Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 34 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 661
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Statistikken og realitetene er _eksakt_ det samme for BMW, selvom det finnes misfornøyde kunder. De ligger på _eksakt_ den samme soleklare førsteplassen på kundebarometerne.
    BMW på soleklar førsteplass? Duh!

Audi-eierne de mest fornøyde - DinSide Motor
    Fiat i farta - NAF

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, begrunnelsen din er ikke verd 5 flate øre.
    Jo.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Statistikken og realitetene er _eksakt_ det samme for BMW, selvom det finnes misfornøyde kunder. De ligger på _eksakt_ den samme soleklare førsteplassen på kundebarometerne.
    -untitled-png

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    De mest fornøyde bileierne. Undersøkelse utført av bladet "Which Car".

Skoda kommer totalt sett best ut her. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Det er jo en almenngyldig sannhet at Klipsch er mye bedre på alt, enn B&W. Veldig mange på forumet elsker Klipsch og ville ofret høyre foten, bare se på signaturene og minHIFI/HJEMMEKINO så skjønner du det. I tillegg er Klipsch størst i verden på høyttalere salgsmessig. De er sååååååå mye bedre enn B&W!
    Når man kan kjøpe en bedre høyttaler til 1/10 av prisen som i tillegg kun trenger noen få watt for å låte sinnsykt mye bedre, så er valget enkelt - KLIPSCH!

Jeg liker heller ikke at du kaller posteren for en tyv, det er under belte. Kanskje det rapporteres til moderator...
    Var dette ironisk ment slik "ivara" sier? jeg tolka d som ett seriøst innlegg?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og hjelpes meg, er dette en moderator med 9 k innlegg under beltet eller er det en som entrer et forum for første gang og dermed ikke er istand til å holde en rød tråd gjennom en diskusjon?

Ikke heng deg opp i at du greide å grave opp en avikkende enkeltundersøkelse. Poenget står seg likefullt (som du oppskriftsmessig lot være kommentere):

Uavhengig av en og annen misfornøyd kunde, så er merket like fordømt på førsteplass to år på rad som landets mest fornøyde bilkunder. Hvor vanskelig kan det være å forstå at unntak ikke forandrer på realitetene i regelen?

La oss ta røykeanalogien, hvis du blir mer opptatt av å grave på google for å arrestere meg i irrelevante detaljer. Blir røyking noe mindre helsekadelige av at du har en mormor på 95 som har røykt 60 til dagen hele sitt liv?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det alltid vi som må finne kilder for det vi skal bevise, men når du f.eks påpeker at BMW har de mest fornøyde, så henviser du ikke til en enste kilde?

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Se litt på tallene bak.
    Bowers & Wilkins CM9 | Lyd & Bilde

CM9 får skamros får sitt åpne lydbilde og krystallklare lyd i denne testen - som den selvsagt vinner. Lyden er en klar sekser

Her er også en av favorittene til "mobben" - hornhøyttaleren JBL LS60 i samme testen. JBL er jo veldig anerkjent -og gir god kred å like på dette forum. Den bli nærmest slaktet. 4/6 på ren lydkvalitet. Samme med høyt skattede KEF i samme prisklassen kun 4/6 på ren lydkvalitet.

Når man presterer å sette "begrenset spredning" på negative egenskaper i konklusjonen, da ser vi hvor seriøse disse testene er. Begrenset spredning er helt nøytralt. Hverken positivt eller negativt. Hvilke vei det slår ut avhenger av hvilket rom du setter dem i, og hva man ønsker å oppnå.

Kontrollert spredning derimot, det blir noe annet.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her ser man hvordan det er å føre en debatt med denne gjengen: 90 prosent er så enkle i tilnærmingen sin at de hopper forbi hovedpoenget med illustrasjonene, og hengir seg til å søke på google for å forsøke finne frem irrelevante detaljer for analogien.

Ufattelig.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvorfor er det alltid vi som må finne kilder for det vi skal bevise, men når du f.eks påpeker at BMW har de mest fornøyde, så henviser du ikke til en enste kilde?

Hjelp!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her ser man hvordan det er å føre en debatt med denne gjengen: 90 prosent er så enkle i tilnærmingen sin at de hopper forbi hovedpoenget med illustrasjonene, og hengir seg til å søke på google for å forsøke finne frem irrelevante detaljer for analogien.

Ufattelig.
    Hovedpoenget er vel egentlig at du tar feil.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Når man presterer å sette "begrenset spredning" på negative egenskaper i konklusjonen, da ser vi hvor seriøse disse testene er. Begrenset spredning er helt nøytralt. Hverken positivt eller negativt. Hvilke vei det slår ut avhenger av hvilket rom du setter dem i, og hva man ønsker å oppnå.

Kontrollert spredning derimot, det blir noe annet.
    Pluss 1.
    Da må det vel bety at MBL og Bose alltid er best.
    Bose sin polarrespons er forøvrig morsomme greier.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hjelpes meg, er dette en moderator med 9 k innlegg under beltet eller er det en som entrer et forum for første gang og dermed ikke er istand til å holde en rød tråd gjennom en diskusjon?

Ikke heng deg opp i at du greide å grave opp en avikkende enkeltundersøkelse. Poenget står seg likefullt (som du oppskriftsmessig lot være kommentere):

Uavhengig av en og annen misfornøyd kunde, så er merket like fordømt på førsteplass to år på rad som landets mest fornøyde bilkunder. Hvor vanskelig kan det være å forstå at unntak ikke forandrer på realitetene i regelen?

La oss ta røykeanalogien, hvis du blir mer opptatt av å grave på google for å arrestere meg i irrelevante detaljer. Blir røyking noe mindre helsekadelige av at du har en mormor på 95 som har røykt 60 til dagen hele sitt liv?
    Og du påstår at andre bedriver personangrep. Det er noe med stein og glasshus som renner meg i hu.

Det er ikke vanskelig å grave opp en avvikende undersøkelse, når undersøkelsen er Autoindex, som er en av Norges mest omfattende undersøkelser. Det KAN være lurt å lese det du diskrediterer før du avfeier det som irrelevant.

Jeg har beskrevet lenger opp hvorfor røykeanalogien er irrelevant. Røykingens skadelighet er begrunnet med store mengder seriøs og etterprøvbar forskning gjennom mange år. Det samme kan ikke sies om kriteriene for en høyttalers fortreffelighet.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp!
    Hva ønsker du hjelp med?

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-untitled-png

Du må helt tilbake til 2010 for å finne BMW på topp, akkurat som du på samme måte må tilbake i tid for å finne CM9 som "referanse" hos L&B. Jeg vet ikke om det faller innenfor din definisjon av alltid, bestandig, åpenbart og de andre svært nøkterne ordene du velger å bruke...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Pluss 1.
    Da må det vel bety at MBL og Boose alltid er best.
    Boose sin polarrespons er forøvrig morsomme greier.

Synes ikke at Bose skal blandes inn. De har ett fullstendig annet mål med sine produkter enn de andre som diskuteres. Det gjør det faktisk veldig bra i forhold til hva de ønsker å oppnå. Å bli ekkelt rike

Bose har faktisk mange gode patenter. Ikke alltid deres egne ideer, men dog. De liker å dra ett eple en gang i blant.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du påstår at andre bedriver personangrep.

Jeg påstår ikke, jeg konstaterer at det blir gjort gjentatte ganger fra samme debattant, og du forsvarer attpåtil ovenfor Ultima i et tidligere innlegg at dere ikke foretar dere noe.

Det er helt hinsides at dere lar slikt få passere, til tross for at innleggene med begrunnelse er klaget inn slik at dere blir gjort oppmerksom på det.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er ikke vanskelig å grave opp en avvikende undersøkelse, når undersøkelsen er Autoindex, som er en av Norges mest omfattende undersøkelser. Det KAN være lurt å lese det du diskrediterer før du avfeier det som irrelevant.

J

DET HAR INGEN RELEVANSE HVORVIDT DU GREIER Å FINNE EN AVVIKENDE UNDERSØKELSE.DET ER TOTALT IRRELEVANT NÅR DET GJELDER ESSENSEN!

JEG KUNNE NEVNT HVA SOM HELST AV ANALOGIER FOR Å ILLUSTRERE POENGET OM AT ENKELTUNNTAK IKKE PÅ NOEN MÅTE FORANDRER HOVEDREGELEN!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme kan ikke sies om kriteriene for en høyttalers fortreffelighet.

Der er jeg litt (merk litt) uenig. Det er en del parametere som beviselig må på plass før man kan snakke om troverdig gjenngivelse. Og nå mener jeg gjenngivelse av det som faktisk er på platene, ikke hva enkeltpersoner måtte like. Bredbåndede avvik på +-5dB er ikke en av dem.

Side 31 av 34 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •