AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 25 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 482
    Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hmm

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Nesten merkelig at du ikke lever av å teste høyttalere, eddie.
    Høres nesten ut som du hinter til at han bløffer med alt han har hatt i heimen.
    Kanskje eg tolka litt feil:P

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten merkelig at du ikke lever av å teste høyttalere, eddie.
    hehe nå er det slik i denne hobbyen at det er gøy og teste ut div utstyr og da få litt erfaring med forskjellige produsenter...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Høres nesten ut som du hinter til at han bløffer med alt han har hatt i heimen. Kanskje eg tolka litt feil:P
    Det var vel snarere at det å klare kunststykket å få en anerkjent høyttaler til å låte som en gedigen skuffelse ikke nødvendigvis er et spesielt godt argument i en debatt som denne.....

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel snarere at det å klare kunststykket å få en anerkjent høyttaler til å låte som en gedigen skuffelse ikke nødvendigvis er et spesielt godt argument i en debatt som denne.....
    Det er jeg enig i, og skjønner poenget, men pris tatt i betraktning så blei jeg litt skuffet selv..

Jeg hadde personlig heller tatt Palladium, Array f.eks.

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt morsomt er at når forholdene ligger til rette så er det ikke hvem som helst som klarer å fastslå om de lytter til 802 eller Palladium bare ved hjelp av ørene.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamiker
    Det som er litt morsomt er at når forholdene ligger til rette så er det ikke hvem som helst som klarer å fastslå om de lytter til 802 eller Palladium bare ved hjelp av ørene.
    Hehe du har humor! det skal du ha

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hender det også, men med litt matching, akustikk og rombehandling er det utrolig hvor mange fellestrekk de har. Merk at jeg snakker om Palladium og ikke LaScala eller RF-serien for den saks skyld.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamiker
    Det hender det også, men med litt matching, akustikk og rombehandling er det utrolig hvor mange fellestrekk de har. Merk at jeg snakker om Palladium og ikke LaScala eller RF-serien for den saks skyld.
    hehe har hatt palladium og de spiller ikke likt som 802d i det hele tatt

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe har hatt palladium og de spiller ikke likt som 802d i det hele tatt

Palladium koster halvparten av 802 Diamond.

Det sier noe av hva vi kan forvente oss av lydkvalitet - i en seriøs debatt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forøvrig koster det bare ca 10k inkl moms å bygge et par cornscala, som overgår la scala.
    Cornscala Style A | Critesspeakers.com

diskanten er noe av det billigste på PA markedet. high end? langt ifra! mulig noen utgaver av la scala har en electrovoice isteden..uten at det utgjør store forskjellen. den står iallefall i heresy
    Eminence Supertweeters - Eminence APT50 supertweeter - Eminence APT50 supertweeter for all high frequency speaker applications.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Palladium koster halvparten av 802 Diamond.

Det sier noe av hva vi kan forvente oss av lydkvalitet - i en seriøs debatt.
    Palladium p39 er faktisk ga ske mye dyrere enn 802 diamond. 802d = ca 110 k?
    Palladium p39 = 139k ? ( finner hvertfall ikke billigere enn 802d)

Det sier jo litt om hva vi kan forvente oss i lydkvalitet - i en seriøs debatt ja?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følgende, et strålende eksempel på hva denne tråden handler om.

http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...ch-mirage.html

Sitat Opprinnelig postet av oyvgi
    Til både film og musikk. Rommet er 5x6 meter.

Klipsch RF-7
    Mirage OMD-28

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Jeg har ikke hørt nevnte Mirage, så kan ikke uttale meg bombastisk her.
    MEN; RF-7 er kanon på film, men personlig ikke en favoritt til musikk.
    Da hadde jeg innen Klipsch heller ville anbefalt RF-63/RF-83 som er mer musikalske, eller kanskje også (til en dyrere pris)
    RF-7 II, disse har fått lånt teknologi fra Palladium serien, og er langt mer detaljerte i diskant, samt større sammenheng (hifi) enn hva gamle RF-7 var.

Siden jeg ikke har hørt Mirage, kan jeg ikke gi noe tips om hvilken du bør velge ut av disse..

Her spør altså trådstarter om bl.a. en høyttaler som kostet 75000,- veiledende ny. (denne har nok gått en del ned i pris siden da, men poenget står.)

Og da kommer Klipsch-menigheten, her representert av c-v, og anbefaler en Klipsch RF-83 til rundt 15 laken.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Følgende, et strålende eksempel på hva denne tråden handler om.

http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...ch-mirage.html

Her spør altså trådstarter om bl.a. en høyttaler som kostet 75000,- veiledende ny. (denne har nok gått en del ned i pris siden da, men poenget står.)

Og da kommer Klipsch-menigheten, her representert av c-v, og anbefaler en Klipsch RF-83 til rundt 15 laken.
    Les innlegget igjen du. Det står at jeg INNEN klipsch, heller hadde anbefalt dette.
    Les innlegget sakte en gang til så kanskje du ser hva jeg skrev. Det anbefaler jeg andre å gjøre også før de kommer med en mening

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Palladium p39 er faktisk ga ske mye dyrere enn 802 diamond. 802d = ca 110 k?
    Palladium p39 = 139k ? ( finner hvertfall ikke billigere enn 802d)

Det sier jo litt om hva vi kan forvente oss i lydkvalitet - i en seriøs debatt ja?

Ja, det stod jo ikke noe om hvilken Palladium, så jeg tok utgangspunkt i P37.
    Klipsch Palladium P-37F - Bass Brothers AS

Antok det var den mest aktuelle. Men hva vet jeg..
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Ja, det stod jo ikke noe om hvilken Palladium, så jeg tok utgangspunkt i P37.
    Klipsch Palladium P-37F - Bass Brothers AS

Antok det var den mest aktuelle. Men hva vet jeg..
    Det mest aktuelle er vel "tilsvarende modeller" nå er jeg ikke sikker, men 802d er vel en v de dyreste, kanskje kun 800d som er dyrere?
    Da bør den også sammenlignes deretter, da p38/p39 ?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt rart hvordan dere overdriver påståtte egenskaper så til de grader.

"B&W lyden"? Tror dere at B&W lager alle sine høyttalere til å spille etter eg gitt karakter? Hva er så vitsen med å oppgradere til en dyrere modell da?

"Nasal lyd" i horn? Horn fungerer ikke slik. Ta en teoritime før dere går ut på isen.

"CV er bare buldrebass" se "B&W lyden".

Det er marginale forskjeller mellom nye høyttalere, å ofte kan folk kun høre forskjellen hvis man bytter mellom de forskjellige høytalerne innen en kort tidsperiode.

Å kan dere slutte å synse snart, det er stor margin for sybjektivitet i lytteerfaringer. VI MÅ MÅLE OSS FREM TIL RESULTATENE! Dette er som å krangle om hvilken farge som er fyldigst:P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde meningen med denne tråden var at folk ukritisk anbefalte Klipsch hele tiden, uavhengig av trådstarteres ønske/info, samt at Klipsch alltid er "best"

Men når en tråd blir opprettet hvor det blir ønsket bidrag ang nevnte Klipsch vs xxxx, skal da ingen få lov å kommentere noe rundt Klipsch lenger, eller kommer forum-politiet, her representert av Mirage inn å henger ut folk?

Skal da folk som lurer på Klipsch vs xxxx , ikke få noe bidrag også fra det ene alternativ han vurderer, uavhengig av Evt prisforskjeller - når trådstarter selv ønsker bidrag om nettop dette?

Skal dette da bli en plass hvor Klipsch ikke skal bli noe nevnt lenger?

Synes Mirage drar denne litt vel langt nå, og i tillegg direkte feilaktig beskylder meg om at jeg anbefalte RF-83 istedenfor nevnte Mirage i denne aktuelle eksempel.

Håper alle her tar seg tid til å sjekke tråden det er snakk om for å se hva son ble anbefalt / ikke anbefalt, slik andre ikke trenger å bli personlig uthengt for ting som ikke akkurat kan sies å være helt korrekt av, i dette tilfellet hr Mirage.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls

"B&W lyden"? Tror dere at B&W lager alle sine høyttalere til å spille etter eg gitt karakter? Hva er så vitsen med å oppgradere til en dyrere modell da?

"Nasal lyd" i horn? Horn fungerer ikke slik. Ta en teoritime før dere går ut på isen.

"CV er bare buldrebass" se "B&W lyden".

Det er marginale forskjeller mellom nye høyttalere, å ofte kan folk kun høre forskjellen hvis man bytter mellom de forskjellige høytalerne innen en kort tidsperiode.

Å kan dere slutte å synse snart, det er stor margin for sybjektivitet i lytteerfaringer. VI MÅ MÅLE OSS FREM TIL RESULTATENE! Dette er som å krangle om hvilken farge som er fyldigst:P
    +1

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls

b&w har premisser for systemet sitt.
    mens f.eks klipsch heritage er overlatt til tilfeldighetene. her har det blitt byttet ulike fabrikat flere ganger alt etter hva de får tak i og uten at kunden vet noe om det. (f.eks ble de nektet enheter fra en viss produsent tidligere pga. interne konflikter)
    bestiller man et erstatningselement fra b&w får man det originale de selv har produsert. har du en eldre versjon av heritage får du mest sansynlig en helt annen driver enn det som stod i originalt.

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hør mer på musikk gutter. Hør mer på musikk.

Geir Arne
    Ja gjør det.

Side 14 av 25 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •