AvTorget #nei,nei,nei# - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enig dette!

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig veldig enig.

Filmer har ikke noe på forsiden å gjøre.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må sei meg eining Godt og se dette blir sett på i v2

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basse
    Umulig å ha et seriøst forhold til AvTorget, så lenge de lar selgere som legger ut 20 annonser med 1 og 1 film i slengen.

Jeg tenker på forsiden, som JEG mener burde være tilgjengelig for lyd og bilde elektronikk.

Filmer og annet småplukk burde havne rett i egen kategori og ikke dekke hele forsiden. Ser jo ut som salgside for videonytt!

Mange seriøse entusiaster bruker laaang tid på å forme annonsen med tekst og bilde med tester osv, og da er det jæ lig irriterende å oppdage at annonsen er borte fra forsiden nesten like fort som den kom ut, FORDI en forba a filmselger har tatt over hele siden!

AvForum må snarest gjøre noe med dette! Bare se på min historikk over hvor mye jeg har kjøpt og solgt her på sentralen (til eget forbruk), men det en tid siden da en annonse fikk ligge ute på forsiden en stund og fikk mange flere treff.

For noen år siden var AvForum helt konge, og det meste var lett selgende, nå er alt forvandlet til en gravplass dessverre.

GJØR NOE!!!

Som Lygren nevnte tidligere er dette noe vi ser på i forhold vil den nye platformen. I mellomtiden kan ikke vi som moderatorer gjøre noe med saken da det ikke strider mot noen regler å selge filmene enkeltvis på avtorget. Selgere legger dem ganske enkelt ut for å selge naturlig nok. Jeg ser at dette kan være frustrerende for menge, men med dagens regler er det ikke noe som gjøres galt.

Jeg har også kjøpt og solgt en hel del gjennom årene, men oppfatter ikke at hverken avtorget eller hifisentralens bruktmarked for den del er tyngre å bruke pr idag. Markedet for bruktutstyr bremset kreftig opp under økonomirisen for noe år siden, og har vel aldri tatt seg helt opp igjen på det nivået vi så før dette.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper AvForum tar denne tråden meget seriøst, og gjør endringer snarest, da responsen har vært formidabel og hvor alle så langt har vært enige!
    Selv var jeg tidligere superaktiv her inne, men bruker nå tiden på andre forumer, da bruktbørsene har mer å tilby en avtorget. Rydd opp og den vil igjen være blant de beste.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rydd opp og den vil igjen være blant de beste.
    Det er det samme som selges i de andre kategoriene, feks høyttalere og forsterkere, selv om det i en periode er mest filmer på fremsiden.

Mener dere virkelig at selv om det selges "gull" i kategoriene dere liker å kikke/handle i, er det et dårlig marked siden det ikke ligger på fremsiden og dere må bla dere inn i de enkelte kategoriene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. MEN dere har et problem, og det skyldes ikke alene av den økonomiske krisa. Det største problemet som rammer avtorget er privatpersoner som nesten daglig selger nye filmer i flertall. Dette er butikk virksomhet, som hører mer hjemme på finn.no, eller andre steder.
    Det finnes noen som har kjøp og salg av brukt elektronikk som en ekstra inntekt, men de ødelegger ikke for noen, og er heller med på å holde tempoet oppe heldigvis.
    mvh
    Bjørn Andresen

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Som Lygren nevnte tidligere er dette noe vi ser på i forhold vil den nye platformen. I mellomtiden kan ikke vi som moderatorer gjøre noe med saken da det ikke strider mot noen regler å selge filmene enkeltvis på avtorget. Selgere legger dem ganske enkelt ut for å selge naturlig nok. Jeg ser at dette kan være frustrerende for menge, men med dagens regler er det ikke noe som gjøres galt.

Jeg har også kjøpt og solgt en hel del gjennom årene, men oppfatter ikke at hverken avtorget eller hifisentralens bruktmarked for den del er tyngre å bruke pr idag. Markedet for bruktutstyr bremset kreftig opp under økonomirisen for noe år siden, og har vel aldri tatt seg helt opp igjen på det nivået vi så før dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tiden et produkt ligger på forsiden er kritisk viktig for selger. Over 50% av de som klikker seg inn på annonsen skjer under den korte tiden den er på forsiden. Da er også produktet hot, for en kjøper.

Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Det er det samme som selges i de andre kategoriene, feks høyttalere og forsterkere, selv om det i en periode er mest filmer på fremsiden.

Mener dere virkelig at selv om det selges "gull" i kategoriene dere liker å kikke/handle i, er det et dårlig marked siden det ikke ligger på fremsiden og dere må bla dere inn i de enkelte kategoriene?

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg klikker på en annonse på forsiden er det ofte av nysgjerrighet, men uten at jeg er på utkikk, eller er i markedet, for produktet, og kjøper det derfor heller ikke. Jeg kjøper produkter jeg trenger/skal ha, og går da inn i kategorien.

Av de 50% brukerne som klikker seg inn mens produktet ligger på forsiden, hvor mange kjøper? Er brukerne her så impulsive at de vil kjøpe et produkt som ligger på forsiden, men ikke inne i en kategori?

Får følelsen av at dere klager over at forsiden ikke er spennende nok for dere, ikke at det har noe med salget å gjøre...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. MEN dere har et problem, og det skyldes ikke alene av den økonomiske krisa. Det største problemet som rammer avtorget er privatpersoner som nesten daglig selger nye filmer i flertall. Dette er butikk virksomhet, som hører mer hjemme på finn.no, eller andre steder.
    Det finnes noen som har kjøp og salg av brukt elektronikk som en ekstra inntekt, men de ødelegger ikke for noen, og er heller med på å holde tempoet oppe heldigvis.
    mvh
    Bjørn Andresen
    Distribusjon av nye produkter på avtorget er imot reglene, og oppdages det får selger en advarsel, og annonsen slettes. Dog er det så godt som umulig for oss å lete gjennom alle annonser som legges ut. Her er vi avhengig av tips fra medlemmene.

Forøvrig mente jeg ikke at avforum og torget har et problem pga den økonomiske krisen som rammer rundt oss, men at den nok har skyld i en kraftig nedgang i omsetningen av brukte produkter som annonseres gjennom tilgjengelige fora på nett.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Distribusjon av nye produkter på avtorget er imot reglene, og oppdages det får selger en advarsel, og annonsen slettes. Dog er det så godt som umulig for oss å lete gjennom alle annonser som legges ut. Her er vi avhengig av tips fra medlemmene.
    Kan du utdype denne litt Einar?
    Mener du salg fra forhandlere?

Hvor går i så fall grensen? Har sett et utall annonser for kabelproduksjon, bananplugger, kabelbukker osv som tyder på massesalg selv om det fremstår som salg fra privatperson.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVTorget skal ikke brukes som gratis salgskanal for personer som driver egenimport eller produksjon av saker uansett om det er forhandlere eller privatpersoner. Torget er en bruktbørs forbeholdt våre medlemmer.
    Driver man massesalg av nye lyd og bilde relaterte produkter er man velkommen til å kjøpe en bannerplass som kan fremme salget via AVForum.

Noe salg av nye produkter forekommer nok likevel, men det er vanskelig for oss å gjøre noe med det om det presenteres som brukt. Her må vi nesten bare stole på den enkelte selger.
    Salg hvor noen f.eks har kjøpt 2 like produkter og derfor selger et videre faller ikke innunder denne regelen. Det er selvfølgelig ok
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med trådstarter.

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forsiden er vel bare en oversikt over siste annonser, ikke en utstilling for annonser som er forsegjort. det finnes jo egne oversikter over annonser med mest visninger. når det ikke er noen regler mot å dele opp produkter i mange annonser ser jeg ikke poenget med å irritere seg over dette..
    er man på utkikk etter høyttalere ser man ikke kun på forsiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du svarer nok for noen, men jeg er redd for at det er langt fler av oss som er raskt innom www.avforum.no/forum flere ganger daglig for å sjekke bruktbørsen og siste på forumet, osv... Er jeg ute etter noe, så sjekker jeg bruktbørsene såpass hyppig, at jeg får med meg "nyhetenes" roteringen på forsidene. Da slipper jeg å bla gjennom de aktuelle katekoriene. Derfor er forsiden viktig både for selger og kjøper.

Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    forsiden er vel bare en oversikt over siste annonser, ikke en utstilling for annonser som er forsegjort. det finnes jo egne oversikter over annonser med mest visninger. når det ikke er noen regler mot å dele opp produkter i mange annonser ser jeg ikke poenget med å irritere seg over dette..
    er man på utkikk etter høyttalere ser man ikke kun på forsiden.

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Når jeg klikker på en annonse på forsiden er det ofte av nysgjerrighet, men uten at jeg er på utkikk, eller er i markedet, for produktet, og kjøper det derfor heller ikke. Jeg kjøper produkter jeg trenger/skal ha, og går da inn i kategorien.

Av de 50% brukerne som klikker seg inn mens produktet ligger på forsiden, hvor mange kjøper? Er brukerne her så impulsive at de vil kjøpe et produkt som ligger på forsiden, men ikke inne i en kategori?

Får følelsen av at dere klager over at forsiden ikke er spennende nok for dere, ikke at det har noe med salget å gjøre...
    +1

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er som sagt ikke noe en moderator kan gjøre noe med.
    En admin med litt kodeferdigheter må til for å gjøre forrandringer i 'feature.tmpl'-fila i såfall, skal dette gjennomføres.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at filmer tar opp mye plass, men jeg er også enig i at de som oftest klikker på en annonse som ligger på forsiden, gjør det av nysgjerrighet, ikke fordi de skal kjøpe.

Alle gangene jeg har vært på utkikk etter noe har jeg trykket på kategorien og ser gjennom det som ligger der. Det kommer ikke akkurat ut så mange nye ting i hver kategori at jeg ikke føler jeg har kontroll.

Vi må ikke blåse alt ut av proporsjoner her heller. Ja irriterende, men de har løst det i v2. Da kan saken være ferdig for min del i hvert fall.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tiden et produkt ligger på forsiden er kritisk viktig for selger. Over 50% av de som klikker seg inn på annonsen skjer under den korte tiden den er på forsiden. Da er også produktet hot, for en kjøper.
    Uenig, veldig uenig - men på en vennlig måte.

De (vi) som til stadighet er på utkikk etter gode kjøp eller generelt sett er interessert i markedet, lar oss ikke "blende" av det som ligger på forsiden. Ser man etter en receiver eller nye høyttalere, velger man rett kategori for det.
    Tilsvarende på sentralen eller på finn.no

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0