utbedre, optimalisere, oppgradere stereo anlegg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

utbedre, optimalisere, oppgradere stereo anlegg.

Har pr i dag følgende utstyr :

Samsung 55" 8000 serie

Nad M3

Ps3

Sonos

B&W dm683

Kabler :

Argon 5055 - fra Tv til Nad

Argon 5005 - fra Sonos til Nad

Van Den Hul The CS-122 HYBRID - høyttaler kabel

Fra ps3 til tv har jeg Hdmi kabel fra Lefdal til ca 2-300 kroner

Har en viss interesse for god lyd, men har ikke veldig god peiling.

Derfor lurer jeg på om noen av dere med dypere kunnskaper om emnet kan komme med noen tips til forbedringer her..

Kjøpte Nad M3 nylig og den har kun analoge innganger, føler jeg har falt noen hakk kabel messig da jeg tidligere brukte optisk kabel fra både tv, ps3, og Sonos.. Men til gjengjeld synes jeg Nad`n drar høyttalerne mine helt suverent!! Så det er allikevel en kraftig forbedring fra Yamaha rxv-1500 som er brukt tidligere..

Samsung tv`n har jo kun optisk, hdmi og mini jack utgang, føler ikke mini jack er helt optimalt.. Noen gode løsninger her ?

Mvh
    Kenneth

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at spørsmålet ditt kan hende skulle ha vært lagt under "Generelt audio og HiFi" - da hadde du sikkert fått litt større respons.

Men mitt skudd fra hoften: En DAC, kanskje? Tipper at du vil få litt bedre lyd hvis du kjører alle de digitale kildene inn på en DAC - la oss si en i prisklasse 5.000 kroner pluss/minus. Noe med fjernkontroll og tilstrekkelig mange digitale innganger av riktig type.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Ok! Ser nå at denne ble litt feil plassert ja..

Har du noe anbefaling på hvilken DAC som ville være en god match til mitt oppsett ?

Takker og bukker for svar

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydmessig tror jeg en Hegel HD11 kunne gjøre seg godt. 6.000 kroner for denne på Soundgarden. Fjernkontrollerbar, men med "bare" to koaks-innganger og én optisk - i tillegg har den også én USB inngang - kan det bli litt lite innganger for deg. Jeg har forgjengeren HD10 i mitt TV-anlegg - og den spiller behagelig glatt og musikalsk, synes jeg.

Det med manglende innganger kan løses f.eks. ved hjelp av en slik fjernkontrollerbar digital svitsjeboks - Inday - som eldstemann har brukt i mange år og er godt fornøyd med: SPDIF 4x1 Digital Audio Switcher. Men det blir jo bortimot en tusenlapp ekstra, da.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •