AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 25 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 482
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamiker
    Så derfor er det greit å mase om klipsch når folk er ute etter noe annet?
    Jeg er helt enig med deg i at det virker unødvendig å anbefale noe som trådstarter spesifikt har informert om at han ikke ønsker, uansett merke.

Min erfaring er at det stort sett anbefales å presse prisen opp for å kjøpe noe dyrere enn trådstarters budsjett også. Dette er også en uting synes jeg.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Er nesten dumt at elkjøp har begynt å selge Klipsch, Det kan skade ryktet den har i hi-fi og kino verden

Har postet det bilde overalt i dag

Klipsch er vel det eneste untaket omtrent. Eneste jeg gjør inne på elkjøp butikker er å spille av musikk høyt på Klipsch. Men de som jobber der begynner åkjefte med engang :L
    Elkjøp selger også Focal og Swans. Kun på bestilling riktig nok, så finner det ikke i butikkene
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Med hjelp fra litt nerdete superkorreksjon med drc på transporteren fikk jeg bukt med det groveste av elendighet i bassområdet. Det var likevel såpass mye som manglet i mellombassregisteret i dette rommet at det hele låt veldig klinisk, om enn stort og imponerende for folk som var innom for en lytt. Jeg holder selvsagt ikke romproblemene i bassområdet mot 802D. Det er en glimrende høyttaler, om enn svært krevende på plassering om man ikke disponerer akustikk remedier. Da tenker jeg først og fremst på å oppnå et stort og omsluttende lydbilde, og ikke det typisk noe tørre lydbildet som kun befinner seg mellom høyttalerne som man typisk får servert på HFK.
    Akustikk i rommet og de forutsetningene "folk flest" har i vanlige stuer er vel også en parameter som i aller høyeste grad bør inkluderes i debatter som dette, men som regel blir utelatt. Naturlig nok, komplisert som det gjerne er.

Jeg vil være så vågal at jeg påstår at det nok er andre årsaker til at et merke som Klipsch selges som brød & melk enn at produsenten nødvendigvis har funnet noe bedre suksessoppskrift for "bra" lyd enn sine konkurrenter. Nevner i fleng....

-Enkelt å omsette på bruktmarkedet.
    -Evner å spille høyt
    -Aggressivt priset ift. ytelser.
    -Høster generelt gode reviews.
    -Oppfattes som dynamiske, og gir derfor et bra kompromiss for de som bruker anlegget til hifi og/eller hjemmekino.
    -Enkelt å få support/hjelp og tips fra andre (stor brukergruppe).
    -Sterk og trygg merkevare (akseptert både i "miljøet" og hos naboen)
    -Lett tilgjengelig
    -Lettdrevne, relativt moderate krav til forsterker
    -Ikke spesielt vanskelig å få låte greit i et ubehandlet rom
    -Går ikke spesielt dypt, og har derfor heller ikke forutsetningene for å skape problemer i samme område.
    -Litt ekstra trykk i mellombassen, et område som gjerne stuer av norske dimensjoner ofte sliter med.

En del eiere vil sikkert ikke kjenne seg igjen i en eller flere av punktene, men summert vil jeg tro at hemmeligheten til "suksessoppskriften" ligger begravet her en eller annen plass. Det sagt, det finnes nok av eksempler på brukere som har gått andre veien også - startet hobbyen med Klipsch og gått over til andre merker uten å ha sett seg tilbake.

Jeg finner det dog interessant etter å ha vært med på en del ulike audio forum de siste årene, at hva som er populært gjerne varierer sterkt geografisk og med tiden. Det hele ser ut til å gå i bølger gjennom de mange forum, ofte sterkt drevet av et lite antall lokale "ildsjeler" - enten drevet av skjult/åpen bransjetilhørighet eller av ren fasinasjon for et bestemt merke. Da får man fort slike "den store vi-som-elsker-XXXX"-tråden med mange tusen innlegg. En drøm for enhver importør selvsagt, uten at det kanskje ikke alltid forteller like mye om produktets kvalitative egenskaper.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Akustikk i rommet og de forutsetningene "folk flest" har i vanlige stuer er vel også en parameter som i aller høyeste grad bør inkluderes i debatter som dette, men som regel blir utelatt. Naturlig nok, komplisert som det gjerne er.

Jeg vil være så vågal at jeg påstår at det nok er andre årsaker til at et merke som Klipsch selges som brød & melk enn at produsenten nødvendigvis har funnet noe bedre suksessoppskrift for "bra" lyd enn sine konkurrenter. Nevner i fleng....

-Enkelt å omsette på bruktmarkedet.
    -Evner å spille høyt
    -Aggressivt priset ift. ytelser.
    -Høster generelt gode reviews.
    -Oppfattes som dynamiske, og gir derfor et bra kompromiss for de som bruker anlegget til hifi og/eller hjemmekino.
    -Enkelt å få support/hjelp og tips fra andre (stor brukergruppe).
    -Sterk og trygg merkevare (akseptert både i "miljøet" og hos naboen)
    -Lett tilgjengelig
    -Lettdrevne, relativt moderate krav til foresterker
    -Går ikke spesielt dypt, og har derfor heller ikke forutsetningene for å skape problemer i samme område.
    -Litt ekstra trykk i mellombassen, et område som gjerne stuer av norske dimensjoner ofte sliter med.

En del eiere vil sikkert ikke kjenne seg igjen i en eller flere av punktene, men summert vil jeg tro at hemmeligheten til "suksessoppskriften" ligger begravet her en eller annen plass. Det sagt, det finnes nok av eksempler på brukere som har gått andre veien også - startet hobbyen med Klipsch og gått over til andre merker uten å ha sett seg tilbake.

Jeg finner det dog interessant etter å ha vært med på en del ulike audio forum de siste årene, at hva som er populært gjerne varierer sterkt geografisk og med tiden. Det hele ser ut til å gå i bølger gjennom de mange forum, ofte sterkt drevet av et lite antall lokale "ildsjeler" - enten drevet av skjult/åpen bransjetilhørighet eller av ren fasinasjon for et bestemt merke. Da får man fort slike "den store vi-som-elsker-XXXX"-tråden med mange tusen innlegg. En drøm for enhver importør selvsagt.
    Bra innlegg. Men du glemte å nevne Elkjøp. I og med at Elkjøp er så stor butikk med utrolig mange butikker, og uslåelige priser, så rir Klipsch bra på den bølgen ( i Norge).

Tilbudene de hadde på RF serien fikk meg til å lure på hva produksjonskostnaddene faktisk er på en høyttaler til 10k. 5k for en høyttaler som kostet 10k rett før.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    -Lettdrevne, relativt moderate krav til forsterker
    Disse punktene er nøkkelpunktene for min del og stemmer mer eller mindre 100% med egen erfaring med Klipsch hittil. Etter min vurdering er dette svært fornuftige valg i konstruksjonen av en høyttaler for bruk i de tusen hjem. Ingen kompromissløs tilnærming på noen måte, men en god og rimelig tilnærming som mange andre bommer grovt på.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Bra innlegg. Men du glemte å nevne Elkjøp. I og med at Elkjøp er så stor butikk med utrolig mange butikker, og uslåelige priser, så rir Klipsch bra på den bølgen ( i Norge).

Tilbudene de hadde på RF serien fikk meg til å lure på hva produksjonskostnaddene faktisk er på en høyttaler til 10k. 5k for en høyttaler som kostet 10k rett før.
    Klipsch har fått mye kritikk for tidligere ha alt for høye priser i Norge. For mange mellomledd med hånden dypt ned i honning krukken. Bra det har endret seg.

Prisen er ikke lenger like overraskende om man tar en titt inn i en høyttaler fra den kanten. Åpenbart ikke ingeniørene bak Mars-roveren som har fått fritt spillerom under utviklingen. Man betaler ganske opplagt for oppskriften, ikke ingrediensene. Noe som selvfølgelig har vist seg å være et smart trekk i den prisklassen de primært satser på å ligge i.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Tråden handler altså i utgangspunktet ikke om folk som hater Klipsch, den handler om folk som elsker Klipsch og som kupper alle høyttalertråder.
    Om det er flertall med Klipsch og de i tillegg er meget fornøyd, så er det helt naturlig at det blir økt omtale. Kall det gjerne statistisk.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Om det er flertall med Klipsch og de i tillegg er meget fornøyd, så er det helt naturlig at det blir økt omtale. Kall det gjerne fanatisk.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Det var vel etter at Elkjøp begynte og selge Klipsch at det ble litt mye mas om
    Klipsch her på forumet har jeg inntrykk avHar Klipsch selv og er fornøyd iallefall
    ,bare så det er sagt8)
    Hei det hjelper nok men nå er det vel stort sett de minste høytalerne fra den gamle rf serien de selger!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dere mener at dette er billig: Klipsch gulvhøyttalerRF-7 MK II (1 stk/sort) - Elkjøp NB! pris pr. stk!

BTW: Elkøp selger stort sett kun mk I, altså utgåtte varer. De har sikkert kjøpt opp et restparti.

Pris vs. byggekvalitet: Ikke spesielt imponert der. Til prisen for f.eks RF-7 synes jeg finishen burde være mye bedre. Svart vinyl med sunlig spon på kantene er for dårlig!

Pris(veiledende) vs. lydkvalitet: Helt OK, såpass bør man forvente. Helt klart en høyttalersere (RF) for den yngre garde med over gjennomsnitt musikk- eller fiminteresse.

Pris vs. total: En vinner for de med litt tykkere lommebok en konfirmanten.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Må si denne tråden har hatt mye respons på de få dagene siden den ble lagt :P

Tror nok aldri jeg kommer til å eie noen Klipsch høyttalere, selv om jeg har hørt flere gode oppsett med Klipsch. Er mer pga at det er så utrolig mange som har Klipsch, at det blir litt kjedelige høyttalere.

Jeg synes det er litt gøy å ha noe som ikke "alle" andre også har.

Men hvorfor det er så mye Klipsch her på forumet har nok mye med at de mest aktive brukerene her inne har Klipsch selv. Og er man fornøyd med et produkt så er det jo veldig vanlig å anbefale det videre. Selv om man nødvendigvis ikke har hørt så mye annet.

Men savner som trådstarter litt mer fokus på andre merker også
    Så dvs:
    Siden så mange har klipsch så blir de kjedelig, og du ønsker noe ikke alle andre har?
    Så du ville heller kjøpt noe du Evt hadde blitt mindre fornøyd med pga færre hadde dette?

Var kanskje formuleringen, men konklusjonen her kan dras basert på et utsatt fra innlegget?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Så dere mener at dette er billig: Klipsch gulvhøyttalerRF-7 MK II (1 stk/sort) - Elkjøp NB! pris pr. stk!

BTW: Elkøp selger stort sett kun mk I, altså utgåtte varer. De har sikkert kjøpt opp et restparti.

Pris vs. byggekvalitet: Ikke spesielt imponert der. Til prisen for f.eks RF-7 synes jeg finishen burde være mye bedre. Svart vinyl med sunlig spon på kantene er for dårlig!

Pris(veiledende) vs. lydkvalitet: Helt OK, såpass bør man forvente. Helt klart en høyttalersere (RF) for den yngre garde med over gjennomsnitt musikk- eller fiminteresse.

Rf7 har vel ikke vinyl rf7 rf63 og rf83 har et helt annet kabinett en de andre rf htene jeg har hatt alle sammen og ingen har hatt synlig spon

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elkjip har vel nettopp begynt med denne også, men dog.

Synes det blir litt dumme konklusjoner at prisen er avgjørende for hvor bra anlegg man har.

Passer for den med litt tykkere lommebok enn konfirmanten?
    - nå valgte eg faktisk RF-7 like mye på grunn av dens musikalske egenskaper som til film. Hos meg er det viktig å ha en bra filmoppsett, men også til
    Musikk da det blir brukt omtrent mer til dette.
    Til min smak passet altså "billige" RF-7 II bedre enn høytalere til betydelig dyrere sum(brukt såvel som nytt)

Jeg har altså kjøpt til min smak ikke etter en godkjent prislapp for å virke enda mer "seriøs", vel vitende om at jeg lett kunne handlet høytalere til 40-50k, men samtidig faktisk blitt mindre fornøyd totalt sett..

Jeg har jo ikke hørt all verdens høytalere fra alle merker, men av det jeg har hørt passer Klipsch meg meget godt.

Som nevnt tidligere i tråden låter Klipsch litt, tja, som Klipsch, og de som ikke liker det har mye annet å velge blant, mens de som liker denne klipsch-lyden, hornlyden ikke har like mye å velge blant! Personlig liker jeg best horn, det være seg RF, palladium, Array - bare for å nevne noen..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Rf7 har vel ikke vinyl rf7 rf63 og rf83 har et helt annet kabinett en de andre rf htene jeg har hatt alle sammen og ingen har hatt synlig spon
    Helt riktig.

MEN mkII har ikke plasten som RF-83/63 hadde, og hjørnene har lett for å "flasse" litt om det kan sies slik.
    Litt dumt, men sånn er det.

Jeg har måtte tatt 2-3 prikker med sort sprittusj på mine, fra første oppakking. Etter dette har det ikke vært mer..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Mulig jeg var uheldig, men den tredje senteren jeg fikk var OK. Hele RF serien har vinylfinish.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Helt riktig.

MEN mkII har ikke plasten som RF-83/63 hadde, og hjørnene har lett for å "flasse" litt om det kan sies slik.
    Litt dumt, men sånn er det.

Jeg har måtte tatt 2-3 prikker med sort sprittusj på mine, fra første oppakking. Etter dette har det ikke vært mer..
    Akkurat, man bør vel forvente noe bedre finish til den prisen, eller?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, man bør vel forvente noe bedre finish til den prisen, eller?
    Det er jeg helt enig i.

Men mine er ikke kledd i vinyl.

Men ja, jeg er enig!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Det er jeg helt enig i.

Men mine er ikke kledd i vinyl.

Men ja, jeg er enig!
    Du har selvfølgelig helt rett (sorry): "- Beautiful furniture-grade wood veneer cabinet." Men jeg synes faktisk det ser ut som vinyl. ops:

Da har jeg bare vært uheldig med lakken. Det er måten de pakker høyttalerne på som gjør det. Dekselet skulle vært plassert fra selve høyttaleren i esken.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg var uheldig, men den tredje senteren jeg fikk var OK. Hele RF serien har vinylfinish.
    RF-7I, RF-7II, RF-63 og RF-83 har ikke vinyl. Det vet jeg alt om da kattepusen presterte å spinne oppover høytaleren så den lakka jeg opp på nytt..

De andre har vinyl, har hatt RF-82 en kort periode og forskjellen på kvalitetsfinishen mellom RF-82 og RF-83 er stor, var en skuffelse.

Men trossalt ligger de med vinyl i en helt annen prisklasse enn feks. RF-7II med nypris på 30 000,- for paret skulle det bare mangle at det var lakkert tre.

Ser du har endret litt nå, ja jeg er ganske enig at det ser ganske likt ut, forskjellen blir alle kantene med vinyl som blir borte at man ser det med en gang. Vinylen er litt blassere/gråere i farge og ser mattere ut.

De billigere høytalerene i RF-serien blir bygget i Asia, de dyrere blir bygget i USA. Hvordan kvalitetskontrollen foregår iforhold til hverandre her vet jeg ikke, men de som blir bygget i USA blir hvertfall sjekket av en spesiell person(Barbara Miller). Mulig dette er et triks for å føle at man har gjort et godt kjøp, når signaturen står bakpå :P

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    RF-7I, RF-7II, RF-63 og RF-83 har ikke vinyl. Det vet jeg alt om da kattepusen presterte å spinne oppover høytaleren så den lakka jeg opp på nytt..

De andre har vinyl, har hatt RF-82 en kort periode og forskjellen på kvalitetsfinishen mellom RF-82 og RF-83 er stor, var en liten skuffelse.

Men trossalt ligger de med vinyl i en helt annen prisklasse enn feks. RF-7II med nypris på 30 000,- for paret skulle det bare mangle at det var lakkert tre.
    RF-7 II har en kvalitet på finishen som en 3 000kr høyttaler, ikke 30 000kr høyttaler (du får den vel flere tusen billigere enn dette i praksis..).
    Mitt tips er å kjøpe med superlim for å lime bassportene når de faller inn i kabinettet. Helt seriøst og skammelig av Klipsch. Svart tusj for å markere langs kantene når det etterhvert sprekker opp om de skulle få en ørliten kakk trengs også

Side 22 av 25 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •