AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 25 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 482
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ....at det også er et litt for stort fokus på Emotiva på dette forumet.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-62 skal jo ikke låte så verst CM9 er jo noe helt annet(en bedre høytaler), min mening er at du burde skaffe en effektamp. Først som sist uansett hva slags høytalere man har, det løfter lyden et par hakk. Så får du bare se ann.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er litt urettferdig gjort av meg og sammenligne RF-62 oppmot CM9, men poenget er lydsignaturen. B&W høyttalleren virker så vannvittig mye mer detaljert og oppløst. Klipschen spiller kanskje hardt, men ikke direkte pent for mine ører.

Får kanskje prøve meg på et effekttrinn, men du verden hvor nedtur det blir om det ikke hjelper Burde se om noen i oslo området kan låne meg mot en flaske vin, så jeg får prøvd.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Ja, det er litt urettferdig gjort av meg og sammenligne RF-62 oppmot CM9, men poenget er lydsignaturen. B&W høyttalleren virker så vannvittig mye mer detaljert og oppløst. Klipschen spiller kanskje hardt, men ikke direkte pent for mine ører.

Får kanskje prøve meg på et effekttrinn, men du verden hvor nedtur det blir om det ikke hjelper Burde se om noen i oslo området kan låne meg mot en flaske vin, så jeg får prøvd.
    hehe yamaha 667 på rf62 kan ikke låte ok og du sammenligner to forskjrllige oppsett i to firskjellige rom??? nå er vel jeg den som mener at den nye rf serien er langt bedre enn den gamle og i tilegg så er det vel litt forskjell på pris også!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For å være ærlig, dersom effektforsterker ikke funker (noe keg ikke er sikker på det gjør, ettersom det ikke forandrer alt med en høyttaler) er jeg likevel trygg på at det er veien å gå.

CM9 med en bitteliten receiver hadde sannsynligvis også blitt en gedigen nedtur. CM9 er fantastiske høytalere for de son liker lyden til b&w, men de trenger virkelig litt krutt for å komme til sin rett.

Da er det bedre etter min mening å handle effekt først, og siden handle cm9 dersom du ikke er fornøyd. På denne måte. Slipper du trolig å bli skuffet over CM9 også..

Cm9 burde også sammenlignes mer mot RF63/RF83 eller RF7II, mer korrekt prisklasse, og da vil også detaljer være mye bedre på klipschene, samt bedre sammenheng i lydbildet - men de er ikke for alle likevel

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe selv hatt et par 802d på hjemlån og det var i mine ører en gedigen skuffelse. Men måtte jo prøve de etter alle omtalene og fast spalte plass de har hatt i endel hifi magasiner hehe

Selvsagt

Jeg tror trådstarter ville fram til at dersom man starter en tråd hvor man ber om høyttalerråd til kombinertanlegg for hjemmekino og musikk, så blir tråden straks kuppet av fanatiske Klipsch fans, som flooder tråden med de samme anbefalingene. Og de er lite lydhøre for at det finnes andre alternativ. Ikke nok med det, nevner noen B&W (spesielt), så er det ikke måte på hvor dårlig dette er sammenlignet med Klipsch.

De fleste spiller nok langt mer musikk, enn de ser film totalt sett, og da er det slettes ikke noen dårlig ide å la hansynet til dette være med på å bestemme ens høyttalervalg. Ikke sagt at Klipsch er noe dårlig, tvert imot, men dere må jekke dere ned noen hakk - og være lydhør for at det finnes alternativer som kanskje passer rådspørrer bedre
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer strøm vil gjøre dem litt større, men ikke forandre lydkarakteren på dem. Nasal lyd av hornet (stemmer) metallisk diskant og buldrende bass vil være det samme.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Selvsagt

Jeg tror trådstarter ville fram til at dersom man starter en tråd hvor man ber om høyttalerråd til kombinertanlegg for hjemmekino og musikk, så blir tråden straks kuppet av fanatiske Klipsch fans, som flooder tråden med de samme anbefalingene. Og de er lite lydhøre for at det finnes andre alternativ. Ikke nok med det, nevner noen B&W (spesielt), så er det ikke måte på hvor dårlig dette er sammenlignet med Klipsch.

De fleste spiller nok langt mer musikk, enn de ser film totalt sett, og da er det slettes ikke noen dårlig ide å la hansynet til dette være med på å bestemme ens høyttalervalg. Ikke sagt at Klipsch er noe dårlig, tvert imot, men dere må jekke dere ned noen hakk - og være lydhør for at det finnes alternativer som kanskje passer rådspørrer bedre
    tok bare et eksempel på en høytaler som etter min smak er hauset opp til de grader. Snakker for meg selv og jeg har annbefalt flere merker enn klipsch. Har også selv andre merker som spiller forrykende

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Mer strøm vil gjøre dem litt større, men ikke forandre lydkarakteren på dem. Nasal lyd av hornet (stemmer) metallisk diskant og buldrende bass vil være det samme.
    der er du igjen buldrende bass og metallisk diskant på klipsch!!!

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på hvor høy promille man må ha for å unngå å høre det.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Dette er tydeligvis relativt, for metalisk lyd fra diskant har jeg aldri hørt fra klipsch, men på b&w 6 serie (største gulvstående) som jeg hadde i 2 rom i ca 7-8mnd var jeg plaget med dette.

Nasal lyd kan være litt feil plassering som utgjør faktisk, for disse skal normalt være glassklart på reference - men dog ikle verdens mest oppløste diskant, spes ikke de mindre i serien.

Håper ikke dette innlegget blir misforstått med klipsch fanboyisme, da dette bare var ment som en personlig erfaring på noe som ble nevnt her.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamiker
    Jeg lurer på hvor høy promille man må ha for å unngå å høre det.
    Enten: veldig veldig høy promille,
    ELLER: et annet sett ører en dine..

Verre er det egentlig ikke..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der er du igjen buldrende bass og metallisk diskant på klipsch!!!
    Har fått Klipsch til å høres veldig tilbakelente og tilnærmet behagelige. Men hvilken som helst forsterker en setter på dem gir dem ikke automatisk en luftig domediskant av den grunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    For å være ærlig, dersom effektforsterker ikke funker (noe keg ikke er sikker på det gjør, ettersom det ikke forandrer alt med en høyttaler) er jeg likevel trygg på at det er veien å gå.

CM9 med en bitteliten receiver hadde sannsynligvis også blitt en gedigen nedtur. CM9 er fantastiske høytalere for de son liker lyden til b&w, men de trenger virkelig litt krutt for å komme til sin rett.

Da er det bedre etter min mening å handle effekt først, og siden handle cm9 dersom du ikke er fornøyd. På denne måte. Slipper du trolig å bli skuffet over CM9 også..

Cm9 burde også sammenlignes mer mot RF63/RF83 eller RF7II, mer korrekt prisklasse, og da vil også detaljer være mye bedre på klipschene, samt bedre sammenheng i lydbildet - men de er ikke for alle likevel
    Akkurat den prioriteringen har jeg kommet frem til selv. Men jeg har ikke hørt om emotiva + B&W klaffer sammen. Har alltid trodd at B&W liker litt "lysere" karakter på forsterkeren. Ellers har jeg hørt mye positivt om PSB imagine. Spørsmålet er om jeg skal være mainstream og fornuftig med lommeboken og gå for en emo eller ikke

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe selv hatt et par 802d på hjemlån og det var i mine ører en gedigen skuffelse. Men måtte jo prøve de etter alle omtalene og fast spalte plass de har hatt i endel hifi magasiner hehe
    Nesten merkelig at du ikke lever av å teste høyttalere, eddie.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke noe å krangle om hvilken høytaler som er best osv. At Klipsch er populært er vel ikke noe rart i. De fleste ht er rimelige. De låter ok med rimelig elektronikk selvom totalsummen ofte blir høy når man skal få potensialet ut av de ( Dyr elektronikk eller gode rørforsterkere )

Personlig har jeg hatt mange gode timer med omtrent hele RF serien inkl fult RF7 sett hos meg. Klipsch er jo også en legende som markedsfører og spiller mye på fortiden, dette tiltaler vel de fleste og øker eiegleden.

Personlig er jeg ikke i tvil om at det finnes mange andre minst like gode ht for prisen men dette er smak og behag og matching av komponenter. Klipsch kan lyde hifi og high end i et riktig rom med riktig elektronikk, det kan også lyde dritt og skarpt og kjedelig i et nakent rom med en rimelig receever. Men veldig bra på film nesten uansett.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat den prioriteringen har jeg kommet frem til selv. Men jeg har ikke hørt om emotiva + B&W klaffer sammen. Har alltid trodd at B&W liker litt "lysere" karakter på forsterkeren. Ellers har jeg hørt mye positivt om PSB imagine. Spørsmålet er om jeg skal være mainstream og fornuftig med lommeboken og gå for en emo eller ikke
    Jeg hadde parasound Halo på mine b&w, som er regnetfor å være en god match og har nok krefter!

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mirage traff bra blink med sitt forrige innlegg...

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:p

Har testa Midgard oberon 6.1 på B&W 604S2 og det var veldig bra. Flott lyd. prøvde så emotiva xpa-2. Det vart litt for mørk lydkarakter og litt vel mykje bass. Så vil nok seie at B&W lika lysare karakter på forsterker.

Side 13 av 25 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •