Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 34 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 661
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Å hifi bransjen er vel lite trolig noe bedre...
    Jeg tror ikke det er direkte snakk om å kjøpe seg gode tester, men mer det at skribentene er snille. Sistnevnte vet jeg med sikkerhet siden det har lekket ut fra både nåværende skribenter og tidligere. Man får beskjed om å være snill og dersom man skriver med for tydelig penn, så må det blir rettet på. Fidelity sin leder har selv sagt at han må balansere for å blidgjøre både produsentene og leserne. Direkte og ærlig kan de ikke være, det vil de tape på.

Nå det er sagt, så der nok relativt få produkter som er direkte elendige som blir testet og da ser vi heller ikke noe særlig av slakt. Men uansett er det jo en uting at man må lese mellom linjene for å bedømme en test. Og blindtester, målinger og tester av mindre ukjente produsenter (som er mer teknisk rettet) er det lite og ingenting av. Langt på vei kan man si at hifi blader er delvis en reklameforlengende arm for bransjen og som bidrar med lite relevant stoff og veiledning for leserne.

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hva hadde skjedd dersom Lyd og bilde hadde slaktet et B&W eller annet produkt fra annerkjent produsent? Gitt karakteren 1 til et eller annet produkt?

Hadde de fått testet mer utstyr av den produsenten? Og hadde de fortsatt fått penger eller produkter for å teste?
    Da hadde vi forhåpentlig sett et produkt som vanligvis ikke får "plass" til omtale og testing. Slik det feks. er med NAD`s receivere i Norske blader.....

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Er nok en hårfin balanse. Bladene lar seg nok ikke direkte bestikke, men at enkelte leverandører blir såra og vondbroten er nok et faktum hvis man slakter deres produkter.

Det er jo også slik at ofte når man kommer opp i pris så tør ikke bladene lenger gi noen karakter og gir bare "High End"
    Ja High End begrepet høres jo skikkelig fint ut da!My ass!

Orso;Ja derfor legger jeg som regel svært lite i div tester.Visst de som tester ikke kan være ærlige engang er de jo svært lite troverdige!
    Får en følelse av at de som tester må være sterkt rusa på absint(den ekte varen)e.l mtp div de hører,føler og ser i en høyttaler!Hvor mye info går det an å få ut av Kari Bremnes på en cd....

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg tror ikke det er direkte snakk om å kjøpe seg gode tester, men mer det at skribentene er snille. Sistnevnte vet jeg med sikkerhet siden det har lekket ut fra både nåværende skribenter og tidligere. Man får beskjed om å være snill og dersom man skriver med for tydelig penn, så må det blir rettet på. Fidelity sin leder har selv sagt at han må balansere for å blidgjøre både produsentene og leserne. Direkte og ærlig kan de ikke være, det vil de tape på.

Nå det er sagt, så der nok relativt få produkter som er direkte elendige som blir testet og da ser vi heller ikke noe særlig av slakt. Men uansett er det jo en uting at man må lese mellom linjene for å bedømme en test. Og blindtester, målinger og tester av mindre ukjente produsenter (som er mer teknisk rettet) er det lite og ingenting av. Langt på vei kan man si at hifi blader er delvis en reklameforlengende arm for bransjen og som bidrar med lite relevant stoff og veiledning for leserne.
    Jeg har ingen problemer dersom produktene faktisk er helt himmelske. Men nå det ikke er noen som er middels, så stiller jeg spørsmål med kravene. La oss si de har testet 5 høyttalere i klassen 20k. Og gitt 4 av 5 høyttalere karakteren 5. Hvordan kan de da lage en referanse med en av de?

Er det ikke litt rart at et blad som har testet enormt mye høyttalere bare har en skala som går fra 3-6?
    Gulvhøyttalere | Lyd & Bilde

Totalt er det testet 139 høyttalere der. Talte samtlige, da det ikke er noen oversikt. Her er vurderingene:

Ingen har fått 1.
    Ingen har fått 2
    1 høyttaler har fått 3.
    24 høyttalere har fått 4.
    80 høyttalere har fått 5er.
    34 høyttalere har fått 6er.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Det jeg derimot ikke aksepterer er at folk i ulike vendinger, og fra ulike innfallsvinkler forsøker å _benekte_ at CM9 er å annse for en referansemodell i 20 k klassen. At man i generelle vendinger og svært upresist forsøker å dra et annseelig merke som B&W ned i søla uten noen form for fagstoff til å underbygge svadaen sin med. Å innse dette er ikke motstridende med selv å eventuelt ville velge noe annet, det handler om å akseptere realiteter.
    Vel - realiteten er jo at det er mange som ikke henger med på konklusjonen at CM9 ER en referansemodell. Det har jo denne tråden klart fått frem. Realiteten er mer i retning av at en del - men ikke absolutt alle - hifijournalister bruker ordet "referansemodell" om CM9. Uten at begrepet "referansemodell" er veldig klart definert - men mer som en slags idé om at CM9 er en svært konkurransedyktig høyttaler i sin prisklasse - én blant ikke så rent få høyttalere som det kan være vert å låne øre til når man skal ut og shoppe høyttalere i denne prisklassen. Og det er det lettere å være med på - men at CM9 skulle være den absolutte og ubestridte referansemodellen i prisklassen - i betydningen den absolutt BESTE høyttaleren i prisklassen - er jo rett og slett ikke tilfelle. Det ER bestridt - det beviser jo diskusjonen i denne tråden.

Det må kunne gå an å si såpass - uten at man samtidig blir beskyldt for å trekke det ansette merket - unnskyld: det mange mener er et ansett merke - ned i sølen. Med fare for å gjenta meg selv i tide og utide: Jeg synes denne tråden viser at mange mener at B&W er en ansett og velrenommert produsent av et vidt spekter av høyttalere i så å si alle prisklasser, beregnet for alt fra fattige studenter til velbeslåtte og lydinteresserte hifigærninger.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående tester og skribenter. Får meg til å tenke på testen av Edge CD spilleren i Hjemmekino (eller egentlig DVD spilleren). Skribenten stusset over at den hadde DVD fjernkontroll, men alt i alt fikk den vel klistremerke high-end. Og så viser det seg at den har super billige Pioneer DVD innmat.

Samme skribent testet mine gamle Adam Classic Column Mk3 aktive høyttalere. Han konkluderte med at bassen ikke hang helt med. Det han forsåvidt rett i, men faktum var at bassdelen var delvis defekt. :roll: De fikk senere nye elementer og en flare ble montert. Hadde han vært villig til å samarbeide med importør eller Adam Audio så kunne det kanskje ha blitt oppdaget.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel legge ut dokumentasjon på at CM9 ikke er referanse.... Den har kun 5-stjerner i Lyd&Bilde, legger å med referansene deres som har 6-stjerner.

-06-06-jpg

-06-06-2-jpg

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    TS intensjon og agenda med denne tråden, har vært å trolle. Det er bevist og dokumentert. Om det defineres som et personangrep, så får moderator gjerne moderere innlegget mitt. Men fakta er det, og det bør godtas at det nevnes i denne tulletråden :-)
    Samtlige tråder jeg har sett overnevnte i, har han trollet akkurat som i denne. Enten har det vært B&W uovervinnelige kvalitet eller så har det vært kabler. Samme pisset som går igjen, de samme argumentene brukes av TS til det kjedsommelige, og så avfeier han all fakta, dokumentasjon, erfaring og synspunkter som ikke passer hans egne.

TROLL!
    Hvis ikke noen i dette forumet øyeblikkelig fjerner alt oppgulpet denne personen har kommet med i tråden, så avskriver jeg det fullstendig som seriøst forum. Jeg har rett og slett ikke sett på maken.

Ellers registrerer jeg CM9 kritikerne til nå ikke har kunnet presentere en serie uavhengige tester med høyere score enn CM9 i 20k segmentet, slik jeg har linket til flere ganger.

Det har ikke så mye å si, men det morer meg når de rotter seg sammen på denne måten. Her er det fullstendig enveiskjøring inkl. fra moderator. Men vi B&W eiere bærer over med dere og koser oss med Bremnes' stemme slik den skal låte, varm og innbydende
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man greier sikkert å grave frem en og annen kunde som ikke er fornøyd med BMW kjøpet sitt også, men alikevel så har denne produsenten toppet alle statistikker over de mest fornøyde bilkjøperne i Norge de siste par årene.

Forandrer da en og annen misfornøyd kunde noe av helhetsinntrykket syns du?

Forskning tilsier at det er sterkt helseskadelig å røyke, og dette finnes det shitloads med seriøs dokumentasjon på. Kollegaen din skal argumentere mot deg, og forteller med verdens beste innlevelse at bestemora hans har røyket 40 sigaretter til dagen og hun fyller 95 år neste uke.

Forandrer historien til kollegaen din noe som helst på realiteter og faktum rundt røyking?
    Åh... kom igjen. Nå har du mast i 20+ sider etter dokumentasjon fra magasiner om at CM9 ikke en ubestridt referanse i prisklassen, og når noen finner det, så er du ikke fornøyd, da heller.

Forsøket på en parallell til røyking er fryktelig dårlig. Man finner ikke tydellig forskning på hva som er en den beste høyttaleren på samme måte som man finner tydelig forskning som viser at røyking er sterkt helseskadelig.

For hver BMW-kunde som er misfornøyd, så dreier totalbildet litt i negativ retning. Men også den parallellen er dårlig. For mens det finnes tusenvis av BMW-kjøpere, så finnes det langt færre hifiblader som har publisert tester av CM9. Det betyr at hver hifiblad-test har mer vekt i den sammenhengen enn den ene misfprønøyde BMW-kunden har i BMW-statistikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Får vel legge ut dokumentasjon på at CM9 ikke er referanse.... Den har kun 5-stjerner i Lyd&Bilde, legger å med referansene deres som har 6-stjerner.

-06-06-jpg

-06-06-2-jpg
    !

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Hvis ikke noen i dette forumet øyeblikkelig fjerner alt oppgulpet denne personen har kommet med i tråden, så avskriver jeg det fullstendig som seriøst forum. Jeg har rett og slett ikke sett på maken.

Ellers registrerer jeg CM9 kritikerne til nå ikke har kunnet presentere en serie uavhengige tester med høyere score enn CM9 i 20k segmentet, slik jeg har linket til flere ganger.

Det har ikke så mye å si, men det morer meg når de rotter seg sammen på denne måten. Her er det fullstendig enveiskjøring inkl. fra moderator. Men vi B&W eiere bærer over med dere og koser oss med Bremnes' stemme slik den skal låte, varm og innbydende
    Eksakt. Jeg har også klaget inn alt grumset denne debattanten har gulpet opp i denne tråden over de siste sidene, og ufattelig nok står dette fortsatt uten konsekvenser for vedkommende. Ren forsøpling av forumet,sabotasje av debatten, rene personangrep, og injurierende beskyldninger om trolling i et sett.

Jeg har heller aldri sett på maken til moderering, det er fullstendig sykt på et fora av denne størrelsen rett og slett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksakt. Jeg har også klaget inn alt grumset denne debattanten har gulpet opp i denne tråden over de siste sidene, og ufattelig nok står dette fortsatt uten konsekvenser for vedkommende. Ren forsøpling av forumet,sabotasje av debatten, rene personangrep, og injurierende beskyldninger om trolling i et sett.

Jeg har heller aldri sett på maken til moderering, det er fullstendig sykt rett og slett.

På seg selv kjenner man hesten.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Åh... kom igjen. Nå har du mast i 20+ sider etter dokumentasjon fra magasiner om at CM9 ikke en ubestridt referanse i prisklassen, og når noen finner det, så er du ikke fornøyd, da heller.

Forsøket på en parallell til røyking er fryktelig dårlig. Man finner ikke tydellig forskning på hva som er en den beste høyttaleren på samme måte som man finner tydelig forskning som viser at røyking er sterkt helseskadelig.

For hver BMW-kunde som er misfornøyd, så dreier totalbildet litt i negativ retning. Men også den parallellen er dårlig. For mens det finnes tusenvis av BMW-kjøpere, så finnes det langt færre hifiblader som har publisert tester av CM9. Det betyr at hver hifiblad-test har mer vekt i den sammenhengen enn den ene misfprønøyde BMW-kunden har i BMW-statistikken.

Analogiene mine er alldeles spot on, og helt overførbare til hva vi snakker om vedrørende B&W og CM9.

Du som visstnok er eks skribent i hifiverden burde inneha såpass debattkunnskaper at du kjenner igjen slike virkemidler for å illustrere et poeng., og ikke gå i fellen en drøss andre amatører gjør og innbiller seg at jeg forsøker dreie dette over på en debatt om biler/røyking. Dette er sammenligninger for å få frem et gitt hovedpoeng: unntak fra en regel forandrer selvsagt ikke på regelens realiteter. Å forsøke diskredittere analogiene ved at det er mer verdi i hver test i et hifi magasin fremfor en misfornøyd BMW kunde faller på sin egen urimelighet.

Statistikken og realitetene er _eksakt_ det samme for BMW, selvom det finnes misfornøyde kunder. De ligger på _eksakt_ den samme soleklare førsteplassen på kundebarometerne.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

Jeg er ganske sikker på at moderatorene lar seg true av til å sensurere dine motdebattanter. 8) Smart taktikk...

Vel, jeg gjorde jo et par Google-søk og fant resultatet fra hifichoice som jeg presenterte tidligere i tråden. Der var det mange i samme prissegment som hadde høyere score enn CM9.

Man "rotter" seg ikke sammen selv om man har motsatt mening om noe. Når det gjelder enveiskjøring, så er jo det feil. Du og trådstarter har jo en annen mening. Du ser også bort fra at de aller fleste her har et nyansert syn på B&W. Selv om jeg synes CM9 virker litt kjedelig i forhold til mine preferanser, så kunne jeg for eksempel godt tenke meg å ha B&W 802D i stua, noe jeg også har hintet om tidligere i tråden.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analogiene mine er alldeles spot on, og helt overførbare til hva vi snakker om vedrørende B&W og CM9.
    Nei. Begrunnelse lenger opp.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Begrunnelse lenger opp.
    Nei, begrunnelsen din er ikke verd 5 flate øre.

Du som visstnok er eks skribent i hifiverden burde inneha såpass debattkunnskaper at du kjenner igjen slike virkemidler for å illustrere et poeng., og ikke gå i fellen en drøss andre amatører gjør og innbiller seg at jeg forsøker dreie dette over på en debatt om biler/røyking. Dette er sammenligninger for å få frem et gitt hovedpoeng: unntak fra en regel forandrer selvsagt ikke på regelens realiteter. Å forsøke diskredittere analogiene ved at det er mer verdi i hver test i et hifi magasin fremfor en misfornøyd BMW kunde faller på sin egen urimelighet.

Statistikken og realitetene er _eksakt_ det samme for BMW, selvom det finnes misfornøyde kunder. De ligger på _eksakt_ den samme soleklare førsteplassen på kundebarometerne.

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er sant som det blir skrevet her. BMW lager gode biler, B&W lager gode høyttalere, men her sitter jeg med en Audi og JBL. Det hele handler vel i veldig stor grad om smak og behag.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske sikker på at moderatorene lar seg true av til å sensurere dine motdebattanter. 8) Smart taktikk...
    .

"Motdebattanter"?? Er du seriøs?

Når ble stadige personangrep,sabotasje av debatten med avsporinger og anklager om trolling definert som debatt av moderatorteamet på avforum?

Det dere holder på med er så uprofesjonelt at jeg blir skremt av det.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å diskutere med enkelte på internett er som å gjøre dette.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF

-06-06-jpg

-06-06-2-jpg

Se litt på tallene bak.
    Bowers & Wilkins CM9 | Lyd & Bilde

CM9 får skamros får sitt åpne lydbilde og krystallklare lyd i denne testen - som den selvsagt vinner. Lyden er en klar sekser

Her er også en av favorittene til "mobben" - hornhøyttaleren JBL LS60 i samme testen. JBL er jo veldig anerkjent -og gir god kred å like på dette forum. Den bli nærmest slaktet. 4/6 på ren lydkvalitet. Samme med høyt skattede KEF i samme prisklassen kun 4/6 på ren lydkvalitet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 30 av 34 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •