Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 34 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 661
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hva ønsker du hjelp med?

Tålmodighet, slik at jeg unngår å dunke istykker tastaturet på laptopen med hodet i ren og skjær frustrasjon.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Og her ser man hvordan det er å føre en debatt med denne gjengen: 90 prosent er så enkle i tilnærmingen sin at de hopper forbi hovedpoenget med illustrasjonene, og hengir seg til å søke på google for å forsøke finne frem irrelevante detaljer for analogien.

Ufattelig.
    Strengt tatt trenger vi ingen analogier. Enhver oppegående person skjønner at begrepet "ubestridt referanse" - verken om B&W generelt eller om CM9 spesielt - ikke holder. Du kan gjerne spørre hvert eneste menneske her på jordkloden - og hvis bare én eneste ikke jatter med, er det ikke lenger ubestridt. Og da faller begrepet ubestridt referanse som en stein til jorden.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tålmodighet, slik at jeg unngår å dunke istykker tastaturet på laptopen med hodet i ren og skjær frustrasjon.
    Jeg har mye tålmodighet, du kan få litt av meg. Ser ut som du kommer til å trenge det. :wink:

**Gir Gilmour relativt mye tålmodighet**
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man blir så frustrert av å "stå alene mot verden" så bør man revurdere verdensbildet sitt tror jeg. Forøvrig så bør jo premissene for analogiene dine være korrekte hvis dem skal være "spot on"

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes B&W er absurd å kaste bort penger på. Høyttalerne ser vanvittig kjedelige ut, og lyden er gromsete og fæl til prisen. At de får så mye god omtale er nesten til å felle tårer av.

Vi mennesker blir veldig lett påvirket av hverandre, og musikkbransjen er et godt eksempel på det.
    14 år gamle jenter f.eks, er helt elleville etter denne "artisten" Justin Bieber. Og musikken hans er helt lik det meste i samme sjanger. Hvorfor han har blitt så populær kontra de andre med lik musikk er fordi: dersom en person, med litt høy status i "gjengen" begynner å like musikken hans, kommer de andre i "gjengen" til å gjøre det samme. De følger "overhode" i "gjengen" for å ikke miste plassen sin i "gjengen". Og når dette da vokser, vil èn artist skille seg ut på antall fans.

Og dette er slik det fungerer for B&W også. Et velkjent blad f.eks faller for B&W, og gir dem skryt. Da påvirker de andre som skal teste dem til å få et positivt inntrykk av dem på forhånd. Dette inntrykket påvirker også inntrykket de får når de først tester dem. Og slik skapes det et falskt inntrykk av høyttalerne.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan finner et merke frem til en "ubestridt referanse" egentlig?
    etterspør åndenes makt og får den skjulte detaljen i en drøm?

et utall produsenter har flere tiår med erfaring, de som ikke klarer å lage en god høyttaler på denne tiden ville ikke engang eksistert på markedet.
    en høyttaler er ikke rakettforskning !! og b&w vet ikke noe mer enn andre.

Newcomer Stianuno sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdig å lese hele tråden nå og for å si det enkelt, jeg er ikke i tvil om hvem som er idiot og hvem som ikke er det.

Makan til kverulering har jeg aldri sett før, voks opp da mann!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Hvis ikke noen i dette forumet øyeblikkelig fjerner alt oppgulpet denne personen har kommet med i tråden, så avskriver jeg det fullstendig som seriøst forum. Jeg har rett og slett ikke sett på maken.

Ellers registrerer jeg CM9 kritikerne til nå ikke har kunnet presentere en serie uavhengige tester med høyere score enn CM9 i 20k segmentet, slik jeg har linket til flere ganger.

Det har ikke så mye å si, men det morer meg når de rotter seg sammen på denne måten. Her er det fullstendig enveiskjøring inkl. fra moderator. Men vi B&W eiere bærer over med dere og koser oss med Bremnes' stemme slik den skal låte, varm og innbydende
    Det er opp til moderatorene å vurdere mine innlegg for moderering. Om de bare er oppgulp, så er de strengt talt ikke kvalifisert for moderering. Forumet ble straks mer useriøst da trollingen fra visse medlemmer virkelig tok helt av - ren enveiskjøring, adjektivhistorier og kopier-lim-inn teknikk.

Hvis du ikke klarer å lese med dokumentasjonen, så er analogien at du har hodet meget dypt gravd ned i sanden.

Våkn opp, B&W suger!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å hold tråden hvertfall over et minimum av saklig nivå. Synes dere andre synker for lavt i sin arguentasjon, så hev dere over det isteden for å kaste dere på samme bølge
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du trenger MYE tolmodighet hvis du skal finne ut av om B&W er "oppskrytt".

Dette avhenger av veldig mange variable faktorer som f.eks. smak.

Måling og harde fakta kan gi en god indikasjon på hvordan produktet er, men det hjelper lite når en person har forskjellig smak som deg.
    I tillegg vil "oppskrytt" alltid være en referanse mellom din egen mening og andres mening.

Det letteste her er å oppleve B&W selv og danne seg sitt eget bilde istedet for å bry seg om merket er "oppskrytt" eller ikke.

B&W får mye omtale, om det er oppskrytt eller ikke vet jeg ikke, men tenk litt over hvor mange omtale de store merkene får i forhold til de andre mindre kjente merkene som ikke selges i Norge eller har svært lavt volum.

De trenger ikke være oppskrytt fordi de får MYE omtale.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET HAR INGEN RELEVANSE HVORVIDT DU GREIER Å FINNE EN AVVIKENDE UNDERSØKELSE.DET ER TOTALT IRRELEVANT NÅR DET GJELDER ESSENSEN!

JEG KUNNE NEVNT HVA SOM HELST AV ANALOGIER FOR Å ILLUSTRERE POENGET OM AT ENKELTUNNTAK IKKE PÅ NOEN MÅTE FORANDRER HOVEDREGELEN!!
    Du trenger da ikke rope?

Hvert eneste enkeltunntak modererer enhver regel i forhold til hvor stor andel det utgjør av det totale antallet som regelen baserer seg på.

Hvis du eksempelvis sjekker 10 produkttester og 9 gir toppkarakter, mens 1 produkttest ikke gir toppkarakter, så betyr det at 10% er uenig i at produktet fortjener toppkarakter. Det grunnlaget du har for å hevde at "Både CM7,CM8 og CM9 har stått lenge som referanse i sine respektive prisklasser, og vært skrytt opp i skyene av nærmest en samlet hifipresse over hele verden. " har du faktisk ikke underbygget noe særlig godt. Produktene har fått gode tester, men det har faktisk en rekke andre produkter også, og det finnes en rekke tester av CM-serien som påpeker svakheter som avviker fra det perfekte. At du fremhever Bowers and Wilkins som en produsent i særklasse når det er så mange seriøse produsenter som på ingen måte stilles i skyggen av Bowers and Wilkins på kvalitet, er selvfølgelig en spore til diskusjon.

For å adressere trådens emne direkte:
    For at noen skal hevde at et produktmerke og/eller bestemte modeller er oppskrytte, så må jo det stå i forhold til graden av skryt. Når du er så ensidig i din fremhevelse av Bowers and Wilkins og spesielt CM-produkserien, så vil mange mene at det er ute av proporsjon med realitetene.

Så, ja, Bowers and Wilkins er oppskrytt ... av deg.

De fleste hifiblader og journalister der ute har nok et langt mer balansert syn enn det du forfekter, og siden markedet er mangfoldig og i liten grad dominert av få aktører, så har heller ikke Bowers and Wilkins noen særstilling blant forbrukerne.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lar man Knut Vadset anmelde BW så blir det som oftest bra karakter, tydelig at de har truffet spikern på hode for hans del.

Hadde derimot Håkon Rognlien ifra samme blad skrevet om BW, så tror jeg vi kanskje kunne lest at han syns dem kanskje var noe kjedelige. Mannen er tross alt en hornmann (dog kanskje uten horn pr dags dato.. ).

Referanse... neeeh, er vel ingen som er direkte det i de forskjellige prisklassene.

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kommet frem til at jeg egentlig synes vi skal la denne tråden holde på videre. Jeg ser nemlig en effekt av den jeg liker. Enkelte elementer er mer fokusert på å skrive inlegg i denne tråden og skriver derfor mye mindre i andre tråder. Dette sørger for at andre tråder blir hakket bedre

Så fra nå av foreslår jeg at moderatorer starter slike tråder som dette for alle som måtte være litt slitsomme i sin overbevisning.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Lar man Knut Vadset anmelde BW så blir det som oftest bra karakter, tydelig at de har truffet spikern på hode for hans del.

Hadde derimot Håkon Rognlien ifra samme blad skrevet om BW, så tror jeg vi kanskje kunne lest at han syns dem kanskje var noe kjedelige. Mannen er tross alt en hornmann (dog kanskje uten horn pr dags dato.. ).

Referanse... neeeh, er vel ingen som er direkte det i de forskjellige prisklassene.
    Når man prater med de to nevnte profilene fra norsk hifipresse (de har jo drevet på så lenge at de nærmest er for legender å regne), så er de både nyanserte og reflekterte i forhold til ulike produkters ytelser.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Våkn opp, B&W suger!
    Det er minst like unyansert som trådstarers forherligelse av Bowers and Wilkins, og enda dårligere begrunnet.

Men jeg går ut fra at det er nok en upresist formulert subjektiv mening. Om det er et forsøk på enda en polarisert, allmengyldig sannhet (man har overdose på slike i denne tråden), så er den uten substans og fordamper før den når den stengrunnen den burde falle død på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det er minst like unyansert som trådstarers forherligelse av Bowers and Wilkins, og enda dårligere begrunnet.

Men jeg går ut fra at det er nok en upresist formulert subjektiv mening. Om det er et forsøk på enda en polarisert, allmengyldig sannhet (man har overdose på slike i denne tråden), så er den uten substans og fordamper før den når den stengrunnen den burde falle død på.

Jeg tolket det innlegget du quotet som sarkasme. Eller?

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette synes jeg er helt utrolig. Nok en gang, 100 mot 1-2-3 stk?

Hvorfor er det ALLTID alle andre det er noe galt med Glimour? Alle andre tar feil? Du har rett, dine kilder, erfaringer, meninger??

Er ikke lett å ta deg seriøst og subjektiv, når det lyser CM9 i signaturen din og du holder på som du gjør. Ikke snakk om forsøpling av dette forumet, eller rakk ned på moderatorer. Du kommer ikke lavere enn det. Til slutt koker det over for folk, og det er du flink til å hjelpe de med. Du er ALLTID ute etter en het diskusjon, greit nok. MEN da må du tåle at folk tråkker deg på tærne og snakker negativt om B&W!

Er du ute etter å bevise at folks meninger er feil? At alle skal være enige i at CM9 er ref. høyttaler i 20k klassen?

Beklager på vegne av Glimour for denne oppførselen...
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Og dette er slik det fungerer for B&W også. Et velkjent blad f.eks faller for B&W, og gir dem skryt. Da påvirker de andre som skal teste dem til å få et positivt inntrykk av dem på forhånd. Dette inntrykket påvirker også inntrykket de får når de først tester dem. Og slik skapes det et falskt inntrykk av høyttalerne.
    Dette er faktisk ganske viktig. Den gangen jeg var frilanstester for Hjemmekino forsøkte jeg faktisk å lese så lite som mulig om et produkt før jeg begynte testingen hjemme i eget lytterom. Noen ganger lyktes jeg godt i å begrense mengden av forhåndsinntrykk, men slett ikke alltid. Det er ganske utrolig hvor lite som skal til før man begynner å danne seg forventninger. Pris er f.eks. nok til at man danner seg forventinger. Merkenavn vil spille inn på forventningene dersom man kjenner til merket fra før. Osv.

De morsomste testene å gjennomføre var de som ble gjort på flunkende nye eller ukjente produkter, slik at man hadde nærmest blanke ark. Det var spennende, som en ekspedisjon inn i ukjent land. Jeg tror også at uten forventninger så lytter man også mer oppmerksomt.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Jeg tolket det innlegget du quotet som sarkasme. Eller?
    I denne tråden er grensene flytende, og man bør vel også vurdere hvem man diskuterer med... Sarkasme er heller ikke noen god måte å diskutere saklig på.

Ref: Sarkasme - Wikipedia
    "Sarkasme er håning, gjøn av eller latterliggjøring av en person, situasjon eller ting. Det brukes ofte på en humoristisk eller ironisk måte [...]"
    "Begrepet blir ofte feilaktig anvendt som et synonym for ironi. Ironi refererer imidlertid til at den bokstavelige betydning og den tiltenkte mening av ordene som ytres er forskjellige, mens sarkasme refererer til den hånende betydningen av ytringen"

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Dette er faktisk ganske viktig. Den gangen jeg var frilanstester for Hjemmekino forsøkte jeg faktisk å lese så lite som mulig om et produkt før jeg begynte testingen hjemme i eget lytterom. Noen ganger lyktes jeg godt i å begrense mengden av forhåndsinntrykk, men slett ikke alltid. Det er ganske utrolig hvor lite som skal til før man begynner å danne seg forventninger. Pris er f.eks. nok til at man danner seg forventinger. Merkenavn vil spille inn på forventningene dersom man kjenner til merket fra før. Osv.

De morsomste testene å gjennomføre var de som ble gjort på flunkende nye eller ukjente produkter, slik at man hadde nærmest blanke ark. Det var spennende, som en ekspedisjon inn i ukjent land. Jeg tror også at uten forventninger så lytter man også mer oppmerksomt.
    Jepp. Selv trente lyttere lar seg påvirke av tester, pris og utseendet. Så skal man heller ikke undervurdere ulik plassering som også er illustrert under. Det å sammenligne høyttalere under like og rettferdige forhold er i det hele tatt svært krevende.
    Høyttalere som hadde scort bra i tester, så bra ut og hadde høy pris kom mye bedre ut i den seende testen enn blindtesten. Dette er vanskelige å ikke la seg bli påvirket av.

Side 32 av 34 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •