AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 25 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 482
    Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer på hva Paul W. Klipsch (1904-2002) ville ha uttalt om denne tråden ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Klipsch er så populært her inne, hvorfor er ikke JBL det i samme grad ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Lurer på hva Paul W. Klipsch (1904-2002) ville ha uttalt om denne tråden ?
    I et intervju fra 50-tallet som jeg hørte på her om dagen sa han dette:

"If it's not fidelity... it's infidelity."

Passer bra som slagord for Klipsch fanatikere.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg ser det kommenteres fra folk med B&W i den lavere enden av skalaen her, og B&W dras jo frem som et stadig eksempel. I den forbindelse passer det jo bra å dra frem et par av mine tidligere anlegg som har måtte vike plassen for mitt nåværende, som tilfeldigvis involverer Klipsch, av 100% hi-fi kvalitetsmessige årsaker.
    Fikk du egentlig noen gang 802D til å låte bra i rommet ditt?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Fikk du egentlig noen gang 802D til å låte bra i rommet ditt?
    Med hjelp fra litt nerdete superkorreksjon med drc på transporteren fikk jeg bukt med det groveste av elendighet i bassområdet. Det var likevel såpass mye som manglet i mellombassregisteret i dette rommet at det hele låt veldig klinisk, om enn stort og imponerende for folk som var innom for en lytt. Jeg holder selvsagt ikke romproblemene i bassområdet mot 802D. Det er en glimrende høyttaler, om enn svært krevende på plassering om man ikke disponerer akustikk remedier. Da tenker jeg først og fremst på å oppnå et stort og omsluttende lydbilde, og ikke det typisk noe tørre lydbildet som kun befinner seg mellom høyttalerne som man typisk får servert på HFK.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gargamel_Grusom
    Dette er vel en av få ting i denne tråden jeg kan si meg helt enig i.
    Dette er vel en av få ting i denne tråden jeg kan si meg helt enig i.

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle problemer hadde värt løst om folk hadde tilegnet seg et ordentlig erfaringsgrunnlag før de slenger om seg med anbefalinger eller det motsatte i alle tråder.
    Da hadde man sluppet alt trådstarter klager på, samt at man hadde sluppet påstander som fremstilles av den samme trådstarter.
    Det er jo en interessant betraktning. Du har selv gått gradene gjennom mange år, og gått fra en påståelig fyr uten særlig substans til en litt mindre påståelig fyr med langt mer substans, og det gjelder helt sikkert veldig mange.

Så hva kan vi gjøre for å unngå at alle de som er i ferd med å "gå gradene" uttaler seg bastant om alt mulig slik som vi alle gjorde i samme periode?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en del oppegående personer som deltar i denne tråden, så jeg ønsker derfor å spør :

-Hva er fordelen og bakdelen med horn ?
    -Hva med bånddiskanter?
    -Hva med domediskanter?

Spredningsmønsteret har jeg en viss anelse om og Klipsch KAN derfor også ha en fordel pga sin mindre spredning sideveis ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt spiller dere ca i db ved en vanlig lyttetime i snitt?
    Er det bare en oppfunnet myte at Klipsch folket spiller høyere enn andre?

Ble nysgjerrig på å høre RF 63 og Palladium P-37.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tilt
    DAGENS MOTTO: HØR,LES,LÆR
    Jeg mener formelen bør være i denne rekkefølgen: Les, hør og summen blir at man lærer. Det er dog viktig at man er skeptisk til kildene man søker opp, ellers blir det ofte "tom læring". Dvs kunnskap som er ukorrekt som igjen er destruerende. Mange bør være mer forsiktig med å komme med uttalelser på vegne av forskjellige ting. Det skader aldri å være ydmyk selv om man innehar stor kompetanse (Dvs. Skjønn og skepticisme) innen dette "faget" nettopp fordi det er så mye vranglære og sterke synspunkter.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har muligheten til å høre og deretter lese, så er det bedre en vice versa.

Lesing før høring kan lede til at man blir forutinntatt - og det er ikke sikker man hører det samme som man kunne hørt før man har lest seg til det man burde høre når man hører.

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Er en del oppegående personer som deltar i denne tråden, så jeg ønsker derfor å spør :

-Hva er fordelen og bakdelen med horn ?
    -Hva med bånddiskanter?
    -Hva med domediskanter?

Spredningsmønsteret har jeg en viss anelse om og Klipsch KAN derfor også ha en fordel pga sin mindre spredning sideveis ?
    Horn: Kompresjonsdrivere har ofte ikke så god oppførsel i tidsdomenet. En stor andel av de kjente horntypene har også resonanser. Redusert spredning er en fordel, men bare dersom den er jevn. Klipsch bruker horn som har smalere spredning ved høye frekvenser enn nedover. Det finnes horntyper som har tilnærmet konstant spredning, for eksempel Seos og 18-sound 1086.

Bånd: Det finnes generelt tre typer, AMT, isodynamiske og true ribbon. Spredningen avhenger av formen på båndet og dels frontplata.

AMT har stort areal ift fysisk størrelse. De har derfor høy effekttålighet og SPL-kapasitet ift størrelse. De har ofte svært god oppførsel i tidsdomenet og lav forvrengning.

Isodynamiske har mindre kapasitet og høyere forvrengning enn AMT. De har typisk liten slaglengde ift størrelse og blir derfor ofte relativt store. Spredningen er frekvensavhengig og de blir sjelden små nok til at man har vesentlig utbytte av formen på frontplata. Man kan oppnå dette dersom man lager båndet smalt og har en V-formet frontplate, men da får man desto mer problematisk vertikalspredning. Isodynamiske diskanter har tradisjonelt svært høye eksemplaravvik og høy feilprosent, men det kan også henge delvis sammen med at de også er det foretrukne alternativet for billige diskanter.

True ribbon kan igjen deles inn i to hovedtyper med dertil hørende underkategorier. Vi snakker små (med trafo) og store (uten trafo), samt enkle bånd vs kompositt/sandvich bånd. Med trafo vil de fleste forsterkere få problemer om man kobler den til uten filter. Kompositt/sandwich bånd blir tyngre enn enkle bånd og vil også få en tendens til grunnresonans på samme måte som andre dynamiske elelemter. Enkle bånd tenderer til å oppføre seg omtrent resistive. Det hersker en misoppfatning om at slike bånd ikke har resonanser og derfor har perfekt tidsdomeneoppførsel. Mark & Daniel har gjort sitt for å motbevise akkurat det. Båndtypen yter generelt verken spesielt mye bedre eller dårligere enn isodynamiske. De er generelt dyrere og har ofte bedre kapasitet ift størrelse enn isodynamiske. Det gir noe mer mulighet for å være kreativ med spredningen, men spesielt korte bånd er vanskelig å få til å yte bra. Vertikalspredningen blir derfor ofte litt for smal, noe som kan gå ut over detaljeringen og rominformasjonen.

Domer har et spredningsmønster som ofte passer bra i et normalt rom, men spredningen kan være i overkant stor ved lave frekvenser. Derfor vil en waveguide ofte være gunstig. Det er også viktig å merke seg at en aluminiumsdome og en tekstildome sprer ganske ulikt grunnet forskjellen i lydhastighet i materialet. De beste domediskantene har en oppførsel i tidsdomenet som er fullt på høyde med de beste bånddiskantene, men dette er ikke nødvendigvis de dyreste diskantene. Man kan typisk få en domediskant til å yte ekstremt godt mht harmonisk forvrengning.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Hvor høyt spiller dere ca i db ved en vanlig lyttetime i snitt?
    Er det bare en oppfunnet myte at Klipsch folket spiller høyere enn andre?

Ble nysgjerrig på å høre RF 63 og Palladium P-37.
    Personlig så føler jeg at med den mer retningsstyrte hornløsningen på mine RF-7 II så får jeg økt innsikt, klarhet og dynamikk på lavere volum enn med mine tidligere høyttalere.

Men det er vel også slik at Klipsch-folket i det minste kan spille høyere enn andre, rett og slett fordi den høye følsomheten og hornløsningen legger til rette for dette. Når man faktisk kan spille grisehøyt uten at ting rakner blir det gjerne til at man gjør det en gang i blant også. Jeg regner med at de fleste som synes tung hi-fi er gøy kjenner til den råe følelsen når man skrur opp og anlegget bare ler deg i trynet og moser på.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at de fleste som synes tung hi-fi er gøy kjenner til den råe følelsen når man skrur opp og anlegget bare ler deg i trynet og moser på.
    Godt oppsummert 8)

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man faktisk kan spille grisehøyt uten at ting rakner blir det gjerne til at man gjør det en gang i blant også. Jeg regner med at de fleste som synes tung hi-fi er gøy kjenner til den råe følelsen når man skrur opp og anlegget bare ler deg i trynet og moser på.
    FUCK YEAH! :twisted: :-D

Bra avsluttning for debatten. Nå lar vi alt stå (ligge) slik det er, og prøve å lære å leve med at "haters gonna hate" i lang tid fremover. Takk for meg.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så derfor er det greit å mase om klipsch når folk er ute etter noe annet?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Bra avsluttning for debatten. Nå lar vi alt stå (ligge) slik det er, og prøve å lære å leve med at "haters gonna hate" i lang tid fremover. Takk for meg.
    Tråden handler altså i utgangspunktet ikke om folk som hater Klipsch, den handler om folk som elsker Klipsch og som kupper alle høyttalertråder.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Som tittelen tilsier lurer jeg avogtil på om dette har blitt et rent Klipsch forum.

Nesten alle her inne eier Klipsch, og Klipsch blir alltid anbefalt i hver "Jeg trenger hjelp til nye høyttaler" tråder. Etter et par år her inne blir mye forumlesing rett og slett litt kjedelig. Det går i det samme om og om igjen. Klipsch er stort, noe XTZ, noe B&W og noe Dali. Det som også er litt irriterende er at noen Klipsch fans fremhever Klipsch som det aller beste, og jeg kan ikke annet enn å se at de aldri har hatt andre høyttalere i sine oppsett den tiden de har sittet her inne heller. Det blir rett og slett for tynt grunnlag å dømme andre merke nedeom og hjem på.

Jeg savner merker som KEF, Canton, Elac, Dynaudio, Focal, Audiovector, System Audio osv osv. Tråder som omhandler noen av disse merkene er tilnærmet helt stille, og det synes jeg er skremmende da disse høyttalerne er langt bedre en Klipsch RF serien som er ekstremt dominerende.

Forstå meg rett, jeg er litt i begge leire å dømmer ikke Klipsch nedeom og hjem, men av egen erfaring så vet jeg det er mye annet bra også der ute.

Tanker om dette ?

Må si denne tråden har hatt mye respons på de få dagene siden den ble lagt :P

Tror nok aldri jeg kommer til å eie noen Klipsch høyttalere, selv om jeg har hørt flere gode oppsett med Klipsch. Er mer pga at det er så utrolig mange som har Klipsch, at det blir litt kjedelige høyttalere.

Jeg synes det er litt gøy å ha noe som ikke "alle" andre også har.

Men hvorfor det er så mye Klipsch her på forumet har nok mye med at de mest aktive brukerene her inne har Klipsch selv. Og er man fornøyd med et produkt så er det jo veldig vanlig å anbefale det videre. Selv om man nødvendigvis ikke har hørt så mye annet.

Men savner som trådstarter litt mer fokus på andre merker også
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel etter at Elkjøp begynte og selge Klipsch at det ble litt mye mas om
    Klipsch her på forumet har jeg inntrykk avHar Klipsch selv og er fornøyd iallefall
    ,bare så det er sagt8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Det var vel etter at Elkjøp begynte og selge Klipsch at det ble litt mye mas om
    Klipsch her på forumet har jeg inntrykk avHar Klipsch selv og er fornøyd iallefall
    ,bare så det er sagt8)

Er nesten dumt at elkjøp har begynt å selge Klipsch, Det kan skade ryktet den har i hi-fi og kino verden

Har postet det bilde overalt i dag

Klipsch er vel det eneste untaket omtrent. Eneste jeg gjør inne på elkjøp butikker er å spille av musikk høyt på Klipsch. Men de som jobber der begynner åkjefte med engang :L

Side 21 av 25 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •