AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 25 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 482
    Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jaja, men fra spøk til side eddie, er vi enige om at klipsch er noe elendig ræl som i beste fall egner seg som fyllmasse av relativt dårlig kvalitet da?

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    For poenget her er at eg ikke har anbefalt han å kjøpe RF, ei heller anbefalt han å kjøpe nevnte Klipsch fremfor Mirage.

Jeg bare poengterte at det også var andre innen samme modell RF som kunne vurderes. Ikke på bekostning av Mirage, men innad av de nevnte Ref modellene.

Mirage fikk det til å fremstå som
    Jeg anbefalte en mye mye billigere RF enn Trådstrtet ba om, (les: BMW 740 og ned til billige 3serie)
    Noe som er feil, jeg bare la til 2 nyere utgaver av "7serie" altså bare en generasjon nyere utgave.
    Så det du sier er at han har fikset på innleggene som han quotet, og at de ikke representerer det du skrev?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden sluttet altså aldri å ta seg opp

Tenk at noen fatisk elsker et høytalermerke og blir såå fornærmet over at det finnes folk som ikke deler fasinasjonen at debatten på nivå med "næhæi, du er dummere enn meg" aldri tar slutt..

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Nå er det jo tidligere nevnt at jeg muligens er dyslektisk, men dette ser da ut som en anbefaling i mine øyne:wink:
    Da hadde jeg innen Klipsch anbefalt RF-83 fremfor RF-7 ja, ikke at jeg hadde anbefalt klipsch fremfor Mirage som han ba om. Ref det som står under der du sluttet å quote

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt

Tenk at noen fatisk elsker et høytalermerke og blir såå fornærmet over at det finnes folk som ikke deler fasinasjonen at debatten på nivå med "næhæi, du er dummere enn meg" aldri tar slutt..
    hehehehe. vært ampert her ja.
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamiker
    Så det du sier er at han har fikset på innleggene som han quotet, og at de ikke representerer det du skrev?
    Jeg mener han skrev selv dette nevnte BMW eksempelet hvor han mente RF-7 var en BMW 740, men jeg anbefalte en billigere høytaler (BMW 3serie)
    Jeg mener det vitner om han ikke helt skjønner hva han snakker om, da ifølge hans eksempel ville både RF-7 og RF-83 vært BMW 7 serie, mens kanskje RF-62 ville vært 3 serie!

Han skrev jeg anbefalte en enda billigere høytaler, når realiteten ga alternativ i nøyaktig samme klasse. RF-83 er da på ingen måte en 3 serie som Mirage Alfred å kalle det..

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt

Hehe, er så enig. Latterlig hele greia!

Blir nesten flau over å være Klipsch-entusiast på grunn av forsvarsmekanismene som dukker opp her for å ivareta sin elskov for sine elskede Klipscher. Men det er ikke bare de med Klipsch som skal være flaue over innleggene sine i denne tråden, bare så det er sagt.

Eneste jeg ønsker er at alle ikke skal taes over en kam. Kjedelig om det blir slik at du blir gjort til klovn dersom du nevner Klipsch i et innlegg fremover.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Hehe, er så enig. Latterlig hele greia!

Blir nesten flau over å være Klipsch-entusiast på grunn av forsvarsmekanismene som dukker opp her for å ivareta sin elskov for sine elskede Klipscher. Men det er ikke bare de med Klipsch som skal være flaue over innleggene sine i denne tråden, bare så det er sagt.

Eneste jeg ønsker er at alle ikke skal taes over en kam. Kjedelig om det blir slik at du blir gjort til klovn dersom du nevner Klipsch i et innlegg fremover.
    Akkurat det siste der tror jeg risikoen er over middels stor for..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likar Panasonic og Onkyo og eg... Vafler og... Håpar ikkje eg blir hengt!

Men ser godt utgangspoenget til trådstartar her... Det er merkeleg mykje Klipsch på AVForum.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er fine saker det og sjønner lite vitsen med å lage en hel tråd ang dette som tråden heter.

Det er en grunn til at folk liker Klipsch og jeg sjønner dem veldig godt, masse lyd for pengene og kan spillte meste av musikk.

For dem som akkuratt har kjøpt seg Klipsch og ser denne tråden, det er vel ikke akkuratt veldig morsomt.

Mye av disse Klipsch folka holder forumet i gang.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for gøy, med noe sannhet. Klipsch er ikke en korrekt høyttaler og har ikke en "allsidig" lyd. Mye wow faktor, men for å like dem trenger man å venne seg til dem. Ergo er det egentlig ingen høyttaler for hvermansen, noe "innspillingstiden" reflekterer. Man kan spørre seg,, hvorfor bør klipsch få flere hundre timer på baken før man kan gjøre seg et skikkelig intrykk av dem når det mekaniske egentlig er ferdig innspilt på kort tid? Det reflekterer vel hvor allsidig vi mennesker er og at mange etter å ha hørt seg dønn ihjel med klipsch slår seg til ro med at de plutselig liker lyden slik den er selv om de måtte bruke XXX antall timer for å klare å overbevise seg selv

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Det reflekterer vel hvor allsidig vi mennesker er og at mange etter å ha hørt seg dønn ihjel med klipsch slår seg til ro med at de plutselig liker lyden slik den er selv om de måtte bruke XXX antall timer for å klare å overbevise seg selv
    Dette stemmer nok i veldig mange tilfeller, ja. Men menge unntak også:wink:
    Har vært borti selv, og opplevd at andre har opplevd kjærlighet ved første lytt. Er noe med Klipsch som tenner øregangene, nesten seksuelt. Men veit om flere andre merker og modeller som gjør det samme på sin, (SIN!) måte. - og det er det, nettop det som er så herlig! Noe for enhver smak, og trengs ikke verken støttes av andre, eller nedlate andre for å vite det selv.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det som hardbarket forsvarer klipsch her inne og påstår at det er eneste vei til lyd nirvana? Ja selv så skryter jeg av klipsch men har også nevnt et par andre produsenter som har sine sterke sider jeg liker veldig godt! Kan med glede anbefale div Focal,Usher dancer,Verity audio,chario,spendor,Harbeth med fler men nå var jo dette en tråd om hvorfor så mange liker klipsch...

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok mye av grunnen til at folk liker klipsch er fordi det er blitt "standarden" her inne til tross for at folk viser dobbeltmoral når de forteller at de krever lang innspillingstid.. Krever høyttalere lang innspillingstid er det gjerne fordi de ikke låter som man vil og ikke fordi det mekaniske endrer seg over en lang periode. Ref: Speaker break-in. Fact or fiction?

Conclusion

In an electrodynamic driver featuring the usual surround-diaphragm-spider construction, driver suspension mechanical compliance plays a key roll in determining the measured value of various driver parameters. All of these parameters will shift as the mechanical compliance of the driver's suspension shifts in value. The bulk of a driver's compliance shift will occur at the time of initial burn in.

Subsequent shifts in compliance are largely temporary in nature. An example of one such mechanism contributing to such temporary shifts is that which arise from the elastic deformation of butadiene-styrene surrounds. Given sufficient time to recover, these changes tend to reverse themselves and the driver returns to its pre-stimulus state.

As the enclosure compliance in both totally enclosed boxes and vented cabinets dominates that of the driver for most practical implementations of either type enclosure currently in production, any potential changes in system amplitude response attributable to changes in driver suspension mechanical compliance tend to be minimized. Normal production unit-to-unit driver spec variances can affect final amplitude response of a system to a larger degree than that expected from normal pre- post-burn in driver suspension compliance changes.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at eg likte lyden betre etter tilvenning. Men eg fekk "aha oppleving" rett ut av eska og.

Har hatt fleire kompisar med null kjennskap til Klipsch, som har likt lyden med ein gong. Så at det MÅ mange hundre timar til for å lika Klipsch, er å dra det litt langt. Men at ikkje alle liker det, kan eg godt forstå.

Eg meiner forresten Eltax millennium 500 fortsatt er det beste kjøpet ein kan gjera. Ingenting å misslika for nokon hundrelappar der!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok mye av grunnen til at folk liker klipsch er fordi det er blitt "standarden" her inne til tross for at folk viser dobbeltmoral når de forteller at de krever lang innspillingstid.. Krever høyttalere lang innspillingstid er det gjerne fordi de ikke låter som man vil og ikke fordi det mekaniske endrer seg over en lang periode. Ref: Speaker break-in. Fact or fiction?
    hehe herlig her kommer det humor på rekke og rad

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og, dessverre er det nok også slik at en god del Klipschhøyttalere (RF-serien) aldri får vist sitt potensiale da mange kliner dem helt i hjørnene i rommet og uten demping - og spiller kanonhøyt.

Gjelder forsåvidt ikke bare Klipsch, da. Men siden det er så mange av de - så kan man nok få inntrykk at Klipsch krever lang innspillingstid / tilvenning. Litt mer finplassering og noen akustiske tiltak (uansett høyttaler), vil kunne ta eggen av mye frustrasjon...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par gode innlegg om dette nå, og mange gode poeng.

I mine tilfeller bruker jeg å spille inn høytalere mens jeg er på jobb f.eks, så jeg ikke skal bli tilvent lyden, men i mange tilfeller er dette nok korrekt.

På mitt første par RF-83 synes jeg de låt bra fra første stund egentlig. Men de blei bedre i bassen etter litt bruk. (kom da fra Proson,Cerwin Vega, Dali)
    Solgte RF-83 og kjøpe B&w 683 (?) og endte med å selge disse å kjøpe nye RF-83, da var jeg vant til innstilte RF-83 og det låt faktisk rart, men en helg med lyd på kinorommet så var de klar for bruk etter min mening.

Alle høytalere trenger vel litt innspilling, men at Klipsch trenger 1000-vis av timer tror jeg ikke på, da er det nok tilvenningstimer inne i bildet også.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Og, dessverre er det nok også slik at en god del Klipschhøyttalere (RF-serien) aldri får vist sitt potensiale da mange kliner dem helt i hjørnene i rommet og uten demping - og spiller kanonhøyt.

Gjelder forsåvidt ikke bare Klipsch, da. Men siden det er så mange av de - så kan man nok få inntrykk at Klipsch krever lang innspillingstid.
    +1 med tanke på mye dårlige plasseringer og elektronik som blir brukt så viser jo det at det er en del som ikke får ut potensialet helt! allikevel så er det såpass mange som faller for klipsch lyden

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Gjelder forsåvidt ikke bare Klipsch, da. Men siden det er så mange av de - så kan man nok få inntrykk at Klipsch krever lang innspillingstid / tilvenning. Litt mer finplassering og noen akustiske tiltak (uansett høyttaler), vil kunne ta eggen av mye frustrasjon...
    Veldig mange bruker billig elektronikk (liten surr receiver) og plasserer som du sier, da vil jo mange aldri få sett hva de er gode for - men likevel er jo hornlyden og klipsch lyden annerledes enn en bånddiskant/ dome, og vil jo isåmåte ikke passe alle..

Side 16 av 25 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •