Var i Singapore forrige uke og jeg måtte såklart dra til Universal Studios!
Og jeg var så imponert av en spesiell attraksjon der at jeg vil fortelle dere om det. Det er Transformer the Ride (3D). Jeg har ikke store nerver og heller ikke mage til å kjøre ville attraksjoner på Tusenfryd. Så jeg er kanskje ikke den mest kvalifiserte til vurdere en attraksjon. MEN jeg vil påstå at Transformers The Ride er noe av de mest råeste du kan oppleve. Ikke for at det vil gi deg en tarmvrengende opplevelse, men hele opplevelsen av det er bare ubeskrivelig.

Settingen er:

Du/dere er en kandidater for å redde den aller siste biten av "Allsparks" og dere vil bli evakuert av Autobot Evaq. Dette er da selve kjøretøyet dere kjører i og simulerer inne roboten. Hele settingen er mørklagt med 3D kjermer over hele. Kjører rundt og angrepet av Decepticons og Autobots er med og beskytter deg og "allsparks". Det er så realistisk som det kan få blitt at jeg faktisk følte at jeg var i selve filmen og ble angrepet av Decepticons! 3D effekten var helt rått! Det ligger flere snutter av dette på youtube, noe jeg så på forhånd, men det ga meg ikke mye. Men til dags dato er Transformers the Ride det største attraksjon i parken! Så jeg vil anbefale Universal Express. Men køen er også en opplevelse som får deg inn i innlevelse før selve kjøreturen. :-D

Det er til dags dato bare to av disse, Universal Studio i Hollywood og Singapore så er dere i nærheten så er dette et MUST!