Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 34 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 661
    Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det ble da et veldig engasjement for en helt ok høytaler (les CM9) i et midt på treet pris segment.

Litt som å gå bananas i diskusjon rundt Toyota Camry.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv veldig lyst på B&W N801 en gang i tiden......Så fikk jeg hørt JMLab Alto Utopia Be........Da var 801 fullstendig borte fra ønskelisten.......Så fikk jeg høre SF Cremona skikkelig satt opp.......Da var ikke Alto Utopia interessant lenger......Så fikk jeg høre JBL K2 S9800 skikkelig oppsatt.......Da ble alt annet plutselig helt uinteressant......Så nå sitter jeg her med selvbygde minikloner av S9800.......Og har €%&%" lyst på K2 S9900........Go figure......

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Du vurderte å kjøpe B&W 803D - og endte opp med Klipsch RF82..?

Strålende fornøyd selvsagt. Jeg skjønner enkelte har behov for å forsvare sine kjøp, men herremin..behersk dere nå litt

Virker kanskje litt merkelig ja, men jeg har alltid hatt interesse for god lyd og hadde egentlig planer og å kjøpe meg høyttalere i 20-30 tusenkroner klassen, Jeg ble såpass imponert av denne 804d/803d høyttaleren at jeg vurderte å kjøpe den, muligens 804d jeg hørte på, de kostet 60 000 for noen få år siden men som sakt har ikke bassen i b&w høyttalerene falt helt i smak.
    Jeg hadde meg en runde rundt på diverse hifi butikker, og ble anbefalt å høre på disse klipsch høyttalerene selv om de lå langt under budsjett, og de falt virkelig i smak for min del på for min del.
    Av andre høyttalere som ble vurdert var noen dynaudio til 25000kr og dali mentor 6.
    Dynaudio høyttallere har alltid falt i smak hos meg, men jeg fikk ikke de til å låte bra i min egen stue..
    Tror det er viktig å påpeke at valg av høyttalere ofte bør bli ett kompromiss i forhold til musikk sjanger, jeg har valgt en høyttaler som ikke er best på noe, men gode på alt. Hadde jeg kjøpt 804d ville trolig dette vært det beste valget dersom jeg hovedsakelig hører på eks.vis Dire straits og tilsvarende kvalitetsmusikk, men mindre bra på musikk rettet mot heavy rock ect..skulle jeg hatt en festhøyttaler ville Cervin Wega vært ett godt valg..

Det er ikke høyttalerene som skal velge hvilken musikk jeg skal høre på, det er jeg som skal velge hvilken musikk jeg vil høre. Derfor velger jeg en allround høyttaler.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Det ble da et veldig engasjement for en helt ok høytaler (les CM9) i et midt på treet pris segment.

Litt som å gå bananas i diskusjon rundt Toyota Camry.

Egentlig skulle vel tråden handle om B&W generellt ut i fra overskriften, ikke sant?

TS har nevnt sin CM7 som nok gir han sitt utgangspunkt, samt sine lytterunder på andre. Se ser det ut som han ønsker å oppgradere til CM9 på sikt, en høyttaler Ultima og et par andre i tråden har, som han har lest gode tester om og derfor fått det for seg at den er verdens beste høyttaler i prisklassen og alle som mener noe annet er dumme, muligens for det setter tvil i hans fremtidige oppgradering og andre eieres eierfølelse, så det blir ropt en del om innklaging til moderator for personangrep på enkelte innlegg.

Om TS utfordres i samme ordlegging som han selv bruker, roper han ut som stråmenn osv og nekter å svare. Selv om innleggene i hovedsak består av sitat av han.

De fleste andre er enige om at B&W lager generelt helt greie høyttalere, men det er tydeligvis ikke akseptabelt på noen måte. At noen kan bli så fyrt av at noen andre ikke er like imponert og overivrig over samme høyttalere som en selv finner jeg merkelig.

Moderert: Fjernet referanse til udokumentert påstand om utestengelser

EDIT: Jeg ble tipset om disse lenkene (her og her) som kan hjelpe å dokumentere påståndene fra tidligere i tråden som jeg refererte til og ikke leverte som egen påstand.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Det tilkommer ikke noe nytt i debatten, bare mer trolling fra de samme brukerene.
    Tenker du på meg også? (ja, jeg føler meg urettferdig truffet...)

Bl.a. har jeg enda ikke fått svar fra de som mener frekvensmåling forteller "alt" om en høyttaler og eksempelet jeg la ut.....

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardxf
    har en stygg følelse av at stig ogso er en smuuule ironisk :P
    Hehe japp
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Hadde selv veldig lyst på B&W N801 en gang i tiden......Så fikk jeg hørt JMLab Alto Utopia Be........Da var 801 fullstendig borte fra ønskelisten.......Så fikk jeg høre SF Cremona skikkelig satt opp.......Da var ikke Alto Utopia interessant lenger......Så fikk jeg høre JBL K2 S9800 skikkelig oppsatt.......Da ble alt annet plutselig helt uinteressant......Så nå sitter jeg her med selvbygde minikloner av S9800.......Og har €%&%" lyst på K2 S9900........Go figure......
    Pussig med det. Har selv siklet etter høyttalere fra 800-serien før, men ikke nå lengre. Referansene endres og man blir mindre reklamestyrt.

Bra dynamiske egenskaper i disse. Totalt sett låt de ikke bra i dette rommet, men man hører at det bor noe bra her ja.
    -jbl-jpg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Bl.a. har jeg enda ikke fått svar fra de som mener frekvensmåling forteller "alt" om en høyttaler og eksempelet jeg la ut.....
    Du spør om noe jeg allerede har svart på tidligere i tråden. Da blir det litt for dumt å si at folk ikke svarer. Som tidligere nevnt, en respons målt i rommet skal ikke nødvendigvis være helt flat. Litt avhengig av en del faktorer, men en respons som tilter nedover mot diskanten med 3-5 dB er et bra utgangspunkt for de fleste høyttalere og rom for en nøytral gjengivelse. Les hva jeg skrev tidligere.
    Og nei, en frekvensrepons forteller ikke alt om en høyttaler.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Du spør om noe jeg allerede har svart på tidligere i tråden. Da blir det litt for dumt å si at folk ikke svarer. Som tidligere nevnt, en respons målt i rommet skal ikke nødvendigvis være helt flat. Litt avhengig av en del faktorer, men en respons som tilter nedover mot diskanten med 3-5 dB er et bra utgangspunkt for de fleste høyttalere og rom for en nøytral gjengivelse. Les hva jeg skrev tidligere.
    No offence mot deg, du svarer godt og ofte, men jeg savnet kommentar på det reelle eksemplet mitt:

Og det blir ikke lettere når SoundStage (som skrøt fælt av ovennevnte høyttaler og kalte det et "røverkjøp") sine egne målinger av samme høyttaler ser slik ut:

Er dette bra, eller ikke?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Personlig liker jeg like godt å se på tidsresponsen. Den er ofte meget avslørende.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette bra, eller ikke?
    Det er en bra måling ja. Ingen referanse, men dersom det er en rimelig stativhøyttaler må det sies at den måler meget bra til prisen. I rommet vil det sansynligvis ha en fallende respons mot diskanten.
    Svarte det på spørsmålet ditt?

Personlig liker jeg like godt å se på tidsresponsen. Den er ofte meget avslørende.
    Tenker du på impulsrespons eller ETC?
    Sjekk forøvrig ETCen til en Geddes høyttaler i et lite rom med nesten ingen tiltak. Waveguiden fungerer i høyeste grad.
    -etc-eksempel-jpg

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en bra måling ja. Ingen referanse, men dersom det er en rimelig stativhøyttaler må det sies at den måler meget bra til prisen. I rommet vil det sansynligvis ha en fallende respons mot diskanten.
    Svarte det på spørsmålet ditt?
    Takk, orso - et fint svar.

Det er nemlig denne:

Bookshelf Speakers: Millennia M3 v3 - Axiom Audio

Og SoundStage sine målinger er her:
    SoundStage! Measurements - Axiom Audio M3Ti Loudspeakers (12/2000)

Testen er her:
    SoundStage! Equipment Review - Axiom Audio Millennia M3Ti Loudspeakers (12/2000)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Målingen var med litt lite vindu. Det er en del rusk i responsen når man ser mer nøye etter, men er nok en ganske bra måling for en rimelig høyttaler. Du finner langt dyrere som ikke måler så jevnt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du blant annet tenker på GD og fase i tillegg til impuls. Har ikke helt fått med meg hva som regnes som hørbart og ikke er med fase og GD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på impulsrespons eller ETC?
    Alt egentlig. Det var derfor jeg kalte det tidsrespons og ikke impulsrespons

Impuls
    Fase/GD
    ETC
    vannfall
    ++

Jeg tenker først og fremst ekkofrirespons da dette er eneste faste referanse for min del. Rom er så ulike at jeg synes det blir håpløst å forholde seg til i lengden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du blant annet tenker på GD og fase i tillegg til impuls. Har ikke helt fått med meg hva som regnes som hørbart og ikke er med fase og GD.

Det er egentlig ikke så rart, siden det er situasjonsbetinget. Det vil variere med både frekvens og frekvensgang, omgivelser osv. Såvidt jeg vet finnes ikke noe fasit på akkurat dette, men det er jo uansett greit å lage ting så tidskorrekt og fasekorrekt som mulig. Koster lite ekstra.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pussig med det. Har selv siklet etter høyttalere fra 800-serien før, men ikke nå lengre. Referansene endres og man blir mindre reklamestyrt.

Bra dynamiske egenskaper i disse. Totalt sett låt de ikke bra i dette rommet, men man hører at det bor noe bra her ja.
    -jbl-jpg
    Heftige høyttalere og utstyr. Hvordan låter JBL-ene? Er ikke de orginale av disse svindyre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Heftige høyttalere og utstyr. Hvordan låter JBL-ene? Er ikke de orginale av disse svindyre?

Det der er orginalene. De er svindyre ja. 330k om jeg husker rett. Jeg har bygd mine for ca 30k

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er disse bassene mye lik LE14H som står i array høytalleren?
    Jeg bygde meg en passiv sub for mange år siden med dette basselementet (gode minner :-)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En anmeldelse som ikke er utelukkende positiv når det gjelder CM9 (spesielt påpekes at det er en ubalanse mellom mengden av bass og diskant, men totalt sett er de er stort sett fornøyd):

Bowers & Wilkins CM9 - £1,800 - Loudspeakers

Side 25 av 34 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •