AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 25 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 482
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Så du er ikke gamle kar'n altså?
    Mja, var jeg ikke gamle karen så ville vel jeg også hatt klipsch i stua. Eller, gutterommet er vel riktigere å si i mange tilfeller her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det er ingen som har hevdet Klipsch er dårlig, det er denne floodingen som er plagsom. Og manglende forståelse for at ikke alle på død og liv ønsker seg Klipsch - eller frelse.
    Nå skal man ikke lese mange innlegg i denne tråden for å finne noen som hevder Klipsch er dårlig. Du trenger ikke se lenger enn innlegget over ditt eget.

Så har vi andre som prøver å være saklige, men ikke får det helt til. Da snakker jeg om de som konkluderer med at klipsch kun er populære fordi de kan spille høyt, og at de fleste går bort fra Klipsch når de blir eldre osv. Bare fordi de selv har funnet noe som passer bedre i deres eget hjem og til deres bruk, betyr ikke det er Klipsch er ubrukelig eller har vesentlige mangler sammenliknet med konkurrentene. (type opløsning, detaljer osv)

Skal ikke blande meg noe særlig inn i diskusjonen da jeg har Klipsch selv, men skjønner ikke at det er vanskelig å innse at det finnes alternativer til Klipsch, som oppleves som både bedre og dårligere, avhengig av øret som hører. jeg påstår på ingen måte at Klipsch er det eneste som gjelder i de forskjellige prisklassene, men påstår at ingen andre merker til samme pris gjevnt over er bedre enn Klipsch. Nøyaktig det samme kunne jkeg sagt om feks Dali, System Audio, B&W osv. De har alle i likhet med Klipsch konkurransedyktige høyttalere i de fleste prisklasser.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe tror ikke så mange svarer deg på denne
    Selvsagt ikke. Det betyr jo at de må ha noe helt konkret å fare med.
    Om jeg ser tilsvarende bilder fra deres lengre tid som seriøse eiere av de mest relevante Klipsch-høyttalere i et ambisiøst hifi-anlegg, hvor de i etterkant har valgt å gå tilbake til mid-range B&W stativhøyttalere som en oppriktig oppgradering uten arr på ryggen fra konas pisk, skal jeg i det minste respektere meningene deres.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Mja, var jeg ikke gamle karen så ville vel jeg også hatt klipsch i stua. Eller, gutterommet er vel riktigere å si i mange tilfeller her.
    Med slike kommentarer sitter du vel med Cerwin Vega? 8)

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste første side og par siste av debatten her, har ingen intensjon om å gidde bla igjennom resten. Hva skjer med avforum egentlig? Gretne gamle(unge?) gubber med et veldig stort ego og "jeg er best" mentalitet.

Legger merke til det i altfor mange tråder, og får det helt opp i halsen hvordan folk forsurer hele forumet her til tider med disse uendelige idiotiske debattene som ikke fører særlig mye annet enn til hjerteinfarkt i yngre alder.

Har selv B&W, og måtte flire når marsboer la ut bilde av at han tidligere har hatt B&W 802D(?) og nå er fornøyd med klipsch. Vi har alle forskjellige opplevelser av lyd, og man ser jo støtt og stadig noen som blir drittlei korrekt lyd her og vil ha noe med mer "punch" i, og vice versa. Jeg gikk andre veien, og fikk mindre og strammere bass noe jeg trives med.

Uansett så er det veldig mye dyktige og bra folk her inne, som har mye kunnskap og gjerne deler den selv upartisk til hvilke merker de har selv.

Men merker jeg begynner bli lei av disse helt meningsløse trådene og generell nedrakking og "hør her lille gutt" kommentarene.. :roll:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Vi har alle forskjellige opplevelser av lyd, og man ser jo støtt og stadig noen som blir drittlei korrekt lyd her og vil ha noe med mer "punch" i, og vice versa. Jeg gikk andre veien, og fikk mindre og strammere bass noe jeg trives med.
    Ja, akkurat. Jeg valgte selvsagt å først bruke latterlig mye penger over flere år på anlegg før jeg fant ut at "jeg orker ikke at det låter så tredimensjonalt, realistisk og oppløst. Jeg vil ha mere bass, mere morro!". Logisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HighEnd-Ole
    Har lest litt nå og da på dette forumet, mindre og mindre de siste par åra.. det blir faktisk bare dårligere og dårligere! bare fjas og mas!

du har klipsch er best "bla bla bla"

og du har " klipsch låter crap bla bla bla..

Hva med å faktisk høre mer på musikk (nevnt tidligere)..

Alle kan ikke like det samme, og det å kverulere på om klipsch suger balle eller om det "kicker ass" i en tråd på side opp og side ned ( eller et annet merke for den sakens skyld...) har jo ingen ting for seg...

Og om Klipsch lascala har hatt 1000 forskjellige drivere opp igjennom.. hva **** har det med saken om man liker lyden som kommer ut???

Og når klipsch folket setter seg på bakbeina fordi andre mener et annet merke er et bedre alternativ så sier det mer om dem enn om noe annet... makan til trangsynte forumkverulanter skal man lete lenge etter!!!

Da jeg første gang leita rundt på AV forum synes jeg det var masse gode alternativer og gode svar!

Synd at mange "unge" forum brukere som ikke har hørt stort annet enn et eller to merker skal hive seg rundt for å få mest mulig innlegg under profil bilde..

hjelper ikke stort at all den gode kompetansen som er her, ikke kommer til, eller drukner i dritt og svada fra kverulanter og "bedre vitere"

IM out...

Kan en moderator slette brukeren min? Vil helst lese og ha en saklig debatt på hifi sentralen der man ikke blir hode skutt for og mene for mye eller for lite om det ene eller det andre...
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste første side og par siste av debatten her, har ingen intensjon om å gidde bla igjennom resten. Hva skjer med avforum egentlig? Gretne gamle(unge?) gubber med et veldig stort ego og "jeg er best" mentalitet.

Legger merke til det i altfor mange tråder, og får det helt opp i halsen hvordan folk forsurer hele forumet her til tider med disse uendelige idiotiske debattene som ikke fører særlig mye annet enn til hjerteinfarkt i yngre alder.

Har selv B&W, og måtte flire når marsboer la ut bilde av at han tidligere har hatt B&W 802D(?) og nå er fornøyd med klipsch. Vi har alle forskjellige opplevelser av lyd, og man ser jo støtt og stadig noen som blir drittlei korrekt lyd her og vil ha noe med mer "punch" i, og vice versa. Jeg gikk andre veien, og fikk mindre og strammere bass noe jeg trives med.

Uansett så er det veldig mye dyktige og bra folk her inne, som har mye kunnskap og gjerne deler den selv upartisk til hvilke merker de har selv.

Men merker jeg begynner bli lei av disse helt meningsløse trådene og generell nedrakking og "hør her lille gutt" kommentarene.. :roll:

+1

Her har vi to som forstår hva som skjer på forumet... takk for at jeg ikke er alene om å synes dette!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Med slike kommentarer sitter du vel med Cerwin Vega? 8)

Hvorfor har det noe å si hva jeg har? Jeg har hørt Klipsch på fullt kapabelt utstyr og jeg likte det ikke.
    Er det virkelig så vanskelig å akseptere?

Og, som nevnt utallige ganger tidligere;
    Noen som har fått med seg hva trådstarter opprinnelig skulle frem til? Poenget blir bare bedre og bedre understreket etterhvert som tråden vokser.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en løsning kunne vært og gruppert inn forumet i 2 alders grupper ?

det hadde sila ut den værste fisken...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tilt
    en løsning kunne vært og gruppert inn forumet i 2 alders grupper ?

det hadde sila ut den værste fisken...

Altså guttungene som absolutt skal presse sine valg på andre?

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Artig at de aller fleste Klipsch-eiere bekrefter det TS er inne på, nemlig at Klipsch-eiere flest (ikke alle) er fanatiske
    Jeg hadde egentlig bestemt meg for å holde meg unna pisspreiket i denne tråden men det quotede innlegget over provoserer meg.

"De aller fleste Klipsch eiere" er du egentlig klar over at det er litt mere enn 5 brukere av AV forum som eier et Klipsch produkt?
    Og å kalle Marsboer en fanboy er noe av det dummeste jeg har hørt, søk litt rundt på forumet og les litt om hva mannen har holdt på med de siste årene.
    Dette er like idiotisk som om jeg skal beskylde deg for å snakke unormalt varmt om HFK sine produkter.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blod-fanboys er uansett merke ganske slitsomme, men slik denne tråden utvikler seg er det ikke rart mange avviker fra topic - altså om dette forumet har blitt et Klipsch-forum. Slik har det vært i alle år, vi har vært i gjennom de fleste merker her inne de siste ti årene; Klipsch, B&W, Oppo, Swans, PS3, Xbox, AKG, Yamaha, Denon, Onkyo og lista blir lang. Alt bunner til syvende og sist ut i personlige preferanser og folk går i skyttegravene som om det skulle vært en kabeltråd. Man rir sine hester og diskusjonen både sklir ut og eskalerer. Slike tråder starter som en brannfakkel og blir fort uoversiktlige før moderatorene flytter dem dit de hører hjemme, i generell pisspreik.

Jeg vil likevel dele en annen historie med dere:

Ståle Krapyl kjenner dere til via Øystein Sunde. Mannen det synges om er dog like virkelig som meg og deg. Han drev i sin tid Oslo Hi-Fi Center. Han heter Bolse og var en av hovedpersonene i brennpunkt-dokumentaren på NRK - mener den het HiFi Dilerium. Jeg har vært hos ham på Snarøya, han er for å si det på godt norsk steinrik. Han har et anlegg som koster det hvite ut av øya, i alle fall når det kommer til elektronikk. Han sverger dog til Klipsch RF7 på høyttalerfronten, og tross at mannen har eid en rekke andre høyttalere som er opplest og vedtatt som state of the art har han altså endt opp med disse og ser seg ikke tilbake, i alle fall gjorde han ikke det da jeg besøkte ham for et par år siden.

Poenget jeg vil frem til er at selv slike "pionerer" og vel ansette mennesker kan ha tilbøyligheter til å kjøpe noe som mange som liksom har "avansert videre" og "blitt voksne" rakker ned på og karakteriserer som søppel.

Smak er subjektivt folkens, det er bare å innse først som sist. Derfor er det fullstendig utopisk å tro at en slik tråd skal kunne avstedkomme med rolig og meningsfyllt debatt. Generell pisspreik neste ...

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Ja, akkurat. Jeg valgte selvsagt å først bruke latterlig mye penger over flere år på anlegg før jeg fant ut at "jeg orker ikke at det låter så tredimensjonalt, realistisk og oppløst. Jeg vil ha mere bass, mere morro!". Logisk.
    Enten så skjønte du ikke innlegget mitt eller så har du stått opp på feil bein.
    Slik jeg forsto det har du byttet fra B&W til klipsch, men om det var for en mer nøytral gjengivelse kan jo også godt være, selv om jeg gikk utifra motsatt med "alle" som synes B&W låter så kjedelig og "uten" dypbass. Tror du bør lese innlegget mitt en gang til..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle problemer hadde värt løst om folk hadde tilegnet seg et ordentlig erfaringsgrunnlag før de slenger om seg med anbefalinger eller det motsatte i alle tråder.
    Da hadde man sluppet alt trådstarter klager på, samt at man hadde sluppet påstander som fremstilles av den samme trådstarter.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har det noe å si hva jeg har? Jeg har hørt Klipsch på fullt kapabelt utstyr og jeg likte det ikke.
    Er det virkelig så vanskelig å akseptere?

Og, som nevnt utallige ganger tidligere;
    Noen som har fått med seg hva trådstarter opprinnelig skulle frem til? Poenget blir bare bedre og bedre understreket etterhvert som tråden vokser.
    Suddenly the serious face? :neutral:

Jeg tar ikke denne tråden seriøst, sånn som mange andre her. Jeg skjønner TS sitt dilemma, men denne tråden hjelper ikke med problemet i det heletatt.
    Som mange sier, trenger dere bare å vente til klipschmanian faser ut, slik som DM683 tiden, dynavoice tiden osv....

Har selv hatt og hørt mye B&W, dali osv., de har alle kvaliteter samt ulumskheter. Det samme gjelder Klipsch.
    Skjønner ikke at folk absolutt må hate Klipsch? 8)

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Alle problemer hadde värt løst om folk hadde tilegnet seg et ordentlig erfaringsgrunnlag før de slenger om seg med anbefalinger eller det motsatte i alle tråder.
    Da hadde man sluppet alt trådstarter klager på, samt at man hadde sluppet påstander som fremstilles av den samme trådstarter.
    Dette er vel en av få ting i denne tråden jeg kan si meg helt enig i.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten så skjønte du ikke innlegget mitt eller så har du stått opp på feil bein.
    Slik jeg forsto det har du byttet fra B&W til klipsch, men om det var for en mer nøytral gjengivelse kan jo også godt være, selv om jeg gikk utifra motsatt med "alle" som synes B&W låter så kjedelig og "uten" dypbass. Tror du bør lese innlegget mitt en gang til..
    Det virker som om du tror bass av en eller annen grunn er det viktigste når man har sløst bort så mye tid på dette som meg. Det man etterhvert setter pris på er snarere ting som realisme, overskudd, fullstendig fravær av grums, realistisk stereoperspektiv med nøyaktig pinpointing, sammenhengende finkornet og flytende oppløst lyd over hele spekteret, enkel romintegrasjon. Det finnes selvsagt mange høyttalere som klarer dette i stor grad, men jeg personlig har ikke funnet noe som leverer i like stor grad til samme pris som akkurat de jeg har nå. Jeg er åpen for å bytte any day. Gjerne til noe finere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså guttungene som absolutt skal presse sine valg på andre?
    Jeg tror det meste av overflødige komentarer her på forumet kommer av unge forum brukere som søker mest mulig innlegg under profil bilde ( som highend ole så fint skrev det..) jo flere innlegg jo mer "falsk" kunnskap har disse og desto fler tror på "ekspertisen".. da er det samme om de skriver klipsch side opp og side ned så vel som om det skulle vært onkyo, nad eller system audio for den sakens skyld..

håper for ALL del at de "få" undertrykkede som FAKTISK! har noe og komme med, kommer mer til så vi alle kan til egne oss litt kunnskap og faktisk "lære noe" istedet for å synse på de høyttalerne er skrikete her, eller om den andre buldrer mer enn den første osv..

DAGENS MOTTO: HØR,LES,LÆR

Avforum = Nisse forum.. det kan faktisk sammenliknes!

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Og å kalle Marsboer en fanboy er noe av det dummeste jeg har hørt, søk litt rundt på forumet og les litt om hva mannen har holdt på med de siste årene.
    Dette er like idiotisk som om jeg skal beskylde deg for å snakke unormalt varmt om HFK sine produkter.
    Har ikke kalt Marsboer fanboy.

Eneste jeg har påstått er at mange Klipsch-eiere (de fleste virker det som) har et religiøst forhold til sine høyttalere. Og det er vel ikke så langt unna sannheten..?

Men nå tror jeg denne tråden får fortsette uten meg. Det blir bare den vanlige kjeklingen
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 20 av 25 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •