Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 34 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 661
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Nei ærlig talt, disse driver jo med matematiske grafer og annen nonsens med rare mikrofoner!
    Joda, men de er høyttalerprodusenter også (Linkwitz og Geddes)

Moore og Tool drev forøvrig ikke med matte og grafer i så måte. De drev stort sett med psykoakustiske eksperimenter. Olive er vel på mange måter en Toole junior (foreløpig).

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W som merke totalt sett er det vel ingen andre produsenter som matcher i mine øyne. De har høyttalere som hevder seg i omtrent alt av tester i de fleste prisklasser. Jeg kan ikke komme på noen andre som har en like komplett produksjonslinje. Jeg tipper at det er mange forhandlere som gjerne skulle hatt dette merket i sortimentet sitt...

Jeg fikk en demo av B&W 800 signature med et Machintosh-anlegg hos en nabo, og det er antakelig det beste jeg har hørt (og jeg har vært på et par messer og hørt vel så dyrt utstyr).

Men det betyr ikke at hver enkelt modell ikke har interessante konkurrenter. I 20-tusenkronersklassen har vi f.eks Monitor Audio som nevnt her. Faktisk så har også Kef XQ40 gått for 15-20000 i lang tid nå, og det er en høyttaler som jeg utvilsomt hadde valgt fremfor CM9.

Det er jo heller ingen høyttaler som er best på alle slags egenskaper. Det fins de som er bedre på dynamikk (f.eks. Klipsch), detaljer (f.eks Dali?), mer transparent (f.eks Kef). Det er her smak og preferanser kommer inn i bildet. Personlig så liker jeg den naturtro mellomtonen og behagelige lyden som B&W presenterer, noe som gjør at jeg ville valgt dem fremfor mange av de jeg nevnte ovenfor. Men det er ikke en selvfølge at alle vil prioritere likedan som meg... (noe vi ser av denne diskusjonen)

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Joda, men de er høyttalerprodusenter også (Linkwitz og Geddes)

Moore og Tool drev forøvrig ikke med matte og grafer i så måte. De drev stort sett med psykoakustiske eksperimenter. Olive er vel på mange måter en Toole junior (foreløpig).
    Beklager om ironien ikke ble tydelig nok i det innlegget du quoter, jeg burde kanskje kjørt på med noen slike :wink: :-D :grin:

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og fortsatt lurer jeg hvilke dokumentasjon Gilmour har. Sprikende tester? Sprikende tilbakemeldinger fra lyttere? Hva med andre kontinenter hvor andre merker scorer bedre?

Kanskje på tide å innse at enkeltstående tester og en EISA pris er farget av både det ene og det andre. F.eks at de kun tester nye merker og ikke sammenligner med fjorårets eller årene før. Hvor mange hifi blader i Europa tester f.eks et merke som selges i få land her? Åpenbart har dette stor sammenheng med hvilke som har fått fotfeste. På samme måte er det meget sansynlig at PSB scorer veldig høyt i sitt eget land, Canada. Og vi ser ofte at tyske merker får veldig gode tester i nettopp Tyskland, men er litt nevnt og utbredt hos oss.

Og ikke minst vet vi også at seende tester ikke kan stoles på 100%. Roffe som tidligere skribent har også sagt at skribenter kan være påvirket av ulike faktorer.
    Audio Musings by Sean Olive: The Dishonesty of Sighted Listening Tests

Det må være mulig å ha flere tanker i hodet. Eller?

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man med ett pennestrøk, eller tastetrykk i dette tilfellet, avfeier alt arbeid gjort av personer som:

Sigfried Linkwitz
    Earl Geddes
    Sean Olive
    Floyd Toole
    C.J Moore
    og mange flere.
    og enda klarer han ikke og gi ett konkret svar på hva som er kravene til en referanse høytaller i 20k klassen,
    Som han påstår cm9 er.

Haha
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager om ironien ikke ble tydelig nok i det innlegget du quoter, jeg burde kanskje kjørt på med noen slike :wink: :-D :grin:

Skjønte ironien, men benyttet sjangsen til å presisere litt. Ikke sikkert alle kjenner så godt til hva disse egentlig har holdt på med. Det som kommer opp i diverse tråder er som oftest bare en bitteliten del av helheten.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Det kalles på allmenngyldig kjent - trolling!
    Et skikkelig referansetroll kan få mange med seg i en diskusjon som aldri kan endes.

Litt drøyt å påstå at trådstarter kun driver med trolling, han deltar da i mange tråder med både konstruktive spørsmål og svar. B&W diskusjonen er dog en annen sak :wink:
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso

Kanskje på tide å innse at enkeltstående tester og en EISA pris er farget av både det ene og det andre.

Nå skal vi ikke glemme den økonomiske siden ved slike utmerkelser. Du gir meg en million her og der, så får du en sånn plakat av meg. Toppers, og alle er glade. Helt til man har kjøpt ett EISA produkt som er helt elendig. Det finnes mange.........

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hadde skjedd dersom Lyd og bilde hadde slaktet et B&W eller annet produkt fra annerkjent produsent? Gitt karakteren 1 til et eller annet produkt?

Hadde de fått testet mer utstyr av den produsenten? Og hadde de fortsatt fått penger eller produkter for å teste?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal vi ikke glemme den økonomiske siden ved slike utmerkelser. Du gir meg en million her og der, så får du en sånn plakat av meg. Toppers, og alle er glade. Helt til man har kjøpt ett EISA produkt som er helt elendig. Det finnes mange.........
    Er redd det foregår også ja.

Så vidt meg bekjent har f.eks Samsung kjøpt gode TV tester. God grunn til å styre unna de.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så vidt meg bekjent har f.eks Samsung kjøpt gode TV tester. God grunn til å styre unna de.

Kjenner til flere butikker som har gjort slik i alle år. Reklamekronene styrer.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tillater meg å quote mitt eget innlegg som var post nr 8 i denne tråden.
    Tok jeg mye feil?
    JA, foreløpig feil med 71 sider.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog

Patience my young padawan.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Å hifi bransjen er vel lite trolig noe bedre...

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog

Tipper tråden fortsetter inn i evigheten hvis den ikke blir stengt

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Litt drøyt å påstå at trådstarter kun driver med trolling, han deltar da i mange tråder med både konstruktive spørsmål og svar. B&W diskusjonen er dog en annen sak :wink:
    TS intensjon og agenda med denne tråden, har vært å trolle. Det er bevist og dokumentert. Om det defineres som et personangrep, så får moderator gjerne moderere innlegget mitt. Men fakta er det, og det bør godtas at det nevnes i denne tulletråden :-)
    Samtlige tråder jeg har sett overnevnte i, har han trollet akkurat som i denne. Enten har det vært B&W uovervinnelige kvalitet eller så har det vært kabler. Samme pisset som går igjen, de samme argumentene brukes av TS til det kjedsommelige, og så avfeier han all fakta, dokumentasjon, erfaring og synspunkter som ikke passer hans egne.

TROLL!

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Å hifi bransjen er vel lite trolig noe bedre...
    Sant nok :wink:
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hva hadde skjedd dersom Lyd og bilde hadde slaktet et B&W eller annet produkt fra annerkjent produsent? Gitt karakteren 1 til et eller annet produkt?

Hadde de fått testet mer utstyr av den produsenten? Og hadde de fortsatt fått penger eller produkter for å teste?
    Ja si det!!Det spørs..Ikke dum den problemstillingen din der..

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Ja si det!!Det spørs..Ikke dum den problemstillingen din der..
    Er nok en hårfin balanse. Bladene lar seg nok ikke direkte bestikke, men at enkelte leverandører blir såra og vondbroten er nok et faktum hvis man slakter deres produkter.

Det er jo også slik at ofte når man kommer opp i pris så tør ikke bladene lenger gi noen karakter og gir bare "High End"

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Sant nok :wink:
    Hifi bransjen er full av "lureri og fanteri".Det er vel noe alle veit.

Side 29 av 34 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •