Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 34 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 661
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Til opplysning har det vært kjent i over 25 år hvordan en høyttaler skal måle for å låte bra. De aller fleste høyttaler produsenter strekker seg etter disse målene.
    Målet er vel en mest mulig jevn frekvenskurve?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Så en objektiv teknisk måling kvalifiserer ikke som dokumentasjon? Da er du rimelig ute å kjøre. Hva med f.eks Euro NCAP krasjtester. Du avfeier disse som tull også da, dersom bladet motor skulle komme til å skrive noe helt annet.

Hvordan tror du forresten B&W høyttalerne blir til i utgangspunktet? Bare tilfeldig samensatt av noen som har "holdt på en stund"? Jeg kan garantere at de måler seg frem til ett, i deres øyne, brukbart resultat, og så tar lyttingen helt til slutt i utviklingen. Noe annet er helt ufornuftig.

Hva som er ett brukbart måleresultat avhenger av hva målet med konstruksjonen er. I tilfellet CM serie så er det å lage en medium volum selger med ok profitt.

Det er helt korrekt, jeg annser ikke en teknisk matematisk måling for dokumentasjon på at B&W skal være oppskrytte høyttalere, slik dere hevder i svært generelle vendinger her i denne tråden. CM serien middelmådig, låter innesluttet og lite oppløst, 800 diamond serien måler elendig osv, og det er ikke måte på.

Høyttalere er ikke utelukkende matematikk eller målinger. Det kan gi et visst bilde med målinger, men å skulle forsøke rive ned hifi verdens ubestridte referanse i 20 K klassen med hele grunnlaget i et par hobbymålinger med måleapparat er relativt hinsides det meste jeg har vært borti, beklager.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler denne tråden faktisk bare om Hans eller Petter har sagt eller skriblet ned noe negativt om B&W?

Samtlige høyttaler produsenter får jo negativ kritikk, nettopp fordi det ikke er teknisk mulig å lage en komplett høyttaler.

Da ser jeg selvfølgelig bort ifra Dali Ikon 6 mk2 !!

B&W er rått, lager gode høyttalere, men det gjør mange andre også..
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Det er helt korrekt, jeg annser ikke en teknisk matematisk måling for dokumentasjon på at B&W skal være oppskrytte høyttalere, slik dere hevder i svært generelle vendinger her i denne tråden. CM serien middelmådig, låter innesluttet og lite oppløst, 800 diamond serien måler elendig osv, og det er ikke måte på.

Høyttalere er ikke utelukkende matematikk eller målinger. Det kan gi et visst bilde med målinger, men å skulle forsøke rive ned hifi verdens ubestridte referanse i 20 K klassen med hele grunnlaget i et par hobbymålinger med måleapparat er relativt hinsides det meste jeg har vært borti, beklager.

Høyttalere ER utelukkende matematikk og målinger. Det er å få dem til å måle på en ønsket måte som er kunsten. Dette oppnår man ikke på måfå, samme hvor mye man skulle ønske det.

Hobbymåliner ja......Jeg bruker norges beste målerom når jeg måler høyttalere. Gjør du?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...]
    Derimot: at målemafian og grafspammerne her inne har massive problemer med å _akseptere_ denne referansestatusen til CM9 er noe ganske annet. Og det bryr meg heller fint lite. At de nekter å akseptere det er deres eget problem, ikke mitt.
    Med intensiteten du har i din argumentasjon kunne du lurt meg til å tro det motsatte. Takk for opplysningen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens vi er inne på stråmenn, her har du et mønstereksempel fra din side: " fremhever _alle_ egne meninger som fakta" skiver du.
    Ja, det er klart, det er jo meningene dine om trådens emne vi snakker om her. Beklager at jeg ikke avgrenset dette klart nok.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorvidt roffe har status som ditt eller datt blant brukerne bryr meg fint lite. Av meg blir vedkommende betraktet som en helt normal debattant når vedkommende deltar i en debatt på lik linje med andre.
    Bra.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke på tide at en moderator griper i forhold til trådstarter? Samme oppførsel har vi sett i mange tråder og det samme gjentar seg.

I utgangspunktet er trådens emne interessant å diskutere, men her åpnes det egentlig ikke for andre argumenter fra trådstarter. Det er regel rett hersketeknikk og overkjøring med døvende ører.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......hifi verdens ubestridte referanse i 20 K klassen.... (= CM9 for dem som ikke har fått med seg den detaljen).
    Den eneste ubestridte referansen her i verden jeg kommer på i farten, er kilogramloddet som står forseglet og bombesikkert ett eller annet sted i Paris. Alt annet kan bestrides - noe som disse 20 sidene i denne tråden er et åpenbart bevis på.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ja, det er klart, det er jo meningene dine om trådens emne vi snakker om her. Beklager at jeg ikke avgrenset dette klart nok.

Debatt om mine preferanser/meninger utenfor denne trådens tema er vel ikke enormt relevant for denne tråden?

Men dog, siden du bringer det på bane: bastante fastlåste betraktninger og meninger opplever jeg at det er svært mye av på AVforum, og jeg føler meg hverken bedre eller verre enn de fleste andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Den eneste ubestridte referansen her i verden jeg kommer på i farten, er kilogramloddet som står forseglet og bombesikkert ett eller annet sted i Paris. Alt annet kan bestrides - noe som disse 20 sidene i denne tråden er et åpenbart bevis på.

Hehe. Står det ikke en referanseklokke, type unobtanium synkronisert også ett sted?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Er det ikke på tide at en moderator griper i forhold til trådstarter? Samme oppførsel har vi sett i mange tråder og det samme gjentar seg.

I utgangspunktet er trådens emne interessant å diskutere, men her åpnes det egentlig ikke for andre argumenter fra trådstarter. Det er regel rett hersketeknikk og overkjøring med døvende ører.
    Enig!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er som en såpeopera . Selv om man går glipp av endel.. så glir man lett inn iden igjen . Småsprøtt at noe slikt kan bli et så populært tema.. værste er... jeg får nesten lyst til å kjøpe B&W igjen..... jikes.. .

Problemet til Guilmore er at han tar seg så vannvittig nær av ting som angår hans utstyr og merke . Må ikke væra så hårsår. Alle innen hifimiljøet vet hva B&W står for, og det er itte shait for å si det sånn . B&W er typisk britisk høyttaler produsent, verken mer eller mindre. Samt tror de fleste som skal handle en høyttaler til rundt 10k hører på 683, mens de som skal ha høyttalere til 20.000kr hører på CM9 før de bestemmer seg . Men hva de ender opp med er jo hva dem selv liker best . Det som er synd, er jo at komboer som er gode med de forskjellige merkene ofte selges i forskjellige kjeder/butikker, så lytteintrykket på de forskjellige merkene blir ofte litt "skakk kjørte" .

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Problemet til Guilmore er at han tar seg så vannvittig nær av ting som angår hans utstyr og merke . Må ikke væra så hårsår. ).

Problemet mitt er at det fremlegges tildels kraftig kritikk i generelle vendinger mot B&W, ubegrunnede sådan ift relevant dokumentasjon,- noe som for meg fremstår som useriøst og man spør seg selv om enkelte har spesielle agendaer her inne.

Hvis du tror mitt engasjement skyldes at jeg tar meg nær av det på noen måte, og derfor må forsvare mitt valg av B&W, så gjør du en ganske grov forenkling.

Det har gradvis vokst seg frem en liten "liga" eller gruppe om du vil som strør om seg med kritiske karakteristikker mot veletablerte sannheter, kombinert med at de eksempelvis selv ikke vil opplyse hva de selv har i sitt eget oppsett, enda man har fått en konkret oppfordring ift det. Er det kanskje slik at noen skal sette seg selv i en uangripelig situasjon? For selv lettere å kunne fyre av udokumentert tildels uforståelig kritikk av andre produsenter?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt mange B&W høyttalere, men de har både gode og ikke fullt så gode høytalere.

Men at CM9 er UBESTRIDT REFERANSE sier jeg meg uenig i..
    Det finens så mange høyttalere rundt 20 K, at en høyttaler kan ikek være referanse. Det er kun en referanse for en subjektiv oppfattelse..

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt er at det fremlegges tildels kraftig kritikk i generelle vendinger mot B&W, ubegrunnede sådan ift relevant dokumentasjon,- noe som for meg fremstår som useriøst og man spør seg selv om enkelte har spesielle agendaer her inne.
    Vel - jeg leser tråden din helt annerledes. Finner mye nøktern og saklig anerkjennelse av B&W også. Hva man synes og ikke synes om B&W er jo en rent subjektiv sak - og unndrar seg sånn sett enhver dokumentasjon. Hvis en debattant sier at han synes at B&W er oppskrytt, betyr det ikke at B&W ER oppskrytt - det betyr bare at her har vi en som SYNES det - og det burde ikke være noe problem.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du tror mitt engasjement skyldes at jeg tar meg nær av det på noen måte, og derfor må forsvare mitt valg av B&W, så gjør du en ganske grov forenkling.

Det har gradvis vokst seg frem en liten "liga" eller gruppe om du vil som strør om seg med kritiske karakteristikker mot veletablerte sannheter, kombinert med at de eksempelvis selv ikke vil opplyse hva de selv har i sitt eget oppsett, enda man har fått en konkret oppfordring ift det. Er det kanskje slik at noen skal sette seg selv i en uangripelig situasjon? For selv lettere å kunne fyre av udokumentert tildels uforståelig kritikk av andre produsenter?
    Hehe.. ørene er forskjellige vettu . Noen liker mora, andre datra . Tro meg, om noen snakker direkte dritt om et så stort merke som f.eks B&W, så vet en enhver hifientusiast at den fyren har lite innblikk i hvordan lyd KAN låte!

Jeg har Klipsch og Dali i 2 forskjellige anlegg... ja takk begge deler sier jeg .

Men husk også at Klipsch og Dali har en "liga" mot seg pga noget pågående "diskant" som dem sier, som viser seg egentlig å være mer i mellomtoneregionen, da diskanten oftest går så høyt i frekvens, at den knapt er hørbar .

De som liger DynAudio, tviler sterkt på at dem liker Dali. Og velger dem å skrive "dritt" om dem, så hversegod .

Jeg liker uansett B&W veldig godt sammen med f.eks EC og Hegel. Hadde jeg hatt Hegel H200, så tror jeg også hadde hatt CM9 faktisk, men da mister jeg mye av moroa som jeg får med Klipsch rf82 og NAD M3... hmm. valgets kvaler....

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour du avviser alle som er uenige med deg. Da kan man ikke snakke om debatt. Du skal også få litt info fra meg vedr. tester. Visste du at titteler som årets høyttaler og EISA award gis til produkter som enten ble testet, eller helst ble lansert det året eller året før? Noe som på ingen måte betyr at de er bedre enn fjorårets Eisavinner og liknende?

Altså mente juryen i EISA at CM9 var best det året blant de som dem testet. Lyd og bilde synes CM9 var best av kandidatene i den ene testen etc. Det sier egentlig ikke så mye og som sagt så avhenger det mye av rommet de testet i samt personlige preferanser.

CM9 er intet unikum, bare en helt ordinær høyttaler som alle andre i markedet og prisklassen. Hverken mer eller mindre. Ikke oppsprytt for folk flest, men det kan virke som du setter den litt høyere i verdi og ytelse enn hva den faktisk fortjener.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt er at det fremlegges tildels kraftig kritikk i generelle vendinger mot B&W
    Hei

Men du selv har/gjør det samme, du har framlagt tildels meget kraftig kritikk mot både Dali og NAD. Spesielt har forsterkeren C375BEE fått gjennomgå.

Og i ettertid omtaler du plutselig NAD M3 i meget positive ordlag, som om den låter så fantastsk mye bedre å annerledes.

Det fremlegges faktisk kraftig kritikk generellt om flere merker her på forumet, noe som kansje ikke er så rart, man kan jo velge å bare overse det.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Det fremlegges faktisk kraftig kritikk generellt om flere merker her på forumet, noe som kansje ikke er så rart, man kan jo velge å bare overse det.

Mye av uenigheten bunner i ordlyden man fremsetter ting på.

Jeg har ingen problemer med at folk skriver at de synes B&W er dårlige eller middels bra. Det må de gjerne gjøre, men visse personer skriver B&W er middels eller dårlige på en konkluderende måte. De påtar seg å være overdommer, og det aksepterer jeg ikke uten at de påviser en alment ubredt oppfatning om at produktet er middels.

Mange av de samme personene oppgir heller ingen opplysninger om sitt eget oppsett, og det synes jeg er feigt. Jeg kan derfor ikke ta dem seriøst.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 20 av 34 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •