AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 25 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 482
    Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Jeg mener han skrev selv dette nevnte BMW eksempelet hvor han mente RF-7 var en BMW 740, men jeg anbefalte en billigere høytaler (BMW 3serie)
    Jeg mener det vitner om han ikke helt skjønner hva han snakker om, da ifølge hans eksempel ville både RF-7 og RF-83 vært BMW 7 serie, mens kanskje RF-62 ville vært 3 serie!

Han skrev jeg anbefalte en enda billigere høytaler, når realiteten ga alternativ i nøyaktig samme klasse. RF-83 er da på ingen måte en 3 serie som Mirage Alfred å kalle det..
    Javel

Men da kan du kanskje forklare meg forskjellen da? Det var jo uansett OT om det så hadde vært en buss, eller en privatjet, eller en u-båt, eller en T-ford...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamiker
    Javel

Men da kan du kanskje forklare meg forskjellen da? Det var jo uansett OT om det så hadde vært en buss, eller en privatjet, eller en u-båt, eller en T-ford...
    Hei igjen! kan du fortelle hva du har av høytalere og hvilken elektronikk du driver de med?

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Klipsch er fine saker det og sjønner lite vitsen med å lage en hel tråd ang dette som tråden heter.

Det er en grunn til at folk liker Klipsch og jeg sjønner dem veldig godt, masse lyd for pengene og kan spillte meste av musikk.

For dem som akkuratt har kjøpt seg Klipsch og ser denne tråden, det er vel ikke akkuratt veldig morsomt.

Mye av disse Klipsch folka holder forumet i gang.
    Så da er det helt ok at klipsch-fantastene gjør en hver tråd som omhandler andre ting til en klipsch-myldretråd? Du har fått med deg at det er det denne tråden handler om?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med wow faktoren til klipsch som dere nevner er nok litt som å se en kjempelekker jente/bil/bolig etc for så å få veldig lyst på. Når man har oppnådd det å eie det selv innser man at det kanskje ikke passet alikevel (i dette tilfellet lang innspillingstid og at det ikke låter så bra når "forelskelsen" er over.). Da mener jeg at man bør prioritere akustiske tiltak eller kanskje å bytte høyttaler, for låter den ikke bra (individuelt selvfølgelig) rett ut av boksen så er sjangsen stor for at man har valgt feil høyttaler.

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    men nå var jo dette en tråd om hvorfor så mange liker klipsch...
    Jasså ja, hvor i trådstarters åpningsinnlegg står egentlig det?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe deilig med litt humor på en ellers kjedelig mandag
    hva slags argument er det? mener du det er feil?
    heritage har byttet enheter i hytt og pine mellom flere produsenter, ulike diagrammer og annet med påfølgende ulik lyd og varierende frekvensrespons.
    noen av elementene som fortsatt brukes, særlig i diskanten har ingenting i prisklassen å gjøre. (de stinker for å si det enkelt).
    når fabrikken som produserte for eminence i polen la ned for et par år siden måtte de finne en en annen erstatning.
    altså det er liten kontroll på hva man får. ingenting er "original klipsch"!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For mykje krangling og fjas. Melder meg herved ut av tråden.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector synes jeg det er synd har falt helt ut av bildet. Etter at Hi-Fi Center kjeden skjøv de ut i kulda, så er Audiovecor blitt ganske eksotisk - dessverre: hfc-slutte-selge-audiovector

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe herlig her kommer det humor på rekke og rad
    Humor? Jeg fant bare fakta jeg.

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 med tanke på mye dårlige plasseringer og elektronik som blir brukt så viser jo det at det er en del som ikke får ut potensialet helt! allikevel så er det såpass mange som faller for klipsch lyden
    Men på hvilken måte har det relevans til denne tråden? Tråden handler om at klipsch fanboys flamer en hver tråd med hvor høyt de elsker sin avgud, og det eneste dere gjør er å lage praktiske eksempler på at dette faktisk stemmer... Ikke ETT forbanna innlegg om trådens tema etter 40 innlegg fra din kant?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel

Nå var det faktisk ikke OT, men en skrivefeil i den aktuelle tråden, så det viser seg at det var greit å få frem at det var både RF-7 og RF-7 II.

En BMW 3 serie en en billig BMW, mye mindre enn en dyr, stor og luksuriøs 7 serie.

Når han mener at trådstarter ba om RF-7, og jeg blandet inn RF-83, så var det som å si sten 7 serie (RF-7) det må du ikke kjøpe, men en 3serie (RF-83) var bedre. Tror da det ble ment som at en 7 serie er mye dyrere og bedre enn en liten billig 3 serie og at dette eksempel kunne oversettes til at RF-7 var en betydelig dyrere og bedre konstruksjon.
    Faktum er at begge er like/ de er bare ny/gammel modell av samme utgave , ergo ikke som å sammenligne en 740 mot en 320 bmw

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Det med wow faktoren til klipsch som dere nevner er nok litt som å se en kjempelekker jente/bil/bolig etc for så å få veldig lyst på. Når man har oppnådd det å eie det selv innser man at det kanskje ikke passet alikevel (i dette tilfellet lang innspillingstid og at det ikke låter så bra når "forelskelsen" er over.). Da mener jeg at man bør prioritere akustiske tiltak eller kanskje å bytte høyttaler, for låter den ikke bra (individuelt selvfølgelig) rett ut av boksen så er sjangsen stor for at man har valgt feil høyttaler.
    Innspillingstiden for jenter kan nok variere. Det beste er å tilføre de max effekt over en ganske lang periode. 8)

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen! kan du fortelle hva du har av høytalere og hvilken elektronikk du driver de med?
    Synes du virkelig du har gjort deg fortjent til det nå? Jeg skal fortelle deg en ting jeg, du skal stå i skammekroken, også skal du legge deg tidlig, uten middag.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men på hvilken måte har det relevans til denne tråden? Tråden handler om at klipsch fanboys flamer en hver tråd med hvor høyt de elsker sin avgud, og det eneste dere gjør er å lage praktiske eksempler på at dette faktisk stemmer... Ikke ETT forbanna innlegg om trådens tema etter 40 innlegg fra din kant?
    Du har selv hatt mye enveis kjøring på innleggene dine. Kan si dere er omtrent like god, men fra hver deres leir

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Det du mener er at man oppdager at jenta er en mann med silikonpupper?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg mye fra Klipsch er veldig kult. Greit at det ikke er helt Hi-Fi-korrekt, men med riktig forsterker så låter det veldig morsomt og ganske så tøft. En billig inngangsbillett til Hi-Fi-ens verden er det også

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du mener er at man oppdager at jenta er en mann med silikonpupper?
    Hehe...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Innspillingstiden for jenter kan nok variere. Det beste er å tilføre de max effekt over en ganske lang periode. 8)
    diskanten i reference har ingen innspillingstid overhode. det har heller ikke mellomtonene i heritage. da samtlige er kompresjonsdrivere.
    edit; ehr..jenter ok da sier jeg og takk for meg i denne tråden

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man prøve å konkludere noe her så blir det igrunnen at dette er et Klipsch forum uten like.

Siden jeg selv sitter på et annet merke per nå føler jeg at det hele blir såpass eksotisk at jeg knapt har noen å diskutere dette med.

Ja, de mest populære høyttalermerkene her inne har alle sine egne klubber / tråder, noen av dem vanker jeg i. Men det blir nok mer til at man trekker seg stille og rolig ut av forumet på en måte da det ikke er mer en 2-3 innlegg i de trådene på en måned.

Jeg merker også en tendens at de som jeg føler er litt eldre, eller de som har en del fartstid innen hifi, og de som operere innen high-end heller ikke frekventerer dette forumet så mye lenger da det er litt for mye Klipsch og surround.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter tar opp et legitimt tema, men begge sider går jo(med noen få hederlige unntak) rett i skyttergrava! Dette minner sterkt om enkelte pubertale "Apple vs Windows"-tråder. De er morsomme å følge med en liten stund, før de ganske kjapt blir pinlige.

Som signaturen viser(selv det er nesten så jeg fjerner den; enten blir jeg vel beskyldt for å være fanboy, eller så blir jeg tatt til inntekt for en "menighet" jeg ikke helt føler meg komfortabel med...), har jeg investert i Klipsch.

Jeg synes, etter en del timer, at jeg har gjort en god investering. Til kinoen.
    Det er bra trøkk, de spiller godt opp med sub'ene(som også er budsjettvarer) og de gir meg både lytteglede og eierglede. Til kinoen.

På musikk synes jeg de spiller betydelig mer detaljert og med mer punch enn mine mine gamle høyttalere, Jamo S606(jepp, lavbudsjett så det holder).

Men de oppleves som skarpe i toppen, det kan jeg sannsynligvis ta igjen noe med billige akustiske tiltak, og litt mer finplassering av høyttalerne. Så lenge rommet de står i nå brukes ca 80/20 fordel film, synes jeg at disse høyttalerne er knallbra.

Til ren stereo derimot, er det mange andre høyttaleroppsett jeg kan tenke meg å prøve før Klipsch. Og det finner jeg også masse tips om her inne, selv om Klipsch-navnet dukker opp i alle retninger. Det går faktisk an å blunke litt med øya når det dukker opp, og hoppe til neste innlegg.
    Faktisk kan man gjøre det uten å bli så forb** irritert også, det er en treningssak 8)

Side 17 av 25 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •