Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 34 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 661
    Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alt det jeg har hørt av B&W har jeg blitt meget skuffet over. Speielt DM683 og 802D. Veldig upresis bass og lite engasjerende og musikalsk.

Jeg har blitt frelst av Burmester og Kef sine produkter, dette er høyttalere med ekstremt god byggekvalitet og masse musikalitet!

Dette er min mening, andre har sikkert en annen oppfatning!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Siden grafekspertisen - selv etter flere oppfordringer - fremdeles er sparsommelige med å henvise til eksempler på bedre høyttalere enn B&W innenfor hver prissegment, så kan de jo benytte vedlagte link til å finne en gjennomsnittscore som er bedre enn f.eks CM9 i 20k klassen.
    La du merke til posten jeg la ut?

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Review B&W CM9 - Loudspeakers

Sier selvsagt ikke at det ikke finnes bedre HT enn B&W, men siden sinnsstemningen mot disse er ekstra negativt ladet i norsk AV-forum, så kunne det vært interessant hvilke referanser kritikerne selv har.
    Her er et par:
    PSB
    Dynaudio DM 2/7
    Dynaudio C4
    KEF R900
    KEF Q300

Hvor mange vil du ha? Og hva er egentlig poenget?

Jeg skjønner heller ikke hvorfor slike diskusjoner alltid dreier seg om CM9... Av en eller annen grunn vekker disse høyttalere sterke følelser hos AV-folket B&Ws sortiment inneholder så mye mer.
    Jeg føler det er CM9 som hele tiden blir dratt frem som et "best in class" produkt. Og da er det naturlig å fortsette på dette.

Geir Arne

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang B&W så har jeg selv aldri eid noe av dette merke.
    Sjekket ut en del forskjellige (da jeg gikk for Dali Suite), men fant ikke helt "tonen". Følte de var litt bassfattige og ganske så retningsbestemte.
    Men mellomtonen deres er og har vært i ypperste klasse.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg forstår innspillet ditt Ganilsen, la det være sagt. Nå var det engang slik at jeg ble irettesatt av BEF her i denne tråden i all offentlighet, og da føler jeg det er naturlig at jeg også får svare på samme arena.

Føler også selv at tråden har gått bra til nå,og der fikk Ultima sin smørbrødliste fra deg ser jeg, skal få studert den selv. Så er vi spente på neste bullet fra CM9 eier Ultima
    Hvis du ser i signaturen min er jeg også B&W eier, dog ikke CM9. Jeg har også hatt CM9, så noe erfaring med disse har jeg.

Geir Arne

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ang B&W så har jeg selv aldri eid noe av dette merke.
    Sjekket ut en del forskjellige før jeg gikk for Dali Suite, men fant ikke helt "tonen". Følte de var litt bassfattige og ganske så retningsbestemte.
    Men mellomtiden deres er og har vært i ypperste klasse.

Helt enig angående FST mellomtonen, det er vel denne biten jeg føler B&W er mest overlegne på.

Som jeg såvidt touchet innom i et tidligere innlegg i tråden, så er gjengivelsen av akustisk musikk og kvinnevokalister spesielt av en slik art at jeg rett som det er bare blir sittende med hakeslepp hjemme i stua.

Forøvrig er B&W kresne på innspillinger også, svake innspillinger med mye loudness faller raskt igjennom og høres utrolig flatt, kjedelig og tamt ut. Merker som for eks Dali eller Klipsch føler jeg ikke dårlige innspillinger ramler så raskt igjennom på.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hvis du ser i signaturen min er jeg også B&W eier, dog ikke CM9. Jeg har også hatt CM9, så noe erfaring med disse har jeg.

Geir Arne

I know, og jeg vet at du har testet mye forskjellig av både høyttalere og elektronikk, og slik sett er du er en av de jeg respekterer mest her inne, til tross for tidvis uenighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 ganger hørt ett B&W oppsett der begge tilfellene har dratt meg langt unna tanken på å anskaffe noe fra denne høyttalerprodusenten selv.

ene gangen var på en reciver jeg ikke husker navnet på å noen stativer jeg heller ikke er sikker på, men uansett skrøt eieren fælt av dette oppsettet men i mine ører manglet d meste: bassen var fraværende, detaljene borte, attacken fantes ikke å i d hele tatt en ganske negativ opplevelse for meg.

andre gangen var med noen B&W med doble 6.5 basser", mellomtone å diskant fra slutten av 90tallet (du vet sikkert hvilke høyttalere dette er Gilmour) sammen med en EC pre å EC effekt. Dette spilte også meget tamt å innesluttet, var som en annen forklarte i tråden her "åpne dere opp da". Han syns jo han hadde ett kjempeanlegg men jeg må si at også her manglet både detaljer, dynamikk, åpenhet........dog var bassen bedre her, uten at d var på "klipschnivå" som jeg har som sammenligningsgrunnlag

men jeg har den oppfatning at B&W er en meget bra høyttalerprodusent å sier ofte til folk som syns Klipsch blir litt for "frampå" å kvass i spillestilen, at da bør de heller teste f.eks. B&W siden i mine øyne ligger disse i andre enden av scalaen. Litt dempet topp å sikkert mer behagelig å høre på for folk som er var mot en utstikkende topp.

Men jeg kunne hatt lyst å høre cm9 eller noe lignende på ett BRA forsterkeri å en GOD kilde, så jeg kan få høre b&W på sitt beste...........for d mistenker jeg at de to oppsettene jeg tidligere har hørt, ikke har vært.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god kamerat av meg har noen digre B&W som drives av noe bra kraftverk.
    Men vi fikk pen lyd i de med en ussel t-amp også.

Men i det store og hele krever de vel litt mere krefter enn "normalen"?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Leser du tråden og tidligere innlegg så hadde du visst dette og jeg hadde sluppet gjenta.

Det er helt korrekt at CM7 var referanse og fikk shitloads med skryt. CM7 har noen år på baken nå, den kom vel på markedet rundt 2007 og satte da nesten ny presedens i klassen små gulvhøyttalere under 15 000 kr.

LIkhetene er mange med hvordan CM9 "eier" markedet i 20 K klassen pr idag.
    Hei

Jeg har selvfølgelig lest tråden, OG tidligere tråder.
    B&W CM-serie og B&W høyttalere generellt er gode høyttalere, det er det ingen tvil om. Det jeg reagerer på er at du om igjen og om igjen refererer til både CM7 og CM8 som referanse høyttalere når dette ikke er tilfelle.
    Dette er KUN dine egne meninger, ja, både CM7 og nå CM8 har fått gode reviews/tester/tilbakemeldinger, men har ALDRI vunnet noen EISA pris eller blitt utpekt som noen referansehøyttaler i sin prisklasse meg bekjent.
    Dette betyr selvfølgelig ikke at disse ikke er gode høyttalere, men det blir bare feil at du igjen og igjen påstår dette i diverse tråder.
    Som du sikkert ser, er jeg på ingen måte noen B&W hater!

Angående hvordan Gilmour svarte på mitt forrige innlegg, går det helt greit og er helt i orden, lider ingen nød jeg.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Her er et par:
    PSB
    Dynaudio DM 2/7
    Dynaudio C4
    KEF R900
    KEF Q300

Hvor mange vil du ha? Og hva er egentlig poenget?

Geir Arne

Poenget er at de selvsagt må tilhøre klassen 20k - dersom det er CM9 man sammenligner med.

Jeg synes også 1-2 tester er for lite å vise til. Er HT testet av 5-10 forskjellige, så begynner man å nærme seg en objektiv sannhet.

Hva man selv synes er subjektivt, og jeg mistenker vel også at en del her inne har visse interesser av å pushe fram enkelte fabrikat.

Edit: Endret teksten. Den var unødvendig krass, det beklager jeg.
    Presiserer også at siste setning ikke er myntet på noen spesielle i denne tråden, men at man ikke må være blind for at noen kan ha interesse av å skryte fælt av produkter de vil selge.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    admin kommentar:

Har ryddet vekk en del støy og off-topic i tråden. La det bli med dette, og jeg lar tråden leve

Get back on topic
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra du spør etter poenget, ettersom du virker å ha misset det.

Alle greier vel å kopiere link til de høyttalerne som har fått best score. Men poenget er at de selvsagt må tilhøre klassen 20k - dersom det er CM9 man sammenligner med.

Jeg synes også 1-2 tester er for lite å vise til. Er HT testet av 5-10 forskjellige, så begynner man å nærme seg en objektiv sannhet.

Hva man selv synes er subjektivt, og jeg mistenker vel også at en del her inne har visse interesser av å pushe fram enkelte fabrikat.
    Det vil være naturlig at CM9 vil ha flere reviews da disse er godt omtalt i media. Jeg syntes ikke man skal avskrive andre merker med mindre review av den grunn.

Det ble også oppfordret til å finne bedre høyttalere i prisklassen 20k, eller andre prisklasser. Derfor tok jeg meg den frihet til å inkludere noe som ikke akkurat kan karateriseres som konkurenter. Men PSB sin modell(som er litt rimeligere enn CM9) høster utrolig gode tester den også.

Det kan også nevnes at når jeg hadde CM9 i hus hadde jeg en kamerat som har vesentlig lenger fartstid enn meg selv innom(forøvrig Espen fra reportasjen i siste nummer av Watt) og han syntes CM9 var bedre enn Audio Physic Scorpio 25, som jeg også hadde hjemme på dette tidspunkt, i mellomtonen og oppover. Dette er en høyttaler til 50k(som jeg selv syntes er meget god) og da skjønner man godt at dette er en høyttaler som mange liker. Jeg var dog ikke enig, men det har lite med saken å gjøre så lenge det er det subjektive man diskuterer.

Geir Arne

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen mulighet til at B&W blant noen oppfattes som oppskrytt er at siden Hifiklubben er selger, og de har tilgang på svært gode hjemmekinoreceivere med romkorreksjon i selv rimelige prisklasser.

Siden det er anerkjent i de kretser at en slik løsning med romkorreksjon vil kunne motvirke eventuelle negative ting i høyttaler/lytterom og kunne gi langt bedre lyd enn f.eks en ren stereoløsning til samme pris er det kanskje slik at mange som skryter av CM9 har hørt på dem med en hjemmekinoreceiver, mens de som kanskje ikke er så fornøyd har hørt dem på en ren stereoløsning uten romkorreksjon. Dette faktum viser jo hvor viktig å ha kontroll på hele lydkjeden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er HT testet av 5-10 forskjellige, så begynner man å nærme seg en objektiv sannhet.
    Nei, det gjør man ikke. Så lenge testmetoden til de forskjellige anmelderne er høyst uvitenskapelig og testene er preget av subjektivitet og psykologiske faktorer vi ikke trenger å gå inn på her bør du verken bruke ord som "objektiv" og iallefall ikke "sannhet". Roper mange nok at jorden er flat blir det ikke sant av den grunn.
    *rister på hodet*

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Nei, det gjør man ikke. Så lenge testmetoden til de forskjellige anmelderne er høyst uvitenskapelig og testene er preget av subjektivitet og psykologiske faktorer vi ikke trenger å gå inn på her bør du verken bruke ord som "objektiv" og iallefall ikke "sannhet". Roper mange nok at jorden er flat blir det ikke sant av den grunn.
    *rister på hodet*
    Det er ikke optimalt, det er jeg enig i.
    Men i grove trekk samsvarer testene med mine lyttererfaringer.
    Hva skal jeg gjøre da, lytte til dem som ikke har de aktuelle HT i daglig bruk?

Det er ingen som roper "at jorda er flat". Slikt kan du spare deg.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    En annen mulighet til at B&W blant noen oppfattes som oppskrytt er at siden Hifiklubben er selger, og de har tilgang på svært gode hjemmekinoreceivere med romkorreksjon i selv rimelige prisklasser.

Siden det er anerkjent i de kretser at en slik løsning med romkorreksjon vil kunne motvirke eventuelle negative ting i høyttaler/lytterom og kunne gi langt bedre lyd enn f.eks en ren stereoløsning til samme pris er det kanskje slik at mange som skryter av CM9 har hørt på dem med en hjemmekinoreceiver, mens de som kanskje ikke er så fornøyd har hørt dem på en ren stereoløsning uten romkorreksjon. Dette faktum viser jo hvor viktig å ha kontroll på hele lydkjeden.
    En billig receiver med RK er ingen god måte å selge høyttalere på, uansett merke.

Man får ikke ut CM9's fulle potensiale uten en meget god (og kraftig) forsterker eller effekttrinn.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg nok ikke har hatt størst betydning, mere at Hifi-Klubben har vært meget flinke til å formidle lyd opplevelser i mange år i Skandinavia. Jeg tror nok også at Hifi-Klubben i seg selv klarer å gjøre den store påvirkningen på journalister i Skandinavia. Når det gjelder slike kåringer med åretsprodukt i div. magasiner så legges jo kun de produktene som har kommet på markede det året og som de har testet som mulige kandidater til tittelen som årets produkt...

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det tror jeg nok ikke har hatt størst betydning, mere at Hifi-Klubben har vært meget flinke til å formidle lyd opplevelser i mange år i Skandinavia. Jeg tror nok også at Hifi-Klubben i seg selv klarer å gjøre den store påvirkningen på journalister i Skandinavia. Når det gjelder slike kåringer med åretsprodukt i div. magasiner så legges jo kun de produktene som har kommet på markede det året og som de har testet som mulige kandidater til tittelen som årets produkt...

Høyttalerteknisk er det nok ikke skjedd så mye de siste 10 årene, slik at en 5 år gammel modell vil nok i mange gang fått strålende karakterer hadde man sendt den til test og sagt den var ny. Hadde man kalt den MK2 ville journalistene hevde de husket hvordan MK1 var som de lyttet til en halv ettermiddag for 7 år siden og hva som er dårligere med den.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerteknisk er det nok ikke skjedd så mye de siste 10 årene, slik at en 5 år gammel modell vil nok i mange gang fått strålende karakterer hadde man sendt den til test og sagt den var ny. Hadde man kalt den MK2 ville journalistene hevde de husket hvordan MK1 var som de lyttet til en halv ettermiddag for 7 år siden og hva som er dårligere med den.
    Du er inne på noe, hadde vært gøy å sett en kåring på 10´årets høyttaler eller beste siste 30år

Side 7 av 34 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •