AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 25 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 482
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Det er mulig den nedlatende tonen din funker på Klipsch-kompisene dine, men her ute i den virkelige verden er det bare ukonstruktivt.

Den dagen noen skulle være så uheldige å forville seg inn i en tråd som omhandler nevnte tema, hadde den tråden kokt ut i nettopp det vi ser her inne. Nemlig en omtrent uløselig stillingskrig.

Og på Avforum er det jo nærmest blitt en opplest regel at Klipsch er skikkelig bra.
    Derfor er det nok mange som kvier seg for å blande seg inn i tråder der Klipsch allerede har blitt anbefalt.
    Så det innlegget var altså dette det eneste du klarte å få ut av?
    For en kverulant..

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Det er faktisk viktig faktor for mange ja, muligens diskoteker/utesteder me basstung musikk kan ta litt skyld for dette?
    Ta skyld for hva da? At folk liker at det trykker, at musikken ikke høres ut som den er komprimert pga høyttalers begrensning og dynamiske kompresjon?

Så det du mener nå er at folk har feil lyttevane, og derfor liker feil høyttalere?

Helt egentlig så er det jo **** så lite så skiller en høyttaler fra en annen. Den skal bare formidle lyd, den skal ikke tjene alle oppgavene til en allsidig landbruksmaskin.

Høyttalere er og regionspesifike varer, det er mye klipsch og dali i europa. Det er mye DefTech og Polk i USA.

Å ang fanboyismen som dere har nevnt så er det ikke det som driver anbefalingene, det er detaljerte brukeromtaler, tester og erfaringer fra messer ol. De som går igjen på dette forumet er ikke så domme at de lar seg gå i bås bare fordi de ikke har opplevd annet... Isåfal så kan de individene rekke opp handen.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig den nedlatende tonen din funker på Klipsch-kompisene dine, men her ute i den virkelige verden er det bare ukonstruktivt.

Den dagen noen skulle være så uheldige å forville seg inn i en tråd som omhandler nevnte tema, hadde den tråden kokt ut i nettopp det vi ser her inne. Nemlig en omtrent uløselig stillingskrig.

Og på Avforum er det jo nærmest blitt en opplest regel at Klipsch er skikkelig bra.
    Derfor er det nok mange som kvier seg for å blande seg inn i tråder der Klipsch allerede har blitt anbefalt.
    Hehe maken til sutring for at det er så utrolig mange mennesker verden rundt som elsker klipsch. Har selv en "highend" versjon av dine usher og de har sine kvaliteter men dr må dessverre vike for klipsch

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du verity audio finn, la scala, palladium, rf35 og usher på en gang eddie? hørtes litt mye ut

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    har du verity audio finn, la scala, palladium, rf35 og usher på en gang eddie? hørtes litt mye ut
    hehe nei ikke gjort om profilen. sitter på lascala,rf35,rf52mkll,chario constellation og usher mini dancer one dmd for øyeblikket palladium var fantastiske men meget tungdrevne, verity spilte utrolig bra men var lei sort pianolakk hehe

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hehe maken til sutring for at det er så utrolig mange mennesker verden rundt som elsker klipsch. Har selv en "highend" versjon av dine usher og de har sine kvaliteter men dr må dessverre vike for klipsch
    Etter å ha fulgt tråden siden begynnelsen, så må jeg si at du har nok sutret ganske mye mer enn meg:wink:

Og Usherne solgte jeg for en måned siden, uten at jeg ser relevansen.

Jeg er på leting etter nye fronter nå, men jeg ga opp å finne ut av dette på Avforum tidlig, fordi de fleste tråder ang. høyttalere ender opp i Klipsch.
    Tar meg selv i å lese mer og mer på hifisentralen, der er diskusjonene hvertfall LITT mer nyansert.

Jeg har hørt diverse Klipsch ved flere anledninger, og har ikke likt noen av de.

Edit: Jo, for 15 år siden hørte jeg KG 5.5, og syntes de var kjempetøffe, driv og rytme. Men da var referansen min et par Genexxa 1000.

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Dette blir en litt søkt situasjon, siden Odin i dette tilfellet ikke er håndfast.

Er det egentlig ett problem at mange handler Klipsch? Dersom personen i ettertide blir fornøyd (etter litt prøving og feiling med plassering/matching) osv, så ser jeg ikke noe stort problem. Det virker nesten som du iriterer deg over at ikke flere følger din prioriteringsliste.
    I prinsippet, kanskje ikke, men for det første, hva skal vi i såfall med dette forumet, og for det andre, ønsker vi ikke noen form for konkurranse?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe dette blir jo bare dummere og dummere! her sutres det over en lav sko for at flertallet på avforum og et stort antall i resten av verden elsker klipsch. Dere vil nok få litt av den samme opplevelsen på hifisentralen! der har vel også klipsch den største tilhrnger skaren

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På HFS diskuteres Klipsch på et litt mer saklig plan, og man blir ikke dømt nedeom og hjem om man etter en del forsøk ikke klarer å få til Klipsch i sitt rom og velger å gå for andre løsninger som i mitt tilfelle som er ekstremt likt i spillestil, bare uten svakheten til Klipsch med skarp diskant og noe udetaljert lyd.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fulgt tråden siden begynnelsen, så må jeg si at du har nok sutret ganske mye mer enn meg:wink:

Og Usherne solgte jeg for en måned siden, uten at jeg ser relevansen.

Jeg er på leting etter nye fronter nå, men jeg ga opp å finne ut av dette på Avforum tidlig, fordi de fleste tråder ang. høyttalere ender opp i Klipsch.
    Tar meg selv i å lese mer og mer på hifisentralen, der er diskusjonene hvertfall LITT mer nyansert.

Jeg har hørt diverse Klipsch ved flere anledninger, og har ikke likt noen av de.

Edit: Jo, for 15 år siden hørte jeg KG 5.5, og syntes de var kjempetøffe, driv og rytme. Men da var referansen min et par Genexxa 1000.
    Du mener du selv sutrer minst- bombe..

Du trekker hvertfall mer slutninger her i tråden enn noen andre.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Lydnirvana er vist RF-82 drevet av en yamaha eller onkyo reciever til 8 lapper....
    Virker slik
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På HFS diskuteres Klipsch på et litt mer saklig plan, og man blir ikke dømt nedeom og hjem om man etter en del forsøk ikke klarer å få til Klipsch i sitt rom og velger å gå for andre løsninger som i mitt tilfelle som er ekstremt likt i spillestil, bare uten svakheten til Klipsch med skarp diskant og noe udetaljert lyd.
    hehe hvorfor ikke holde seg unna klipsch trådene da!!! def lager brukbare subber forresten, har to stk selv hehe

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Virker slik

Og alltid har de testet alle B&Ws modeller, som også faller igjennom sammenlignet med RF-82
    hehe selv hatt et par 802d på hjemlån og det var i mine ører en gedigen skuffelse. Men måtte jo prøve de etter alle omtalene og fast spalte plass de har hatt i endel hifi magasiner hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe hvorfor ikke holde seg unna klipsch trådene da!!! def lager brukbare subber forresten, har to stk selv hehe
    For trådstarter liker Klipsch, men har igrunnen gått litt lei.

Poenget meg tråden er å poengtere at det er mye annet bra der ute som spiller meget bra iforhodlt til Klipsch. Og jeg sliter rett og slett med å forstå hvorfor plent RF serien til Klipsch skal være så veldig bra alltid.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For trådstarter liker Klipsch, men har igrunnen gått litt lei.

Poenget meg tråden er å poengtere at det er mye annet bra der ute som spiller meget bra iforhodlt til Klipsch. Og jeg sliter rett og slett med å forstå hvorfor plent RF serien til Klipsch skal være så veldig bra alltid.
    poenget med tråden ser ut til og være å disse det største merket her inne. At flertallet liker klipsch lyden og har andre ører en fåtallet her inne så skyld på noe annet! en tur til legen for ørerens kan være en fordel hehe

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    poenget med tråden ser ut til og være å disse det største merket her inne. At flertallet liker klipsch lyden og har andre ører en fåtallet her inne så skyld på noe annet! en tur til legen for ørerens kan være en fordel hehe
    Det er ikke slik at hvem som helst kan definere hva en tråd skal handle om. Det er trådstarters privilegium, og han stiller spørsmålet om hvorvidt Klipsch er for overrepresentert på forumet.

Om flertallet liker Klipsch-lyden er uinteresant. Det er ingen automatikk i at ikke det samme flertallet ville like noe annet langt bedre om de bare fikk hørt det.

Forøvrig er det jo påfallende hvordan du beskylder alle for å være barnslige og usaklige når det eneste du egentlig klarer å få ut av deg er at du digger Klipsch, og ingen har lov til å si noe negativt om Klipsch.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du misforstått totalt. Klipsch er en god høyttaler med sine styrker. Jeg er heller ikke sen om å anbefale den til folk som jeg TROR kan ønske dens egenskaper.

Poenget er bare og prøve å forstå litt hvorfor så mange plent skal ha Klipsch, og om det ikke finnes et større mangfold der ute.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe saken er så enkel at klipsch er store for at folk liker lyden de frembringer...Verre er det ikke. Bare tenk på dali,b&w som er langt mer utbredt og lettere og få en prøvelytt til enn klipsch og som får det meste av spalteplass rundt om! hører ikke noe kritisere bransjen som prøver og prakke på oss her inne. Har som sagt flere høytaler merker selv så for meg er det ikke vare klipsch men de er mitt favoritt merke innen høytalere...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamiker
    Det er ikke slik at hvem som helst kan definere hva en tråd skal handle om. Det er trådstarters privilegium, og han stiller spørsmålet om hvorvidt Klipsch er for overrepresentert på forumet.

Om flertallet liker Klipsch-lyden er uinteresant. Det er ingen automatikk i at ikke det samme flertallet ville like noe annet langt bedre om de bare fikk hørt det.

Forøvrig er det jo påfallende hvordan du beskylder alle for å være barnslige og usaklige når det eneste du egentlig klarer å få ut av deg er at du digger Klipsch, og ingen har lov til å si noe negativt om Klipsch.
    Hei igjen! hva var det du har og evt har hatt av høytalere. Greit og vite ditt sammenlignings grunnlag!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro ut i fra denne tråden at "Klipsch" var navnet på én bestemt høyttaler.

Det finnes jo en hel haug ulike Klipschhøyttalere. Denne tråden drar alle under en kam, virker det som.

Side 10 av 25 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •