Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 661
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Frekvensrespons måling av CM høyttalere. Den lilla er CM9.
    Er det lov med diskriminering på AVF?
    Hva med oss fargeblinde? Hvilken lilla?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nå litt artig med 'forståsegpåere' som sitter og studerer grafer for å finne ut hvilken høyttaler som passer dem best.

Ellers fikk jeg jo helt rett, CM9 er spesielt lite likt blant 'forståsegpåere' på norsk AV-forum :-D

Men ellers er det høyttaleren alle sammenligner seg med i det viktig 20k segmentet.

Forresten litt rart at 'ekspertisens' anbefalinger ikke vinner noen Eisa-award..
    Men de er vel kjøpt og betalt de også, som testerne ..?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Altså det er klart, har man hørt sin dose musikk på 800 serien så blir CM serien en nedtur i forhold til det. Man at du syns CM9 er nedtur ift tidligere modeller fra B&W i dette segmentet syns jeg er merkelig.

Men dog som du sier, noe må man kappe inn på for at prisen ikke skal gå rett til himmels. CM9 kan man få for 20 K ny og rundt 15 k på bruktmarkedet, du skal slite for å få mer og bedre høyttalere for pengene mener nå jeg.
    3 sterke kanditater som koster ørlite mer er Dynaudio Focus 220, Vienna Acoustics Mozart Grand og Monitor Audio GS60.
    Mellom MA GS60 og CM9 blir det mye en smakssmak, men MA-en har helt klart andre og i mine ører bedre kvaliteter enn CM9.
    Husker jeg ikke feil så vippet vel lillebroren GS20 CM9 av pinnen som referanse i Lyd & Bilde. Akkurat det sier vel sitt om at kjøper kan bli "lurt". De skriver vel i korte drag at den er bedre enn CM9, men klangmessig er de som natt og dag og det kan bli katastrofalt å basere kjøpet på hvilken som kommer best ut i test.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    3 sterke kanditater som koster ørlite mer er Dynaudio Focus 220, Vienna Acoustics Mozart Grand og Monitor Audio GS60.
    Mellom MA GS60 og CM9 blir det mye en smakssmak, men MA-en har helt klart andre og i mine ører bedre kvaliteter enn CM9.
    Husker jeg ikke feil så vippet vel lillebroren GS20 CM9 av pinnen som referanse i Lyd & Bilde. Akkurat det sier vel sitt om at kjøper kan bli "lurt". De skriver vel i korte drag at den er bedre enn CM9, men klangmessig er de som natt og dag og det kan bli katastrofalt å basere kjøpet på hvilken som kommer best ut i test.

Enig for det meste i disse betraktningene, det finnes mange gode høyttalere i 20 k segmentet til CM9, og her treffer du godt med de nærmeste konkurrentene. Du har helt rett angående GS20, selvom det vel var CM8 den vippet av referansetronen mener jeg det var?

Etter hva jeg mener å huske og det jeg leser rundt omkring står CM9 fortsat fjellstøtt som referanse.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Er nå litt artig med 'forståsegpåere' som sitter og studerer grafer for å finne ut hvilken høyttaler som passer dem best.

Ellers fikk jeg jo helt rett, CM9 er spesielt lite likt blant 'forståsegpåere' på norsk AV-forum :-D

Men ellers er det høyttaleren alle sammenligner seg med i det viktig 20k segmentet.

Forresten litt rart at 'ekspertisens' anbefalinger ikke vinner noen Eisa-award..
    Men de er vel kjøpt og betalt de også, som testerne ..?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyttetester sier jo lite og de spriker. Ta f.eks PSB Synchrony One. Middels/svak test i Lyd&Bilde, men glitrende tester i Stereophile, Fidelity og Hjemmekino. Så hvem skal man stole på?
    Nei, se heller på målingene. :-D

Her er en høyttaler til 18-19k som nok overgår CM9:
    NRC Measurements: PSB Imagine T2 Loudspeakers

PSB er vel et merke som er undervurdert på det norske markedet. Men det hadde sikkert endret seg fort dersom Hifiklubben overtok agenturet og kjørte sine reklamekampanjer.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså det er klart, har man hørt sin dose musikk på 800 serien så blir CM serien en nedtur i forhold til det. Man at du syns CM9 er nedtur ift tidligere modeller fra B&W i dette segmentet syns jeg er merkelig.

Men dog som du sier, noe må man kappe inn på for at prisen ikke skal gå rett til himmels. CM9 kan man få for 20 K ny og rundt 15 k på bruktmarkedet, du skal slite for å få mer og bedre høyttalere for pengene mener nå jeg.
    Tja, selv ville jeg heller hatt JBL LS60, som har druknet litt da LS80 har fått all oppmerksomheten, hadde LS60 i hus en kort periode, og de imponerte, men det er smak og behag.
    Det er jo en grunn til at jeg landet på LS80.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyttetester sier jo lite og de spriker. Ta f.eks PSB Synchrony One. Middels/svak test i Lyd&Bilde, men glitrende tester i Stereophile, Fidelity og Hjemmekino. Så hvem skal man stole på?
    Nei, se heller på målingene. :-D

Her er en høyttaler til 18-19k som nok overgår CM9:
    NRC Measurements: PSB Imagine T2 Loudspeakers

PSB er vel et merke som er undervurdert på det norske markedet. Men det hadde sikkert endret seg fort dersom Hifiklubben overtok agenturet og kjørte sine reklamekampanjer.
    Glimrende! Aner du om Imagine B eller mini måler like bra (bortsett fra i bassområdet, selvfølgelig)?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frekvensrespons måling av CM høyttalere. Den lilla er CM9.

Som man kan ser har de en dal i presensområdet på 2-5 dB. Så den er på ingen måter korrekt tonalt.
    Basert på hørselens egenskaper - ser det ut som den vil oppfattes helt flat og "nøytralt"?!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bombe at du kom på banen der.
    Vel, hvis du mener at en dal på 2-5 dB i frekvensresponsen er uvesentlig så er du på bærtur. Frekvensrespons er forøvrig den viktigste lydmessig faktoren for en høyttaler. .
    nei du er helt på bærtur! :P som å si to biler med noenlunde samme aksellerasjon og toppfart betyr at de er like under kjøring, sett bort fra sving, nedbremsing og annet.
    forvrengning er den viktigeste lydmessige faktor.
    thd, headroom, spredning, makro-micro dynamikk og annet kommer ikke frem i grafen din.
    det kunne like godt vært det billigste kitet fra ljudia for alt vi vet.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Glimrende! Aner du om Imagine B eller mini måler like bra (bortsett fra i bassområdet, selvfølgelig)?
    Neppe like bra, men har ikke direkte sammenlignbare målinger på alt. Imagine B måler helt klart veldig bra i sin prisklasse, men det kan se ut til at den har noe kabinettresonanse og muligens portstøy. Men er det helt vanlig i den prisklassen. Den bør lyttes på i riktig høyde siden den måler litt rufsete i vertikal planet. Jeg hadde nok heller valgt en gulvstående. Imagine B krever dessuten en del krefter og det er typisk med stativhøyttalere. Kanskje Infinity Primus 362/363?
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...oyttalere.html

Flageborg:
    Det er nok ikke slik. En dip i presensområdet er godt hørbart og regnes ikke for å være nøytralt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W får du jo kjøpt nermest rundt hvert gate hjørne og dem driver mye reklame på produktene sine i forhold til konkurentene.
    B&W blir masse produsert og har store økonomiske fordeler mht reklame plass det være seg spesielt den kulørte presse.
    Små produsenter som kan stille med (bedre) høytalere har ikke den store tilhenger skare men, de få det dreier seg om som har disse høytalerene har gått lenger en menigmann for og finne den beste høytaler for deres ører.

Mange entusiaster har mere kjøtt på beinet en du Gilmour på dette forum det er bare og innse.

Men er enig i at det er mye negativ sammenligning av B&W på forumet, regelrett nedrakking.

Kan si at jeg har hørt andre merker i min prisklasse som jeg liker bedre, men nå har jeg kjøpt mine CM8 så får jeg for f.. like de.
    Og det gjør jeg også:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    nei du er helt på bærtur! :P som å si to biler med noenlunde samme aksellerasjon og toppfart betyr at de er like under kjøring, sett bort fra sving, nedbremsing og annet.
    forvrengning er den viktigeste lydmessige faktor.
    thd, headroom, spredning, makro-micro dynamikk og annet kommer ikke frem i grafen din.
    det kunne like godt vært det billigste kitet fra ljudia for alt vi vet.
    Du driver stadig med stråmannargumentasjon. Har aldri sagt at frekvensrespons er det eneste som betyr noe! Men det forteller noe om det tonale og det regnes som den viktigste ved en høyttaler. Lykke til å bevise det motsatte.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sammenligner jeg selvfølgelig ikke CM serien med 800 serien. Det trodde jeg fremkom uten at jeg måtte utdype akkurat det.

Hva er grunnen til at du finner det merkelig? Har du testet de eldre modellene? Hvis ikke finner jeg det merkelig at du i det hele tatt har en mening om det.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    frekvensrespons behøver ikke si noe om det tonale når man blander inn de andre faktorene jeg nevnte. du skjønner vel selv at mange høyttalere kan få flat frekvensrespons uten å nødvendigvis endre driverne eller kassen.

har hørt flere DIY høyttaler med fullstendig på trynet frekvensprespons, men hadde likevel plukket de foran gjennomsnittelige kasser fra forhandleren anyday!

tror du studioteknikere som produserer platene bryr seg mest om frekvensrespons?

men skjønner at vi er uenig og en diskusjon rundt tema er litt dødføtt

ha en fin kveld

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Basert på hørselens egenskaper - ser det ut som den vil oppfattes helt flat og "nøytralt"?!

Kan du forklare denne, Bård Ivar?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er målinger av to andre høyttalere som ligner en del frekvensmessig på B&W CM serien.

Og det er ingen tvil når man lytter til en av disse at de låter veldig mykt i presensområdet. Her kan man spille metal på full guffe uten at det antydninger til hardhet/skarphet. Veldig forførende ved første lytt. Er usikker på hvordan det fungerer i lengden. Registrerer at de ofte finnes på brukten.
    Noen som gjetter hvilke høyttaler produsent det der?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er målinger av to andre høyttalere som ligner en del frekvensmessig på B&W CM serien.

Og det er ingen tvil når man lytter til en av disse at de låter veldig mykt i presensområdet. Her kan man spille metal på full guffe uten at det antydninger til hardhet/skarphet. Veldig forførende ved første lytt. Er usikker på hvordan det fungerer i lengden. Registrerer at de ofte finnes på brukten.
    Noen som gjetter hvilke høyttaler produsent det der?
    Vienna?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Vienna?
    Den nederste er hvertfall Vienna Acoustics Concert Grand. Så vidt jeg husker så ble de målt ganske "dårlig". Og ble beskrevet som høyttalere for musikkelskere enn audiophiles. Ingen dårlig egenskap egentlig.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    tror du studioteknikere som produserer platene bryr seg mest om frekvensrespons?
    Ajaj! Her kan jeg bidra litt. De aller fleste studiomonitorer har som mål å være så nøytrale som mulig i frekvensrespons nettopp for å få full kontroll over lyden. Dersom man sitter i studio med et farget lydoppsett så har man jo ikke noen særlig god ide om hvordan det låter i de fleste lydsammenhenger Greia er gjerne at utstyret skal være så nøytralt som overhodet mulig og dersom man vil ha litt mørkere eller lysere lyd så er det bare å "vri på noen knotter".

Vet ikke med dere andre, men jeg vil iallefall høre musikken slik den er tiltenkt å høres. Derfor har ikke jeg lyst til å ha et oppsett som ikke klarer å spille nøytralt. Det er greit at jeg kanskje foretrekker å ha litt senket diskantområde til vanlig lytting, men jeg har iallefall muligheten til å ha det ekstremt nøytralt dersom jeg vil, det får man ikke dersom man har et veldig farget oppsett...

En annen ting er at jeg ser at TS kom med en påstand om at B&W er noe av det som oftest blir brukt som studiomonitorer. Dette kan ikke umulig bli lenger fra sannheten. Det eneste studioet som er stort som jeg vet bruker B&W er Abbey Road Studios (B&W 8xx serie), som forøvrig ikke gir ut så mange plater med sinnsykt god lyd.

I studioer som jeg har vært i så er det ofte profesjonelle studiomonitorer evt. Dynaudio sine produkter som blir brukt (Hvor Dynaudio ikke er det som blir brukt oftest, men er det mest hyppige som blir brukt av en konvensjonell høyttalerprodusent) Viktig er det dog at det ikke er snakk om Dynaudio sine hifi modeller. Det er studiomodellene som blir brukt, og altid med aktiv drift.

Side 3 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •