Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 34 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 661
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Du setter opp stråmenn, Gilmour. Det er ingen her inne som har hevdet at B&W er et oppskrytt merke. Du startet selv tråden, og det er du som hevder at andre påstår at merket er oppskrytt. Meningene som har kommet mot merket og/eller enkelte av modellene bærer utelukkende preg av personlig, subjektiv oppfatning ut fra preferanser.

Det jeg tror de fleste reagerer på er hvorfor du i det hele tatt startet denne tråden dersom du er så overbevist om merkets fortreffelighet og CM9 spesielt. Du har selvfølgelig all rett til å ha din subjektive oppfatning om dette, og du har utvilsomt støtte i noen tester og EISA-kåringen.

Men det man også må ta inn over seg er at dersom B&W hadde vært så entydig "best" som du hevder, så hadde ikke de andre merkene solgt noe i det hele tatt. Slik er det ikke. Det er kjøperens preferanser som styrer hva som blir kjøpt, og de er aldri 100% i match med de profesjonelle anmelderne.

Du sier: "Det er heller ikke bare for deg og x antall "skribenter" å kåre en annen høyttaler som referanse." Kjære deg, det er da virkelig ikke noen offisiell liste over referanseprodukter i ulike prisklasser. Hver person har sine referanser og de referansene er valgt fra preferanser. I den grad noe blir en "referanse", så har det ofte mer med hvor utbredt det er og dermed velkjent, snarere enn at referansen er det aller beste produktet (der er det bare å se på historien rundt Yamaha NS-10 studiomonitoren som var en de-facto referanse i mange år). Og det er heller ikke noe produkt som er udiskutabelt "best". Ingen er i tvil om at CM9 er et godt produkt, men er ikke "best" i den forstand at alle som har 20000 kr til høyttalere bør kjøpe akkurat CM9. Man bør kjøpe høyttaleren som passer best til egne preferanser.

Til slutt må jeg korrigere deg: Jeg har aldri hevdet at merket B&Ws fortreffelighet ofte dras frem. Det har imidlertid skjedd ganske ofte gjentatte ganger her på forumet i det siste, og da gjerne av de samme personene. 8)

En kommentar i farten på morgen her: nei, det er alldeles ikke stråmenn jeg setter opp. Denne tråden har sitt utspring i blant annet den kontroversielle tråden til Orso om blindtest på høyttalere, hvor det ble satt frem helt direkte påstander om at B&W som produsent er oppskrytt.

Når denne tråden ble lansert har det da heller ikke manglet på angrep på B&W heller.

Så jeg gjentar: det jeg gjør er alldeles ikke stråmenn, så ikke forsøk å avfeie dette med at jeg bedriver stråmannsargumentasjon. Da følger du dårlig med i svingene.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror mange reagerer på MÅTEN du diskuterer på Gilmour, heller enn synspunktene dine:

Å si imot er en del av å diskutere, noe du også skriver at man gjerne må. Jeg regner med at du ønsket diskusjon da du startet tråden.

Belærende tone har du vel også selv fra tid til annen, og det å kritisere de samme egenskapene hos andre som man selv besitter fremstår som selvimotsigende.
    Du mener at andre forsøker å styre hva du skriver og fremstiller det som negativt. Samtidig avkrever du referanser for å støtte opp om motdebattantenes subjektive mening, noe som faller på sin egen urimelighet, og i tillegg er ditt forsøk på å styre hva andre skal få si. Igjen fremstår dette som kritikk av andre for å gjøre noe du gjør selv og fremstår som selvimotsigende.

Du hevder stadig at andre "lirer av seg kraftig kritikk av B&W". Men det eneste indisiet på at slik kritikk skulle være kommet med en slik styrke som du hevder er i dine påstander. Dette fremstår som en stråmann-taktikk, altså at du selv konstruerer et motargument som passer til de argumentene du vil ha fram.

Du går kraftig ut mot all den motstanden du hevder å møte. Men jeg kan ikke se den kraftige motstanden du påstår å argumentere mot. Jeg kan heller ikke se at motpartene dine bruker noen debatteknikker du selv ikke benytter.

For meg virker hele argumentasjonen din som en oppvisning i hersketeknikker. Min eneste problemstilling oppe i det hele er at jeg ikke vet hva som er din hensikt med å starte denne tråden.
    Ville du ha svar på noe som du reelt lurer på?
    Er hensikten å befeste og fremheve B&W som "merket over alle merker"?
    Eller er du bare ute etter en verbal krangel?

1)Jeg bedriver ikke stråmannsargumentasjon, dette blir ikke noe mer korrekt av at du forsøker hevde dette i enda et innlegg.

2)At det har kommet og stadig vekk kommer kraftig kritikk mot merket er helt åpenbart, og det er ganske så utrolig at du forsøker å skyve dette over på meg jmf stråmannspåstander, når det vitterlig kan dokumenteres at B&W har fått kraftig kritikk. Her i tråden kan du bare se på krumspringene til måle og grafmafian med Orso i spissen hvor man konkurrerer om å overgå hverandre med kreative angrep på CM serien mens man jammer hverandres ego, og se gjerne også vedkommende sin tråd "oppsiktsvekkende blindtest av høyttalere".

3) Du forsøker også å ta andre i forsvar ved å hevde at jeg bruker samme teknikker selv, hvilket er latterlig og direkte meningsløst. Ta en og en ting av gangen, altså konkretisering. Du lykkes ikke med å forsvare kritikerne og grafspammerne i denne tråden ved denne type tåkelegging, som går ut på å forsøke diskreditere meg.

Status i tråden: Jeg blir i starten avkrevd dokumentasjon i desperasjonens tegn (man vet innerst inne at hva jeg hevder stemmer, men for å trenere og kverulere så griper man til halmstrået sitt). Når så min dokumentasjon kommer på bordet, griper man til et nytt deseperat virkemiddel: man hevder da at kildene som er presentert ikke er akseptable. De stemmer ikke overrens med ens egen agenda, så da forsøker man diskredittere kildene istedet, kreativt, men akk så gjennomskuelig. Men hva med de selv og deres freidige, samt i manges øyne virkelighetsfjerne kritiske påstander mot B&W? Har de noe som ligner faglitteratur som oppbacking?

Absolutt nada er dokumentert, nada fagstoff eller artikler som skulle støtte kritikken mot B&W er presentert,- og samtidig har de samme debattantene nærmest halshugget meg for ikke å ha servert _anseelig_ nok dokumentasjon. Når man helt åpenbart ikke greier frembringe slikt stoff, så er det kanskje en ide å gå noe stillere i dørene? Kan det være at utskjelte Gilmour har rett?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Denne tråden har sitt utspring i blant annet den kontroversielle tråden til Orso om blindtest på høyttalere, hvor det ble satt frem helt direkte påstander om at B&W som produsent er oppskrytt.
    Hvorfor tar du denne påstanden så høytidelig at du starter en egen tråd? Hva skiller denne "kontroversielle" tråden fra andre tråder og diskusjoner. Denne tråden du har startet nå er jo også kontroversiell, idet den har skapt mye "kontrovers" i seg selv

Her er en annen blindtest som skapte mye kontrovers. Det vil alltid skje når man utfordrer store produsenter eller dogmatiske oppfatninger. Men det betyr jo ikke at blindtesten er feil? Blindtesten forteller jo heller ikke alt om produktene som er med i testen og enda mindre om andre produkter fra de samme produsentene.

Så ble det framsatt påstander om at B&W som produsent er oppskrytt i en tråd. Big deal!? Jeg har vært i denne hobbyen i flere tiår (riktignok med varierende intensitet). Er det en ting som er sikkert, så er det at det alltid finnes noen som ikke liker et bestemt produkt eller merke og som sier dette. Måten det sies på kan være ute av proporsjon. Selv er jeg ganske nøye med å gjøre det klart at det er min mening når jeg hevder min mening, mens jeg har fått med meg av andres ordvalg at det ikke er så viktig å definere omfanget av meningens grunnlag.
    Eksempel:
    Jeg kan si: "Jeg synes høyttaleren B&S MC10 låter kjedelig og unyansert"
    Andre kan si: "Høyttaleren B&S MC10 er kjedelig og unyansert".

Begge er sannsynligvis uttrykk for subjektive meninger, men bare den første gjør det helt klart at det er en subjektiv mening. Det gjør ikke at den andre påstanden har mer tyngde, men den vil nok kunne frembringe mer kontrovers enn den første fordi den er uklar i forhold til hva den bunner i. Det er imidlertid erfaringsmessig ingen grunn til å tro at den har mer fundament enn den første, med mindre det er dokumentert, selvsagt. Og det er så vanlig at det ikke er noen grunn til å hisse seg opp over.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kommentar i farten på morgen her: nei, det er alldeles ikke stråmenn jeg setter opp. Denne tråden har sitt utspring i blant annet den kontroversielle tråden til Orso om blindtest på høyttalere, hvor det ble satt frem helt direkte påstander om at B&W som produsent er oppskrytt.

Når denne tråden ble lansert har det da heller ikke manglet på angrep på B&W heller.

Så jeg gjentar: det jeg gjør er alldeles ikke stråmenn, så ikke forsøk å avfeie dette med at jeg bedriver stråmannsargumentasjon. Da følger du dårlig med i svingene.
    Det er du Gilmour som fremsetter påstander om at "B&W er allmenngyldig best", ikke rart at du møter kritikk og folk vil hevde merket er oppskrytt. For slik du buser ut med adjektiver og "sannheter", så blir de oppskrytt - av deg! B&W har ikke noen lydmessige fordeler over konkurrentene sine, innenfor de respektive prisklassene.

Ingen har angrepet B&W. På tross av hva du påstår, så skriver de fleste at de B&W har en og annen meget god høyttaler, men ikke nødvendigvis tiltaler dem selv eller andre sine preferanser. Hadde B&W vært så inni ******* gode som du påstår, så hadde de ikke hatt konkurrenter.
    Grow up, or wake up!

Er det noen som følger med i svingene og samtidig klarer å holde seg saklig, så er det faktisk roffe...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor tar du denne påstanden så høytidelig at du starter en egen tråd? Hva skiller denne "kontroversielle" tråden fra andre tråder og diskusjoner. Denne tråden du har startet nå er jo også kontroversiell, idet den har skapt mye "kontrovers" i seg selv

.

Hvor frekk er det egentlig mulig å være? Du hevder først hardnakket i flere innlegg at jeg bedriver stråmannsargumentasjon, og at kritikken som jeg argumenterer mot ikke finnes.

Når du så får disse påstandene pulverisert, så fortsetter du ufortrødent videre, denne gangen med å spørre hvorfor jeg ønsket starte en tråd om det? Hva med å innrømme at du feilaktig forsøkte å stemple meg for å bedrive stråmannsargumentasjon?

Det er da rimelig åpenbart, jeg mener påstandene er feil, det er biastendenser og jeg mente det fortjente en egen tråd. Noe oppslutningen om denne debatten klart også viser var fortjent.

Forøvrig klargjorde jeg bakgrunnen for denne tråden allerede i mitt åpningsinnlegg som TS, og alikevel må man forklare dette fra bunnen av, denne gangen fordi du har kjørt deg inn i et hjørne, og helt feilaktig beskyldte meg i to innlegg for å drive med stråmenn.

Edit: Vi kan trygt slå fast at denne tråden ikke akkuratt har skapt noen nedgang i antall klikk på kategorien "høyttalere" her på forumet

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hevder stadig at andre "lirer av seg kraftig kritikk av B&W". Men det eneste indisiet på at slik kritikk skulle være kommet med en slik styrke som du hevder er i dine påstander. Dette fremstår som en stråmann-taktikk, altså at du selv konstruerer et motargument som passer til de argumentene du vil ha fram.
    Jeg føler ikke at dette er en dekkende beskrivelse.

Den meget omtale HT CM9 får negativt skussmål av en rekke aktive debattanter (som heller ikke tør oppgi hva de selv eier). Det er også påfallende at nærmest hele AV-forum har hatt akkurat denne HT denne til grundig gjennomlytting i sitt hjem, og således har "god dekning" for sine uttalelser. Jeg måtte betale for mine CM9 for å løse dem ut.

Det er selvsagt helt legitimt ikke å like en fabrikants produkter. Men det går det som en rødtråd gjennom det meste de skriver. Besettelse er en nærliggende beskrivelse. Som sagt, man er i sin fulle rett til å ha sine egne subjektive oppfatninger. Dog er det ikke slik du forsøker å si at det dreier seg om "best i verden", nei omtalte CM9 blir omtalt som høyst middelmådig i det jeg hevder er generelle vendinger. T.o.m. budsjetthøyttalere bli hevdet å være et bedre valg. Og det mener jeg er en usaklig, ubegrunnet beskrivelse.

I tillegg er det en rekke påstander om "lukket topp". Detaljer og åpenhet er nettopp hva testerne - og brukerne framhever på denne modellen. Den har fått en høythengende pris for disse egenskapene.

Jeg har selv, forgjeves forsøkt å få kartlagt deres egene referanser i aktuelle 20k klasse. De kommentarer som har foreligget har ikke handlet om HT i 20k klassen. Ingen har kunnet påvise noen relevante linker til HT som har fått bedre omdømme av flere uavhengige tidsskrifter. (gj snittlig score). Derfor er - og blir deres subjektive, næmest maniske uttalelser, lite relevante.

Moderator edit: fikset formateringen i quote
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

Jeg føler ikke at dette er en dekkende beskrivelse.

Den meget omtale HT CM9 får negativt skussmål av en rekke aktive debattanter (som heller ikke tør oppgi hva de selv eier). Det er også påfallende at nærmest hele AV-forum har hatt akkurat denne HT denne til grundig gjennomlytting i sitt hjem, og således har "god dekning" for sine uttalelser. Jeg måtte betale for mine CM9 for å løse dem ut.

Det er selvsagt helt legitimt ikke å like en fabrikants produkter. Dog går det som en rødtråd gjennom det meste de skriver. Besettelse er en nærliggende beskrivelse. Men som sagt, man er i sin fulle rett til å ha sine egne subjektive oppfatninger. Dog er det ikke slik du forsøker å si at det dreier seg om "best i verden", nei omtalte CM9 blir omtalt som høyst middelmådig i det jeg hevder er generelle vendinger. T.o.m. budsjetthøyttalere bli hevdet å være et bedre valg. Og det mener jeg er en usaklig, ubegrunnet beskrivelse.

I tillegg er det en rekke påstander om "lukket topp". Detaljer og åpenhet er nettopp hva testerne - og brukerne framhever på denne modellen. Den har fått en høythengende pris for disse egenskapene.

Jeg har selv, forgjeves å få kartlagt deres egene referanser i aktuelle 20k klasse. De kommentarer som har foreligget har ikke handlet om HT i 20k klassen. Ingen har kunnet påvise noen relevante linker til HT som har fått bedre omdømme av flere uavhengige tidsskrifter. (gj snittlig score). Derfor er - og blir deres subjektive, næmest maniske uttalelser, lite relevante.

Godt innlegg, med flere svært konkrete elementer, som jeg stiller meg bak 100 prosent. Har selv erfart eksakt det samme som du forteller om flere ganger.

Moderator edit: Reparert formatering i quote

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppfordrer moderator til å stenge tråden. Den fører ingen vei frem og trådstarter føler seg angrepet av alle som er uenige i at B&W er uovertruffen og verdens beste i alt som har med høyttalere å gjøre. Nå krangler jo han også med en saklig og objektiv moderator.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel lite negativt å si om B&W, men at det er et merke som gir høyere status enn andre merker er søstern et levende bevis på. Hun har nå Dali Ikon, men sku ønsket seg B&W, men har egentlig ingen anna grunn enn at hun liker navnet bedre, og at det gir mer status i stua.

Men det er jo ikke B&W sin "feil" at ting er oppfattet slik . De er bare heldige som har fått et så populært navn blandt Hifi folk og entusiaster.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Oppfordrer moderator til å stenge tråden. Den fører ingen vei frem og trådstarter føler seg angrepet av alle som er uenige i at B&W er uovertruffen og verdens beste i alt som har med høyttalere å gjøre. Nå krangler jo han også med en saklig og objektiv moderator.

Slapp av.
    Det eneste jeg reagerer på er hardnakkede påstander jeg hevder medfører uriktighet. Og jeg ber om referanser i aktuelle 20k klasse, som flere uavhengige kilder i snitt gir god omdømme.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det er vel lite negativt å si om B&W, men at det er et merke som gir høyere status enn andre merker er søstern et levende bevis på. Hun har nå Dali Ikon, men sku ønsket seg B&W, men har egentlig ingen anna grunn enn at hun liker navnet bedre, og at det gir mer status i stua.

Men det er jo ikke B&W sin "feil" at ting er oppfattet slik . De er bare heldige som har fått et så populært navn blandt Hifi folk og entusiaster.

Hei skorob!

Kan du ikke gå på klubben og si at du synes 683 er en bedre HT enn CM9. Jeg tror ikke du vil få jobbtilbud hos dem, for å si det slik.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei skorob!

Kan du ikke gå på klubben og si at du synes 683 er en bedre HT enn CM9. Jeg tror ikke du vil få jobbtilbud hos dem, for å si det slik.
    Den er verken bedre eller dårligere syns jeg.. bare annerledes... den ene passer den ene typen gruppe mennesker bedre enn den andre... sånn er det bare.. Det at en høyttaler serie nødvendigvis er dyrere er ikke nødvendigvis noe å si at den er bedre..

Selv gikk jeg ifra Dali Helicon til Mentor siden Helicon ble for "prippint" for min smak..

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp av.
    Det eneste jeg reagerer på er hardnakkede påstander jeg hevder medfører uriktighet. Og jeg ber om referanser i aktuelle 20k klasse, som flere uavhengige kilder i snitt gir god omdømme.
    Her er jeg enig. Har f.eks Audioholics en god sammenligningstest av høyttalere i denne priskategorien, inkl. B&W'ene, så hadde det vært veldig fint om noen la den ut.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe peker på at merkets fortreffelighet ofte dras frem. Og er det så rart? Når de etter alle solemerker er blant verdens beste produsenter og blant verdens største produsenter? Nei, det er snarere helt naturlig på et lydinteressert forum. Realitetene blir ikke noe mindre korrekt av at de skrives ofte om, at det ofte gis tips om disse høyttalerne og at de kommer hyppig frem i diverse debatter. På bilforums så diskuteres det svært hyppig BMW relaterte temaer, og ikke Hyundai og Toyota, hvorfor tror dere det? Om du da ikke liker BMW så tough luck.
    Hm... Verdens største = verdens beste? Da lager altså GM - kan hende Toyota hvis de har fått opp dampen etter tsunamien - verdens beste biler? IKEA verdens beste sofaer? Windows lager verdens beste programvare for PC'er?

Produksjonsvolum og omsetning er mer et uttrykk for evnen til å nå frem i et marked. Man må naturligvis levere gode nok produkter for dem som velger å kjøpe dem. Men "best"? Alle produkter som blir solgt, er subjektivt sett "best" for dem som kjøper dem. F.eks. har vi Windows i alle PCene der jeg jobber. Ikke fordi Windows nødvendigvis er best - men fordi vi har tatt en beslutning. Windows er greit nok - og det ville bli et salig rot hvis alle skulle ha forskjellige løsninger. Tilsvarende regner jeg med at folk kjøper IKEA-sofaer fordi de er nærmest uslåelige m.h.t. valuta for pengene med utgangspunkt i det sofabudsjettet som folk flest opererer med. Ikke fordi IKEA - objektivt sett - lager verdens beste sofaer. Bare gode nok sofaer for de kundene som er i målgruppen.

Da jeg kjøpte fabrikknye høyttalere for et par år siden, var budsjettet temmelig nøyaktig 20.000 kroner. Jeg kjøpte meg et par knøttsmå ProAc Response D1 til den nette sum av 16.000 kroner pluss en brukt sub til 5.000 kroner. Hvorfor - kan man kanskje spørre? Kunne jeg ikke heller ha kjøpt meg et par B&W høyttalere? Det kunne jeg sikkert ha gjort, hvis sortimentet til B&W hadde hatt noe som passet meg - men det hadde de ikke. For meg var størrelse helt avgjørende - eller mangel på størrelse. ProAc's D1 snek seg under minstemålet med en hel centimeter - det var det ingen andre høyttalere i den pris- og lydklassen som greide. Det er flere veier til Rom.

Ellers tar jeg alle disse årets-dings-priser med en stor klype salt. Det er klart at B&W - som spyr ut nye modeller ganske hyppig - deltar oftere i den type kåringer enn f.eks. ProAc - hvor det kan gå mange år mellom hver gang nye modeller ser dagens lys. Og deltar man oftere, er det større muligheter for å vinne - men "vinne" i denne sammenhengen betyr bare at man har sanket flest subjektive stemmer. Litt à la Eurovision Song Contest - vinneren er den som sanker flest subjektive stemmer - ikke nødvendigvis den "beste" låten.

Jeg synes Roffe har uttrykt et balansert syn på B&W som høyttalerprodusent - et syn som jeg deler fullt ut. Et stort sortiment med gjennomgående helt akseptable høyttalere. Noen vellykkede modeller innimellom - og noen ikke fullt så sensasjonelle også. Spiselige priser og spiselig design for folk flest. Kan hende noe Toyota-aktig over det - man gjør sjelden noe galt om man kjøper Toyota - eller B&W.......
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour:

Du etterlyser dokumentasjon. ORSO har lagt ut målinger av flere B&W modeller som viser ett diffraksjons******* uten like. Dersom ikke det er nok, så skjønner jeg ikke hva som skal til.

Men igjen. Dette er ikke unikt for B&W. Det syndes så til de grader på blant annet dette punktet. En produsent som virkelig tar dette seriøst er Genelec.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Oppfordrer moderator til å stenge tråden.

Støttes . Tragikomisk tråd.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stenger vi den, dukker den bare opp på i en ny form. Spørsmålet er om den kanskje hører hjemme under generell chitchat, da den muligens ikke har noe teknisk verdi?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Stenger vi den, dukker den bare opp på i en ny form. Spørsmålet er om den ikke hører hjemme under generell chitchat, da den strengt tatt ikke har noe teknisk verdi?
    I utgangspunktet burde hele emnet vært i egen B&W entusiasttråd (hvis det finnes).

edit: og det gjør det
    http://avforum.no/forum/klubb-entusi...w-klubben.html

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er sagt. Jeg vet ikke om noen undersøkelser som viser bevis på at linær forevrengning i frekvensresponsen eller andre avvik er foretrukket. Tvert imot forteller alle det motsatte.
    Det er bevis godt nok.

Er det derimot slik at man opphøyer sine egne opplevelser over dette, trekker ut enkeltstående tester (som passer med egne meninger) og en eller annen pris, så befinner vi oss på forskjellige planeter når det gjelder å bedømme en høyttaler objektivt. Da finnes det heller ikke et felles ståsted for å diskutere. Da blir det ikke noe annet enn subjektive ytringer, ofte gjort under forhold som ikke kan sammenlignes, frem og tilbake. Og da kan det dessuten se ut til at følelser og behov for å forsvare er mer til stedet enn noe annet.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steng!