Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 34 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 661
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Meningsløs fordi enkelte tror deres subjektive oppfatnig er nok for å dømme en spesiell fabrikant nord og ned i generelle vendinger.

Subjektive? Det er da vist til målinger av nevnte høyttaler. Det finnes mange målinger gjort av Stereophile på ulike B&W'er opp gjennom. Ingen av dem er i nærheten av feilfrie. Feilene er tidvis ganske store. Gjelder forsåvidt mange produsenter. B&W er absolutt ikke værre enn normalen.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jaha, Instrumenter låter ikke naturtro, og lyden slipper aldri gjennom? Leste du det meget gode innlegget til musikeren "ebronken" her lenger oppe?

Et svar på dette kunne være å foretrekke, istedet for stadige skulderklappinger og high fives med skepsiskompisene dine.
    Lytteopplevelser går hånd i hånd med målingene. Da er det uinteressant hva en person mener fra musikk miljøet. Du finner garantert en annen musiker som ikke er enig.

B&W er populære fordi de lager brukbare høyttalere, opparbeidet seg et renome fra tidligere, har et tiltalende design, selges av Hifi Klubben hvor mange handler hifi og p.g.a. massiv reklame.
    Ta en tur til deler av statene og mange har ikke en gang hørt om B&W. Der et det andre merker som selger stort av samme årsaker som overnevnte. Hva som selger og er populært er ingen bevis for ytelse.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Lytteopplevelser går hånd i hånd med målingene. Da er det uinteressant hva en person mener fra musikk miljøet. Du finner garantert en annen musiker som ikke er enig.

B&W er populære fordi de lager brukbare høyttalere, opparbeidet seg et renome fra tidligere, har et tiltalende design, selges av Hifi Klubben hvor mange handler hifi og p.g.a. massiv reklame.
    Ta en tur til deler av statene og mange har ikke en gang hørt om B&W. Der et det andre merker som selger stort av samme årsaker som overnevnte. Hva som selger og er populært er ingen bevis for ytelse.
    I USA har de f.eks Axiom. Husker jeg hadde en prat med Jørn i Midgard for noen år siden og han så litt på målinger av noen Axiom produkter. Han var ikke direkte imponert.....

Home Theater Speakers & Stereo Loudspeakers at Axiom Audio – Your Ultimate Audio Experience

Se på specs her
    Floorstanding Speakers : Millennia M80 v3 - Axiom Audio

Den impedansekurven der er vel ikke helt bob-bob?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de samme debattantene krever altså dokumentasjon fra meg ift CM9 sin (velkjente) referansestatus? Mens de selv skal kunne slå vilt rundt seg iform av høyst freidige påstander om ulike modeller som spiller ringer rundt CM9 i 20 k klassen?
    Det er opp til deg om du føler at du trenger å bevise noe. På den annen side kaller du motpartens påstander "freidige", så det med å respektere andres meninger (eller mangelen på slik respekt) går åpenbart begge veier.

Og attpåtil er de frekke nok til å ty til desperate livliner som å forsøke skape tvil rundt gyldigheten til min dokumentasjon, når de selv ikke har dokumentert noe som helst.
    Karakterisering av motparten igjen... "frekke" som forsøker å så tvil. Og så forsøker du selv å så tvil om motpartens påstander i samme avsnitt.

Her synes jeg du påtar deg en indignasjon over en oppførsel som bare speiler din egen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    I USA har de f.eks Axiom. Husker jeg hadde en prat med Jørn i Midgard for noen år siden og han så litt på målinger av noen Axiom produkter. Han var ikke direkte imponert.....

Home Theater Speakers & Stereo Loudspeakers at Axiom Audio – Your Ultimate Audio Experience

Se på specs her
    Floorstanding Speakers : Millennia M80 v3 - Axiom Audio

Den impedansekurven der er vel ikke helt bob-bob?
    Hehe. Litt erkeamerikansk det der. Det er jo flere elementer, da må det jo bare være bedre. Nei slike design som det der trenger man ikke engang se målingene til, for å vite at det ikke kan fungere. De fysiske lover gjelder (heldigvis?) fortsatt.

Skulle jeg selv handlet noe til rundt 20 lapper, så er det tre merker jeg ville sett nærmere på. I prioritert rekkefølge: Revel, PSB, og Canton.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker som så at B&W har såpass gode folk at de burde klare å lage en høyttaler med lineær frekvenskurve.
    De må jo ha undersøkt hva en stor gruppe av befolkningen foretrekker for å så mate dem med høyttalere som er dempet i forhold til preferansen?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BW lager høyttalere som folk flest liker, mens de som har en genuin interesse for HIFI kanskje velger bort pga dens "hverdagslige" gjenngivelse av musikk.

Jeg syns BW har levert, og leverer produkter i kjedelig og bra kvalitet. Men det samme gjør jo f.eks Dali. Dritt om alle seriene dems låt "likt" .

Mine favoritter er 600 og 800 serien, da CM serien er for kjedelig i mine ører. Men også i 600 og 800 serien er det modeller som jeg syns mindre om (f.eks 684 og 804Dia, disse er virkelig noe kjedelige greier ifra relativt gode serier).

Men BW er vel "størst" i verden mener jeg å huske, og da er det greit da. Selv liker jeg produsenter ala Tannoy og JBL som spiller mer live.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Hehe. Litt erkeamerikansk det der. Det er jo flere elementer, da må det jo bare være bedre. Nei slike design som det der trenger man ikke engang se målingene til, for å vite at det ikke kan fungere. De fysiske lover gjelder (heldigvis?) fortsatt.

Skulle jeg selv handlet noe til rundt 20 lapper, så er det tre merker jeg ville sett nærmere på. I prioritert rekkefølge: Revel, PSB, og Canton.
    Hmmmm - mange elementer ja, noen får det jo til da:

System Audio SA Mantra 60 Gulvhøyttaler - Sort høyglans

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Ja, det er ganske utrolig.

Alt er subjektivt, de finner ikke støtte for sin preprogrammerte nedrakking andre steder enn i dette forum.

Men nå skal jeg holde meg unna denne meningsløse diskusjonen Meningsløs fordi enkelte tror deres subjektive oppfatnig er nok for å dømme en spesiell fabrikant nord og ned i generelle vendinger.
    Er det noe som er preprogrammert, så er det vel enkeltes nesegruse beundring for alt B&W står for. Jeg synes nok utidigheter kommer fra begge sider, men det forholdet som fremstår som gjennomgående hele tiden er at merkets fortreffelighet synes ubestridelig for enkelte.

Bortsett fra størrelsen på bedriften så kan jeg ikke se at B&W stiller i noen særstilling i forhold til andre produsenter, hverken i negativ eller positiv forstand. Videre kan jeg heller ikke se grunnlag for den påståtte "preprogrammerte nedrakkingen" heller. De fleste argumenterer ganske nøytralt om B&W. Enkelte liker generelt ikke lyden i B&W, andre liker kun enkelte B&W-produkter (som undertegnede) og det må jo være like greit som å like B&W så godt at man aldri kunne tenke seg å ha noe annet enn B&W.

Å påstå at det er noen form for organisert nedrakking av B&W er såvidt jeg kan se å sette opp en stråmannsargumentasjon. Jeg kan faktisk ikke se at dette er organisert på noe vis. Men det er gjerne slik at når noen bruker mye plass på et forum for å ensidig trekke fram et produkts fortreffeligheter, så sporer det også til motargumentasjon når noen er uenige i påstandene. Tidligere slike eksempler har vi mange av, for eksempel når det gjelder merkene SVS (subwoofere) og Music Angel (rørforsterkere), der noen ved enhver anledning benyttet sjansen til å trekke fram disse produktene og ble skikkelig indignerte hver gang noen ikke var enige , uansett grunn. Regelen er uansett grei, den: Dersom noen ed stor nok intensitet framstiller en ensidig argumentasjon, så vil motargumentene komme. Og så lenge man diskuterer det som til syvende og sist bunner i subjektiv smak, så vil man aldri bli enige.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Hmmmm - mange elementer ja, noen får det jo til da:

System Audio SA Mantra 60 Gulvhøyttaler - Sort høyglans

SA er ett helt annet konsept. Sett på en ekstra diskant på toppen, så har du ødelagt hele høyttaleren.

Skorob: Sist jeg sjekket var Klipsch størst. Tett fulgt av Bose. Mener B&W lå på 4. eller 5. plass.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk

Hvis konklusjonen er at CM9 ikke måler dårlig, så er vel greit. Men igjen, hvis man kan velge noe som måler bedre og som er betydelig billigere...

:-)
    Konklusjonen (IMHO) er at CM9 ikke på noen måte måler oppsiktsvekkende godt eller dårlig.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kombinert med at du angriper andre debattanter for ikke å ha dokumentert sitt eget (allmenngyldige) syn godt nok, når du selv ikke har hostet opp noe som engang ligner en link?
    Det er forskjell på å hevde en personlig, subjektiv mening og en påstand om at noe er allmengyldig (og i ytterste konsekvens å betrakte som et faktum). Det siste har naturlig nok en større bevisbyrde.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    SA er ett helt annet konsept. Sett på en ekstra diskant på toppen, så har du ødelagt hele høyttaleren.

Skorob: Sist jeg sjekket var Klipsch størst. Tett fulgt av Bose. Mener B&W lå på 4. eller 5. plass.
    Samme det egentlig, BW er iallefall en av de største, men er vel de som bruker mest på utvikling. Og med tanke på sistnevnte, så er det egentlig "utrolig" at dems referanse "kun" koster 170000kr. Jeg syns faktisk 800 serien til BW gir utrolig mye "higend" for penga . Å kalle dem oppskrytt er vel en smaksak, samtidig som at det ikke er noe hemmelighet at et godt høyttalermerke, ofte kan være utrolig sære på elektronikk .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Konklusjonen (IMHO) er at CM9 ikke på noen måte måler oppsiktsvekkende godt eller dårlig.

Enig. Helt greit, men heller ikke noe mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Samme det egentlig, BW er iallefall en av de største, men er vel de som bruker mest på utvikling. Og med tanke på sistnevnte, så er det egentlig "utrolig" at dems referanse "kun" koster 170000kr. Jeg syns faktisk 800 serien til BW gir utrolig mye "higend" for penga . Å kalle dem oppskrytt er vel en smaksak, samtidig som at det ikke er noe hemmelighet at et godt høyttalermerke, ofte kan være utrolig sære på elektronikk .

Tror ikke B&W er i nærheten av å bruke mest. Her stiller nok Harman, med JBL-pro i spissen i en helt annen liga. JBL-pro leverer nesten alt av enheter til JBL-consumer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si hvorfor. Har du sammenlignet høyttalerne dine mot noen andre i samme lytteposisjon og ikke fått denne opplevelsen?

I utgangspunktet tenker jeg at slikt har en stor sammenheng med akustikken i rommet. Gjerne et litt stort rom og med en del avstand til bakvegg. Og muligens kombinert med at høyttalerne sprer ganske bredt.
    Men jeg vet ærlig tatt ikke. Det er nok flere faktorer.
    Dali Euphonia (den minste modellen) er en høyttaler jeg selv har hatt veldig gode lytteopplevelser med. I direkte sammenligning mot B&W 803 var den klart bedre i mine ører i det oppsettet.
    Takk for svar til både deg og timc.

Ja, har hatt andre høyttalere på samme sted, men får ikke samme effekt. Var klipsch rf82 som selvsagt er i en litt annen liga.

Det er ikke sånn at jeg synes det er for mye, det låter i mine ører mye mer riktig ut.

Men da har jeg fått svar i forhold til frekvensrespons og dette fenomenet.

Angående at b & w kan låte litt innestengt er jeg helt enig og en av grunnene til at jeg valgte dali. Men det kan absolutt bli for mye av det gode, noe jeg synes ikon serien har. Ikke hørt mk2, men 1ern passet virkelig ikke meg i hvert fall.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Tenker som så at B&W har såpass gode folk at de burde klare å lage en høyttaler med lineær frekvenskurve.
    De må jo ha undersøkt hva en stor gruppe av befolkningen foretrekker for å så mate dem med høyttalere som er dempet i forhold til preferansen?
    Nå viser for det første undersøkelser at de fleste foretrekker korrekte høyttalere.

For det andre måler ikke B&W sine dyrere høyttalere slik.

Tror det mer handler om å lage noe som stikker seg litt ut ifra mengden og det er også en måte å lage en ny høyttaler på. Da låter den i alle fall ganske forskjellig fra forrige.

Tror heller ikke du skal ta for gitt at de har folk med svært god kompetanse. Ser egentlig ikke slik ut når man ser på målingene på 800-serien.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå viser for det første undersøkelser at de fleste foretrekker korrekte høyttalere.

For det andre måler ikke B&W sine dyrere høyttalere slik.

Tror det mer handler om å lage noe som stikker seg litt ut ifra mengden og det er også en måte å lage en ny høyttaler på. Da låter den i alle fall ganske forskjellig fra forrige.

Tror heller ikke du skal ta for gitt at de har folk med svært god kompetanse. Ser egentlig ikke slik ut når man ser på målingene på 800-serien.
    Hvilke målinger ser du på, orso?

En av egenskapene med en vellykket produsent, uansett produkt, er at de designer produkter som er gode nok og får dem ut i produksjon. B&W kalkulerer nok med at godt nok er godt nok og det er nok bare på de dyreste modellene de har ekstreme kvalitetskrav av typen bare det beste er godt nok.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte foresten litt på den Infinity Primus høyttaleren som kom godt ut av blindtesten til Harman her forleden.

Selv om det var åpenbart at den mangler "high-end" egenskaper man finner i skikkelig dyrere høyttalere, tror jeg at jeg likte den bedre enn CM serien til B&W.
    B&W CM serien har enkelte gode egenskaper som konkurrerer med dyrere ting, da tenker jeg kanksje på detaljer i mellomtonen 400-1kHz.
    Men jeg syntes at Infinity høyttaleren er en bedre allround høyttaler. Den faller mindre igjennom og forholder seg mer nøytral til låtmateriale IMO. Det tiltaler meg, selv om det kanskje mangler imponator fakter. Det betyr ikke at den er feilfri, langt derifra, mange ting jeg kunne nevne som negativt, men jeg mener det er en virkelig veldesignet konstruksjon til prisen, mye nærmere klasseledende enn B&W CM serien.

Dette er basert på et ganske kort lytteintrykk i et demorom hos Soundgarden. CM9 har jeg hørt på mange ganger hos klubben og lånt med hjem.

Edit: Infinity Primus 360 koster 4000kr, og jeg utelukker selvsagt ikke at jeg er farget av det jeg hadde lest om høyttaleren på forhånd. Men det er liten tvil om at den har bra tonal balanse, som er noe av det første jeg hører på i en høyttaler.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Angående at b & w kan låte litt innestengt er jeg helt enig og en av grunnene til at jeg valgte dali. Men det kan absolutt bli for mye av det gode, noe jeg synes ikon serien har. Ikke hørt mk2, men 1ern passet virkelig ikke meg i hvert fall.
    Jeg skrev ikke det generelt om B&W høyttalere, men kun om CM-serien.

Side 14 av 34 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •