Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 661
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Slo ikke XTZ 99.26 mk1 B&W 805 i en test (Vil ikke si at tester er så nøyaktige, men ettersom mange her sverger til tester...)

http://www.xtz.se/public/file.php?RE...41008_1_12.pdf

Ja. Men føler ikke det har noe å si, vet ikke hvor objektive anmelderene der er. Men tipper XTZ'en måler bedre ja.

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om B&W er oppskrytt? Kommer vel an på egne preferanser og hvilken type musikk man spiller! Føler B&W er veldig gode på rolig musikk, men faller gjennom på hardere musikk, for exp. Tool.

Det som også ødelegger inntrykket til mange når det kommer til B&W vil jeg tro at det blir spilt på Classè! GRUSOMT kjedelig!! Fyr opp med store McIntosh eller Hegel H30 blokker (H30'ene er RÅ ) så vil jeg tro hvertfall noen hadde forandret mening om B&W.

Kan jo si noe fra lytteerfaring:
    Dynaudio Countur 5.4 (70000.-) vs 802 Diamond (109'000.-), her vil jeg si Dynaudio er en mer komplett høyttaler (det låt rett å slett mye bedre)

Det vil si når det spilte med Hegel H30 + P30 pre! spilte først med EC Nemo blokker og Ec 4.8, det låt kjedeligt og innelukket. Så matching har mye å si utentvil! :grin:

Men 800 og 802 Diamond har ett fantastisk Design! Det er rett å slett et møbel jeg veldig gjerne kunne hatt som tv (stue) høyttalere!

og i 20k prisklassen er Vienna Beethoven Mozart Grand (SE) min "referanse" !

Selv tenker jeg å finne meg ett par Revel Ultima Salon til høsten

Mvh

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W er hverken dårlig eller best! De er med i en gruppe kvalitetsmerker som alle leverer godt på enkelte områder innen for utvalgte prisklasser. Hva som er best kommer helt ann på hvilken lydkjede det skal inn i, da inkludert hvilke innspillinger i ene enden og hvilke ører i andre enden. Matching er langt mer enn bare å velge riktig forsterker, og det er kun summen av kjeden som teller. Som et resultat har mange her inne meninger om produkter de ikke har hørt yte sitt beste. Når man i tillegg ikke hensyntar påvirkningen av egen lydsmak og musikk får vi diskusjoner som denne, som ikke genererer stort annet enn argumentfattig evigvarende uenighet.

Det understrekes vel egentlig godt når enkelte forsøker å trekke inn håndfaste tekniske parameter som frekvensrespons, for å sette lys på at eks nøytraliteten ikke stammer fra høyttaleren alene (eventuelt er subjektiv) og avfeies bastant som irrelevant og tullete utsagn fra "forståsegpåere".

Det er tydelig denne diskusjonen ikke kommer til å utvikle seg i konstruktiv retning...

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ivertfall aldri blitt helt 100% fornøyd med høyttalerene mine før jeg nå i siste omgang gikk for et par 802N, Det satt som et skudd.

Nå har jeg ikke hatt lysst på å bytta siden de kom i hus og det er snart ny rekord. Nei 802.ene blir stående her i lang tid og ikke jeg får et sinnsykt tilbud på 800. De er de eneste jeg vil vurdere å bytte til.

Jeg har hatt: JMLab electra 1036, Triangle Quartet, Vienna Acoustics Strauss, Klipsch RF 3, RF 5, RB 51, RF62v2, Audiopro Black Diamond og Blue Diamond, Audiovector Mi1 Avantgarde og M3 standard, Sustem Audio 1550, 1750, Ranger, Talent og 505.

Men nå etter 802 kom i hus så har jeg fått roen, AT B&W ikke passer inn hos alle sine hoder, ører og lytterom er naturlig da vi som holder på med denne hobbyen er gangs forskjellige, men å derfor kalle B&W for oppskrytt, det er feil!

Mvh Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at noe skal være oppskrytt mener jeg at det må være en stor andel av befolkningen som mener det er best uten at det er grunnlag for det. Innenfor høyttalere er det vel neppe noe som kan kalles for oppskrytt. Hadde jeg spurt et gjennomsnitt utvalg av kollegaer vil jeg tro de fleste ikke kjente til merket, (men BMW ville de fleste nikket gjenkjennende til)

Innenfor høyttalere er det umulig å finne den beste høyttalere for sitt oppsett. Det er rett og slett så mange egenskaper på rom og elektronikk som spiller inn slik at må man bruke årvis på å finne det perfekte. I tilegg er utvalget meget stort av produsenter av høyttalere. (man kan jo tilogmed bygge sine egne med et ok resultat) (noe man ikke kan med flatskjerm eller projektor)

Personlig måtte jeg sjekke hjemmesiden til hifiklubben da jeg ikke hadde kjennskap til CM9. (har bare hørt om 800 serien). Mao når selv folk som meg som henger på forum ikke kjenner til produkter så er det ikke oppskrytt.

Hvor bra de er sammenlignet med annet har jeg ingen formening om.

Eneste produktet jeg kan tenke meg som er oppskrytt innefor Hifi er disse småradioene som alle skulle ha som Neby solgte.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    KEF og PSB for å nevne et par er også merker som får gode tester. Dette er merker som generelt har god powerrespons.

Tipper orso og timc har en drøss av andre alternativer også.

En som anmelder høyttalere har også preferanser, og det kan være greit å ha i bakhodet.

Geir Arne

Ja, og gode tester/anmeldelser får med respekt å melde ikke CM serien, som vel har hatt 3-4 forskjellige referansemodeller i denne serien på få år?

Hva er det som gjør for eks PSB og KEF til produsenter som lager bedre høyttalere enn B&W? Jeg håper du baserer dette på noe annet enn målingene og nitidig glaning på grafene til Orso, bare for å ha nevnt det

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    B&W er hverken dårlig eller best! De er med i en gruppe kvalitetsmerker som alle leverer godt på enkelte områder innen for utvalgte prisklasser. Hva som er best kommer helt ann på hvilken lydkjede det skal inn i, da inkludert hvilke innspillinger i ene enden og hvilke ører i andre enden. Matching er langt mer enn bare å velge riktig forsterker, og det er kun summen av kjeden som teller. Som et resultat har mange her inne meninger om produkter de ikke har hørt yte sitt beste. Når man i tillegg ikke hensyntar påvirkningen av egen lydsmak og musikk får vi diskusjoner som denne, som ikke genererer stort annet enn argumentfattig evigvarende uenighet.

Det understrekes vel egentlig godt når enkelte forsøker å trekke inn håndfaste tekniske parameter som frekvensrespons, for å sette lys på at eks nøytraliteten ikke stammer fra høyttaleren alene (eventuelt er subjektiv) og avfeies bastant som irrelevant og tullete utsagn fra "forståsegpåere".

Det er tydelig denne diskusjonen ikke kommer til å utvikle seg i konstruktiv retning...

Utvilsomt så har du et par gode poenger her, spesielt dette med at mange (antagelig) ikke har hørt høyttalere man snakker om på sitt relativt beste. Det kan være mange årsaker til at man opplever lyden som svak: svakt matchet elektronikk,akustikk/romproblemer, annen musikk som ikke du kjenner like godt som din egen osv.

Jeg har en stund vært noe kritisk til Dali sine høyttalere, fordi jeg opplever de som altfor frempå i diskant/øvre mellomtoneområdet. Så måtte jeg forsøke legge bort dette når jeg for en stund tilbake hørte nøye på Dali Fazon5 designhøyttaleren på klubben. Vi kjørte da noe av min favorittmusikk fra Spotify, og hadde en grei NAD integrert spent for, til under 10 lapper. Forventningene mine til dette oppsettet var ikke spesielt gode, men jeg ble motbevist.Og dette spilte vanvittig bra, jeg var imponert lenge etter at jeg satte meg i bilen hjem den kvelden

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lest hele tråden og ender opp med bare å bli lattermild. På slutten av den lo jeg så mye at dama kom inn og lurte på hva som var så morsomt.

Man har to måter å vurdere høyttalere på. Den ene er objektiv og den andre er subjektiv. Hos de av oss som skal høre på og nyte musikk er det uten tvil viktigst å kjøpe en høyttaler man liker lydsignaturen på. Hva dette er blir helt subjektivt og individuelt. Man kan ikke på denne bakgrunnen si at det ene er noe bedre det andre, annet enn for seg selv.
    Å i det hele tatt dra inn omtaler fra all verdens hifipresse er helt irrelevant fordi det kun er snakk om subjektive meninger uansett, de eneste untakene er der hvor man tar med frekvensrespons,
    Og der er vi inne på den objektive testen av høyttalere. Frekvensrespons.
    Dette kan måles og det lyver ikke på noen måte. For folk som driver med lyd i jobbsammenheng er dette i hovedsak det man bryr seg om. Jeg er oppvokst i en familie av lydteknikere, flere av dem, som min far og et par onkler har jobbet hele sitt liv i NRK. En fetter av meg har hovedsaklig jobbet med musikkproduksjon i studio, og en bror av meg som nå jobber hovedsaklig med PA.
    De er alle av oppfatning at man må ha nøytrale høyttalere med gjevn og riktig frekvensrespons i studioarbeid. Dessverre har de alle endt opp med dette som sin faktiske lydprefferense, personlig har jeg nok sansen for en litt mer farget lyd gjerne mot noe mørkere.
    Min personelige preferense er uten tvil KEF R900. For meg finnes det ingen høyttaler som er i nærheten av denne. Denne har også blitt satt som referense i en haug hifimagasiner, og småsøsknene R500 og R700 har også dette og blandt annet danket ut nettopp CM9 i mange av de magasinene jeg har lest.
    For å ta en TS sier jeg at dere får ta mitt ord for det eller google selv.
    Til tross for dette vil jeg ikke noen omstendigheter påstå at dette er den klart beste høyttaleren til prisen.

Til slutt må jeg bare komme med et stikk til kabelmafian, å ta imot argumenter fra dere som påstår dere hører forskjell på kabler blir latterlig. Vi har måleutstyr som er mye mer nyansert enn vår menskelige hørsel. Når disse ikke finner spor av variasjon kan dere i alle fall ikke objektivt høre det. Placebo effekten som vil mentalt forandre hvordan hjernen din oppfatter dette derimot kan påvirkes av at du tror. Som molekylærbiolog lærer du om dette i 3 semester på bachelor ved UiO.
    Og med en kjæreste som er materialfysiker med særlig fokus på materialer og deres ledningsevne som også knekker sammen av kabeldiskusjonen tror jeg nesten jeg har sagt mitt, annet enn at vi skal begynne å produsere noen fancy karbon-nanorør kabler dere kan kjøpe av oss for 30.000 for 2x3 meter.
    Noe som er 15.000 billigere enn hva hifiklubben selger tilsvarende karbonfiber kabler for.

Når jeg nå leser over innlegget ser jeg at min bakgrunn med lydteknikere molekylærbiologer og materialfyskere virker nesten umulig. Fokuser da på at jeg er gutt som driver med Molekylærbiologi og at det er dama som er fysiker. Hadde jeg løyet ville jeg nok tatt rollen som fysiker da det tross alt er kulere og mer mandig.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nilka
    Har nå lest hele tråden og ender opp med bare å bli lattermild. På slutten av den lo jeg så mye at dama kom inn og lurte på hva som var så morsomt.

Man har to måter å vurdere høyttalere på. Den ene er objektiv og den andre er subjektiv. Hos de av oss som skal høre på og nyte musikk er det uten tvil viktigst å kjøpe en høyttaler man liker lydsignaturen på. Hva dette er blir helt subjektivt og individuelt. Man kan ikke på denne bakgrunnen si at det ene er noe bedre det andre, annet enn for seg selv.
    Å i det hele tatt dra inn omtaler fra all verdens hifipresse er helt irrelevant fordi det kun er snakk om subjektive meninger uansett, de eneste untakene er der hvor man tar med frekvensrespons,
    Og der er vi inne på den objektive testen av høyttalere. Frekvensrespons.
    Dette kan måles og det lyver ikke på noen måte. For folk som driver med lyd i jobbsammenheng er dette i hovedsak det man bryr seg om. Jeg er oppvokst i en familie av lydteknikere, flere av dem, som min far og et par onkler har jobbet hele sitt liv i NRK. En fetter av meg har hovedsaklig jobbet med musikkproduksjon i studio, og en bror av meg som nå jobber hovedsaklig med PA.
    De er alle av oppfatning at man må ha nøytrale høyttalere med gjevn og riktig frekvensrespons i studioarbeid. Dessverre har de alle endt opp med dette som sin faktiske lydprefferense, personlig har jeg nok sansen for en litt mer farget lyd gjerne mot noe mørkere.
    Min personelige preferense er uten tvil KEF R900. For meg finnes det ingen høyttaler som er i nærheten av denne. Denne har også blitt satt som referense i en haug hifimagasiner, og småsøsknene R500 og R700 har også dette og blandt annet danket ut nettopp CM9 i mange av de magasinene jeg har lest.
    For å ta en TS sier jeg at dere får ta mitt ord for det eller google selv.
    Til tross for dette vil jeg ikke noen omstendigheter påstå at dette er den klart beste høyttaleren til prisen.

Til slutt må jeg bare komme med et stikk til kabelmafian, å ta imot argumenter fra dere som påstår dere hører forskjell på kabler blir latterlig. Vi har måleutstyr som er mye mer nyansert enn vår menskelige hørsel. Når disse ikke finner spor av variasjon kan dere i alle fall ikke objektivt høre det. Placebo effekten som vil mentalt forandre hvordan hjernen din oppfatter dette derimot kan påvirkes av at du tror. Som molekylærbiolog lærer du om dette i 3 semester på bachelor ved UiO.
    Og med en kjæreste som er materialfysiker med særlig fokus på materialer og deres ledningsevne som også knekker sammen av kabeldiskusjonen tror jeg nesten jeg har sagt mitt, annet enn at vi skal begynne å produsere noen fancy karbon-nanorør kabler dere kan kjøpe av oss for 30.000 for 2x3 meter.
    Noe som er 15.000 billigere enn hva hifiklubben selger tilsvarende karbonfiber kabler for.

Når jeg nå leser over innlegget ser jeg at min bakgrunn med lydteknikere molekylærbiologer og materialfyskere virker nesten umulig. Fokuser da på at jeg er gutt som driver med Molekylærbiologi og at det er dama som er fysiker. Hadde jeg løyet ville jeg nok tatt rollen som fysiker da det tross alt er kulere og mer mandig.

- Du kan le så mye du vil, eller forsøke deg med latterliggjøring av tidligere innlegg i tråden (denslags hersketeknikkbruk biter ikke på meg).

Selvsagt er det ikke irrelevant at titalls grundige anmeldelser og reportasjer fra verdensomspennende hifi presse trykker CM9 til sitt bryst. Det forteller ganske mye. En enkeltstående anmeldelse fra en ultrasubjektiv B&W fanboy skal man ta med en stor klype salt, men dette dreier seg om noe helt annet. Det dreier seg om at man danner seg allmennoppfatninger som naturligvis er relevante. Har du problemer med å google,så kan jeg gjerne bruke et par minutter av søndags formiddag for å få frem noen eksempler til deg. Det blir ganske så meningsløst om folk skal spille dum, å late som de ikke har fått med seg at CM8/9 har fått bøttevis med skryt og referansestatus.

Som det er skrevet så finnes det de som alltid må opponere mot det nærmest selvsagte, samme hvor opplagt det er. Man har de som påstår at renskåret indrefilet ikke er bra mat fordi det er for lite fett som tillegger smak, man har de som hardnakket mener BMW er kvalitativt dårlige biler osv osv. Uten noe mer grunnlag bak slike utsagn, så setter jeg dette på kontoen for vrangvilje og opponering mot flertallet.

Samme spørsmål til deg som til andre skeptikere: anmeldere og testere, juryen i EISA prisen osv har da ikke peiling? De er kjøpt og betalt av B&W alle sammen? Eller?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske utrolig, men det må altså til det skritt at jeg selv må google frem helt åpenbar informasjon, fordi debattanter i mangel på noe bedre sår tvil om at det jeg hevder er korrekt. Utrolig. Derfor tar jeg med et par eksempler, sånn for å legge denne død med en gang:

Bowers & Wilkins CM9 | Lyd & Bilde

Årets høyttaler i lyd og bilde, og danker ut PSB i denne testen:

En test som dette kan bare ha én vinner, og seieren går til den beste allround-høyttaleren. Bowers & Wilkins CM9 ligger et hestehode foran konkurrentene både når det gjelder generell lydkvalitet, byggekvalitet og plasseringsvennlighet, og får derfor vår varmeste anbefaling. På sterk andreplass kommer PSB Synchrony

Fidelity og Knut Vadseth har med CM9 på årets anlegg, og skriver følgende:

http://audiofidelity.no/comlete_mags/Fidelity42.pdf

At slik design og finish som CM9 byr på kan leveres til
    denne prisen er imponerende, at lyden er enda bedre
    enn hva designet antyder er nær sensasjonelt. Jeg har
    fått full tenning på gulvstående høyttalere i denne prisklassen,
    foreløpig står B&W CM9 som en påle i toppen
    for hva som er mulig å få for pengene! Sterkt anbefalt!

Vi tar også med historikk på EISA awards, hvor CM9 tok hjem årets høyttaler fra Europa i 2010 når den ble lansert:

Audio & Home Theater Awards History | EISA - The European Imaging and Sound Association

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi som er skeptikere vil ha blindtester vi vet du Gilmour Uten tvil så er B&W et godt høyttalermerke og leverer mange gode høyttalere, det tror jeg ikke det er noen som vil bestride deg med. Men dersom du skulle kjøpt en TV, ville du ikke valgt den TV'n med målbart best ytelse? Det som er kjekt med nøytralt utstyr er at det har evnen til å spille veldig "korrekt" noe du antakelig ikke liker så godt, men det er utrolig greit å tune de i den retningen du vil at de skal låte.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Vi som er skeptikere vil ha blindtester vi vet du Gilmour

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Ja, og gode tester/anmeldelser får med respekt å melde ikke CM serien, som vel har hatt 3-4 forskjellige referansemodeller i denne serien på få år?

Hva er det som gjør for eks PSB og KEF til produsenter som lager bedre høyttalere enn B&W? Jeg håper du baserer dette på noe annet enn målingene og nitidig glaning på grafene til Orso, bare for å ha nevnt det
    Anbefaler deg å lese det jeg skriver. Jeg sier at bl.a. KEF og PSB også får gode tester.

Som sagt til ultima tidligere kommer det ann på hvilket paramater du tar for deg før man kan finne noe som er bedre. Ingen høyttalere er bedre enn B&W på alt. Men ingen B&W er bedre enn annen tilsvarende høyttaler på alt heller.

Hvis vi skal ta for oss enkle målbare parameter og sammenligne B&W CM9 og KEF R700 som er relativt like høyttalere i tilnærmet samme prisklasse.

Først kan vi ta frekvensrespons(her fant jeg dessverre bare den rimeligere, men likevel gode, Q-serien fra KEF) som orso har gjentatt til det kjedsomlige, men som likefullt er meget viktig for opplevelsen:
    B&W:

Her ser man som orso er inne på en klar senking i frekvensområdet mellom 1,5-9khz. Dette vil gjøre høyttaleren mer "behagelig" da mange "vonde" frekvenser ligger mellom 2-7khz, men det maskerer også detaljer i samme region.

KEF:

Som man ser har KEF en mye jevnere respons, noe som får frem flere detaljer, men som også kan være nådeløs ovenfor dårlige innspillinger.

Så har man grensefrekvenser(-/+3dB):
    CM9: 56hz-22khz
    R500: 42hz-28khz
    Det er dog verdt å merke seg at -6dB punktet er i CM9 sitt favør, noe også den slakere avrullingen i målingen viser. Dog er oppgitte frekvens noe optimistisk i forhold til målingen.

På harmonisk har også KEF et lite overtak(2. og 3. harmonsike):
    CM9: 120hz-20khz (<0,5%)
    R700: 100hz-20khz (<0,4%)
    Verdt å merke seg her er at faktoren mellom 0,5% og 0,4% er ganske stor(jeg er usikker, men tror dette tilsvarer en faktor på 10).

Geir Arne

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske utrolig, men det må altså til det skritt at jeg selv må google frem helt åpenbar informasjon, fordi debattanter i mangel på noe bedre sår tvil om at det jeg hevder er korrekt. Utrolig. Derfor tar jeg med et par eksempler, sånn for å legge denne død med en gang:

Bowers & Wilkins CM9 | Lyd & Bilde

Årets høyttaler i lyd og bilde, og danker ut PSB i denne testen:

En test som dette kan bare ha én vinner, og seieren går til den beste allround-høyttaleren. Bowers & Wilkins CM9 ligger et hestehode foran konkurrentene både når det gjelder generell lydkvalitet, byggekvalitet og plasseringsvennlighet, og får derfor vår varmeste anbefaling. På sterk andreplass kommer PSB Synchrony

Fidelity og Knut Vadseth har med CM9 på årets anlegg, og skriver følgende:

http://audiofidelity.no/comlete_mags/Fidelity42.pdf

At slik design og finish som CM9 byr på kan leveres til
    denne prisen er imponerende, at lyden er enda bedre
    enn hva designet antyder er nær sensasjonelt. Jeg har
    fått full tenning på gulvstående høyttalere i denne prisklassen,
    foreløpig står B&W CM9 som en påle i toppen
    for hva som er mulig å få for pengene! Sterkt anbefalt!
    Dette er subjektive anmeldelser som alt annet. Det du her viser er at disse har like smak som deg.

Vi tar også med historikk på EISA awards, hvor CM9 tok hjem årets høyttaler fra Europa i 2010 når den ble lansert:

Audio & Home Theater Awards History | EISA - The European Imaging and Sound Association
    Noe som er litt morsomt med dette er, om du titter litt ned på siden, at NAD315BEE er kåret til årets 2-kanals forstekere(i den lavere prisklassen vel og merke), et merke jeg har inntrykk av at du ikke liker.

Geir Arne

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nilka

Å i det hele tatt dra inn omtaler fra all verdens hifipresse er helt irrelevant fordi det kun er snakk om subjektive meninger uansett, de eneste untakene .
    Ens egne meninger er subjektive ja, men å si at et gjennomsnitt av all verdens tester, utmerkelser og brukerreviews er subjektivt er rett og slett tøv. Slike utsagn kan ikke forklares med annet en sårhet over omdømme av sine egne produkter.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste med lyd er at det er så individuelt hva vi liker av lyd og hvilken lyd opplevelse man ønsker. Personlig har jeg ikke noe imot B&W eller noen andre merker på markedet, mere at man bør se på hva man liker av lyd, musikk man hører på, de fysiske forutsetningene i rommet og hva man har eller har tenkt å ha av elektronikk. Det dummeste man kan gjøre er å se på slike kåringer og ta alle "vinnerne" å sette sammen til et anlegg, da er du sikker på å få dårlig lyd iallefall.

Hvor mye den ene eller andre journalisten er påvirket av en leverandør eller produsent synes jeg blir en fordum debatt. Det eneste jeg ofte biter meg merke i er at leverandøren trykker store annonser i bladet/magasinet i samme nummer som de får en kjempetest og da gjerne med info om at det er en testvinner....Å slike kåringer kan man lese akkurat hvordan man vil... En ting er iallefall sikkert, B&W CM9 er ingen dårlig høyttaler.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erru litt hårsår Gilmour? Musikksmak teller inn på høyttalervalg.Sier det igjen.Er det så rart at noen foretrekker andre merker?For å si det på en annen måte.Synes du dine høyttalere speller best på ALL type musikk?Da driter jeg fullstendig i målinger.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Ingen høyttalere er bedre enn B&W på alt.
    Geir Arne
    Nåja.

Harman Int. har jo brukt en B&W høyttaler fra 800-serien i en del lyttetester. Lurer på om det ikke var 802N. Den har ikke kommet bra ut og folk har foretrukket høyttalere som målte bedre. Ja, i en lyttetest Gilmour!

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da voldsomt så mye aggresjon det ligger her da Gilmour. Jeg har da ikke et eneste sted skrevet noe som helst om at B&W er dårlige høyttalere. Om du har kommet til denne konklusjonen burde du lese posten en gang til.
    Personig vil jeg helst ha B&W 686 i alle rommene i mitt fremtidige hus med unntak av soverommet og hjemmekinorommet. Synes 686 har perfekt lyd til det formål å ha som bakgrunnsmusikk.

Grunnen til at jeg kommenterte kilder fra deg er at du maser etter at vi andre skal komme med objektive ting å kunne vise til vår begrunnelse. I så fall føler jeg at du har å stille som et godt eksempel og komme med dine kilder.
    Nå som du har gjort det er jeg fornøyd.

Når det kommer til hva slags kilder du derimot kommer med, må jeg nok si jeg er uenig i din tolkning. At alle er kjøpt og betalt tror jeg selvfølgelig ikke på. Egentlig tror jeg ingen av dem er direkte kjøpt og betalt men at enkelte er smørt med fordelaktige priser på produkter eller fått lov til å beholde en eller annen godbit er jeg sikker på, men som sagt dette gjelder ikke alle. Det som er mitt problem er at du ikke kommer med noen objektive kilder.
    En anmelder i denne situasjonen vil alltid være farget av sine tidligere inntrykk av fabrikanten samt den gjengse enighet som ligger hos anmelderstanden. Og når man ikke har noen objektive parametere å måle mot blir det bare synsing enten det er fra anmeldere eller ikke. Selv om de aller fleste ville vært enige etter en blindtest er det fortsatt snakk om en synsing.

At B&W er utsatt for en del av samme typen hateboyz som f.eks Apple i dataverden er derimot ikke til å komme utenom. Blir man stor nok vil man alltid få en god del folk imot seg.
    Jeg synes B&W lager helt ålreighte høyttalere, selv synes jeg de stort sett er litt for kjedelige når man skal sitte og bare lytte til dem. 801D var unntaket. Dette er dog kun min preferense.
    At B&W lager høyttalere som lydmessig appelerer til svært mange er også et faktum utifra hvor mange som kjøper dem. Klart noen er styrt av merke og reklame, men de fleste vil jeg anta kjøper det rett og slett fordi de liker det.

Men det som gjorde at jeg ville svare på tråden er utsagn som: "Som har flere studiomonitorer i profesjonelle lydstudioer enn noen andre"
    Da dette ikke er reelt. Som andre sier, B&W brukes i svært liten grad som studiomonitorer, ja de brukes ved et av verdens mest kjente lydstudioer, men lydstudioet er nok mer kjent for hvem som har vært der enn den absolutte kvalitet, selv om jeg ikke på noen måte mener den er dårlig.

Og den eneste latterliggjøringen fra meg her var direkte mot kabelentusiastene, som må trekke inn kabler i en diskusjon som dette hvor det egentlig ikke har noe å gjøre. Og ja med utsagn om kabler i en slik diskusjon mister man all kredibilitet.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Hvor mye den ene eller andre journalisten er påvirket av en leverandør eller produsent synes jeg blir en fordum debatt. Det eneste jeg ofte biter meg merke i er at leverandøren trykker store annonser i bladet/magasinet i samme nummer som de får en kjempetest og da gjerne med info om at det er en testvinner....Å slike kåringer kan man lese akkurat hvordan man vil... En ting er iallefall sikkert, B&W CM9 er ingen dårlig høyttaler.
    Eh ja nettopp.Bukken som passer havresekken..?

Side 5 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •