Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 34 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 661
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Er disse bassene mye lik LE14H som står i array høytalleren?
    Jeg bygde meg en passiv sub for mange år siden med dette basselementet (gode minner :-)

Nei. Dette en helt annen divisjon. DD motorstruktur, og Alnicomagnet. LE14H-3 er relativ konvensjonell prinsippielt sett. Spiller meget bra den også, men det er klasseforskjell desverre.

Sier desverre pga prisdifferansen mellom LE14H-3/4 og AL1501.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Heftige høyttalere og utstyr. Hvordan låter JBL-ene? Er ikke de orginale av disse svindyre?
    Veldig dynamiske og skikkelig trøkk i mellomgulvet. Men i dette rommet så satt ikke lyden verken i forhold til øvre frekvensområdet eller i bassen. Det er sjelden man hører høyttalere som frigjør seg fra rommet i særlig grad. Bassrefleks opplever jeg ofte som mer problematisk, rent subjektivt.

Lukter litt selv på å lage U-baffel tårn med kardioide spredning. Ting tyder på at det trigger litt mindre romnoder.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Det der er orginalene. De er svindyre ja. 330k om jeg husker rett. Jeg har bygd mine for ca 30k
    Hehe. Litt å spare der ja. Fikk lyst til å sende deg en bestilling. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hehe. Litt å spare der ja. Fikk lyst til å sende deg en bestilling. :-D

Ikke F om jeg lager ett sett til for den prisen

Skulle jeg satt sammen noe tilsvarende for salg ville det kostet rundt 150K anntar jeg. Husk at jeg har betalt laaaaangt under normalpris for deler. Ikke måtte jeg skrive timeløn på 4 års arbeid heller. Tok sin tid å forstå hvordan det hele fungerte, og hvordan man skulle optimalisere det. Men det var verdt det!

Men ett gratistips kan jeg likevel gi alle diyere.

Kast passive filtere på dynga. Korrekt satt opp er elektronisk (være det seg analog eller digitalt) fryktelig mye bedre. I tilfellet horn kan man som oftest klare seg med 1/10 av effekten også siden man ikke må passivt kompensere for masseavrullingen til diskanten. Jeg gikk fra 98db/1w/1m/1Khz til 108db/1w/1m/1Khz. Det merkes.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir aktivt her ja. Det krever høyttalerne. Bare sliter å finne ut hvilke. Kunne ideelt sett tenke meg en alt i et boks alá DEXQ/Trinnov. Hypex har en spennende DPS på gang som kan være aktuell.

Og når vi er inne på delefilterløsning. Det er et annet kompromiss med B&Wer og andre tilsvarende høyttalere. Man har ikke valgt passivt fordi det er best, men p.g.a. kommersielle hensyn. Aktivt har klare fordeler spesielt med høyttalere med så lav følsomhet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir aktivt her ja. Det krever høyttalerne. Bare sliter å finne ut hvilke. Kunne ideelt sett tenke meg en alt i et boks alá DEXQ/Trinnov. Hypex har en spennende DPS på gang som kan være aktuell.

Og når vi er inne på delefilterløsning. Det er et annet kompromiss med B&Wer og andre tilsvarende høyttalere. Man har ikke valgt passivt fordi det er best, men p.g.a. kommersielle hensyn. Aktivt har klare fordeler spesielt med høyttalere med så lav følsomhet.
    Det er sant, men det kan man ikke laste B&W for. Den type ting blir i størst grad definert av kundene. Flesteparten vil ikke har 3 effektrinn, prosessor som krever doktorgrad for å sette opp, og ørten sett med signal og høyttalerkabler. Det bare sånne tullinger som oss, som kan leve med slike løsninger.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Det bare sånne tullinger som oss, som kan leve med slike løsninger.
    Lenge leve galskapen.

Eller så kan man kjøpe seg aktive høyttalere. :P

Geir Arne

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte faktisk på det igår: hva med å biampe + kjøre aktiv deling + EQ på CM9? Da burde man jo kunne få fjernet innvendingene ang frekvensgang og dynamiske egenskaper...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    tenkte faktisk på det igår: hva med å biampe + kjøre aktiv deling + EQ på CM9? Da burde man jo kunne få fjernet innvendingene ang frekvensgang og dynamiske egenskaper...?

Ikke nødvendigvis de dynamisk egenskapene. Du vil aldri kunne kvitte deg med basisegenskapene til elementene/kassen, uten kraftig modifikasjon. Dersom f.eks transientkompresjonen er ett resultat av elementet, og ikke filteret, så hjelper ikke aktiv drift på denne parameteren. Dersom det derimot er delefilterkomponenter som sliter (underdimensjonerte spoler/motstander) så kan det hjelpe mye.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Du vurderte å kjøpe B&W 803D - og endte opp med Klipsch RF82..?

Strålende fornøyd selvsagt. Jeg skjønner enkelte har behov for å forsvare sine kjøp, men herremin..behersk dere nå litt
    Ja er det ikke sensasjonelt.Han foretrakk RF82 framfor svindyr B&W...

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    En anmeldelse som ikke er utelukkende positiv når det gjelder CM9 (spesielt påpekes at det er en ubalanse mellom mengden av bass og diskant, men totalt sett er de er stort sett fornøyd):

Bowers & Wilkins CM9 - £1,800 - Loudspeakers

Man greier sikkert å grave frem en og annen kunde som ikke er fornøyd med BMW kjøpet sitt også, men alikevel så har denne produsenten toppet alle statistikker over de mest fornøyde bilkjøperne i Norge de siste par årene.

Forandrer da en og annen misfornøyd kunde noe av helhetsinntrykket syns du?

Forskning tilsier at det er sterkt helseskadelig å røyke, og dette finnes det shitloads med seriøs dokumentasjon på. Kollegaen din skal argumentere mot deg, og forteller med verdens beste innlevelse at bestemora hans har røyket 40 sigaretter til dagen og hun fyller 95 år neste uke.

Forandrer historien til kollegaen din noe som helst på realiteter og faktum rundt røyking?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en kunde? det er litt forskjell på et magasin som tester noe så enkelt som en høyttaler under kontrollerte omgivelser og det å påvise feil på sin egen bil eller argumentere for at røyking er usunt

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    en kunde? det er litt forskjell på et magasin som tester noe så enkelt som en høyttaler under kontrollerte omgivelser og det å påvise feil på sin egen bil eller argumentere for at røyking er usunt

Det jeg skrev i forrige post skulle være relativt enkle analogier å forstå, og de illustrerer poenget jeg ville ha frem på en utmerket måte. Og for å gjøre det krystallklart så var poenget ikke at det er lett å argumentere for at røyking er usunt.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Det jeg skrev i forrige post skulle være relativt enkle analogier å forstå, og de illustrerer poenget jeg ville ha frem på en utmerket måte. Og for å gjøre det krystallklart så var poenget ikke at det er lett å argumentere for at røyking er usunt.
    Nå er dere begynt å diskutere røyking og BMW, hvor skal denne endeløse OTen ende?
    Jeg støtter utrolig oppunder erfaringene til hifichoice som er en anerkjent anmelder, det innlysende resultatet er jo soleklart almennkjent og akseptert allerede. B&W er for n00bs, altså de som nettopp har funnet ut at det finnes noe annet enn Elkjip!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Nå er dere begynt å diskutere røyking og BMW,

Ingen har diskutert røyking og BMW. Les på nytt, og forsøk igjen.

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man greier sikkert å grave frem en og annen kunde som ikke er fornøyd med BMW kjøpet sitt også, men alikevel så har denne produsenten toppet alle statistikker over de mest fornøyde bilkjøperne i Norge de siste par årene.

Forandrer da en og annen misfornøyd kunde noe av helhetsinntrykket syns du?

Forskning tilsier at det er sterkt helseskadelig å røyke, og dette finnes det shitloads med seriøs dokumentasjon på. Kollegaen din skal argumentere mot deg, og forteller med verdens beste innlevelse at bestemora hans har røyket 40 sigaretter til dagen og hun fyller 95 år neste uke.

Forandrer historien til kollegaen din noe som helst på realiteter og faktum rundt røyking?
    Tror kanskje du har misforstått noe av poenget med hvorfor enkelte er negative til b&w og BMW for den del. Selv om BMW lager kvalitets biler treffer ikke BMW alle målgrupper med sine biler, de lager eksempelvis ikke de beste suvène dersom formålet nettopp er å kjøre i dårlig terrenget, så dersom brukeren er på jagt etter nettopp en slik bil med god fremkommelighet og myk fjæringskomfort i dårlig terreng er ikke noen av BMW bilene de beste på dette området , det er bare å se på hvilke dekk deres suv biler leveres med..
    Slik er det gjerne med de som misliker lyden i b&w høyttalerene også, den er gjerne ikke den beste høyttalleren i alle musikk sjangere og de som da syntes b&w høytallerene er dårlige er kanskje fordi de nettopp ikke egner seg best til den musikken vedkommende liker..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Tror kanskje du har misforstått noe av poenget med hvorfor enkelte er negative til b&w og BMW for den del. Selv om BMW lager kvalitets biler treffer ikke BMW alle målgrupper med sine biler, de lager eksempelvis ikke de beste suvène dersom formålet nettopp er å kjøre i dårlig terenget, så dersom brukeren er på jagt etter nettopp en slik bil med god fremkommelighet og myk fjæringskomfort er ikke noen av BMW bilene de beste på dette området , det er bare å se på hvilke dekk deres suv biler leveres med..
    Slik er det gjerne med de som misliker lyden i b&w høyttalerene også, den er gjerne ikke den beste høyttalleren i alle musikk sjangere og de som da syntes b&w høytallerene er dårlige er kanskje fordi de nettopp ikke egner seg best til den musikken vedkommende liker..

Alt dette forstår jeg utmerket godt daytona. Hva jeg ville ha frem med disse to analogiene og sammenligningene er at enkeltstående unntak fra regelen forteller lite eller ingenting om den faktiske situasjonen.

BMW blir ikke noe mindre godt likt og anerkjent blant majoriteten av bilkjøperne grunnet en misfornøyd kunde eller to.

Røyking blir ikke noe mindre helseskadelig selvom bestemoren til kollegaen din røyker 40 om dagen, og har greid å bli 95 år uten å stryke med.

Og naturligvis blir ikke B&W CM9 noe mindre referansehøyttaler i 20 K klassen av at man greier å grave frem en og annen testperson som ikke blir klissblaut i trusa av denne høyttaleren

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og naturligvis blir ikke B&W CM9 noe mindre referansehøyttaler i 20 K klassen av at man greier å grave frem en og annen testperson som ikke blir klissblaut i trusa av denne høyttaleren
    På samme måte blir heller ikke Mini Jacobsen noe mindre Verdens beste fotballspiller for tiden selv om man klarer å finne frem en surpeis som syns det er andre spillere som er.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen har diskutert røyking og BMW. Les på nytt, og forsøk igjen.
    Det er jo direkte løgn!
    Jeg siterer:
    -Man greier sikkert å grave frem en og annen kunde som ikke er fornøyd med BMW kjøpet sitt også, men alikevel så har denne produsenten toppet alle statistikker over de mest fornøyde bilkjøperne i Norge de siste par årene.
    -Forskning tilsier at det er sterkt helseskadelig å røyke, og dette finnes det shitloads med seriøs dokumentasjon på. Kollegaen din skal argumentere mot deg, og forteller med verdens beste innlevelse at bestemora hans har røyket 40 sigaretter til dagen og hun fyller 95 år neste uke.
    -BMW blir ikke noe mindre godt likt og anerkjent blant majoriteten av bilkjøperne grunnet en misfornøyd kunde eller to.
    -Røyking blir ikke noe mindre helseskadelig selvom bestemoren til kollegaen din røyker 40 om dagen, og har greid å bli 95 år uten å stryke med

Ikke vær så innmari belærende, det er bare så utrolig kjedelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel Toyota som tradisjonelt har ligget på topp inntil de fikk problemer med jordskjelvet, I fjor var det vel Lexus som toppet. Røyke analogien er jo helt tragisk all den tid det ikke er i nærheten like store selvfølgeligheter i hifi verdenen

Side 26 av 34 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •