Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 661
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hørte 805d på største Denon integrerte på HFK i Grimstad.. Synes det spilte meget bra, men jeg er usikker på om jeg ville betalt fullprisen for dem..
    Synes vel generellt at B&W tar seg meget godt betalt,kontra andre i samme prisklasse, men det er kanskje mer knyttet opp til at HFK har "enerett" på disse.

Hadde ikke pengene vært noe tema, kunne gjerne noe fra Diamond serien vært på ferie her hjemme!8)

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slo ikke XTZ 99.26 mk1 B&W 805 i en test (Vil ikke si at tester er så nøyaktige, men ettersom mange her sverger til tester...)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Slo ikke XTZ 99.26 mk1 B&W 805 i en test (Vil ikke si at tester er så nøyaktige, men ettersom mange her sverger til tester...)
    Sikkert at det ikke var Dali Consept 1?

Merkelig at de tester høytalere i himmelvid forskjellig prisklasse i samme test.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Du treffer spikeren på hodet der.

Å påstå at b&w er oppskrytt er vel å ta vel hardt i.

testet selv ut cm9 mot SA mantra 60 hjemme og cm9 er et meget godt produkt, selv om jeg endte opp med SA mantra 60 så er b&w meget gode høyttalere.

Dette går nok mye på egne preferanser og at folk mener at det de har av utstyr er det beste.

Har selv fått kommentarer at med et så middelmådig oppsett som jeg har så kan jeg ikke forlange så mye
    Både jeg og kona var enige om å kjøpe CM9, da de er meget pene og låter bra. Var å hørte på disse på Hi-Fi Klubben og hadde forsåvidt bestemt oss helt til jeg tok en tur innom Soundgarden. Tok en lytt til Mantra 60, og tok en sjefsavgjørelse der og da uten kona sin viten. Disse skulle jeg ha! For meg er dette en bedre høyttaler en CM9 uansett hva andre måtte si, da de formidler musikk på en ekstremt engasjerende måte, og det til en mye lavere pris. Det skal sies at kona ikke hadde noe i mot min avgjørelse :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Både jeg og kona var enige om å kjøpe CM9, da de er meget pene og låter bra. Var å hørte på disse på Hi-Fi Klubben og hadde forsåvidt bestemt oss helt til jeg tok en tur innom Soundgarden. Tok en lytt til Mantra 60, og tok en sjefsavgjørelse der og da uten kona sin viten. Disse skulle jeg ha! For meg er dette en bedre høyttaler en CM9 uansett hva andre måtte si, da de formidler musikk på en ekstremt engasjerende måte, og det til en mye lavere pris. Det skal sies at kona ikke hadde noe i mot min avgjørelse :-D
    Mantra var var en av dem jeg testet grundig på min referansemusikk, de og Dali Mentor. Jeg vil ikke si noen av dem var dårlige, for det var de slettes ikke. Men jeg er glad i musikk med mye stemmer og progrock med komplisert lydbilde. Der falt SA Mantra litt igjennom syntes jeg. Stemmene var for tynne, lyden for lys og litt for lite bassfundament etter min smak. Det samme med Mentor. Litt for lyse i klangen. Andre liker skarp/lys klang.

Men det er som sagt veldig viktig at man prøver seg fram med et knippe referanse CD'er men kjenner godt, før man bestemmer seg. Jeg testet mange høyttalere før jeg bestemte meg, på elektronikk som var sammenlignbar med min egen.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg at både B&W og BMW er oppskrytt. Men jeg har litt lyst på begge merker. B&W er bra det, har selv hatt det, men skal jeg ha B&W igjen, da må de være laget og produsert i England, (mener det het Cambridge der). Hadde DM-220 som dere sikkert har fått med dere, og det var en av de beste B&W'ene jeg har hørt og de var fra '84..! Kjenner jeg angrer meg litt for at jeg ga de ifra meg. CM-serien hører jeg blir skrytt litt opp til skyene, spesielt i tester. Sånn som jeg har sagt i et annet tema, er at det som blir skrevet etter testene, er oppskrytt og korrupt! Man skal ta seg tid selv, og høre å fundere litt over produktet, det blir feil å gå etter hva de andre mener om f.eks Opel Omega, en annen en kan jo si at det er noe dritt og en annen kan jo selvfølgelig si at det er verdens beste bil, hvis dere skjønner. Men for all del, hvis man vil høre på korrupte ting som de i Lyd Og Bilde og Hjemmekino skriver om, så er det helt greit. Som sagt så synes jeg selv at man skal ta seg tid til å studere høyttaleren i flere rom og på forskjellige forsterkere selv. Ikke la andre gjøre det for deg. Man SKAL finne ut av sånt selv. :-)

EDIT: sikker mange som er uenig med meg her, nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Jeg hørte 805d på største Denon integrerte på HFK i Grimstad.. Synes det spilte meget bra, men jeg er usikker på om jeg ville betalt fullprisen for dem..
    Synes vel generellt at B&W tar seg meget godt betalt,kontra andre i samme prisklasse, men det er kanskje mer knyttet opp til at HFK har "enerett" på disse.

Hadde ikke pengene vært noe tema, kunne gjerne noe fra Diamond serien vært på ferie her hjemme!8)
    Det er dessverre ikke HFK som bestemmer prisen på B&W. Det er B&W selv som setter markedsprisen i hvert land. Så lenge de selger så godt som de gjør vil nok dette fortsette. Er også litt "fair" og holder oppe bruktverdien.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W er ikke bedre enn andre til å lage en fulkommen høyttaler. På flere parameter syntes jeg andre merker faktisk gjør en bedre jobb.

Det de derimot er gode på er å lage høyttalere markedet liker. Og det er preferanser som avgjør hva man liker. Musikk handler og følser, og da er det viktigere å ha høyttalere som får frem de følsene man setter pris på fremfor å være 100% teknisk korrekt. Her gjør B&W tydeligvis en meget god jobb i og med at de er en av verdens største produsenter.

Så før man diskuterer må man avgjøre hvilket grunnlag man diskuterer på. Fra et teknisk(objektivt) ståsted er definitivt ikke B&W best i klassen. Men subjektivt kan B&W være det beste for den enkelte, men det blir også umulig å diskutere.

Geir Arne

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Så før man diskuterer må man avgjøre hvilket grunnlag man diskuterer på. Fra et teknisk(objektivt) ståsted er definitivt ikke B&W best i klassen. Men subjektivt kan B&W være det beste for den enkelte, men det blir også umulig å diskutere.Geir Arne
    Siden det er "definitivt" (merkelig uttrykk i Hifi-diskusjoner), så synes jeg du skal liste opp de "klasseledende" høyttalerne i hvert prissegment - og grunngi hvorfor. Jeg er oppriktig interessert i dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Det er dessverre ikke HFK som bestemmer prisen på B&W. Det er B&W selv som setter markedsprisen i hvert land. Så lenge de selger så godt som de gjør vil nok dette fortsette. Er også litt "fair" og holder oppe bruktverdien.
    Ahh! My bad..

Ang etterhåndspris synes jeg dette er veldig fair!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Siden det er "definitivt" (merkelig uttrykk i Hifi-diskusjoner), så synes jeg du skal liste opp de "klasseledende" høyttalerne i hvert prissegment - og grunngi hvorfor. Jeg er oppriktig interessert i dette.
    På hvilket parameter?

Geir Arne

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hvilket parameter?

Geir Arne

Allround høyttaler.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Allround høyttaler.
    Det er jo det jeg skriver, da kommer det subjektive inn.

Personlig har jeg mye av samme oppfattning som orso, om at powerrespons er viktig. Her er f.eks. KEF fornuftig konstruert.

Men dette er litt på siden av hva tråden handler om føler jeg. Vi kan gjerne ta denne diskusjonen videre på PM.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Basert på hørselens egenskaper - ser det ut som den vil oppfattes helt flat og "nøytralt"?!

Nei. Da vil du få en dobbelt effekt. Det vil bli som om du eq'et livelyden, for så å få samme eq-korreksjon i øret også.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis

tror du studioteknikere som produserer platene bryr seg mest om frekvensrespons?
    Hadde ikke studioteknikerne brydd seg om frekvensresponsen, hadde det jaggu stått dårlig til med innspillingene.

Med all respekt: dere som avfeier målinger av f.eks frekvensresponsen: vet dere egentlig hva dere avfeier? Vet dere egentlig hva en frekvensrepons er?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Nei. Da vil du få en dobbelt effekt. Det vil bli som om du eq'et livelyden, for så å få samme eq-korreksjon i øret også.
    Det er ikke så lett alltid.

Geir Arne

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo det jeg skriver, da kommer det subjektive inn.

Personlig har jeg mye av samme oppfattning som orso, om at powerrespons er viktig. Her er f.eks. KEF fornuftig konstruert.

Men dette er litt på siden av hva tråden handler om føler jeg. Vi kan gjerne ta denne diskusjonen videre på PM.

Geir Arne

Jeg føler dette er relevant nok for tråden Ganilsen, så ta det gjerne her offentlig for min del. Når vi snakker om hvorvidt B&W skulle være oppskrytt, så ser jeg i likhet med Ultima frem til en smørbrødliste på høyttalere som skulle slå CM seriens to flaggskip CM8 og 9 i sine respektive prisklasser. Hvis man mener B&W er oppskrytt eller opphypet, så liker det implisitt i dette at man mener flere andre produsenter er merkbart bedre, og det må være relevant for debatten å få frem.

Isåfall er det som det sies veldig merkelig at nettopp disse trekkes frem som referanse i nærmest samtlige tester (CM8/9), vinner EISA prisen osv. Men dere som mener det finnes plenty med høyttalere som er bedre vet kanskje bedre enn rutinerte anmeldere og testere verden over? Eller støtter dere konspirasjonsteoretikerne som mener alle anmeldelser og seriøse tester samt priser som deles ut er korrupte, og kjøpt, betalt av B&W?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lagt merke til at enkelte merker som oppfattes som noe oppskrytt, kan få litt hard medfart her på AVForum ja
    Ikke bare B&W men også f.eks NAD som har hatt et godt rennomme i Norge i mange år.

Har selv CM9, vil ikke si meg enig i trådstarter at de er de mest nøytrale. Men den lille avrullingen i toppen passer meg og min musikksmak godt. Kan høre på og kose meg med allslags musikk hele dagen om så.

Hvordan de plasserer seg i sammenligning mot andre i samme klasse skal jeg ikke uttale meg om - litt for mangelfull research der...

Skal jeg nevne en ting jeg savner så må det være mer dynamikk - det er vel også det som later til å være ankepunktet hos de som vil ha en mer "rocka" høyttaler med "trøkk"

(litt Off topic: Og hvis man følger med her inne en stund, så vil man legge merke til trender for hva som er bra og ikke. F.eks for 4 år siden skulle "alle" ha Midgard blokker , nå er disse ut og det er Emotiva som gjelder. Eventuelt Parasound...)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KEF og PSB for å nevne et par er også merker som får gode tester. Dette er merker som generelt har god powerrespons.

Tipper orso og timc har en drøss av andre alternativer også.

En som anmelder høyttalere har også preferanser, og det kan være greit å ha i bakhodet.

Geir Arne

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Vienna?
    Det er riktig. Den første er Mozart og den andre Beethoven Concert Grand. De som har hørt disse kjenner sikkert igjen mine beskrivelser og kan dermed se at frekvensresponsen i høyeste grad har noe å si i forhold signaturen til en høyttaler. Målingene er dessuten vist med mye glatting.

Side 4 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •