Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 34 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 661
    Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Vel, det er ikke overstrømmende mye entusiasme i denne tråden iallefall.

Ser man på entusiast -forumet så har fabrikat som Dali og Klipsch det mangedobbelte av antall poster i forhold til B&W. Det gir nok en viss indikasjon på hva som fenger.
    Hvis du ser sånn på det så er det Cerwin Vega som fenger
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er ikke overstrømmende mye entusiasme i denne tråden iallefall.

Ser man på entusiast -forumet så har fabrikat som Dali og Klipsch det mangedobbelte av antall poster i forhold til B&W. Det gir nok en viss indikasjon på hva som fenger.
    Ser man på projektoren VPL-VW1000ES så er jo den sikkert den råeste projektoren, men til 155k er det ikke mange som gidder prate om den. Betyr jo ikke at ikke mange vil ha den.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at dette er gode macher. Fatter ikke hvorfor HFK på død og liv skal "parre" alt med NAD C375.

Har også sett dem koble CM7 -og 9 til billige Denon receivere. Da skjønner man jo at folk blir skuffet!
    Antageligvis gjør de det slik fordi de ikke har noe særlig annet å bruke. Bruker de noe dyrere saker - er litt usikker på hva Hifiklubben har av slikt - sprenger de jo kundens budsjetter med glans.

Broren min vurderte seriøst å kjøpe et par B&W 802D - jeg var med ham i en av Hifiklubbens butikker på en spesialavtalt demo - og der satt vi og lyttet til 802D koblet til noe Classé-greier. Broren min satt klar med bankkortet, han - men puttet det fort tilbake i lommen igjen. Det er lenge mellom hver gang man blir så skuffet. Men Hifiklubben hadde vel ikke noe annet de kunne bruke til disse høyttalerne.....
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Broren min vurderte seriøst å kjøpe et par B&W 802D - jeg var med ham i en av Hifiklubbens butikker på en spesialavtalt demo - og der satt vi og lyttet til 802D koblet til noe Classé-greier. Broren min satt klar med bankkortet, han - men puttet det fort tilbake i lommen igjen. Det er lenge mellom hver gang man blir så skuffet. Men Hifiklubben hadde vel ikke noe annet de kunne bruke til disse høyttalerne.....
    Denne historien er sikkert sann, men jeg sitter med en følelse at den er litt søkt.
    Man har altså avtalt privat lytteseanse i en butikk for å høre på høyttalere til 100.000 og så sies det at de var tilkoblet "noe Classé greier".....

Er ikke det litt lettvint? Skulle jeg høre på høyttalere i den prisklassen så hadde jeg vært litt mere proaktiv i hva slags elektronikk de var koblet til på.
    Og rommet da.....akustiske tiltak.
    I den prisklassen hadde jeg nok gått for hjemme-besøk fra butikken.

Dette er ikke ment som kritikk, bare en observasjon fra en noe forundret fyr

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Denne historien er sikkert sann, men jeg sitter med en følelse at den er litt søkt.
    Man har altså avtalt privat lytteseanse i en butikk for å høre på høyttalere til 100.000 og så sies det at de var tilkoblet "noe Classé greier".....

Er ikke det litt lettvint? Skulle jeg høre på høyttalere i den prisklassen så hadde jeg vært litt mere proaktiv i hva slags elektronikk de var koblet til på.
    Og rommet da.....akustiske tiltak.
    I den prisklassen hadde jeg nok gått for hjemme-besøk fra butikken.

Dette er ikke ment som kritikk, bare en observasjon fra en noe forundret fyr
    Når broderen kjøper høyttalere - det var hans prosjekt, dette - er det gjerne en flertrinnsrakett. Først en demo i butikken. Hvis dette viser lovende takter, prøver han gjerne å få til en demo hjemme hos noen som har de samme høyttalerne. Hvis det fortsatt låter bra, snakker vi om hjemlån. Historien er sann, den - det virket ikke som om Hifiklubben var spesielt interessert i å selge disse høyttalerne - og de kom da heller aldri videre til neste trinn i utvelgelsesprosessen. Men don't shoot me, I'm only the piano player - jeg var bare med av ren nysgjerrighet.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Ja, vi snakker om samme forsterker. Og jo, den er helt korrekt oppgitt til å være kraftigere enn min Marantz, noe som også er riktig. 150 watt pr kanal, 90 watt pr kanal på min Marantz.

Dette dreier seg ikke utelukkende om krefter, men om lydsignatur og matching på den måten. B&W mener jeg drar mest nytte av forsterkere med en noe varmere og fyldigere mer "sofistikert" spillestil enn NAD. Kombinert med gjerne bra med krefter, min Marantz hadde utvilsomt nytt godt av flere krefter under panseret, noe jeg også vil ha på min neste forsterker. Eksempler på gunstige merker på B&W er Marantz som jeg selv har, Electrocompaniet eller Cambridge.
    Så først var/er det viktig at B&W kobles til en kraftig forsterker (og alle vi som ikke har latt oss begeistre må ha hørt CM på små receivere eller noe siden vi ikke lot oss imponere), nå må wattene også være 'sofistikerte'? Ergo er B&W mer 'sofistikert' enn Dali, som var de som matcher bra med 'usofistikerte' NAD? Snakk om vinkling og ordlegging.

Matching og lydsignatur er greit å referere til, noen forsterkere passer bedre til noen høyttalere enn andre. Men da å nevne de forsterkere som etter din subjektive mening passer de skjevtspillende B&W for 'sofistikerte' og de som ikke passer da automatisk usofistikerte, blir vel å dra ting litt langt? Hvis noe, burde vel CM-serien matches med forsterkere som hjelpe å fremheve det de selv sliter med å reprodusere i øvre mellomtone. Iallefall mtp at blindtester har vist at vi mennesker foretrekker realistisk lyd, ikke farget. Ikke akkurat noe sjokk.

Classé har jo langt mer klasse enn Marantz, ikke sant? Mtp hvor mye dyrere de er? Eller navnet/logo? Så Classé hører vel ikke hjemme på noe fra Dali? Iom at Dali er så usofistikert at de ruller godt med Nad og slikt fanteri?

'Supersofistikerte' Classé på B&W CM og 805 D låt ikke særlig imponerende i et akustisk korrekt lytterom for min del. Mulig det hadde vært noe bedre i et rom med mye refleksjoner i øvre mellomtone, men det hadde likefullt vært støy som drar opp lyden, ikke lydkvalitet i seg selv. Med mindre man bruker RK i et akustisk korrekt rom til å hjelpe CM-ene her.

Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Det hele handler jo om hva slags lydsignatur man foretrekker. B&W kan gjengi en god og nøyttral lyd. Men dette er ikke en signatur alle prefererer.
    Denne påstanden, eller nærmest myten, er alt avdekket som feilaktig. B&W sin CM-serie iallefall, som det i hovedsak dreier seg om i denne tråden, spiller ikke nøytralt, men farget.

Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Jeg tror folk flest som er skuffet over B&W mest sannsynlig har gått i samme "felle" som folk flest når de kjøper anlegg. De har et budsjett så kjøper de seg den høyttaleren de vil ha og bruker resterende på elektronikken uten å tenke på at elektronikk har mye å si for det totale lydbildet.
    Espen000
    Som nevnt over i svar til Gilmour, og 50 tidligere ganger i tråden, holder ikke slike utsagn vann. I mitt oppsett kostet receiver ca de dobbelte av HT (veiledende og ikke hva jeg faktisk betalte), samme med forsterker i stereoanlegget (som forøvrig er Cambridge, eller 'sofistikerte' Cambridge ifølge Gil). Jeg har hørt mange forskjellige B&W høyttalere i private oppsett og demooppsett på elektronikk som koster ihht hva man generelt ville brukt ift høyttalernes pris, samt på elektronikk til de grader i en annen klasse.

Min konklusjon står som den har gjort siden start;
    Nei, B&W er ikke oppskrytt blant folk flest. Helt OK høyttalere, men man vil kunne finne bedre valg i de ulike prisklasser. Trygge valg uansett.
    I Gilmour sine øyner derimot vil jeg påstå at B&W er litt vel urealistisk opphøyet sammenlignet med andre modeller.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Så først var/er det viktig at B&W kobles til en kraftig forsterker (og alle vi som ikke har latt oss begeistre må ha hørt CM på små receivere eller noe siden vi ikke lot oss imponere), nå må wattene også være 'sofistikerte'? Ergo er B&W mer 'sofistikert' enn Dali, som var de som matcher bra med 'usofistikerte' NAD? Snakk om vinkling og ordlegging.

Matching og lydsignatur er greit å referere til, noen forsterkere passer bedre til noen høyttalere enn andre. Men da å nevne de forsterkere som etter din subjektive mening passer de skjevtspillende B&W for 'sofistikerte' og de som ikke passer da automatisk usofistikerte, blir vel å dra ting litt langt? Hvis noe, burde vel CM-serien matches med forsterkere som hjelpe å fremheve det de selv sliter med å reprodusere i øvre mellomtone. Iallefall mtp at blindtester har vist at vi mennesker foretrekker realistisk lyd, ikke farget. Ikke akkurat noe sjokk.
    .

Dette innlegget er en eneste stor orgie av stråmenn,misforståelser med vilje for å forsøke score hyperbillige poeng, vridning og manipulering av mine utsagn og generell biasretorikk at jeg ikke gidder svare saklig på det. Enkelt og greit.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler ikke på at 802D kan låte ganske bra, men det er høyttalere som krever god plassering og gode akustiske forhold. Det får man sjelden servert i butikker.

Jeg har forøvrig selv lyttet til de.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg tviler ikke på at 802D kan låte ganske bra, men det er høyttalere som krever god plassering og gode akustiske forhold. Det får man sjelden servert i butikker.
    Helt enig - men broderen er ganske sær sånn. Han mener at hvis han skal kjøpe noe som koster 100.000 kroner, er det butikken som skal anstrenge seg, og ikke han. Og i dette tilfellet kan man trygt si at butikken ikke anstrengte seg - og da gikk det som det måtte gå. Det sto ikke på pengene - han kjøpte vel noe enda dyrere etterhvert.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette innlegget er en eneste stor orgie av stråmenn,misforståelser med vilje for å forsøke score hyperbillige poeng, vridning og manipulering av mine utsagn og generell biasretorikk at jeg ikke gidder svare saklig på det. Enkelt og greit.
    Av og til lurer jeg på om du bare tuller og sitter og koser deg skikkelig for å trolle. Isåfall imponerende jobb du gjør. Sjeldent jeg ser :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan virke på meg som de som har valgt bort CM9 har mindreverdighetskomplekser ift sitt eget valg, og skal forsvare det ved å forsøke rakke ned på referansen CM9. For meg fremstår det iallfall slik. Hvorfor ikke bare innrømme at den gjengse oppfatning er at CM9 er en utrolig god høyttaler?
    så det så, Baron

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forstår jeg godt Limpalot, NAD C375 er etter min mening en katastrofe på B&W sett fra et matchingperspektiv. Musikken låter flat, livløs og kald gjennom høyttalerne.

Som jeg, og flere andre har påpekt så er det derfor merkelig at HFK ser ut til å kjøre demoer på CM8 og 9 med såpass sparsommelig elektronikk. Har vært på plenty med demoer i ulike HFK avdelinger, og det generelle inntrykket er at denne integrerte fra NAD har klippekort på høyttalerdemoer.

Prøv CM9 med høytkvalitetselektronikk og jeg kan nesten garantere deg at du ikke vil bli skuffet8-) CM7 er vel utgått i modellsortimentet til fordel for CM8, men lytt gjerne til den også
    Jeg har hørt CM9 på hifi klubben og ble skuffet, jeg likte langt bedre 803d som etter min mening har en langt mer oppløst diskant, langt penere utsende har den også. Selv om 803d er kostbar vurderte jeg å kjøpe denne høyttaleren pga den flotte luftige mellomtone og diskant, men for min del ødelegger bassen totalopplevelsen, bassen låter for "tungt" etter min smak.
    JBL har basslyden jeg helst foretrekker "eks Array bassen"
    Har selv Klipsch R82 som jeg er meget godt fornøyd med, en veldig allsidig høyttaler i forhold til hvilken musikk som spilles på dem. R82 håndterer det meste av musikk meget bra, og jeg ville valgt disse lenge før CM9 uavhengig av pris, eneste ulempen med R82 er at de ikke ser i nærheten like pen ut som b&w sine høyttalere..

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Jeg har hørt CM9 på hifi klubben og ble skuffet, jeg likte langt bedre 803d som etter min mening har en langt mer oppløst diskant, langt penere utsende har den også. Selv om 803d er kostbar vurderte jeg å kjøpe denne høyttaleren pga den flotte luftige mellomtone og diskant, men for min del ødelegger bassen totalopplevelsen, bassen låter for "tungt" etter min smak.
    JBL har basslyden jeg helst foretrekker "eks Array bassen"
    Har selv Klipsch R82 som jeg er meget godt fornøyd med, en veldig allsidig høyttaler i forhold til hvilken musikk som spilles på dem. R82 håndterer det meste av musikk meget bra, og jeg ville valgt disse lenge før CM9 uavhengig av pris, eneste ulempen med R82 er at de ikke ser i nærheten like pen ut som b&w sine høyttalere..
    Du vurderte å kjøpe B&W 803D - og endte opp med Klipsch RF82..?

Strålende fornøyd selvsagt. Jeg skjønner enkelte har behov for å forsvare sine kjøp, men herremin..behersk dere nå litt
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antageligvis gjør de det slik fordi de ikke har noe særlig annet å bruke. Bruker de noe dyrere saker - er litt usikker på hva Hifiklubben har av slikt - sprenger de jo kundens budsjetter med glans.

Beklager dette lyder like "troverdig" som røverhistorien jeg nettopp kommenterte.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strålende fornøyd selvsagt. Jeg skjønner enkelte har behov for å forsvare sine kjøp, men herremin..behersk dere nå litt

Hahaha, dagens råeste latter fikk du frem nå

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Evt at han har rf82 å vurderte oppgradering?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan jo være han hadde RF82. Og vurderte forskjellige B&W høyttalere som oppgradering. :wink:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler "alle" å lese denne artikkelen her: How to troll.

Kan ikke moderator bare stenge denne tråden snart, eller aller helst utestenge trollet? Dette har fått holde på lenge nok ;-)

Det tilkommer ikke noe nytt i debatten, bare mer trolling fra de samme brukerene.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Anbefaler "alle" å lese denne artikkelen her: How to troll.

Kan ikke moderator bare stenge denne tråden snart, eller aller helst utestenge trollet? Dette har fått holde på lenge nok ;-)

Det tilkommer ikke noe nytt i debatten, bare mer trolling fra de samme brukerene.
    Sikter du til meg?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikter du til meg?

Jeg har klaget disse personangrepene inne til moderator nå, disse utidige beskyldningene om trolling er noe svineri og har ingenting i denne tråden å gjøre!

Side 23 av 34 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •