AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 25 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 482
    Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forstår liksom ikke hvorfor enkelte bruker denne tråden til å foreslå produkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamiker
    Forstår liksom ikke hvorfor enkelte bruker denne tråden til å foreslå produkter.
    Meg??

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av samme grunn som de fleste andre tråder blir brukt til å spre propagandaen skulle jeg tro.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    Meg??
    Drit i hva han sier, han har ikke eid så mye dyrt utstyr. Ikke vil han oppgi hva han har heller.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan en moderator være snill å flytte denne tråden til chitchat?
    Slik tråden har utviklet seg er det tull og tøys å ha den i en teknisk kategori.

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi må opprette en egen kategori for "tråder som er kuppet av Klipsch, Emotiva, SVS og liknende fanboys" slik at vi ikke degraderer det faglige innholdet på generell chitchat.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi må opprette en egen kategori for "tråder som er kuppet av Klipsch, Emotiva, SVS og liknende fanboys" slik at vi ikke degraderer det faglige innholdet på generell chitchat.
    Skjønner ikke at du kan klage på eddie, du er fole usakelig selv.

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du det var saklig sagt?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her klages det over at avforum er fullt av Klipschere, da helst fjortisser som liker trøkk og morro i surround. Dette stemmer helt sikkert, men jeg har ikke fulgt med på avforum det siste året. Deretter kommer det morsomme påstander om at folk kommer seg videre når de blir eldre og at de fleste dropper Klipsch når det kommer til 2-kanals.

Vel....
    Du kan jo gjette på hvilket merke som har den desidert største vennetråden på hifisentralen. Her er det stort sett kun "gamlinger" med 100% stereo fokus.

Så konklusjonen etter å ha studert innleggspopulariteten på norges to største audio-forum er:
    - Klipsch virker å være det mest populære merket blandt fjortissene og de som prioriterer en sprek hjemmekinoopplevelse
    - Klipsch virker å være det mest populære merket blant gamlingene som prioriterer utelukkende to-kanals stereo.

Da har vi følgende muligheter:
    - Mer eller mindre ALLE Klipsch eiere, uansett alder og prioriteringer enkle sjeler med små krav og dårlig hørsel, kombinert med et ekstremt behov for å utrykke seg i mengder på forum angående sitt tilfeldig valgte høyttalermerke

- Kan det faktisk være at dere kjøttskaller med slappe gnomhøyttalere som kostet 3-ganger så mye som disse simple trekassene som gir dem juling lydmessig, går fullstendig glipp av en eller annen opplevelse dere kanskje ikke har fått der dere med rynkede neser og mumlende knurring har sett en eller annen representant vrenge gørra ut av et par RF-83 i en eller annen hi-fi sjappe.

- Kan det hende at et sett stativhøyttalere i den nedre enden av Klipsch-skalaen ikke representerer den Klipsch-opplevelsen folket er så begeistret for? Det er de større gulvmodellene folket elsker, ikke fuglekassene.

Personlig hører jeg helt sikkert hjemme i den første kategorien, men det er kanskje greit å ta innover seg de rene tallbaserte konklusjonene ovenfor.

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Kan det faktisk være at dere kjøttskaller med slappe gnomhøyttalere som kostet 3-ganger så mye som disse simple trekassene som gir dem juling lydmessig, går fullstendig glipp av en eller annen opplevelse dere kanskje ikke har fått der dere med rynkede neser og mumlende knurring har sett en eller annen representant vrenge gørra ut av et par RF-83 i en eller annen hi-fi sjappe.
    Alltid kjekt når fanboys deler av sin grenseløse kunnskap.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Personlig synes jeg mye fra Klipsch er veldig kult. Greit at det ikke er helt Hi-Fi-korrekt, men med riktig forsterker så låter det veldig morsomt og ganske så tøft. En billig inngangsbillett til Hi-Fi-ens verden er det også
    Jeg er så enig så enig, det viktigste er oppleve gleden av hva en "god" lyd opplevelse kan gjøre med deg.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at de aller fleste Klipsch-eiere bekrefter det TS er inne på, nemlig at Klipsch-eiere flest (ikke alle) er fanatiske - og tar det meget personlig om noen skulle finne på å reise spørsmål om deres elskede høyttalere - eller anbefale noe annet enn dem

Ikke bare det, men de snakker mer enn gjerne nedsettende om andres HT, for å framheve sine egne.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid kjekt når fanboys deler av sin grenseløse kunnskap.
    Jeg tror du skal være forsiktig med å kritisere erfaringsgrunnlaget som ligger til grunn for min entusiasme ovenfor mitt nåværende (og eneste) Klipsch par. Fanboyisme er ikke en del av denne entusiasmen. Jeg dumper Klipsch så fort jeg finner noe mer egnet.

Hva er dine tanker om at Klipsch er mest populært både på avforum og HFS med totalt forskjellige brukergrupper? Kollektiv saueflokkmentalitet?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ennå ikke fått svar på hvem her inne det er som kun anbefaler klipsch!!!

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Personlig synes jeg mye fra Klipsch er veldig kult. Greit at det ikke er helt Hi-Fi-korrekt, men med riktig forsterker så låter det veldig morsomt og ganske så tøft. En billig inngangsbillett til Hi-Fi-ens verden er det også
    Har alltid lurt på hva "morsom lyd" og "best på film" egentlig innebærer...?

God lyd er for meg aldri kjedelig, det er noe jeg forbinder med mindre gode egenskaper. Som manglende oppløsning og luftighet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg er så enig så enig, det viktigste er oppleve gleden av hva en "god" lyd opplevelse kan gjøre med deg.
    Men gjør det at det er greit at folk flamer alle tråder med klipsch uansett pokker hva trådstarteren egentlig lurer på?

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Artig at de aller fleste Klipsch-eiere bekrefter det TS er inne på, nemlig at Klipsch-eiere flest (ikke alle) er fanatiske - og tar det meget personlig om noen skulle finne på å reise spørsmål om deres elskede høyttalere - eller anbefale noe annet enn dem

Ikke bare det, men de snakker mer enn gjerne nedsettende om andres HT, for å framheve sine egne.
    Tror jeg kan huske deg og Gilmour under en tråd jeg ikke husker, sutret over at ikke alle likte B&W og/eller CM9... Dessuten er vi tydligvis tusenvis av klipsch "fanatikere", ogbare 3-4 stykker kommer frem her8)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Har alltid lurt på hva "morsom lyd" og "best på film" egentlig innebærer...?

God lyd er for meg aldri kjedelig, det er noe jeg forbinder med mindre gode egenskaper. Som manglende oppløsning og luftighet.
    Forbinder du god lyd med manglende oppløsning og luftighet?

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hva er dine tanker om at Klipsch er mest populært både på avforum og HFS med totalt forskjellige brukergrupper? Kollektiv saueflokkmentalitet?
    Min tanke er at vi ikke i en hver tråd hvor folk ikke spør etter Klipsch trenger 40 anbefalinger om Klipsch fra 40 personer som aldri har hørt noe annet enn Klipsch, MGR, Genexxa og Cerwin Vega.

Side 18 av 25 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •