Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 34 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 661
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Alt dette forstår jeg utmerket godt daytona. Hva jeg ville ha frem med disse to analogiene og sammenligningene er at enkeltstående unntak fra regelen forteller lite eller ingenting om den faktiske situasjonen.

BMW blir ikke noe mindre godt likt og anerkjent blant majoriteten av bilkjøperne grunnet en misfornøyd kunde eller to.

Røyking blir ikke noe mindre helseskadelig selvom bestemoren til kollegaen din røyker 40 om dagen, og har greid å bli 95 år uten å stryke med.

Og naturligvis blir ikke B&W CM9 noe mindre referansehøyttaler i 20 K klassen av at man greier å grave frem en og annen testperson som ikke blir klissblaut i trusa av denne høyttaleren
    Hehehe, majoriteten av bilkjøpere kjøper ikke engang bmw

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gilmour,
    Hva må til for att en høytaller skal bli en referanse i 20k klassen?
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og naturligvis blir ikke B&W CM9 noe mindre referansehøyttaler i 20 K klassen
    Dette har jeg ikke hørt før, hvor får du det fra?

Newcomer SoundMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest gjennom denne tråden nå, å er lettere rystet over hvor sneversynt enkelte brukere er. Her finnes det ingen rom for andres meninger og har en person en mening så er den feil vis man ikke kan finne dokumentasjon for den meningen. Jeg ser at en, i mine øyne, meget habil skribent fra gamle "Hjemmekino" har vært engasjert i tråden blir pløyd over av enkelte brukere for å komme med meninger som ikke kan dokumenteres... Hvordan skal man da kunne ta en skribent sine artikler som grunn, når en skribent ikke kan skrive i denne tråd uten å måtte legge fram dokumentasjon. Legger man EISA som referansen så legger man ikke lista akkurat høyt. Jeg skriver ikke at EISA nominerer dårlige produkter. Jeg ser og er helt enig i at CM0 har vunnet masser av tester og fått god omtale. Snur man litt på det så er det MEGET få høyttalere som får en dårlig test og ikke blir anbefalt. Når de så lager kåringer er det kun hva som er skrevet om siste år som teller, så finnes det et produkt som var årets beste året før og fortsatt er en stor hit vil den aldri få prisen.

Ingen ting er heller mere individuelt enn opplevelsen av lyd. Det ser man enkelt når man er en tur på en messe, der ser du personer som er mega engasjert over et oppsett man selv synes spille så flatt og kjedelig at MP3 spilleren virker som et HiEnd system i forhold. Så flott at du Gilmour har funnet din drømme høyttaler og er fornøyd med den, men aksepter at andre kan føle at den ikke strekker til for deres behov.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SoundMan
    Har lest gjennom denne tråden nå, å er lettere rystet over hvor sneversynt enkelte brukere er. Her finnes det ingen rom for andres meninger og har en person en mening så er den feil vis man ikke kan finne dokumentasjon for den meningen. Jeg ser at en, i mine øyne, meget habil skribent fra gamle "Hjemmekino" har vært engasjert i tråden blir pløyd over av enkelte brukere for å komme med meninger som ikke kan dokumenteres... Hvordan skal man da kunne ta en skribent sine artikler som grunn, når en skribent ikke kan skrive i denne tråd uten å måtte legge fram dokumentasjon. Legger man EISA som referansen så legger man ikke lista akkurat høyt. Jeg skriver ikke at EISA nominerer dårlige produkter. Jeg ser og er helt enig i at CM0 har vunnet masser av tester og fått god omtale. Snur man litt på det så er det MEGET få høyttalere som får en dårlig test og ikke blir anbefalt. Når de så lager kåringer er det kun hva som er skrevet om siste år som teller, så finnes det et produkt som var årets beste året før og fortsatt er en stor hit vil den aldri få prisen.

Ingen ting er heller mere individuelt enn opplevelsen av lyd. Det ser man enkelt når man er en tur på en messe, der ser du personer som er mega engasjert over et oppsett man selv synes spille så flatt og kjedelig at MP3 spilleren virker som et HiEnd system i forhold. Så flott at du Gilmour har funnet din drømme høyttaler og er fornøyd med den, men aksepter at andre kan føle at den ikke strekker til for deres behov.

Dette medfører jo rett og slett ikke virkelighet. Hvor tar du det fra at andre ikke kan få ha sine meninger? Det har da vitterlig blitt pumpet ut allverdens påstander, røverhistorier, grafer og målinger av ymse slag og bråkjekke harseleringer av ulike B&W modeller uten noen form for dokumentasjon i denne debatten.

Du sier du har lest hele tråden. Isåfall burde du lett ha fått med deg at jeg har blitt avkrevd dokumentasjon (på basiskunnskap) ift CM9 av de samme personene som selv ikke har noe som helst å underbygge sine egne syn med.

Du burde også ha fått med deg at jeg opptil flere ganger har presissert at jeg forstår at andre kan gjøre andre valg enn å velge B&W. Saken ligger på andre plan, noe som er presissert til gangs.

Det jeg derimot ikke aksepterer er at folk i ulike vendinger, og fra ulike innfallsvinkler forsøker å _benekte_ at CM9 er å annse for en referansemodell i 20 k klassen. At man i generelle vendinger og svært upresist forsøker å dra et annseelig merke som B&W ned i søla uten noen form for fagstoff til å underbygge svadaen sin med. Å innse dette er ikke motstridende med selv å eventuelt ville velge noe annet, det handler om å akseptere realiteter.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se hva jeg fant

Monitor Audio GS 20 | Lyd & Bilde

Konklusjon
    Monitor Audio GS 20 er på mange måter den beste høyttaleren vi har hørt i denne prisklassen. Den tangerer vår hittil referanse B&W CM9 ved å ha bedre sammenheng mellom bass og mellomtone, samtidig som den besitter alle dens øvrige kvaliteter. En både raffinert, dynamisk og morsom høyttaler.

Men L&B er vel ikke nok grunnlag for "referansehøyttaler" og CM9 har ifølge dem møtt sin overmann i MA GS20

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har blitt henvist til mye dokumentasjon faktisk. Og som overgår enkelt tester eller EISA pris med mange mange hakk.
    I tillegg finnes det lyttetester tilsvarende det man finner fra Lyd&Bilde som heller ikke støtter opp om CM sin fortreffelighet.

Hvilke dokumentasjon som sier det motsatte skulle være bedre enn dette?

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette medfører jo rett og slett ikke virkelighet. Hvor tar du det fra at andre ikke kan få ha sine meninger?
    Det jeg derimot ikke aksepterer er at folk i ulike vendinger, og fra ulike innfallsvinkler forsøker å _benekte_ at CM9 er å annse for en referansemodell i 20 k klassen.
    :roll:

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Se hva jeg fant

Monitor Audio GS 20 | Lyd & Bilde

Konklusjon
    Monitor Audio GS 20 er på mange måter den beste høyttaleren vi har hørt i denne prisklassen. Den tangerer vår hittil referanse B&W CM9 ved å ha bedre sammenheng mellom bass og mellomtone, samtidig som den besitter alle dens øvrige kvaliteter. En både raffinert, dynamisk og morsom høyttaler.

Men L&B er vel ikke nok grunnlag for "referansehøyttaler" og CM9 har ifølge dem møtt sin overmann i MA GS20

Jepp, GS 20 er en glimrende høyttaler, ingen tvil om det. Og den _tangerer_ referansen CM9, legg merke til den detaljen.

Jeg kan ikke se at denne anmeldelsen skulle forandre noe ift realiteter her Super.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det har blitt henvist til mye dokumentasjon faktisk. Og som overgår enkelt tester eller EISA pris med mange mange hakk.
    I tillegg finnes det lyttetester tilsvarende det man finner fra Lyd&Bilde som heller ikke støtter opp om CM sin fortreffelighet.

Hvilke dokumentasjon som sier det motsatte skulle være bedre enn dette?
    Definitivt.

Og bare det å bli enige om å definere hva som betegner en "referansehøyttaler" vil vel også avstedkomme en tråd på 20-30 sider, vil jeg tro.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det har blitt henvist til mye dokumentasjon faktisk.

Jaha, og vi nevner i fleng?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, GS 20 er en glimrende høyttaler, ingen tvil om det. Og den _tangerer_ referansen CM9, legg merke til den detaljen.

Jeg kan ikke se at denne anmeldelsen skulle forandre noe ift realiteter her Super.
    Realitetene til L&B, vel og merke, vil nå jeg si.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Realitetene til L&B, vel og merke, vil nå jeg si.

Du er (selvsagt) klar over at LB langtfra er de eneste som har utnevnt CM9 til referansehøyttaler i 20 K klassen,årets høyttaler, høyttaler på årets anlegg osv osv?

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er (selvsagt) klar over at LB langtfra er de eneste som har utnevnt CM9 til referansehøyttaler i 20 K klassen,årets høyttaler, høyttaler på årets anlegg osv osv?
    Tulisa Contostavlos er kåret av FHM til verdens mest sexy dame i 2012 (kall henne gjerne en referanse dame)

Aksepterer du at det finnes andre meninger om den saken?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan sikkert hende. L&B sine tester er som regel også publisert i det svenske Ljud&bild (søsterblad).
    HiFi Choice sin anmeldelse var vel også grei, men de karakteriserte den vel ikke som referanse.

Men ikke heng deg opp i dette for min del. Jeg har ikke B&W men har hørt på litt av hvert fra dem og (som sagt tidligere), deres mellomtone er bare rett og slett DEILIG !

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke B&W men har hørt på litt av hvert fra dem og (som sagt tidligere), deres mellomtone er bare rett og slett DEILIG !

Som jeg selv skulle sagt det

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og bilde har gitt CM9 to forskjellige karakterer. Både 5 og 6. De klarer jo tydeligvis ikke å bli enige med seg selv. :wink:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Tulisa Contostavlos er kåret av FHM til verdens mest sexy dame i 2012 (kall henne gjerne en referanse dame)

Aksepterer du at det finnes andre meninger om den saken?

Tror nok de fleste menn ikke hatt noe imot henne uansett om hun ikke var en referanse På samme måte som sikkert de fleste ville synes CM9 er en god høyttaler til 20.000,-

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har da vitterlig blitt pumpet ut allverdens påstander, røverhistorier, grafer og målinger av ymse slag og bråkjekke harseleringer av ulike B&W modeller uten noen form for dokumentasjon i denne debatten.
    Så nå skal du kalle for for løgnere, tyver og frekke grunnet velkjente og dokumenterte fakta.

"...forsøker å _benekte_ at CM9 er å annse for en referansemodell i 20 k klassen.
    Ref: L&B
    Fakta er at CM9 ikke lenger er referanse. Husk det!

At man i generelle vendinger og svært upresist forsøker å dra et annseelig merke som B&W ned i søla uten noen form for fagstoff til å underbygge svadaen sin med.
    B&W er jo rævva, allment akseptert det nå også i L&B. Hadde B&W før, for en tabbe! Heldigvis hadde jeg ikke CM7, de er skikkelig elendige.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF: begge er High maintenance