneste som er gøy. Større variasjon av anbefalinger av subwoofere nå heldigvis.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe jeg fikk et sett demokjørte til 12 lapper fra en som dreit penger Nei du får ikke noe særlig avslag på rfmkll serien,palladium elller Heritage serien i forhold til veiledende så det er bullshit Men som med andre merker så kan man selvsagt forhandle litt. Hadde selv et par focal 1027be med en veiledende pris på 55000.- de gikk vel helt ned mot 40 så intet nytt i bransjen.

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det har vært gitt noen ville rabatter på Focal er jo ingen stor bombe, og neppe noe å sammenlikne med i denne sammenhengen. Jeg vet om ett sett (det settet jeg hørte) med LaScala som ble kjøpt grisebillig. De var nye. Ellers er det mye av dette "du skal få dem til den prisen, men det må få bli mellom oss altså". Og en hemmelighet er jo som kjent noe man bare forteller til en person av gangen.

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til alle som liker/misliker Klipsch

Trodde ikke det var mulig...men der tok jeg feil.
    Nok en "tullete" diskusjon om ett produkt er bra eller ikke.
    Tenkte å holde "kjeft" men klarte det bare ikke. Sitter selv med Klipsch for tiden, og jo, det er faktisk sant, det er ikke derfor jeg event, forsvarer Klipsch.
    Savner "noe" noen ganger i oppløsning men dette går på bekostning av andre gode ting/horn, men det er vel tilfelle på de aller fleste ht (pose og sekk).
    Hvorfor velger så mange Klipsch? Tror nok at den største/enkle grunnen er ,at mange ikke finner tilsvarende ht med det samme trykket/dynamikken "på den normale prisskalaen"
    Påstander som at Klipsch "grøter" det til og er lite oppløste, virker ganske fjernt for meg.
    Savner mer sakelighet og begrunnelser for påstander som blir slengt ut.
    Ot, ja, men det at så mange sitter på Klipsch i seg selv, må da være en god grunn for at disse blir mye omtalt på forumet, eller er det jeg som er treig:???:
    Hvorfor sitter det "mange" musikkelskere rundt omkring og hører på klassiske stykker/jazz på sine klipschhøytalere, jo kanskje det er fordi de liker lyden.
    Lyd er faktisk ganske subjektivt/tall må man forholde seg objektivt til.
    Smak og behag/Kino v stue/integrering/romforhold. Dette er jo helt avgjørende ting som ikke kan sies for ofte, når slike ting diskuteres.Dette er ting som desverre ofte er fraværende

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det har vært gitt noen ville rabatter på Focal er jo ingen stor bombe, og neppe noe å sammenlikne med i denne sammenhengen. Jeg vet om ett sett (det settet jeg hørte) med LaScala som ble kjøpt grisebillig. De var nye. Ellers er det mye av dette "du skal få dem til den prisen, men det må få bli mellom oss altså". Og en hemmelighet er jo som kjent noe man bare forteller til en person av gangen.
    Ok men hvorfor tar du det opp her?? grisebillige rf og la scala hvor da? hvilken forhandler? og som sagt så kan det være forskjell på veiledende pris og faktisk pris hos den enkelte forhandler men mener du at klipsch og focal skiller seg spesielt ut der kontra andre produsenter?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I "Audio(teknisk diskusjon)" skal man ikke diskutere priser.
    Da det finnes det andre kategorier på AVF til dette.

Side 23 av 25 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •