Omformer 230V til 110V, bruk av USA-lader i Norge.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Omformer 230V til 110V, bruk av USA-lader i Norge.

Hei på dere..

Jeg er ny her inne så dere får unnskylde meg om jeg ikke har havnet i rett fora, men føler Chitchat var ganske omspennende.. :shock:

Har nylig kjøpt meg en ny Drill type DeWalt DC725KA Drill 18V med DW 9116 lader og 2 18V DC 9099 batterier. Problemet er at laderen leveres med USA kontakt og er beregnet på 110V. Trenger dermed en egnet omformer så jeg får brukt og ladet batteriene her i Norge. :cry:

Kjøpte noe på Claes O, men de som jobbet der hadde ikke peiling, så omformeren funket ikke på ladere..

Håper noen her inne har stålkoll og kan gi meg et tips på hva jeg kan kjøpe som virker og ikke mindt hvor.. Helst her i Norge.. Bygger platting og vil bruke den til helgen..

Mvh
    Kjetil

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den Clas Ohlson omformeren har antageligvis for liten kapasitet. Ut fra det jeg kunne google meg frem til, var det ikke mange Wattene den kunne håndtere. Her finner du noen som er opptil flere nummer større. 230V-110V-omformere er ganske enkle saker rent teknisk - burde ikke være noe problem å finne noe som virker:

OMFORMERE : Batteri Online, Batterier til det meste - positiv energi på nett!

Tar du og ganger ladestrømmen med ladespenningen, ser du hvor mye netto effekt som laderen leverer til batteriet. Tar du i tillegg høyde for effekttap i selve laderen, så får du en idé om hvor stor omformer du trenger.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •