AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 25 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 482
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamiker
    Det jeg synes er mest merkelig er at man diskuterer Klipsch vs ikke Klipsch når merket har en spredning i lydkvalitet som ikke likner noe annet. Ok, Swans har litt av det samme, men Klipsch er virkelig til det ekstreme. Hører man for eksempel på Palladium-serien så er de rimelig gode, men ser man på LaScala så er det ikke lett å finne noe som minner om kvalitet verken i hvordan de spiller, hvordan de ser ut eller hvordan de er bygget. Det som også er interessant er at 2 modeller i samme serie kan befinne seg på to ulike planeter lydmessig, og ikke bare det, men når en modell blir oppgradert så er de i blant så ulike at man kan lure på om de overhodet kommer fra samme produsent. Når noen skriver "Du bør kjøpe Klipsch" eller "Klipsch gir mye for pengene" uten å presisere modell er det så steike dumt at man bør vurdere å konfiskere PC-en deres.

Ellers er jeg hjertens enig med dem som savner mangfoldet. Et forum bør dreie seg om nettopp det. Jeg mener, er dere her for å lese om at noen andre digger den høyttaleren dere selv har? Kan dere ikke da i stedet bruke tiden på å lytte til den høyttaleren? Eller er den ikke bra nok til at dere gidder det? Selve forumet burde jo i stor grad dreie seg om leting etter spennende nye ting og, som noen nevnte her, Toyota Corolla er det forbanna mange av ute i verden men det blir ikke en spennende bil av den grunn. Hvem gidder å frekventere et bilforum der ingen diskuterer noe annet enn Corolla?

Det som ikke gjør saken bedre er at det later til at folk flest kjøper Klipsch først og fremst fordi de har fått dem skambillig. Gled dere til hypen går i stå. Da blir de like umulig å få solgt brukt som Focal.

å kalle Klipsch Toyota Corolla i HT verden blir helt feil. Klipsch er populært blant AUDIOFILE som bruker mye penger på lyd. Bose, Logitech, Creative, Sony, Samsung, Panasonic, Pioneer, LG osv selger kanskje mellom 2 og 50 ganger så mye HT som Klipsch ville jeg tro.

Nå har ikke jeg så mye peil på bil, men la oss si en mustang til $50,000 som kjører nesten like fort som en ferrari til $300,000 da kan den bilen blir ekstremt populær hos bil entusiaster. Så drar du på bil forum og spør, "Hva slags bil skal jeg importere til Norge? maks 1 mill etter skatt." alle sier vel da denne Mustangen, fordi alle andre også har det og det er en bra bil for pengene, men Toyota Corolla selger forsatt 100 ganger mer, og en Rolls Royce er 100 bedre.

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Subjektivt, og hva med de som ikke har råd til "bedre" ?
    De har heller ikke råd til klipsch til samme pris.

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å kalle Klipsch Toyota Corolla i HT verden blir helt feil. Klipsch er populært blant AUDIOFILE som bruker mye penger på lyd. Bose, Logitech, Creative, Sony, Samsung, Panasonic, Pioneer, LG osv selger kanskje mellom 2 og 50 ganger så mye HT som Klipsch ville jeg tro.

Nå har ikke jeg så mye peil på bil, men la oss si en mustang til $50,000 som kjører nesten like fort som en ferrari til $300,000 da kan den bilen blir ekstremt populær hos bil entusiaster. Så drar du på bil forum og spør, "Hva slags bil skal jeg importere til Norge? maks 1 mill etter skatt." alle sier vel da denne Mustangen, fordi alle andre også har det og det er en bra bil for pengene, men Toyota Corolla selger forsatt 100 ganger mer, og en Rolls Royce er 100 bedre.
    Jeg har inntrykk av at audiofile som bruker mye penger på lyd sjelden velger klipsch. Når det er sagt var analogien din bra.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første gang jeg hørte en Klipsch høytaler var den gangen broren min skulle kjøpe Stereoanlegg. Han begynte med noen voksne monoblokker som kostet MYE for hva en 14åring hadde råd til, men det ene tok det andre. Da han handlet en forforsterker brukt ble den testet før kjøp, da på noen Klipsch Stativhøytalere.
    Da vi var på lytterunder to helger på rad hos alle mulige hifi-pushere etter høytalere, så var det et eller annet med Klipsch som gjorde at han handlet RF-83 uhørt, da ingen hadde denne inne enda fordi den var helt ny.

Dette er veldig mange år siden og han har det samme oppsettet enda og han har vel ingen planer om å bytte noe ut enda heller.

Hva man liker av høytalere er jo veldig individuelt og hva man verdsetter.
    Jeg er enig at de gjerne hopper over detaljer her og der, men helhetlig gir dem meg det jeg trenger.

Satt meg ned på Dynabel i deres godt konstruerte lytterom og hørte Jazz på deres Elac høytalere på Electrocompaniet elektronikk. Det var virkelig saker iforhold til hva jeg var vant med.

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig at det går mye om Klipsch her på forumet! Men jeg har en anelse om hvorfor!

1: det er billig! (ja RF Serien er billig)
    2: gode/greie allroundere (spesielt morsomme på film) (viktig med matching!)
    3: lett å få tak i!

Ser man over på HiFisentralen, er det sjelden det er snakk om Klipsch RF. Men sentralen er ett stereo forum/musikk, og RF serien er ikke spesielt musikalske!

Her inne er det ekstremt mange brukere, i alle aldre, spesielt yngre føler jeg, da er Klipsch ok høyttalere å begynne sin Hifi-Entusiasme med pga pris spesielt, men også at det er utprøvd, billig og lett å selge!

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boyka
    Ser man over på HiFisentralen, er det sjelden det er snakk om Klipsch RF. Men sentralen er ett stereo forum/musikk, og RF serien er ikke spesielt musikalske!
    Nja. RF-63 er en av de aller, aller mest musikalske høyttalerne jeg har hatt.

På HFS er venntråden til Klipsch den tråden med desidert flest poster (15.000), så det skulle jo da være litt av et paradoks på et stereoforum.

Surroundtråden med mest svar har kun 110 poster...

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nja. RF-63 er en av de aller, aller mest musikalske høyttalerne jeg har hatt.

På HFS er venntråden til Klipsch den tråden med desidert flest poster (15.000), så det skulle jo da være litt av et paradoks på et stereoforum.

Surroundtråden med mest svar har kun 110 poster...
    RF-63/83 er ingen skam å ha, men det er alikevell sjelden det er en av desse 2 det er snakk om her på forumet!

Vet det er en stor tråd på Sentralen, men vist man ser nærmere, er det mest snakk om en annen serie, /belle,Hersey, La Scala, osv, og ikke RF (med unntak av RF-3/5 og de mer sjeldne)

Missforstå meg rett, men sammenligner man RF med Vienna, kommer RF veldig kort på musikk (jeg er mega Vienna fan)

Kommer vel an på smak & behag til slutt uansett, samt hvilken elektronikk, plassering, akustikk og ikke minst, til hvilket bruk du har som avgjør!

Edit: det jeg vil frem til er at der inne slipper man "klipsch vs CV" O.l trådene!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamiker
    Jeg har inntrykk av at audiofile som bruker mye penger på lyd sjelden velger klipsch. Når det er sagt var analogien din bra.

10 tusen regnes som mye penger å bruke på lyd, selvom mann fort kan bruke 10 millioner!

Jeg tror > 99% av norges befolkning har brukt mindre enn 5000 på lyd, de fleste er trossalt "fornøyd" med TVen, apple buds,koss porta pro, andre øreplugger til under 100 lappen osv..

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit når de har en egen boltreplass. Imidlertid er en overveiende andel av de hyperaktive i den tråden de samme som var/er aktive i vintage-trådene. Det harmonerer jo godt med typen klipsch de debatterer.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boyka
    RF-63/83 er ingen skam å ha, men det er alikevell sjelden det er en av desse 2 det er snakk om her på forumet!

Vet det er en stor tråd på Sentralen, men vist man ser nærmere, er det mest snakk om en annen serie, /belle,Hersey, La Scala, osv, og ikke RF (med unntak av RF-3/5 og de mer sjeldne)

Missforstå meg rett, men sammenligner man RF med Vienna, kommer RF veldig kort på musikk (jeg er mega Vienna fan)

Kommer vel an på smak & behag til slutt uansett, samt hvilken elektronikk, plassering, akustikk og ikke minst, til hvilket bruk du har som avgjør!

Edit: det jeg vil frem til er at der inne slipper man "klipsch vs CV" O.l trådene!
    hehe har selv hørt mye til beethoven concert grand og rf63/rf7mkll er etter min smak bedre

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 tusen regnes som mye penger å bruke på lyd, selvom mann fort kan bruke 10 millioner!

Jeg tror > 99% av norges befolkning har brukt mindre enn 5000 på lyd, de fleste er trossalt "fornøyd" med TVen, apple buds,koss porta pro, andre øreplugger til under 100 lappen osv..
    Er ikke det mer en påstand enn fakta? Jeg har en bror, en søster og et par foreldre som alle egentlig er uinteresserte i lyd. Allikevel har søstra mi og foreldrene mine brukt rundt 30k hver, brodern har vel brukt rundt 20k. Videre har jeg en onkel som er litt musikkinteressert, han har anlegg til omkring 50k så vidt jeg vet. Jeg har en annen onkel, han har brukt ca 35k tror jeg. En tredje har brukt omkring 30, men jeg tror han har oppgradert en del i det siste. Det er alle mine søsken, samt mine foreldre og deres søsken. Jeg har 2 fettere som jeg vet hva slags utstyr har, og han ene har et oppsett til omkring 40k, han andre har et oppsett til rundt 50k og ett til som jeg ikke vet stort om, men jeg tror ikke det er dyre greiene. Ingen av dem er spesielt rike av seg, og ingen av dem er spesielt lydinteresserte. Selv er jeg lydinteressert, og det som står i stua nå har vel en samlet pris på rundt 230k. Jeg har heller ikke noen spesielt høy inntekt, men det handler selvsagt om å ta tiden til hjelp.

Hvis jeg ikke husker feil så representerer brunevarebransjen en omsetning på 4-5mrd/år i Norge. Det er omkring 4-5000kr pr husstand. Med en gjennomsnittlig sirkulasjonstid på ca 5 år betyr det et snitt på 16-20 000kr pr husstand. I tillegg vet vi jo at dette ikke fordeler seg likt, men følger gjerne 80/20-regelen eller tilsvarende. Legger vi 80/20 til grunn betyr det at 20% av alle husstander har brunevarer for omkring 100 000kr. Det betyr at et utvalg på 800 000 mennesker bor i husstander med gjennomsnittlig utstyrsverdi for brunevarer på 100 000kr. Dette tallet går noe ned om vi legger en kortere levetid til grunn for varene, men det er allikevel ganske langt fra 10 000kr.

Så da er spørsmålet, hvor mange av disse 800 000, evt 200 000 (en av de i snitt 4 i husstanden) er egentlig "audiofile"?

Poenget mitt er at bransjen simpelt hen styres i langt større grad av penger enn av kompetanse.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Dynamiker]Er ikke det mer en påstand enn fakta? Jeg har en bror, en søster og et par foreldre som alle egentlig er uinteresserte i lyd. Allikevel har søstra mi og foreldrene mine brukt rundt 30k hver, brodern har vel brukt rundt 20k. Videre har jeg en onkel som er litt musikkinteressert, han har anlegg til omkring 50k så vidt jeg vet. Jeg har en annen onkel, han har brukt ca 35k tror jeg. En tredje har brukt omkring 30, men jeg tror han har oppgradert en del i det siste. Det er alle mine søsken, samt mine foreldre og deres søsken. Jeg har 2 fettere som jeg vet hva slags utstyr har, og han ene har et oppsett til omkring 40k, han andre har et oppsett til rundt 50k og ett til som jeg ikke vet stort om, men jeg tror ikke det er dyre greiene. Ingen av dem er spesielt rike av seg, og ingen av dem er spesielt lydinteresserte. Selv er jeg lydinteressert, og det som står i stua nå har vel en samlet pris på rundt 230k. Jeg har heller ikke noen spesielt høy inntekt, men det handler selvsagt om å ta tiden til hjelp.

Hvis jeg ikke husker feil så representerer brunevarebransjen en omsetning på 4-5mrd/år i Norge. Det er omkring 4-5000kr pr husstand. Med en gjennomsnittlig sirkulasjonstid på ca 5 år betyr det et snitt på 16-20 000kr pr husstand. I tillegg vet vi jo at dette ikke fordeler seg likt, men følger gjerne 80/20-regelen eller tilsvarende. Legger vi 80/20 til grunn betyr det at 20% av alle husstander har brunevarer for omkring 100 000kr. Det betyr at et utvalg på 800 000 mennesker bor i husstander med gjennomsnittlig utstyrsverdi for brunevarer på 100 000kr. Dette tallet går noe ned om vi legger en kortere levetid til grunn for varene, men det er allikevel ganske langt fra 10 000kr.

Så da er spørsmålet, hvor mange av disse 800 000, evt 200 000 (en av de i snitt 4 i husstanden) er egentlig "audiofile"?

Poenget mitt er at bransjen simpelt hen styres i langt større grad av penger enn av kompetanse.[/QUOTE Hei hva består anlegget ditt av?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei hva består anlegget ditt av?
    Tror det består av billebro, siden det er bedre enn Klipsch. :wink: 4000w striker
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tampen brenner

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Tror det består av billebro, siden det er bedre enn Klipsch. :wink: 4000w striker

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper DIY og klasse D? :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en delvis fornøyd Klipscheier. For å få det svart på hvitt så har jeg RF-62 og en XTZ 12.16 sub som er drevet av en Yamaha RX-V667 receiver. Jeg kjøpte disse komponentene fordi jeg er student og det passet lommeboken godt der og da.

Til film er jeg strålende fornøyd. Det dundrer såpass at jeg ofte må skru ned volumet med hensyn til naboene. Supert setup til filmlyd, men så var det musikk da. Jeg klarer ikke å forelske meg i prestasjonene på musikk. Jeg føler at de mangler det lille ekstra. Detaljert og pen lyd hadde vært å foretrekke.

Nå som sjangsen byr seg spør jeg rett ut: Hva burde jeg gjøre videre i henhold til oppgraderinger? Jeg vil ha trøkk på filmer, men samtidig kunne nyte en låt i ny og ne.

Tenkt litt i det små på å kjøpe et effektrinn (emotiva XPA-5) og noen surroundhøyttalere. Dette vil bidra til økt filmglede, men hva med musikken? Tror dere emotiva'en vil løfte høyttalerene mine dit jeg ønsker? Er det effektmangel som ødelegger musikkgleden? Eller må jeg rett og slett gå over til et annet merke?
    Jeg var på hifiklubben og lyttet til B&W CM9 drevet av en kraftig NAD. Lyden var en fryd for øret sammenlignet med klipschene. Problemet er at høyttalerene er i utgangspunktet over budsjett og forsterkeren koster enda mer.

Har forresten B&W C5 øretelefoner som er gruser Klipschene mine på musikk. Hjelp!

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Jeg er en delvis fornøyd Klipscheier. For å få det svart på hvitt så har jeg RF-62 og en XTZ 12.16 sub som er drevet av en Yamaha RX-V667 receiver. Jeg kjøpte disse komponentene fordi jeg er student og det passet lommeboken godt der og da.

Til film er jeg strålende fornøyd. Det dundrer såpass at jeg ofte må skru ned volumet med hensyn til naboene. Supert setup til filmlyd, men så var det musikk da. Jeg klarer ikke å forelske meg i prestasjonene på musikk. Jeg føler at de mangler det lille ekstra. Detaljert og pen lyd hadde vært å foretrekke.

Nå som sjangsen byr seg spør jeg rett ut: Hva burde jeg gjøre videre i henhold til oppgraderinger? Jeg vil ha trøkk på filmer, men samtidig kunne nyte en låt i ny og ne.

Tenkt litt i det små på å kjøpe et effektrinn (emotiva XPA-5) og noen surroundhøyttalere. Dette vil bidra til økt filmglede, men hva med musikken? Tror dere emotiva'en vil løfte høyttalerene mine dit jeg ønsker? Er det effektmangel som ødelegger musikkgleden? Eller må jeg rett og slett gå over til et annet merke?
    Jeg var på hifiklubben og lyttet til B&W CM9 drevet av en kraftig NAD. Lyden var en fryd for øret sammenlignet med klipschene. Problemet er at høyttalerene er i utgangspunktet over budsjett og forsterkeren koster enda mer.

Har forresten B&W C5 øretelefoner som er gruser Klipschene mine på musikk. Hjelp!
    Yamaha RX-V667 er ikke så veldig kraftig akkurat Hiv på litt effekt så tror
    jeg nok det blir bedre
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der, paradoksalt nok klarte dere altså å kuppe denne tråden og... Point proven?

Side 12 av 25 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •