Når har hobbyen egentlig gått for langt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink Når har hobbyen egentlig gått for langt

Jeg har i en del år hatt interesse for hjemmekino og i den forbinnelse spart opp og kjøpt litt etter litt når det har vært tilbud. For nylig fikk jeg receiveren i hus og dermed lyd i anlegget og da mente min kone at nå var det ikke mere snakk om lyd etc etc:-D
    Jeg har nevnt for henne at det hadde vært artig å prøve noen enkle akustiske tiltak ifa dempeplater.
    Nylig var jeg innom den lokale maxbo og i den forbinnelsen tenkte jeg å se om det var noe rockwool/ glava på lager og det var det i massevis:-D Jeg spurte om det var mulig å kjøpe stykkvis da jeg ikke skulle ha 10 og ja det var det helt tilfeldig da en pakke hadde store skader på plasten. Jeg endte opp med 5 stk 120x60x10 til en totalpris på 175kr. Veldig fornøyd med dagens gode deal kjørte jeg hjem og ga konen et sjokk. Nå hadde det ifølge henne gått for langt. Disse skulle ikke opp permanent i kjelleren og da måtte jeg si meg enig, nei de skal frem når jeg skal se film og ut igjen når filmen er ferdig:-D
    Er jeg den eneste som opplever at hobbyen betraktes som å ha tatt litt overhånd en gang imellom:wink:

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva heter "godzilla'en" du er gift med? Kan vi få hennes mobilnummer så vi alle kan sende henne sms og be henne konsentrere seg om hybelkaniner, klesvask, barnepass (om dere har barn), matlaging osv

ALT med lyd&bilde har hun bare å holde kjeft om!

Hehe - det er av sine egne man skal ha det. Da jeg fikk tilsendt de to siste head-set'ene lurte fruen på hvor mange ører jeg hadde.......

Man kjenner en tøffel på seg selv.

Men hobbyen tar ikke overhånd så lenge man betaler kontant, med giro eller med debetkort

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Men hobbyen tar ikke overhånd så lenge man betaler kontant, med giro eller med debetkort
    Enig i den, men hvordan stiller man seg til hvite løgner? "de høyttalerne har jeg hatt lenge i boden" eller "det var vel en kr 5 000,- de kosta" når det egentlig var 20K.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Enig i den, men hvordan stiller man seg til hvite løgner? "de høyttalerne har jeg hatt lenge i boden" eller "det var vel en kr 5 000,- de kosta" når det egentlig var 20K.
    Jeg er av prinsipp aldri tilhenger av løgner, uansett farge.

Men taktikk er noe annet. Å komme med nye høyttalere samme dag som fruen har kjøpt seg ny garderobe, kan være litt smart

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en grei avtale med kona: Jeg spør aldri om hva hennes greier koster. Til gjengjeld spør hun aldri om hva mine greier koster. Slik har vi levd i lykkelig uvitenhet i snart 40 år.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør vel si at vi har det veldig bra sammen:-D og at det ligger litt humor mellom linjene. Alt er kjøpt kontant så ingen kreditt ute noen steder. Jeg syns bare det var en litt morsom episode og ville høre om andre hadde opplevd noe lignende:-D . Så er det vel også den med å få tilgivelse frem for tillatelse hehe:-D

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde noe morsomt her for noen måneder tilbake. Ei berte kom inn i stua mi mens jeg enda hadde Usher'ne, som ikke akkurat var små høyttalere. Hun stoppet i døra, ble stående litt å se, før hun utbrøt "Ka i hælvette e det der??" mens huns pekte på ene høyttaleren

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Jeg opplevde noe morsomt her for noen måneder tilbake. Ei berte kom inn i stua mi mens jeg enda hadde Usher'ne, som ikke akkurat var små høyttalere. Hun stoppet i døra, ble stående litt å se, før hun utbrøt "Ka i hælvette e det der??" mens huns pekte på ene høyttaleren
    Hvis det var ei slik trendy berte, så håper jeg du svarte:
    • den til venstre er skapet til mitt Armani undertøy
    • den til høyre er skapet hvor jeg oppbevarer Louis Vuitton vesker jeg deler ut til snille piker

Newcomer Zathrax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje jeg gikk for langt idag, polerte høyttallerne, kombinerte audiofili med bilpleiegalskap

PS: Beklager stort bilde, kom rett ifra facern

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik det ser ut på bildet må det da kalles for en fin kombinasjon

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg sagt at når du sitter og tegner opp nytt hus og fantaserer om og støpe grunnmur 12m dypt så den kommer på grunnfjell er kanskje og ta ting litt over styr.

Eller enda enklere.
    Når man tenke på og rive en yttervegg for og stramme opp akustikken så bør en liten stemme si fra.

Selvsagt vil jo en sann audiofil be denne stemmen holde kjeft og hente slegga....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •