Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 34 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 661
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Mye av uenigheten bunner i ordlyden man fremsetter ting på.

Jeg har ingen problemer med at folk skriver at de synes B&W er dårlige eller middels bra. Det må de gjerne gjøre, men visse personer skriver B&W er middels eller dårlige på en konkluderende måte.
    Hei

Er enig i dette, synes også selv at det blir for lettvint og dumt.
    Stort sett velger jeg bare å overse slikt.

Men, TS er ikke rette personen til å påpeke dette synes jeg, enkelt og greit forde det er akkurat slik han selv holder på.

Ellers er jeg enig i at CM9 nok kan kalles for en "referansehøyttaler", grunnet utallige gode reviews verden over, toppet med EISAprisen, men det betyr ikke at resten av høyttalerne i CM-serien er "referansehøyttalere" i sine respektive prisklasser og størrelser.

Og selv om CM9 er en "referansehøyttaler" har jeg ingen problemer med at andre synes det finnes bedre høyttalere og alternativer i samme prisklasse.

Kansje vi rett og slett må bli enige om hva som skal til for at en høyttaler har rett til å bli referert til som referansehøyttaler, he he .....

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mange av de samme personene oppgir heller ingen opplysninger om sitt eget oppsett, og det synes jeg er feigt. Jeg kan derfor ikke ta dem seriøst.
    Dersom du hinter til hvem du mener, så er det lettere å vite. Ikke alle som leser tanker. Hvem er det som ikke har oppgitt hvilket utstyr de har da? :wink:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket anlegg man har? Hvilken relevans skulle nå det ha for denne "diskusjonen"?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvilket anlegg man har? Hvilken relevans skulle nå det ha for denne "diskusjonen"?
    Det er superviktig å ha betalt nok penger på høyttalerne, ellers er ikke din mening verd noe. :wink:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    CM9 er er skrytt opp i skyene, nevnt til referanse av "gud og hvermann" og mottatt EISA pris for beste Europeiske høyttaler
    Du har nevnt EISA flere ganger som noe store greier.
    Her har du de 14 magasinene som har med lyd og hjemmekino som fremmer produkt
    Audio & Home Theater panel members | EISA - The European Imaging and Sound Association
    Det er også mange regler innen Eisa ang salgsdato/antall land osv... som gjør at mange merker innen audio/hjemmekino aldri er med i nominasjon som årets produkt.

Leser man historien kan mye diskuteres om resultatene de har kommet til
    Audio & Home Theater Awards History | EISA - The European Imaging and Sound Association

Ta nå ikke slike priser så alvorlig.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra tråd! Nesten på grensen til vidd og visdom i "det-andre-forumet.no". Klarer man bare å holde sarkasmen i lenke, skal du se dette er god skole herr Moderator. Trenger hverken popcorn eller cola for å frydes.

Må samtidig si nivået på god og poengtert retorikk har steget betraktelig de siste årene. Men mulig det også er jeg som er blitt dummere.

Det kan ikke være uten grunn at tråden vokser som en pest. Å flytte den til chit-chat ville være knefall for steril og umorsom tabellrytteri, moderator. La naturvitenskapere og målemafia få lov til å briljere litt, de også. Det gir bare hår på brøstet.

Å komme fram til én sannhet er å undertrykke en annens overbevisning. Så la de lærde strides - så har d/ve vaklevorne frihet (til å forlate skipet).

O-hoy!

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det synes jeg faktisk er innlysende, for å bruke et slikt ord.

Om man engasjerer seg sterkt i f.eks. politikk, på den måten at man bare kritiseres andres politikk, uten å ha noen egne preferanser/løsninger, så oppfattes man til slutt bare som ei gneldrebikkje.

Likeledes om man har sterke meninger om andres AV utstyr eller oppsett, så burde man kunne framvise noe som er riktigere eller bedre - etter eget utsagn. Hvis ikke, så oppfatter jeg det slik at de ønsker å ha ryggen fri for innsigelser og kritikk mot sitt eget oppsett. De blir uangripelige, og denne taktikken er i mine øyne feigt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bwa-ah-ha-ha-ha! Som i hjembygda mi. Her var det en skøyer (kommuneingeniøren?) som teipa to sett med stykker av elektrikertape i form av anførselstegn rundt ordet 'Sentrum'.

God humor lar seg ikke forklare. Merker jeg ler på samme måte nå. Kan det være at diskusjonens kjerne er vendt inn-ut? At black-box-innholdet egentlig var planta der fra før? Ja, tror det.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...]
    Det har gradvis vokst seg frem en liten "liga" eller gruppe om du vil som strør om seg med kritiske karakteristikker mot veletablerte sannheter[...]
    Det er min oppfatning at hovedutfordringen i diskusjonen er at de påstandene du ser som "veletablerte sannheter" ikke oppfattes slik av de fleste, uansett om de er enige i påstandene eller ikke (i dette tilfellet B&W CM9). De fleste som tar til motmæle gjør det fordi de har en mening om CM9 eller B&W som avviker fra påstandene. De er ikke enige i at de er sannheter/fakta.

Den "ligaen" du påstår å se er rett og slett enkeltmennesker med egne meninger grunnlagt ut fra subjektive preferanser og erfaringer. Samme hvor mange profesjonelle testere som er enig med deg, så kan ikke subjektive preferanser og erfaringer bestrides, subjektiviteten bærer i seg sin egen sannhet.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det er min oppfatning at hovedutfordringen i diskusjonen er at de påstandene du ser som "veletablerte sannheter" ikke oppfattes slik av de fleste, uansett om de er enige i påstandene eller ikke (i dette tilfellet B&W CM9). De fleste som tar til motmæle gjør det fordi de har en mening om CM9 eller B&W som avviker fra påstandene. De er ikke enige i at de er sannheter/fakta.

Den "ligaen" du påstår å se er rett og slett enkeltmennesker med egne meninger grunnlagt ut fra subjektive preferanser og erfaringer. Samme hvor mange profesjonelle testere som er enig med deg, så kan ikke subjektive preferanser og erfaringer bestrides, subjektiviteten bærer i seg sin egen sannhet.
    Enig med sistnevnte taler.

Det hadde vært mye greiere hvis man hadde tonet ned spissformuleringene. F.eks.:

- "veletablert sannhet" - "mange anser at"
    - ”verdens beste” – ”av mange vurdert blant verdens ledende”
    - ”anerkjent” – "anerkjent av mange”
    - ”ubestridt referanse” – ”mange musikkjournalister har denne høyttaleren som sin referanse”

Dette vil være mer i tråd med realitetene – og vil etter min vurdering bidra til et mindre opphetet debattklima.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor frekk er det egentlig mulig å være? Du hevder først hardnakket i flere innlegg at jeg bedriver stråmannsargumentasjon, og at kritikken som jeg argumenterer mot ikke finnes.

Når du så får disse påstandene pulverisert, så fortsetter du ufortrødent videre, denne gangen med å spørre hvorfor jeg ønsket starte en tråd om det? Hva med å innrømme at du feilaktig forsøkte å stemple meg for å bedrive stråmannsargumentasjon?

Det er da rimelig åpenbart, jeg mener påstandene er feil, det er biastendenser og jeg mente det fortjente en egen tråd. Noe oppslutningen om denne debatten klart også viser var fortjent.

Forøvrig klargjorde jeg bakgrunnen for denne tråden allerede i mitt åpningsinnlegg som TS, og alikevel må man forklare dette fra bunnen av, denne gangen fordi du har kjørt deg inn i et hjørne, og helt feilaktig beskyldte meg i to innlegg for å drive med stråmenn.

Edit: Vi kan trygt slå fast at denne tråden ikke akkuratt har skapt noen nedgang i antall klikk på kategorien "høyttalere" her på forumet
    Dette faller jo totalt på steingrunn Gilmour.

Du eier ikke respekt for andre debatanter og finner på argumenter. Det skaper dog fart på forumet bra.

Men jeg syns det er merkelig at du blir hissig fordi andre klager på din debattstil.

Moderert: fjernet udokumentert påstand

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om man engasjerer seg sterkt i f.eks. politikk, på den måten at man bare kritiseres andres politikk, uten å ha noen egne preferanser/løsninger, så oppfattes man til slutt bare som ei gneldrebikkje.

Likeledes om man har sterke meninger om andres AV utstyr eller oppsett, så burde man kunne framvise noe som er riktigere eller bedre - etter eget utsagn. Hvis ikke, så oppfatter jeg det slik at de ønsker å ha ryggen fri for innsigelser og kritikk mot sitt eget oppsett. De blir uangripelige, og denne taktikken er i mine øyne feigt.
    Aha. Så hvis man skal mene noe om et produkt, så må man altså ha noe som er bedre eller riktigere, ellers er det feigt? Du har rett, det er jo hinsides innlysende. Og hva avgjør om det er et bra nok anlegg for å delta her? Pris? Eller at du synes valget de har gjort/smaken deres er bra nok? Hva hvis dette er komponenter du ikke har hørt da?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe

Helt enig. Det samme var det i receiver tråden.
    Her kom man med noe som er veletablert ifølge TS, noe som ingen ville være enig med han i. Noe han også nektet å dokumentere.

Det som er en velateblert sannhet er at Gilmour skaper engasjement på de forum han deltar i. I hovedsak fordi han ikke vil eller evner å tolke motargumenter.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Er det ikke på tide at en moderator griper i forhold til trådstarter? Samme oppførsel har vi sett i mange tråder og det samme gjentar seg.

I utgangspunktet er trådens emne interessant å diskutere, men her åpnes det egentlig ikke for andre argumenter fra trådstarter. Det er regel rett hersketeknikk og overkjøring med døvende ører.
    Ja, det er veldig synd. Argumenter som han ikke klarer å argumenter mot overser han klatt.

Men han skaper engasjement, og det er bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk høyttalere det er snakk om her!!

Finn en høyttaler i prisklassen og størrelsen til cm9 som omtrent alle er enig i låter dårligere enn cm9, vanskelig? ja meget!

Finn en høyttaler i prisklassen og størrelsen til cm9 som omtrent alle er enig i låter bedre enn cm9, vanskelig? ja meget!

Ser dere poenget med at "referansestatus" ikke helt fungerer her?
    Blir som å se på biler også det, hvilken bil har referansestatus i 400.000kr klassen? ingen!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Det er faktisk høyttalere det er snakk om her!!

Finn en høyttaler i prisklassen og størrelsen til cm9 som omtrent alle er enig i låter dårligere enn cm9, vanskelig? ja meget!

Finn en høyttaler i prisklassen og størrelsen til cm9 som omtrent alle er enig i låter bedre enn cm9, vanskelig? ja meget!

Ser dere poenget med at "referansestatus" ikke helt fungerer her?
    Blir som å se på biler også det, hvilken bil har referansestatus i 400.000kr klassen? ingen!
    Nja, alle synes og/eller vet at CM9 er best, det er bare et lite fåtall på akkurat dette forumet som ikke er enig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, sånn det var ja.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Ah, sånn det var ja.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi objektivister sitter selvsagt med høyttalere som er billige. De måler veldig bra, men låter ræva ifølge besøkende subjektivister.
    Regner med det bekrefter dine fordommer.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ctrl+alt+delete:

TS har CM7, ikke 9
    Ultima har CM9

Litt greit å understreke dette, kanskje.

Men det var dette med en flat frekvenskurve som skal være så 'digg'.
    Da er jo denne høyttaleren nærmest nirvana, eller?
    (bassfattige, men det er en stativhøyttaler)

SoundStage skrev i sin tid dette om denne høyttaleren:
    "....xxxx er et direkte ran..." (fritt oversatt)

Så, hvilken er denne da?

Side 21 av 34 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •