AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 25 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 482
    Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Dette er som å krangle om hvilken farge som er fyldigst:P
    Jeg vil si at rød er den fyldigste fargen, og kan ikke diskuteres...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Følgende, et strålende eksempel på hva denne tråden handler om.

http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...ch-mirage.html

Her spør altså trådstarter om bl.a. en høyttaler som kostet 75000,- veiledende ny. (denne har nok gått en del ned i pris siden da, men poenget står.)

Og da kommer Klipsch-menigheten, her representert av c-v, og anbefaler en Klipsch RF-83 til rundt 15 laken.
    Det er trådstarter selv som ønsker innspill- det er ikke jeg som ønsker hjelp ang to såpass forskjellig priset høytaler, MEN. Trådstarter fortjener vel likevel svar på det han spør om, altså ikke kun Mirage. Blir da uansett litt feil å kalle dette et bra eksempel, ettersom tråden langtfra ble kuppet, det ble svart på trådstarters spørsmål.

Og heller ikke anbefalt RF-83 fremfor andre høytaler han ønsket hjelp om, så anbefaler deg å lese grundigere neste gang..

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Å kan dere slutte å synse snart, det er stor margin for sybjektivitet i lytteerfaringer. VI MÅ MÅLE OSS FREM TIL RESULTATENE! Dette er som å krangle om hvilken farge som er fyldigst:P
    RGB, CMYK eller Pantone?

Er det for mye Klipsch-prat på avforum? Nei. Er det for lite prat om andre merker, f.eks diapason? Ja.

One billion flies can't be wrong.

Jeg er enig i et at det blir veldig mye "Q: hva slags høyttalere skal jeg kjøpe A: Klipsch!" Problemet er vel heller at man har et endeløst antall tråder med nyebegynnere som stiller de samme spørsmålene som i tillegg er ekstremt åpne. Slike spørsmål har jo ingen feil svar og når folk flest har Klipsch så blir det veldig forutsigbart hva svaret blir. Det må kanskje strengere moderering til - om det er noe man ønsker til livs.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er litt merkelig at Klipsch skal være SÅ mye omtalt som her på forumet, her i Seljord vet jeg ikke om noen andre som har Klipsch og de fleste jeg prater med har knapt hørt om merket. At mange liker høyttalerene de lager skjønner jeg godt for de kan engasjere mer enn mye annet jeg har hørt.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Les innlegget igjen du. Det står at jeg INNEN klipsch, heller hadde anbefalt dette.
    Les innlegget sakte en gang til så kanskje du ser hva jeg skrev. Det anbefaler jeg andre å gjøre også før de kommer med en mening
    Jeg har lest innlegget nok mange ganger til å se at du anbefaler en høyttaler som koster 1/3 av det trådstarter spør om:wink:

At jeg bommet på nyprisen på RF-83 er ikke veldig relevant, da spriket fremdeles er såpass stort som det er.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest innlegget nok mange ganger til å se at du anbefaler en høyttaler som koster 1/3 av det trådstarter spør om:wink:

At jeg bommet på nyprisen på RF-83 er ikke veldig relevant, da spriket fremdeles er såpass stort som det er.
    Det står tydelig at jeg ikke har hørt Mirage han nevner, men inne. Klipsch hadde jeg anbefalt han å sett på rf63/rf83 eller RF-7II istedenfor gamle RF-7.

Jeg anbefalte han IKKE under noen omstedigheter å kjøpe Klipsch fremfor den andre han nevnte.
    Trådtarter spør konkret om RF-7 vs MIRAGE.
    Jeg anbef som sagt kun å vurdere en nyere Klipsch, altså rf63/83 eller den nyeste toppmod innen reference, RF-7 II, altså ikke veldig gamle RF-7 han trådstarter selv ba om svar innen.

Set var ikke jeg som nevnte klipsch ut av sammenheng, da trådstarter spesifikt ønsket svar om dette. Ang Mirage står det at jeg ikke vil si hva han bør kjøpe, da jeg ikke har hørt den nevnte høytaler trådstarter ber om.
    Tror du bør prøve å lese igjen med objektive øyner jeg gitt.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    RGB, CMYK eller Pantone?

Er det for mye Klipsch-prat på avforum? Nei. Er det for lite prat om andre merker, f.eks diapason? Ja.

One billion flies can't be wrong.

Jeg er enig i et at det blir veldig mye "Q: hva slags høyttalere skal jeg kjøpe A: Klipsch!" Problemet er vel heller at man har et endeløst antall tråder med nyebegynnere som stiller de samme spørsmålene som i tillegg er ekstremt åpne. Slike spørsmål har jo ingen feil svar og når folk flest har Klipsch så blir det veldig forutsigbart hva svaret blir. Det må kanskje strengere moderering til - om det er noe man ønsker til livs.
    Er ikke helt enig i dette, det er få folk som på dette forumet som ikke har eid, eier, har besøkt noen som har, hørt på messe eller i butikk, flere av de høyttalerne som er. Jeg har selv eid fem forskjellige merker, ikke at det egentlig er relevant uansett. Å jeg anbefal stort sett store høyttalere, da jeg føler(teorien tilsir og) at de har lettere for å levere både lydkvalitet og trykk.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av oyvgi
    Til både film og musikk. Rommet er 5x6 meter.

Klipsch RF-7
    Mirage OMD-28
    Jeg har ikke hørt nevnte Mirage, så kan ikke uttale meg bombastisk her.
    MEN; RF-7 er kanon på film, men personlig ikke en favoritt til musikk.
    Da hadde jeg innen Klipsch heller ville anbefalt RF-63/RF-83 som er mer musikalske, eller kanskje også (til en dyrere pris)
    RF-7 II, disse har fått lånt teknologi fra Palladium serien, og er langt mer detaljerte i diskant, samt større sammenheng (hifi) enn hva gamle RF-7 var.

Siden jeg ikke har hørt Mirage, kan jeg ikke gi noe tips om hvilken du bør velge ut av disse..

-HVOR her står det at jeg anbefaler trådstarter om å kjøpe Klipsch, Klipsch RF-83 fremfor Mirage?

Det er ikke akkurat som om han ber om hjelp på noe helt annet enn Klipsch, og bare fordi trådstarter ber om 2 høytalere i forskjellig prisklasse, er det trådstarter selv som ønsker hjelp. Det er ikke jeg som kuppet tråden og kommer med Klipsch anbefalinger helt uten videre!

Han nevner spesifikt RF-7, disse er utgått og RF-83 tok over, som også nå er utgått- ergo er de kun brukt nå tror jeg, da er faktisk RF-83 dyrere på brukten enn nevnte RF-7 trådstarter selv ber om.
    Nye RF-7 II er igjen kun å skaffe på nypris, altså ca 30k, som er betydelig dyrere enn 8-10k MAX for RF-7.
    Dette blir bare for dumt hr Mirage, ta av deg skylappene og les hva der står.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han nevner spesifikt RF-7, disse er utgått og RF-83 tok over, som også nå er utgått- ergo er de kun brukt nå tror jeg, da er faktisk RF-83 dyrere på brukten enn nevnte RF-7 trådstarter selv ber om.
    Nye RF-7 II er igjen kun å skaffe på nypris, altså ca 30k, som er betydelig dyrere enn 8-10k MAX for RF-7.
    Dette blir bare for dumt hr Mirage, ta av deg skylappene og les hva der står.

Noen spør på et bilforum:

A: Hei, jeg skal ha meg ny bil. Bør jeg kjøpe en BMW 740 eller en Audi A8?

B: Hei. BMW 740 har problemer med registeret. Jeg har ikke kjørt Audi A8.
    Men jeg vil anbefale en BMW 320 eller 323, da dette er veldig gode biler.

De fleste andre ville kanskje hvertfall anbefalt en Klipsch-modell som faktisk var i prisleiet til alternativet han spurte om? Eller, gud forby, ymte frampå at Klipsch kanskje ikke er løsningen innenfor prisleia han operer i?

Men det ville jo ikke vært å anbefale en RF-modell i alle tråder, og da måtte jo de nevnte skylappene tas av:wink:

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "AV" står for "Anti Variasjon"

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spør på et bilforum:

A: Hei, jeg skal ha meg ny bil. Bør jeg kjøpe en BMW 740 eller en Audi A8?

B: Hei. BMW 740 har problemer med registeret. Jeg har ikke kjørt Audi A8.
    Men jeg vil anbefale en BMW 320 eller 323, da dette er veldig gode biler.

De fleste andre ville kanskje hvertfall anbefalt en Klipsch-modell som faktisk var i prisleiet til alternativet han spurte om? Eller, gud forby, ymte frampå at Klipsch kanskje ikke er løsningen innenfor prisleia han operer i?

Men det ville jo ikke vært å anbefale en RF-modell i alle tråder, og da måtte jo de nevnte skylappene tas av:wink:
    Tror du misforstår veldig nå.

Klipsch RF-7 kostet ca det samme, den ble erstattet av RF-83, så da igjen, kostet det samme, altså "samme modell" (ikke en. 7serie og ned til 3serie)
    RF-83 ble deretter erstattet av ny modell, etterfølgeren fikk navnet RF-7II ( jeg snakker altså om NØYAKTIG samme modell innen reference her, høytalere som ny pris er tilsvarende, toppmodeller innen Reference)

Er altså som å sammenligne en 1992 bmw 740. Videre til en. 2004 BMW 740, og så igjen videre til 2012 BMW 740.

Bør kanskje ha fakta på bordet før du driter på leggen her?

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de fleste har fått med seg nå at Mirage bare kverulerer

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende DU mener jeg driter meg ut, og det er isåfall noe jeg lever godt med.

Du kan krangle så mye du vil, fakta er at du, uten å vite hva alternativet trådstarter spør om er, anbefaler Klipsch RF-serie.

Som jeg svarte på PM'en du sendte meg, at du "garderer" deg med å skrive at du ikke har vært borti nevnte Mirage-høyttaler, forsvarer ikke prisgapet mellom RF-63/83 og OMD-28.
    Uansett hvor mye "Reference"-serie Klipsch enn kaller det.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Tror de fleste har fått med seg nå at Mirage bare kverulerer
    Se der ja, en kar med Klipsch som er uenig med meg, sett sånt:wink:

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler ikke at Mirage kverulerer det minste. Trådstarter spør om RF7 og OM28, begge er kun å få med en god del år på baken så han vurderer åpenbart et par konkrete tilbud og er interessert i hvordan de to høyttalerne er ift hverandre.

Så c-v, hvordan besvarer dette vaset om RF 63/83 på noen som helst måte hans spørsmål? Kan du ikke bare inrømme at innlegget ditt var OT? Alle ser det, alle vet det, men du klamrer deg fast til at du har pokker ikke gjort en feil. Ka e vitsen?

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe har hatt palladium og de spiller ikke likt som 802d i det hele tatt
    Nei, ikke før du får matchet dem skikkelig. Men så finnes det nok av mennesker som kan den utsøkte kunsten å få høyttalere til å yte omtrent 1/3 av sitt potensiale.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamiker
    Jeg føler ikke at Mirage kverulerer det minste. Trådstarter spør om RF7 og OM28, begge er kun å få med en god del år på baken så han vurderer åpenbart et par konkrete tilbud og er interessert i hvordan de to høyttalerne er ift hverandre.

Så c-v, hvordan besvarer dette vaset om RF 63/83 på noen som helst måte hans spørsmål? Kan du ikke bare inrømme at innlegget ditt var OT? Alle ser det, alle vet det, men du klamrer deg fast til at du har pokker ikke gjort en feil. Ka e vitsen?

For poenget her er at eg ikke har anbefalt han å kjøpe RF, ei heller anbefalt han å kjøpe nevnte Klipsch fremfor Mirage.

Jeg bare poengterte at det også var andre innen samme modell RF som kunne vurderes. Ikke på bekostning av Mirage, men innad av de nevnte Ref modellene.

Mirage fikk det til å fremstå som
    Jeg anbefalte en mye mye billigere RF enn Trådstrtet ba om, (les: BMW 740 og ned til billige 3serie)
    Noe som er feil, jeg bare la til 2 nyere utgaver av "7serie" altså bare en generasjon nyere utgave.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt nevnte Mirage, så kan ikke uttale meg bombastisk her.
    MEN; RF-7 er kanon på film, men personlig ikke en favoritt til musikk.
    Da hadde jeg innen Klipsch heller ville anbefalt RF-63/RF-83 som er mer musikalske...
    Nå er det jo tidligere nevnt at jeg muligens er dyslektisk, men dette ser da ut som en anbefaling i mine øyne:wink:

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    forøvrig koster det bare ca 10k inkl moms å bygge et par cornscala, som overgår la scala.
    Cornscala Style A | Critesspeakers.com

diskanten er noe av det billigste på PA markedet. high end? langt ifra! mulig noen utgaver av la scala har en electrovoice isteden..uten at det utgjør store forskjellen. den står iallefall i heresy
    Eminence Supertweeters - Eminence APT50 supertweeter - Eminence APT50 supertweeter for all high frequency speaker applications.
    hehe deilig med litt humor på en ellers kjedelig mandag

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo tidligere nevnt at jeg muligens er dyslektisk, men dette ser da ut som en anbefaling i mine øyne:wink:
    Siden mirage er et lite utbrett merke i norge så må vel det tyde på at det er få lydvennlige ører der ute. Det at så mange liker klipsch lyden burde være et varsko til øre leger her i landet, noe må jo være veldig galt hehe

Side 15 av 25 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •