Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 34 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 661
    Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Sikter du til meg?
    Føler du deg truffet?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg har klaget disse personangrepene inne til moderator nå, disse utidige beskyldningene om trolling er noe svineri og har ingenting i denne tråden å gjøre!
    Er det nevnt hvem som troller i den posten min?

forresten...
    Kanskje det ender i at tråden blir stengt - skikkelig trist :twisted:

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har klaget disse personangrepene inne til moderator nå, disse utidige beskyldningene om trolling er noe svineri og har ingenting i denne tråden å gjøre!
    Skulle noen fått seg ei skrape, så er det dem som ikke greier å stokke sammen ord til setninger som gir noe meningsfullt bidrag til debatten, samt til en del av disse åpenbare bløffene om "skuffede 802D testere" mm. Tror ikke det grann på disse historiene.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vurderte å kjøpe B&W 803D - og endte opp med Klipsch RF82..?

Strålende fornøyd selvsagt. Jeg skjønner enkelte har behov for å forsvare sine kjøp, men herremin..behersk dere nå litt
    Hva er det som er så vanskelig å forstå med det å vurdere 803D og ende med RF82?

Om man synes 803D rett og slett koster veldig mye, og man underveis i prosessen kanskje finner ut at man f.eks. foretrekker dynamikk og moro framfor hifikorrekthet, og så velger å gå for den høyttaleren som passer ens subjektive preferanser bedre og som man i så måte opplever gir subjektivt sett mer tilfredstillelse for mindre penger, så synes jeg ikke det er noe rart.

Dette er neppe første eller siste gang jeg hører at noen jakter på stadig mer hifikorrekt lyd og så kommer til et punkt der man finner ut at tilfredstillelsen i forhold til egne preferanser teller mer enn hva som måtte gi høy status i hifi-verdenen.

Leste posten som sporet til dette igjen, og forstår det nå slik at personen det gjelder har RF82 og vurderte å kjøpe 803D. Det er jo langt fra oppsiktsvekkende.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel ikke så mye lenger, men. Synes uansett at det kommer mye fornuftig og saklig fra mange forskjellige folk. Også lærerikt. Finner tråden ganske så spennende, så jeg stemmer ikke for stenging.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle noen fått seg ei skrape, så er det dem som ikke greier å stokke sammen ord til setninger som gir noe meningsfullt bidrag til debatten, samt til en del av disse åpenbare bløffene om "skuffede 802D testere" mm. Tror ikke det grann på disse historiene.
    Hvorfor skulle han lyge? Det er en ufin anklage.
    Det er mange som har lyttet til 800-serien og ikke blitt spesielt imponert. Det må du nesten bare godta og innse.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Føler du deg truffet?
    Selvsagt ikke, jeg har diskutert saklig med gyldige arumenter hele veien, mens ditt bidrag har vært å dukke opp i etterkant som "troll fra eske" uten substans i noe.

Så tanken slo meg, ja. Jeg er vant til litt av hvert, når argumentene ikke strekker til.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hva er det som er så vanskelig å forstå med det å vurdere 803D og ende med RF82?

Om man synes 803D rett og slett koster veldig mye, og man underveis i prosessen kanskje finner ut at man f.eks. foretrekker dynamikk og moro framfor hifikorrekthet, og så velger å gå for den høyttaleren som passer ens subjektive preferanser bedre og som man i så måte opplever gir subjektivt sett mer tilfredstillelse for mindre penger, så synes jeg ikke det er noe rart.

Dette er neppe første eller siste gang jeg hører at noen jakter på stadig mer hifikorrekt lyd og så kommer til et punkt der man finner ut at tilfredstillelsen i forhold til egne preferanser teller mer enn hva som måtte gi høy status i hifi-verdenen.

Hehehe, virkelig? Tror du på disse røverhistoriene?

Fyren vurderer altså seriøst en høyttaler som 803 Diamond, og ender istedet opp med "budsjett" høyttalere fra Klipsch? Selvsagt strålende fornøyd?

Den ene røverhistorien overgår jo den neste som kommer i denne tråden, jeeeze.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fyren vurderer altså seriøst en høyttaler som 803 Diamond, og ender istedet opp med "budsjett" høyttalere fra Klipsch? Selvsagt strålende fornøyd?
    Det er jo almennkjent at amerikanerne lager de feteste bilene og de beste høyttalere! Hvem bryr seg om kjedelige engelskmenn? Gamle tanter...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt ikke, jeg har diskutert saklig med gyldige arumenter hele veien, mens ditt bidrag har vært å dukke opp i etterkant som "troll fra eske" uten substans i noe.

Så tanken slo meg, ja. Jeg er vant til litt av hvert, når argumentene ikke strekker til.
    Ikke bekymre deg då.
    Jeg liker ikke at du kaller meg et troll, tror jeg skal ta å sende innlegget ditt til moderator!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den ene røverhistorien overgår jo den neste som kommer i denne tråden, jeeeze.
    Røverhistorier? Jeg tror folk forteller det de selv har opplevd, ja. Jeg vil ikke karakterisere det som røverhistorier.

For øvrig gikk det opp for meg at det opprinnelige innlegget var skrevet av en som har Klipsch RF82 og som vurderte å skaffe seg 803D. Ved andre gang gjennomlesning står det for meg ganske åpenbart at budsjetthøyttaleren fra Klipsch var det posteren startet med.

MEN: Jeg kjenner mange tilfeller hvor entusiaster har omfordelt investeringen og f.eks. gått for rimeligere høyttalere enn man har hatt før. Og mange lever lykkelig med Klipsch.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Røverhistorier? Jeg tror folk forteller det de selv har opplevd, ja. Jeg vil ikke karakterisere det som røverhistorier.

For øvrig gikk det opp for meg at det opprinnelige innlegget var skrevet av en som har Klipsch RF82 og som vurderte å skaffe seg 803D. Ved andre gang gjennomlesning står det for meg ganske åpenbart at budsjetthøyttaleren fra Klipsch var det posteren startet med.

MEN: Jeg kjenner mange tilfeller hvor entusiaster har omfordelt investeringen og f.eks. gått for rimeligere høyttalere enn man har hatt før. Og mange lever lykkelig med Klipsch.

At mange lever lykkelige med Klipsch har jeg full forståelse for, der er vi helt enig.

Det gir hakket mer mening hvis casen var at han startet med RF82 ja. Hvis det hevdes at han seriøst vurderte 803D og så endte opp med RF82 (selvsagt hinsides fornøyd) istedet så setter jeg det direkte på kontoen for røverhistorier

Forøvrig vil jeg si noe om dette med at B&W skal låte så hifi messig korrekt, og lydmessig korrekt (implisitt kjedelig lydsignatur), og at man får "mer rock og moro" med eksempelvis Klipsch og Dali.

Hvor denne myten stammer fra aner jeg ikke, men den har fått lov å bygge seg ganske så stor er min opplevelse her. Dali og spesielt endel Klipsch modeller er jo fullstendig spinnville i toppen, og det gjør ikke at man kan sette B&W i båsen for "kjedelige og korrekt hifi sound" av den grunn.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At mange lever lykkelige med Klipsch har jeg full forståelse for, der er vi helt enig.

Det gir hakket mer mening hvis casen var at han startet med RF82 ja. Hvis det hevdes at han seriøst vurderte 803 D og så endte opp med RF82 istedet så setter jeg det direkte på kontoen for røverhistorier
    Det er jo en almenngyldig sannhet at Klipsch er mye bedre på alt, enn B&W. Veldig mange på forumet elsker Klipsch og ville ofret høyre foten, bare se på signaturene og minHIFI/HJEMMEKINO så skjønner du det. I tillegg er Klipsch størst i verden på høyttalere salgsmessig. De er sååååååå mye bedre enn B&W!
    Når man kan kjøpe en bedre høyttaler til 1/10 av prisen som i tillegg kun trenger noen få watt for å låte sinnsykt mye bedre, så er valget enkelt - KLIPSCH!

Jeg liker heller ikke at du kaller posteren for en tyv, det er under belte. Kanskje det rapporteres til moderator...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det etterlyses tilbakemeldinger om CM-serien, så kan vi jo titte på testene fra What Hifi, som i sin tid testet B&W CM8:

B&W CM8 review from the experts at whathifi.com

Den fikk altså 4 stjerner, i denne sammenhengen en midt-på-treet rating.

Til sammenligning fikk alle disse 5:

JBL Studio 580 review from the experts at whathifi.com
    Revolver Music5 review from the experts at whathifi.com
    ProAc Studio 130 review from the experts at whathifi.com
    ProAc Studio 140 review from the experts at whathifi.com
    Dynaudio Focus 110 review from the experts at whathifi.com

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig vil jeg si noe om dette med at B&W skal låte så hifi messig korrekt, og lydmessig korrekt (implisitt kjedelig lydsignatur), og at man får "mer rock og moro" med eksempelvis Klipsch og Dali.

Hvor denne myten stammer fra aner jeg ikke, men den har fått lov å bygge seg ganske så stor er min opplevelse her. Dali og spesielt endel Klipsch modeller er jo fullstendig spinnville i toppen, og det gjør ikke at man kan sette B&W i båsen for "kjedelige og korrekt hifi sound" av den grunn.
    B&W er et klassisk, engelsk høyttalermerke. Hifi var lenge ensbetydende med nøkterne, engelske hifihøyttalere. At B&W etterstreber å låte hifimessig korrekt er det vel liten tvil om. Det impliserer ikke kjedelig lydsignatur, med mindre man faktisk mener hifimessig korrekt lydgjengivelse er kjedelig.

For øvrig synes jeg ikke at det jeg har hørt av Dali er spesielt livlig heller, sammenlignet med Klipsch. Men Dali har ikke den samme historikken i ryggen som det B&W har. B&W er et merkenavn det knytter seg forventninger til, på godt og vondt. De vil ødelegge sin egen merkevare dersom de satset på å konkurrere med f.eks. Cerwin Vega i deres målgruppe. De er også konservative nok til å ikke gå inn på teknologi som beherskes bedre av f.eks. MBL (rundstrålere), Quad (elektrostater), McIntosh (store line source-høyttalere) eller Tannoy (koaksialmonterte kompresjonsdiskanter/mellomtoner m.m., som for øvrig kanskje i like stor grad representerer britisk høyttalerarv). Dali har sånn sett mer fleksibilitet, og har da også til tider laget rimelige høyttalere med svære basser og eksperimentert med line source bånddiskanter. Klipsch har jo alltid hatt horn og dynamikk som sin signatur, og avviker ikke fra det. Det har også med varemerket å gjøre.

Felles for vellykkede høyttalermerker er uansett at de har bygget en merkevare og med merkevaren følger det en identitet og forventninger. B&W, Dali og Klipsch er gode eksempler på hvordan man har klart å bygge identitet, men de er ikke alene. B&W er vel størst fordi de har en identitet som appellerer bredere enn mange andre.

Jeg må for øvrig moderere meg litt. Jeg er temmelig sikker på at B&W har vært erklært som verdens største høyttalerprodusent, men det er mange måter å måle dette på (omsetning, antall enheter, inhouse-produksjon etc...) Poenget mitt er at jeg ikke lenger er sikker på at dette gjelder. Jeg har forsøkt å finne en kilde for påstanden, men lykkes kun i å komme opp med sitater om at B&W er en av verdens største høyttalerprodusenter.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel - broren min og jeg satt nå der i Hifiklubbens lytterom og hørte 802D levere noe som vi begge karakteriserte som "grå papplyd". Bare fordi Hifiklubben, etter min oppfatning, ikke har elektronikk i sitt sortiment som kan blåse liv i disse utmerkede høyttalerne, eller som passer spesielt godt til andre B&W-høyttalere. Men det er jo Hifiklubbens problem - og kan hende noe som B&W burde ta seg ad notam - broren min har forlengst ordnet seg med høyttalere han er godt fornøyd med.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Det er jo en almenngyldig sannhet at Klipsch er mye bedre på alt, enn B&W. Veldig mange på forumet elsker Klipsch og ville ofret høyre foten, bare se på signaturene og minHIFI/HJEMMEKINO så skjønner du det. I tillegg er Klipsch størst i verden på høyttalere salgsmessig. De er sååååååå mye bedre enn B&W!
    Når man kan kjøpe en bedre høyttaler til 1/10 av prisen som i tillegg kun trenger noen få watt for å låte sinnsykt mye bedre, så er valget enkelt - KLIPSCH!

Jeg liker heller ikke at du kaller posteren for en tyv, det er under belte. Kanskje det rapporteres til moderator...
    BULLSHIT!! Hvis du mener klipsch spiller bedre en B&W på alt og er såååå mye bedre en B&W så bør du sååååååå veldig få deg et høreapparat!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    evt at du Stig pusser brillene , her lå ironien i så tjukke lag at den burde være vanskelig å ikke få med seg

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    evt at du Stig pusser brillene , her lå ironien i så tjukke lag at den burde være vanskelig å ikke få med seg
    har en stygg følelse av at stig ogso er en smuuule ironisk :P
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, mulig det