Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 34 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 661
    Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Nå er dere begynt å diskutere røyking og BMW, hvor skal denne endeløse OTen ende?
    Jeg støtter utrolig oppunder erfaringene til hifichoice som er en anerkjent anmelder, det innlysende resultatet er jo soleklart almennkjent og akseptert allerede. B&W er for n00bs, altså de som nettopp har funnet ut at det finnes noe annet enn Elkjip!
    Elkjip selger da klipsch er det kjipt også da eller?
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    BEF: begge er High maintenance
    Hun: dyr sminke og dyre smykker
    CM: krever god forsterker

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    BEF: begge er High maintenance
    Hun: dyr sminke og dyre smykker
    CM: krever god forsterker

Hahaha, kongeinnlegg8)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jaha, og vi nevner i fleng?
    Da får du lese tråden på nytt. Jeg kommer ikke til å legge ut alt igjen.

Men du kan få en ny en. Test av disse kanditatene.

Og slik målte de.

Nummer A som målte beste ble foretrukket med klar margin. B kom på andre plass og C (B&W Zeppelin) på siste. Igjen ser vi en klar sammenheng mellom det som måler bra og folk foretrekker. Vel og merke når de tester blindt og under samme forhold.

Dette kalles dokumentasjon. Det er ikke en test i et hifi blad eller en EISA pris.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Tror nok de fleste menn ikke hatt noe imot henne uansett om hun ikke var en referanse På samme måte som sikkert de fleste ville synes CM9 er en god høyttaler til 20.000,-

Eksakt mitt poeng. Jeg hadde faktisk aldri hørt om henne nå før jeg googlet "world most sexy woman" :-)

Selv om man har en annen favoritt i verden betyr jo ikke det samme som om at man ville ha plassert henne på Uglypeople.com (eller ned i gjørma som Gilmour sier)

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Elkjip selger da klipsch er det kjipt også da eller?
    Kan du dokumentere det?
    Uansett så er det irrelevant for saken :-P

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Da får du lese tråden på nytt. Jeg kommer ikke til å legge ut alt igjen.

Nei, det svaret kunne jeg forutsett på forhånd. Faktum er at ingen relevant dokumentasjon eller fagstoff er lagt frem for det synet du og dine grafkumphaner forfekter.

Og bare så det er slått fast en gang til: deres fanatiske og nærmest maniske forhold til matematiske målinger og grafer er ikke gyldige kilder. Selvom du legger ut en graf som hevder at 802 D måler dårlig, så er dette selvsagt ikke en dårlig høyttaler.

Kan du ikke nevne bare 1 artikkel hvor oppskryttheten til B&W som produsent drøftes faglig? Kan du ikke bare nevne 1 eneste test hvor referansen CM9 blir "spilt ringer" rundt av andre høyttalere i klassen? Kan du ikke bare nevne 1 eneste kilde med relevant fagstoff skrevet av en kompetanseperson i bransen som skulle underbygge dine totalt udokumenterte påstander?

Nei, det kan du selvsagt ikke. Fordi det ikke eksisterer.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det svaret kunne jeg forutsett på forhånd. Faktum er at ingen relevant dokumentasjon eller fagstoff er lagt frem for det synet du og dine grafkumphaner forfekter.

Og bare så det er slått fast en gang til: deres fanatiske og nærmest maniske forhold til matematiske målinger og grafer er ikke gyldige kilder. Selvom du legger ut en graf som hevder at 802 D måler dårlig, så er dette selvsagt ikke en dårlig høyttaler.
    Målinger henger sammen hvordan vi foretrekker lyd. Hvordan kan du da benekte at målinger ikke er relevante?

Hvilke dokumentasjon har du som er bedre? Flere lyttestester som er lagt ut i denne tråden har dessuten gitt middels karakter til CM høyttalere. Hvordan kan du kalle det å sortere ut enkelte tester som dokumentasjon?

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, Gilmour, du svarer jo bare på det du vill svare på..

Dessuten luker du ut ting fra innlegg, og argumenterer bare mot det.

Ser du ikke hvor mange som reagerer på det du sier?
    Hadde jeg fått så mange negative reaksjoner som det som er i denne tråden (og mange andre som du har startet) hadde jeg mildt sagt holdt kjeft

Men for all del, lov til og mene hva man vill. Men påstår man noe og legger det ut til allmenheten burde man ha seriøst god dokumentasjon på det.
    Det gjelder vell det meste
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke nevne bare 1 artikkel hvor oppskryttheten til B&W som produsent drøftes faglig? Kan du ikke bare nevne 1 eneste test hvor referansen CM9 blir "spilt ringer" rundt av andre høyttalere i klassen? Kan du ikke bare nevne 1 eneste kilde med relevant fagstoff skrevet av en kompetanseperson i bransen som skulle underbygge dine totalt udokumenterte påstander?

Men det er jo kun du om sier at de er oppskrytt. Innenfor Hifi verden er den allmenne mening at B&W ikke er oppskrytt. B&W er som nevnt ørten ganger i tråden et bra merke sammen med mange andre bra merker.

At noen liker Mercedes bedre enn BMW betyr jo ikke at de mener at BMW er verdens værst bil og at de heller ville hatt Lada.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kunne forutse dette innlegget ditt. Gjør det oss like dumme?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt spesielt å etterlyse fagstoff og samtidige avvise all faglig innsikt og tester! :roll:

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt spesielt å etterlyse fagstoff og samtidige avvise all faglig innsikt og tester! :roll:

Hvilken "faglig innsikt" og tester? Gi meg en smørbrødliste med linker!

Jeg gjentar min utfordring til deg som du nekter å besvare direkte: Kan du nevne en eneste seriøs anmeldelse hvor CM9 blir "spilt fletta av"?EN?

Kan du nevne en eneste fagartikkel fra hvor som helst i verden hvor B&W sin påståtte oppskrytthet av flere blir drøftet faglig?Bare EN eneste artikkel?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kalles på allmenngyldig kjent - trolling!
    Et skikkelig referansetroll kan få mange med seg i en diskusjon som aldri kan endes.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken "faglig innsikt" og tester? Gi meg en smørbrødliste med linker!

Jeg gjentar min utfordring til deg som du nekter å besvare direkte: Kan du nevne en eneste seriøst anmeldelse hvor CM9 blir "spilt fletta av"?

Kan du nevne en eneste fagartikkel fra hvor som helst i verden hvor B&W sin påståtte oppskrytthet av flere blir drøftet faglig?
    Klarer du ikke å summere 2+2? Det er dokumentert at folk foretrekker høyttalere som måler jevnest frekvensmessig. CM serien har klare avvik og da bør du kunne dra en konklusjon selv.

N801 har blitt testet mot høyttaler som målte bedre og kom dårlig ut i lyttetest. Nyere 800-serien måler jevnere, men ikke i nærheten av de beste.

Og jeg har nettopp lagt ut en test hvor B&W Zeppeling kom svakest ut, samtidig som de målte dårligst.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har av både TS og andre blitt nevnt at mange her har sakt at høytalere spiller inger rundt CM 9. Så vidt jeg kan se er det kunn jeg som har nevnt det. Og det var i sammenheng med Matrix 801. Og ja, det er etter min mening en høytaler som spiller ringer rundt CM 9.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Det kalles på allmenngyldig kjent - trolling!
    Et skikkelig referansetroll kan få mange med seg i en diskusjon som aldri kan endes.
    Det er jo ikke tvil om at han er en ener innenfor trolling :-)

Dog dette temaet var nok litt for "kjedelig" for at noen bortsett fra han selv hisser seg opp. Virker nesten som han krangler med seg selv siden han vil han noen til å bevise noen han bare selv sier.

Hvorfor skulle noen dra frem bevis for at de blir "spilt fletta av" når det kun han selv som har brukt de utrykkene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man med ett pennestrøk, eller tastetrykk i dette tilfellet, avfeier alt arbeid gjort av personer som:

Sigfried Linkwitz
    Earl Geddes
    Sean Olive
    Floyd Toole
    C.J Moore
    og mange flere.

Da har man jammen ett snodig syn på fagstoff.

Se der TS. Der har du referansene du spør etter. Ikke at jeg tror du gidder lese noe publisert av disse.

Edit:
    Glemt John Atkinson i farten. Det kan være matnyttig å gå gjennom artikkelen hans, så man vet hvordan man skal forholde seg til målingene i Stereophile.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Dersom man med ett pennestrøk, eller tastetrykk i dette tilfellet, avfeier alt arbeid gjort av personer som:

Sigfried Linkwitz
    Earl Geddes
    Sean Olive
    Floyd Toole
    C.J Moore
    og mange flere.

Da har man jammen ett snodig syn på fagstoff.

Se der TS. Der har du referansene du spør etter. Ikke at jeg tror du gidder lese noe publisert av disse.
    Nei ærlig talt, disse driver jo med matematiske grafer og annen nonsens med rare mikrofoner!

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Nok en 100 siders enveis "debatt" Gilmour?

Alle svar du får blir jo sablet ned som det reneste tøv. At noen skulle like noe annet enn det du har kjøpt er jo uhørt!

Joda b&w er fine de og har mange modeller tilpasset de fleste lommebøker, men det er da ikke dermed sagt at alle MÅ like de? Det finnes en haug med alternativer på markedet, og snart bør du innse at smaken er som baken...
    Jeg tillater meg å quote mitt eget innlegg som var post nr 8 i denne tråden.
    Tok jeg mye feil?

Side 28 av 34 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •