Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 34 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 661
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    ctrl+alt+delete:

TS har CM7, ikke 9
    Ultima har CM7

Litt greit å understreke dette, kanskje.
    Obs.

TS?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TS = trådstarter

Ultima har 9, har rettet mitt forrige innlegg

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Men, TS er ikke rette personen til å påpeke dette synes jeg, enkelt og greit forde det er akkurat slik han selv holder på.

Ellers er jeg enig i at CM9 nok kan kalles for en "referansehøyttaler", grunnet utallige gode reviews verden over, toppet med EISAprisen, men det betyr ikke at resten av høyttalerne i CM-serien er "referansehøyttalere" i sine respektive prisklasser og størrelser.

.

Nei, det er ikke "akkuratt" slik TS holder på. Det er flere vesensforskjeller mellom mine meningsytringer ift NAD forsterkere, og denne B&W diskusjonen:

1) Jeg har ikke kritisert merket i generelle ordelag, og jeg har heller ikke bust ut for å avkreve de som henviser til svært gode tester av produsenten (NAD) dokumentasjon på dette.

2) Jeg har kritisert en spesifikk modell som du korrekt nevner, 375 BEE, eller den integrerte 150 watteren til rundt 9000 kr for de som ikke er så inni modellnavnene til NAD. Denne gjør seg etter min mening best på blant annet Dali høyttalere, og gjør seg dårlig på B&W høyttalere hvor min kritikk har kommet tydeligst frem.

3) Min kritikk ift denne forsterkeren går (og har gått) like mye på Hifiklubbens for meg merkelige testoppsett og dermed matchingvalg, hvor man blant annet kjører CM8 og 9 demoer med denne forsterkeren. Etter min mening er NAD på budsjettnivå generelt en svak match med B&W, og denne spesifikke NADen yter ikke hverken CM8 eller 9 i nærheten av rettferdighet.

4) Når det gjelder M3 er dette forsterker på et litt annet nivå for min del, og den har også en varmere og mer tiltrekkende sound enn 375 til halvparten av prisen.

Avslutningsvis så er jeg glad for å registrere at du støtter oppom det jeg har stått for i hele denne tråden angående CM9.

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde lovet meg selv og holde meg for god til å delta i denne tråden igjen. Men trenger en kort pause fra eksamenslesinga så da kan jeg like godt skrive her.

TS kan tydeligvis ikke leve med noen annen konklusjon på denne diskusjonen annet enn at "B&W uten tvil er den beste høyttalerprodusenten og CM 9 spessifikt er den ubestridet referensehøyttaler"
    TS viser på alle mulige måter at han ikke kan se forskjell på objektivitet og subjektivitet. En subjektiv mening er ikke objektiv om så virkelig alle mener det. Det er fortsatt subjektivt og uten noen objektive parametere kan man ikke si noe objektivt.

Sist men ikke minst klarer ikke TS og se at de fleste av oss sier at B&W faktisk er en helt utmerkert høyttaler og ikke spesielt oppskrytt, Vi bare er ikke enig i at B&W er den beste høyttalerprodusenten, eller at CM9 er den ultimate referensen i sin prisklasse.

Vi har gitt klare argumenter for hvordan man kan gjøre en objektiv test av en høyttalers kvalitet, samtidig som vi sier at folk har forskjellig preferense som gjør at man må vite hva man selv liker når man ser på de objektive resultatene.

Når selv kommentarer som er nøyttrale til B&W kommer frem tolkes de negativt av trådstarter. Da er egentlig diskusjonen død, og som mange andre vil jeg anbefale å sperre tråden, da det ikke lenger bringer noe annet enn flaming med seg. Det er tydelig at TS blir mer og mer engasjert/frustrert og tyr til stadig sterkere ordelag både med tanke på positive ordelag om egne holdninger og negativt om meningsmotstanedere.
    Det at det bare spretter opp nye tråder blir for meg ett fattig argument. Da er det bare å gi advarsel, hvis dette ikke fungerer så får man ty til utestengelse.

Personlig tror jeg ikke det vil bli noen problemer med stenging av tråden.

At TS skaper engasjement er klart, vi har alle lyst til å belære noen som tar "feil."
    Om det er positivt engasjement? Nei det vil jeg ikke si. Dette har blitt folk på to sider av ei elv som står og roper til hverandre uten at man hører etter hva de andre sier.

Og til ultima som så gjerne vil vite hva folk har uvvist hvilken relevans det har.
    Kinoanlegg: Marantz SR7002 med JMlab Electra 936 og Velodyne DD10.
    Soveromsanlegg: Denon AE-510 og Dali Ikon 2 mk1
    Data-anlegg: Rauna Chaconne og noe aldre technics forsterkeri.
    Gangen: Rotel RA-06 og B&W DM686.
    Planen er å bytte ut JMlab med KEF R-serien hele veien rundt Da med R900 som hovedhøyttalere.

Håper det oppklarer hva det nå en måtte være ultima mente han skulle få ut av det. Oppfordrer alle til å oppgi dette slik at han ikke lenger kan mase om det.

Når det gjelder høyttalere jeg mener er bedre enn B&W i samme prisleie spretter KEF R500 frem som min første tanke. Men dette er fra mine prefferenser. Mener også at innstegsmodellen av martin logans elektrostater er et godt alternativ, skjønt de er noe mer spesielle og ikke så himla greie på plassering.
    Personlig liker jeg også Mentor 6 mye bedre, men der føler jeg mer at det går på ren lydsignatur.

Hadde noen spurt meg i den prisklassen ville jeg sagt: Gå og lytt til Kef 500, B&W CM9 og dali mentor når du først er på klubben. Ville nok også anbefalt personen å høre på noen billigere høyttalere f.eks Klipsch RF82, da jeg vet om mange som synes dette er det mest fantastiske de har hørt, selv om jeg ikke er helt der selv.

Når det kommer til omtaler er KEF R-serien såpass ny at det ikke har kommet så mye annet enn i Asia og asiatisk er jeg ikke så god på. Når det kommer til målinger har jeg ikke de heller på den, så kan ikke si om den objektivt er bedre om noen kan komme med målinger på KEF R500 så hadde det vært fint.

Sist men ikke minst, jeg synes ikke B&W er oppskrytt fra et generelt standpunkt. De har mye greie høyttalere og en del veldig bra. Designet er veldig standard høyttaler. En rektangulær kasse i en eller annen farge. Min kjære er av den oppfatning at alle høyttalere ser like ut, noen tar bare litt mer plass. Selv er jeg mer på linje med at B&W har veldig pen finnish og farger på sine høyttalere når man først skal ha stadard rektangel.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det synes jeg faktisk er innlysende, for å bruke et slikt ord.

Om man engasjerer seg sterkt i f.eks. politikk, på den måten at man bare kritiseres andres politikk, uten å ha noen egne preferanser/løsninger, så oppfattes man til slutt bare som ei gneldrebikkje.

Likeledes om man har sterke meninger om andres AV utstyr eller oppsett, så burde man kunne framvise noe som er riktigere eller bedre - etter eget utsagn. Hvis ikke, så oppfatter jeg det slik at de ønsker å ha ryggen fri for innsigelser og kritikk mot sitt eget oppsett. De blir uangripelige, og denne taktikken er i mine øyne feigt.

+1.

Det er problematisk når det begynner bygge seg opp grupper med debattanter som hyppig og ved enhver mulighet i ulike tråder sprer høyst udokumentert kritikk av et respektert merke som B&W, og som topper det hele av ved å nekte informere om hva de selv har i oppsettet sitt (selvsagt for å holde ryggen sin fri, og som du korrekt påpeker sette seg selv i en uangripelig situasjon i debatter vedrørende egne preferanser).

At man i lengre tid har kjørt taktikken "vi lesser på med grafer og målinger" som en slags mutert bevisføring for god lyd, gjør det hele bare enda mer uspiselig.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W er ikke en referanse i f.eks USA og mange andre land. Der er det andre høyttalere som scorer bedre. Så skal man følge logikken til trådstarter hvor slike tester er almenngyldige, så er altså ikke B&W spesielt gode.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    +1.

Det er problematisk når det begynner bygge seg opp grupper med debattanter som hyppig og ved enhver mulighet i ulike tråder sprer høyst udokumentert kritikk av et respektert merke som B&W, og som topper det hele av ved å nekte informere om hva de selv har i oppsettet sitt (selvsagt for å holde ryggen sin fri, og som du korrekt påpeker sette seg selv i en uangripelig situasjon i debatter vedrørende egne preferanser).

At man i lengre tid har kjørt taktikken "vi lesser på med grafer og målinger" som en slags mutert bevisføring for god lyd, gjør det hele bare enda mer uspiselig.
    Jeg pleide å like B&W før i tiden, men de eneste B&W jeg har hørt de siste åra er DM683 på NAD C375BEE på HFK, og det var en gedigen skuffelse.
    Ingen målinger, bare egne ører, og jeg hadde lest en haug med gode tester av dem.
    At disse kan ha fått så mye skryt på den forsterkeren er, for meg, helt uforståelig.

Mulig jeg bør ta en tur innom og lytte på CM7 og CM9 for å rette opp inntrykket, igjen.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Jeg pleide å like B&W før i tiden, men de eneste B&W jeg har hørt de siste åra er DM683 på NAD C375BEE på HFK, og det var en gedigen skuffelse.
    Ingen målinger, bare egne ører, og jeg hadde lest en haug med gode tester av dem.
    At disse kan ha fått så mye skryt på den forsterkeren er, for meg, helt uforståelig.

Mulig jeg bør ta en tur innom og lytte på CM7 og CM9 for å rette opp inntrykket, igjen.

Det forstår jeg godt Limpalot, NAD C375 er etter min mening en katastrofe på B&W sett fra et matchingperspektiv. Musikken låter flat, livløs og kald gjennom høyttalerne.

Som jeg, og flere andre har påpekt så er det derfor merkelig at HFK ser ut til å kjøre demoer på CM8 og 9 med såpass sparsommelig elektronikk. Har vært på plenty med demoer i ulike HFK avdelinger, og det generelle inntrykket er at denne integrerte fra NAD har klippekort på høyttalerdemoer.

Prøv CM9 med høytkvalitetselektronikk og jeg kan nesten garantere deg at du ikke vil bli skuffet8-) CM7 er vel utgått i modellsortimentet til fordel for CM8, men lytt gjerne til den også

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forstår jeg godt Limpalot, NAD C375 er etter min mening en katastrofe på B&W sett fra et matchingperspektiv. Musikken låter flat, livløs og kald gjennom høyttalerne.

Som jeg, og flere andre har påpekt så er det derfor merkelig at HFK ser ut til å kjøre demoer på CM8 og 9 med såpass sparsommelig elektronikk. Har vært på plenty med demoer i ulike HFK avdelinger, og det generelle inntrykket er at denne integrerte fra NAD har klippekort på høyttalerdemoer.

Prøv CM9 med høytkvalitetselektronikk og jeg kan nesten garantere deg at du ikke vil bli skuffet8-) CM7 er vel utgått i modellsortimentet til fordel for CM8, men lytt gjerne til den også
    Låter det elendig med forsterker som måler rimelig godt, så kan man ikke skylde på forsterkeren. Så sant ikke forsterkeren har ekstrem forvrengning eller ikke klarer å drive høyttalerne, så er forsterker forskjeller ganske små. NADen har bra med krefter og skulle driver de uten problemer.
    Så enten er det høyttalerne, eller er det romrelatert eller gjerne en kombinasjon av disse.

Se her er bevis Gilmour: NAD C375BEE | Lyd & Bilde

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour, du snakker om NAD C375BEE?
    Sparsommelig?

Den er vel (på papiret) kraftigere enn den Marantz'en du selv har??
    http://www.sightandsoundindia.com/pdfs/PM15S1.pdf

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Gilmour, du snakker om NAD C375BEE?
    Sparsommelig?

Den er vel (på papiret) kraftigere enn den Marantz'en du selv har??
    http://www.sightandsoundindia.com/pdfs/PM15S1.pdf

Ja, vi snakker om samme forsterker. Og jo, den er helt korrekt oppgitt til å være kraftigere enn min Marantz, noe som også er riktig. 150 watt pr kanal, 90 watt pr kanal på min Marantz.

Dette dreier seg ikke utelukkende om krefter, men om lydsignatur og matching på den måten. B&W mener jeg drar mest nytte av forsterkere med en noe varmere og fyldigere mer "sofistikert" spillestil enn NAD. Kombinert med gjerne bra med krefter, min Marantz hadde utvilsomt nytt godt av flere krefter under panseret, noe jeg også vil ha på min neste forsterker. Eksempler på gunstige merker på B&W er Marantz som jeg selv har, Electrocompaniet eller Cambridge.

Merk at jeg ikke sier generelt at denne forsterkeren er en dårlig forsterker til prisen: det jeg sier er at den er langtfra optimal på B&W høyttalere. På for eks Dali Fazon har lyden imponert meg noe enormt, for å nevne et konkret eksempel.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Aha. Så hvis man skal mene noe om et produkt, så må man altså ha noe som er bedre eller riktigere, ellers er det feigt? Du har rett, det er jo hinsides innlysende. Og hva avgjør om det er et bra nok anlegg for å delta her? Pris? Eller at du synes valget de har gjort/smaken deres er bra nok? Hva hvis dette er komponenter du ikke har hørt da?

Du misset poenget mitt - med stor margin.

Nei, jeg mener ikke at man nødvendigvis må ha noe som er bedre, men at man må står for noe selv, og forsvare det mot usaklig nedrakking om nødvendig.

Sammenligning med politikk er en metafor jeg synes illustrerer dette godt. Hvis klageren ikke står for noe selv, så blir man fort lei. Derfor synes jeg det har med god takt og tone å gjøre å presentere seg selv - med et minimum info om sitt eget oppsett.

Man må faktisk aktivt se bort for ikke å få med seg at enkelte farer rundt som hjulvisper i dette forum og snakker nedsettende om spesielt B&W ved enhver anledning. Hvis de representerer noe selv, så slipper man å mistenke at de har sine kommersielle interesser av dette. Slik det er nå, så er de anonyme nobody's for meg.

Det er dessuten helt greit å mislike B&W. Jeg har vel nevnt det noen ganger nå, men de kan ikke forsøke å gi inntrykk av å være noe fasitsvar på dette. Deres mening er like subjektiv som andres.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .
    Jeg vet ikke - fornemmer en følelse av at 90% på AV-forum er skuffet over B&Ws produkter. Merkelig at de står så svakt her inne.

Ang. HFK så skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor de absolutt skal koble opp de dårligste matcher mellom forsterker og HT som omtent finnes.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke - fornemmer en følelse av at 90% på AV-forum er skuffet over B&Ws produkter. Merkelig at de står så svakt her inne.

Ang. HFK så skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor de absolutt skal koble opp de dårligste matcher mellom forsterker og HT som omtent finnes.
    Tviler jeg sterkt på. Av de 70.000(!) medlemmene er det sikkert en bitte bitte liten del som har noen sterke meninger om merket.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av uenigheten bunner i ordlyden man fremsetter ting på.

Jeg har ingen problemer med at folk skriver at de synes B&W er dårlige eller middels bra. Det må de gjerne gjøre, men visse personer skriver B&W er middels eller dårlige på en konkluderende måte. De påtar seg å være overdommer, og det aksepterer jeg ikke uten at de påviser en alment ubredt oppfatning om at produktet er middels.

Mange av de samme personene oppgir heller ingen opplysninger om sitt eget oppsett, og det synes jeg er feigt. Jeg kan derfor ikke ta dem seriøst.
    Flott skrevet! Helt enig med deg
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Tviler jeg sterkt på. Av de 70.000(!) medlemmene er det sikkert en bitte bitte liten del som har noen sterke meninger om merket.
    Vel, det er ikke overstrømmende mye entusiasme i denne tråden iallefall.

Ser man på entusiast -forumet så har fabrikat som Dali og Klipsch det mangedobbelte av antall poster i forhold til B&W. Det gir nok en viss indikasjon på hva som fenger.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår ikke helt diskusjoner som har grunnlag i subjektive meninger.

B&W er en knall produsent av høyttalere som lager kvalitetsprodukter. Selvsagt koster det litt ekstra for design, men man betaler nok for sikkerheten og rennomeet til produsenten.

Det hele handler jo om hva slags lydsignatur man foretrekker. B&W kan gjengi en god og nøyttral lyd. Men dette er ikke en signatur alle prefererer.

Dette blir nesten som å diskutere religion hvor hver enkelt vil kjempe for sine meninger fordi vedkommende har gjort seg opp en mening om saken.

Jeg tror folk flest som er skuffet over B&W mest sannsynlig har gått i samme "felle" som folk flest når de kjøper anlegg. De har et budsjett så kjøper de seg den høyttaleren de vil ha og bruker resterende på elektronikken uten å tenke på at elektronikk har mye å si for det totale lydbildet.

Espen000

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror ikke at du vil få et så veldig bra inntrykk av cm9-8 på en av hifiklubbens butikker desverre.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Flott skrevet! Helt enig med deg
    Hyggelig å høre

Synes ikke det er noen grunn til å omtale meg som troll etter det innlegget, men det skjedde.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette dreier seg ikke utelukkende om krefter, men om lydsignatur og matching på den måten. B&W mener jeg drar mest nytte av forsterkere med en noe varmere og fyldigere mer "sofistikert" spillestil enn NAD. Kombinert med gjerne bra med krefter, min Marantz hadde utvilsomt nytt godt av flere krefter under panseret, noe jeg også vil ha på min neste forsterker. Eksempler på gunstige merker på B&W er Marantz som jeg selv har, Electrocompaniet eller Cambridge.
    .

Enig i at dette er gode macher. Fatter ikke hvorfor HFK på død og liv skal "parre" alt med NAD C375.

Har også sett dem koble CM7 -og 9 til billige Denon receivere. Da skjønner man jo at folk blir skuffet!

Side 22 av 34 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •