Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 34 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 661
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    FredrikC: Hvor fikk du høre på den Infinity saken?

Jeg sjekket med importør, og den høyttaleren hadde de ikke tenkt å ta inn......skrev de.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg skrev ikke det generelt om B&W høyttalere, men kun om CM-serien.
    Ja regnet med det. Mente ikke alle jeg heller, men et par serier jeg har hørt er slik. Ellers er vel b&w som andre produsenter, hvor seriene har forskjellig signatur.

Det bringer meg over på noe veldic off topic som har irritert meg. Når folk prater om matching så matcher de hele merker. Nad er glitrende på dali f.eks. det er rimelig store forskjeller på produkter fra samme fabrikant så dette blir helt feil synes jeg.

Beklager off topic :-)
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Supertramp
    Tror de selger ut et restlaget. De har den hos Soundgarden på Majorstuen, og andre steder har jeg også sett den avertert. Det har kommet nyere revisjoner med ihvertfall litt endrett utseende, om de nye låter annerledes aner jeg ikke.

Ligger på soundgarden sine hjemmesider.

Et av ankepunktene til primusen for meg er at den ble noe upresisis og farget fra nedre mellomtone / øvre bass og nedover.

Når jeg ser på målingene fra Stereophile ser jeg en ganske kraftig kasseressonans på 300hz. Jeg tror det området kan utbedres om man avstiver kabinettet med litt DIY løsninger, slik at resonansene blir flyttet oppover og så muligens ha i litt dempemateriale i kassen.

Dette ble litt OT i en diskusjon om B&W, beklager. Jeg har lite å komme med i slike merkediskusjoner, finner det lite interessant.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hvilke målinger ser du på, orso?

En av egenskapene med en vellykket produsent, uansett produkt, er at de designer produkter som er gode nok og får dem ut i produksjon. B&W kalkulerer nok med at godt nok er godt nok og det er nok bare på de dyreste modellene de har ekstreme kvalitetskrav av typen bare det beste er godt nok.
    Ligger målinger av blant siste 800 D hos Stereophile. Verken disse eller andre høyttalere fra 800-serien har imponert i særlig grad de senere årene. Spesielt off-axis målingene har en del klare svakheter.

De måler verken imponerende eller direkte dårlig sammenlignet med hva Stereophile tester. Men så skal man ha i bakhodet at Stereophile kun tester høyttalere som selges av et visst antall forhandlere og så vidt jeg vet tester de ikke pro høyttalere. Det finnes høyttalere som måler bedre enn det vi ser i Stereophile. Faktumet er vel at største delen av utvikling skjer hovedsakelig i pro segmentet. De har f.eks lenge sett viktigheten av kontrollert direktivitet. Og aktiv deling har fordeler når høyttalere ikke har svært høy følsomhet.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende målinger på kabinettene til 802D ihvertfall, man kan trygt si at man ikke hører kabinettet i den konstruksjonen

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Ok. Jeg har testet CM8 og 9. Jeg synes det låt mye dårligere enn andre høyttalere jeg har hørt i samme prisklasse. F.eks synes jeg nevnte Dynaudio låter mye mer realistisk (ref umikket livelyd). CM hadde tilbaketrukket mellomtone, og en diskant som fløt litt ensom på toppen. Det manglet mye på transientegenskaper, noe som gjorde seg utslag i "mutet" lyd på perkusjon og blåsere spesielt, men også annslagene på piano, og andre lignende instrumenter mistet mye av gnisten.

Dette er min opplevelse. Er den feil, fordi en haug med testere sier noe annet?

Når jeg nå i ettertid blir servert målekurven, så låt det akkurat som det måler.
    Stemmer helt med min opplevelse av CM høyttalere. Du beskiver det bedre enn jeg, men er det samme jeg mener når jeg skriver innelukket i deler av frekvensområdet. Man føler lyden aldri slipper høyttalerne og man blir sittende på stolkanten og vente på noe som aldri kommer. Instrumenter låter ikke naturtro. Og det gjør de heller ikke med Koss Porta Pro selv om all musikk låter greit nok med de.

Helt enig

Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det er som meg og HT med horn. Jeg synes de maltrakterer all musikk. Spesielt stemmer låter lyst og skrikende. Vokal er det viktigste instrumentet og de må låte korrekt. Derfor er B&W et godt alternativ for mine preferanser.
    Hvilke hornhøyttalere? Hvordan var lytterommet? I et dårlig lytterom kan det bli som du beskriver, men om lytterommet har gode akustiske tiltak/egenskaper, skal det ikke oppleves slik som du beskriver. De fleste rom behøver akustiske tiltak for at du skal høre på høyttalerene spille og ikke bli overdøvet av gjenklang i rommet.

Sitat Opprinnelig postet av Ultima

Sitat Opprinnelig postet av Opprinnelig skrevet av ebronken
    Hei!

Dette er en lang tråd, og jeg har ikke orket å lese meg gjennom den, men vil gjerne bidra med mitt. Dette blir et svar på åpningsinnlegget og ikke alle de andre.
    Meget godt innlegg.
    kan ikke annet enn å si meg hjertelig enig i dine betrakninger. Men det er en klubb her inne som for enhver pris må omtale B&W i negative vendinger, til tross for at B&W er en foretrukket HT av flere musikkelskere enn noe annet merke. Og de hypper hverandres ego.
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Det der er en rimelig drøy påstand. Har du overhodet noe som kan backe opp ett slikt utsagn?

Enig med timc her. Så dersom noen ikke er enige med dere om at B&W er kongen på haugen så er man en klubb som til enhver pris må omtale B&W i negative vendinger og hypper hverandres ego? Hva med muligheten for at B&W (del)sponset utstyret ved hans skole? Produktplassering er gull verdt. Jeg er pianist og min kone er gitarist, ingen av oss foretrekker B&W. Jeg har sett innsiden av flere musikkstudioer, ingen av dem har hatt B&W-høyttalere.

Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg har stikk motsatt erfaring, og opplever at B&W høyttalere ofte er rimelig nådeløse mot dårlige innspillinger, de ramler totalt igjennom, selv med god elektronikk spent for.

Produsenter som Dali og Klipsch sine høyttalere syns jeg er mye bedre når det gjelder å "sminke" svake innspillinger og opptak til å låte bedre.
    Jaha, Instrumenter låter ikke naturtro, og lyden slipper aldri gjennom? Leste du det meget gode innlegget til musikeren "ebronken" her lenger oppe?

Et svar på dette kunne være å foretrekke, istedet for stadige skulderklappinger og high fives med skepsiskompisene dine.
    Skulderklapping og high fives med skepsiskompiser? Dette er ikke en kabeldebatt.

Mtp at B&W konsekvent demper den øvre mellomtonen, er det snarere de som sminker lyden. Om du synes noen andre spiller mer livlig, kan det nettopp være pga de spiller mer riktig. Men for all del, om du har et lytterom som gir mye gjenklang i frekvensområdet 2000Hz - 10 000Hz (ca), noe mitt lytterom gjorde før akustiske tiltak, skjønner jeg godt at du foretrekker CM-serien. En viktig ting å merke seg er at selv om denne resonansen fører til at dette området hever seg til samme nivå som resten av kurven, så er det faktisk støy i lydbildet, og en annen høyttaler i samme rom med akustiske tiltak som gir tilnærmet samme kurve vil låte bedre, grunnet at man da lytter til det høyttalerne gjengir og ikke romstøy.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    @ Supertramp
    Tror de selger ut et restlaget. De har den hos Soundgarden på Majorstuen, og andre steder har jeg også sett den avertert. Det har kommet nyere revisjoner med ihvertfall litt endrett utseende, om de nye låter annerledes aner jeg ikke.

Ligger på soundgarden sine hjemmesider.

Et av ankepunktene til primusen for meg er at den ble noe upresisis og farget fra nedre mellomtone / øvre bass og nedover.
    Takk, men det var ikke 360 som orso sin spennende link viste til. Det var 362. Og det var den jeg spurte importør om.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    362 er samme høyttaler med nytt utseende.

Foresten, det er kanskje Primusens største ankepunkt for mange og et sted de blir skambanket av CM serie, finish og kvalitet på kassen.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    362 er samme høyttaler med nytt utseende.

Foresten, det er kanskje Primusens største ankepunkt for mange og et sted de blir skambanket av CM serie, finish og kvalitet på kassen.
    Ok, takk. "Alle er vi like, men det er utenpå...."

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det opplagte er at B&W ved CM9 er å annse for det absolutt beste du kan få pr idag for 20 k. Det er allmenngyldig korrekt å hevde.Påstår man da at konkurrenter i denne klassen "spiller ringer" rundt referansen CM9, så ligger bevisbyrden helt andre steder enn hos meg for å si det forsiktig.
    Det er ikke opplagt at CM9 er det beste som kan skaffes (for 20k i dag), og det er heller ikke allmenngyldig! Du kan påberope deg retten til å hevde det, men det gjør det allikevel ikke sant.

Hvis jeg og x antall skribenter hevder at en annen høyttaler er bedre, er det da en allmengyldig sannhet som du må ta innover deg og ikke kan motsi?

Jeg mener det er bevist at det finnes "bedre" og mer korrekte høyttalere i prissegmentet enn CM9. At de spiller ringer rundt, er ikke mindre unyansert enn slik du presenterer dine egne påstander ;-)

High-five til roffe, for noen saklige og innholdsrike innlegg.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Men det er gjerne slik at når noen bruker mye plass på et forum for å ensidig trekke fram et produkts fortreffeligheter, så sporer det også til motargumentasjon når noen er uenige i påstandene. Tidligere slike eksempler har vi mange av, for eksempel når det gjelder merkene SVS (subwoofere) og Music Angel (rørforsterkere), der noen ved enhver anledning benyttet sjansen til å trekke fram disse produktene og ble skikkelig indignerte hver gang noen ikke var enige , uansett grunn. Regelen er uansett grei, den: Dersom noen ed stor nok intensitet framstiller en ensidig argumentasjon, så vil motargumentene komme. Og så lenge man diskuterer det som til syvende og sist bunner i subjektiv smak, så vil man aldri bli enige.
    Her tror jeg Roffe er inne på kjernen av hva denne tråden handler om:

Når noen produkter nærmest i enhver sammenheng av enkelte blir fremholdt som det eneste saliggjørende , så vil det komme motreaksjoner på det.

Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Det bringer meg over på noe veldic off topic som har irritert meg. Når folk prater om matching så matcher de hele merker. Nad er glitrende på dali f.eks. det er rimelig store forskjeller på produkter fra samme fabrikant så dette blir helt feil synes jeg.
    Har også bitt meg merke i dette.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende målinger på kabinettene til 802D ihvertfall, man kan trygt si at man ikke hører kabinettet i den konstruksjonen
    Jeg har ikke målt 802D, men det jeg har hørt av dem utgjør vel kanskje den mest vellykkede B&W-høyttaleren jeg har hørt de siste 10 årene, dersom man ser bort fra pris. Pen er den også. Hadde jeg hatt nok penger øremerket til høyttalere, så kunne jeg definitivt endt på et par slike.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig like anekoiske frekvensrespons målinger på 802D og 800D. Ikke det at de dermed låter likt.
    802D:

800D:

Matrix 800:

800 Signature:

Jeg for min del kan styre min begeistring når jeg ser spesielt off-axis målingene. Lyden man hører i et rom er tross alt primært reflektert lyd.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Det er ikke opplagt at CM9 er det beste som kan skaffes (for 20k i dag), og det er heller ikke allmenngyldig! Du kan påberope deg retten til å hevde det, men det gjør det allikevel ikke sant.

Hvis jeg og x antall skribenter hevder at en annen høyttaler er bedre, er det da en allmengyldig sannhet som du må ta innover deg og ikke kan motsi?

Jeg mener det er bevist at det finnes "bedre" og mer korrekte høyttalere i prissegmentet enn CM9. At de spiller ringer rundt, er ikke mindre unyansert enn slik du presenterer dine egne påstander ;-)

High-five til roffe, for noen saklige og innholdsrike innlegg.
    Selvsagt er det allmenngyldig. På samme måte som at Pink Floyd er et kanonband og at BMW lager kanongode biler med en kjørekomfort og kjørenytelse som en rekke merker bare kan misunne dem. På samme måte som indrefilet er et kvalitativt bedre kjøttstykke enn ytrefilet. På samme måte som de fleste foretrekker sol fremfor regn. Alt dette er rene subjektive oppfatninger isolert sett, men samtidig er alt dette allmenngyldige oppfatninger som majoriteten ser på som en sannhet. At noen få opponerer, og nekter akseptere realitetene forandrer ikke på det.

Det er heller ikke bare for deg og x antall "skribenter" å kåre en annen høyttaler som referanse. For det første må dere ha posisjoner i flere ledende kilder og testarenaer i flere land for å oppnå en samlet annseelse, og for det andre så vet du like godt som meg at det aldri vil skje. At dere sliter så tungt med å akseptere referansestatusen til CM9 er tidvis nesten komisk å bevitne, der dere overgår hverandre i spamming av gigantiske grafer og strør om dere med teknisk forfinede utrykk i vilden sky, mens dere svette i hendene jammer hverandres ego.

I den grad man kan skape noe i nærheten av en generell allmenngyldig sannhet så er det at B&W med CM9 er for referanse å regne i 20 k klassen. Det er ikke Infinity, Dynaudio, Audiovector eller Klipsch som har fått 15-20-25 topptester og anmeldelser, EISA pris osv, det er faktisk CM9 fra B&W. Og dette er uansett av langt større objektiv verdi, enn opponerende fanatiske grafspammere som ikke greier akseptere realiteter. Dere må gjerne hevde at samtlige av disse testerne og anmelderne er kjøpt og betalt, lar følelsene ta overhånd og lar seg påvirke av reklame osv,- men alikevel er det CM9 som nevnes i de kvasseste ordelagene, og ikke alle de andre produsentene. Og er det noe man iallfall IKKE har dekning for å lire av seg uten noen form for dokumentasjon: så er det at B&W skulle være oppskrytt.

Kan dere linke til noe som helst av artikler og fagstoff om denne oppskryttheten til B&W? Kan dere linke til noe som helst av tester der for eks konkurrenter til CM seriens modeller skulle "spille ringer" rundt dem? Kan dere linke til noe som helst som kan underbygge påstandene deres om B&W, forutenom å påpeke gang på gang at de ikke måler optimalt?

Roffe peker på at merkets fortreffelighet ofte dras frem. Og er det så rart? Når de etter alle solemerker er blant verdens beste produsenter og blant verdens største produsenter? Nei, det er snarere helt naturlig på et lydinteressert forum. Realitetene blir ikke noe mindre korrekt av at de skrives ofte om, at det ofte gis tips om disse høyttalerne og at de kommer hyppig frem i diverse debatter. På bilforums så diskuteres det svært hyppig BMW relaterte temaer, og ikke Hyundai og Toyota, hvorfor tror dere det? Om du da ikke liker BMW så tough luck.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hadde valgt B&W fremfor langt dyrere Wilson MAXX2 fra 2005. Til den prisen, så er målingene nærmest til å le av. Her betaler man for merkestatus.
    Wilson Audio Specialties MAXX2 loudspeaker Measurements | Stereophile.com

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyden man hører i et rom er tross alt primært reflektert lyd.
    Jeg har ikke refleksjoner i mitt lytterom.

Hva er det EGENTLIG jeg hører på da

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt er det allmenngyldig. På samme måte som at Pink Floyd er et kanonband og at BMW lager kanongode biler med en kjørekomfort og kjørenytelse som en rekke merker bare kan misunne dem. På samme måte som indrefilet er et kvalitativt bedre kjøttstykke enn ytrefilet. På samme måte som de fleste foretrekker sol fremfor regn. Alt dette er rene subjektive oppfatninger isolert sett, men samtidig er alt dette allmenngyldige oppfatninger som majoriteten ser på som en sannhet. At noen få opponerer, og nekter akseptere realitetene forandrer ikke på det.

Det er heller ikke bare for deg og x antall "skribenter" å kåre en annen høyttaler som referanse. For det første må dere ha posisjoner i flere ledende kilder og testarenaer i flere land for å oppnå en samlet annseelse, og for det andre så vet du like godt som meg at det aldri vil skje. At dere sliter så tungt med å akseptere referansestatusen til CM9 er tidvis nesten komisk å bevitne, der dere overgår hverandre i spamming av gigantiske grafer og strør om dere med teknisk forfinede utrykk i vilden sky, mens dere svette i hendene jammer hverandres ego.

I den grad man kan skape noe i nærheten av en generell allmenngyldig sannhet så er det at B&W med CM9 er for referanse å regne i 20 k klassen. Det er ikke Infinity, Dynaudio, Audiovector eller Klipsch som har fått 15-20-25 topptester og anmeldelser, EISA pris osv, det er faktisk CM9 fra B&W. Dere må gjerne hevde at samtlige av disse testerne og anmelderne er kjøpt og betalt, lar følelsene ta overhånd og lar seg påvirke av reklame osv,- men alikevel er det CM9 som nevnes i de kvasseste ordelagene, og ikke alle de andre produsentene. Og er det noe man iallfall IKKE har dekning for å lire av seg uten noen form for dokumentasjon: så er det at B&W skulle være oppskrytt.
    Kan dere linke til noe som helst av artikler og fagstoff om denne oppskryttheten til B&W? Kan dere linke til noe som helst av tester der for eks konkurrenter til CM seriens modeller skulle "spille ringer" rundt dem? Kan dere linke til noe som helst som kan underbygge påstandene deres om B&W, forutenom å påpeke gang på gang at de ikke måler optimalt?

Roffe peker på at merkets fortreffelighet ofte dras frem. Og er det så rart? Når de etter alle solemerker er blant verdens beste produsenter og blant verdens største produsenter? Nei, det er snarere helt naturlig på et lydinteressert forum. Realitetene blir ikke noe mindre korrekt av at de skrives ofte om, at det ofte gis tips om disse høyttalerne og at de kommer hyppig frem i diverse debatter. På bilforums så diskuteres det svært hyppig BMW relaterte temaer, og ikke Hyundai og Toyota, hvorfor tror dere det? Om du da ikke liker BMW så tough luck.
    Da er det på det rene at du dokumenterer 25 topptester av høyttaleren
    Å be andre dokumentere sine subjektive oppfatninger er bare sludder og vås fra deg gilmour..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg

Du verden. Anekoisk? Det er dødt og kjedelig IMO. Hører du blodet strømme og slikt? :-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt er det allmenngyldig. På samme måte som at Pink Floyd er et kanonband
    Og jeg syns Pink Floyd er verdens mest oppskrytte band
    (men jeg påstar ikke at det er almengyldig )

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg

Har du et ekkofritt rom?
    Hadde vært artig å sett et bilde av rommet og en måling. Trodde bare det var SEAS omtrent som hadde slikt i Norge.

Side 15 av 34 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •