Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 34 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 661
    Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg føler dette er relevant nok for tråden Ganilsen, så ta det gjerne her offentlig for min del. Når vi snakker om hvorvidt B&W skulle være oppskrytt, så ser jeg i likhet med Ultima frem til en smørbrødliste på høyttalere som skulle slå CM seriens to flaggskip CM8 og 9 i sine respektive prisklasser. Hvis man mener B&W er oppskrytt eller opphypet, så liker det implisitt i dette at man mener flere andre produsenter er merkbart bedre, og det må være relevant for debatten å få frem.
    CM8 spiller dårligere enn XTZ 99.36 på musikk, men er bedre på film. Kef Q900 er bedre all-round. Synes også at SA Mantra 60 og Audiovector Ki3 Signature fremstår som bedre valg i denne klassen enn CM8. Av samme årsak som at K3 signature spilte bedre enn CM7, valgte jeg K3 Signature.

Det er synd at Dynaudio kuttet Focus 220 fra sitt sortiment. Disse rundspilte alle i 20k-klassen. Excite X36 har tatt over og er et bedre valg ovenfor CM9, selv om designmessig så har den et stykke frem til Focus. Men klart, ofte må design bukke under for å få enda bedre godlyd til en gitt pris.

Min personlige favoritt i denne klassen er Audiovector Si3 Super. Den er ikke like god som Excite X36 og Focus 220 på alle områder, men har et fantastisk oppgraderingspotensiale, samt gir enorm godlyd på min type musikk.

Generellt lager Dynaudio, KEF og Infinify m. fl. bedre bokhyllehøyttalere enn B&W.

Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Slo ikke XTZ 99.26 mk1 B&W 805 i en test (Vil ikke si at tester er så nøyaktige, men ettersom mange her sverger til tester...)
    Jo, det stemmer. Generellt låter 805 svært dårlig, både på veldig billig og ekstremt dyr elektronikk, så en kan undres om kvalitetskontrollen har sviktet under utviklingen hos B&W her.

Å innbille seg at B&W er verdens beste høyttalerprodusent, og lager de beste modellene i uansett prisklasse er og blir katastrofalt naivt og feil! Ingen produsent kan tilskrives dette.

Altså, tingen med Bowers og W er at de krever ganske mye av forsterkeriet for å åpne seg maks opp og å spille med overskudd på høyere volum, om du forstår hva jeg tenker på

De spiller helt fint med mindre forsterkere også, på normale eller lave lyttenivåer, men får raskt pusteproblemer når volumet går opp og på komplisert progrock musikk og denslags. I motsetning til for eks Klipsch og Dali, hvis høyttalere er langt mer lettdrevne.
    Dette kan man si om de fleste, og i de fleste tilfeller vil bedre forsterkeri også by på bedre lyd. Hva er vel vitsen å kjøpe en B&W til 13k eller 20k om man må bruke forsterker til 65k for at den skal låte bra/optimalt grunnet en fæl impendansekurve? Da kunne man like godt kjøpt Audiovector, Dynaudio eller SA til 30k eller 40k som hadde rundspilt B&W oppstettet til de grader på elektronikk til 25 til 35k. Audiovector designer sine høyttalere bevisst for at de skal unne drives av det meste, dette er jo en fordel.

Og bare så det er sagt bruker de fleste pressetestere toppklasse/high-end elektronikk selv på budsjetthøyttalere, så i følge din egen tankegang skulle jo dette være til enorm fordel for B&W.

Tidligere hadde jeg Eltax sin Liberty-serie (desverre kuttet fra sortimentet da ingen ville kjøpe toppklasse fra Eltax til budsjettpris). Disse krevde også mye krefter, og kunne lett få en svak receiver til å gå i protect. Spilte fletta av B&W 6**, Dali og andre i samme prisklasse (ca 5-6000 i butikk for paret, eller 4000 på nett inkl senter- og bakhøyttalere).

Når det er sagt så virker B&W å ligge et hestehode foran rett som det er. Personlig tror jeg også merket scorer mye på sin x faktor på designen og ryktet sitt. Litt som BMW og Audi i bilverden, eller Lacoste og Hugo Boss i klesverden. God kvalitet av en produsent med svært godt renomee, tror jeg er noe som tiltaler mange.
    Utvendig design og merkevarenavn spiller ingen rolle for faktisk lydkvalitet. At du henger deg opp i merker som BMW, Audi, Lacoste og Hugo Boss er bare videre med på å fremheve at du kun ser på logoer og er frelst av merkevarer. Hverlen BMW elelr Audi er noe hestehode fremfor Lexus, Toyota, Mitsubishi, Hyundai, Nissan eller Honda. Se bare FCX Clarity og GT-R, eller hva med Fiat sin geniale 875cc Twinair-motor. Dette er fremskritt og man kan snakke om hestehoder forran konkurrenter.

Det er ingen verdens ting som skiller en Lacoste-polo fra en H&M-Polo utenom krokodillen. Dette kunne like godt vært Ellos sin produktside. Helt ordinære klær.

At B&W "forer massene med pene og gode høyttalere til en rimelig penge"
    De rimelige høyttalerene, som 684 og 683, er slettes ikke pene å se på og ser ut som de koster 2-3000. De gir heller ikke noe særlig godlyd for pengene sammenlignet med AudioPro, Monitor Audio, JBL, XTZ og Infinity i samme prisklasser.

Jeg sier ikke at B&W er elendig, men de er slettes ikke best. Det finnes også enormt mange gode høyttalere som er svært vanskelig å få lyttet til og kjøpe i lille Norge.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hæ? Jeg kunne kjøpe den til ca. 110k for noen år siden. Har priset steget noe vanvittig med ny importør?
    Den kostet jo i 2009 $22 000,- (og det vel uten mva) i Usa, og da er vel ikke kr. 240 000,- her i norge helt ille. Og om du fikk tillbud på den for kr. 110 000,- må det enten ha vært et utrolig tilbud, eller Utltima 1.

(Til sammenlikning kostet 800 Diamant $24 000,- i 2011, så i USA er de vel ganske likt priset.)

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha, Toyota og Huyandai er på samme nivå som BMW og Audi?

Dynaudio spiller fletta av B&W på elektronikk til halvparten av 65 K?

Dynaudio Focus rundspiller CM9 i 20 k klassen??

Da er listen lagt,og jeg finner liten eller ingen grunn til å ta svadaen din i nærheten av seriøst. For noe virkelighetsfjernt oppgulp.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    I tidligere oppsett har jeg selv hatt en del av høyttalerne fra 600-serien (683, 686, HTM62, DS3) og lyttet en del til både CM og tidligere 7-serien til B&W. Så noe erfaring besitter jeg for å kunne uttale meg, synes jeg selv ihvertfall.

For å ta hovedspørsmålet fra trådstarter - Er B&W oppskrytt?
    Jeg vil våge å si nei. De leverer gode produkter til en konkurransedyktig pris, ingen tvil om det. De appellerer nok til en god del mennesker som vil ha noe som kan være bedre og mer eksotisk enn hva man finner på Elkjip og andre store elektromarked.

Jeg har sagt det før, og sier det igjen.
    B&W 600-serien (som sikkert er den mest solgte) generelt synes jeg mangler dynamikken og følsomheten jeg er ute etter. Opplever de som komprimerte og lukket på rock, noe av grunnen er at de er tungdrevet og har en dempet topp. Kvinnevokaler og klaver funker fett, men det er ikke det jeg er ute etter. HTM61 og 62 er noen av de dårligste senterhøyttalerne jeg har hørt i denne prisklassen. Det verste er at de er en elendig match til resten av serien, en skam faktisk! DS3 funket bra og leverte godt, men de kostet 7k også. Så da har man gjerne "litt" forventninger...
    Subwooferene til B&W har også mer enn nok konkurrenter.

Spørsmålet burde heller vært stilt slik: Har B&W konkurrenter i de respektive prisklassene? JA! Det kommer an på preferanser, altså subjektive meninger. Man kan gjerne komme med måledata og faktisk dokumentere at en HT er bedre enn en annen, men det betyr ikke at vedkommende foretrekker det nødvendigvis.

Konklusjonen min er vel egentlig at flere burde tatt rundene rundt å lyttet på oppsett selv - fremfor å se på design, merke og ymse meninger fra fanboys!

Godt innlegg!

Ja, det riktige er selvsagt å lytte selv med sin musikk man kjenner godt. Og evaluere i forhold til sine preferanser.

Det er mye rart i denne tråden. Hvis man mener det finnes så mange bedre kandidater enn f.eks. CM8 eller CM9, hvorfor ikke kjøpe dette da?

At det var lange leveringstider på en høyttaler i en høyaktuell prisklasse tyder på at folk er fornøyde. Jeg kan ikke skjønne annet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og nei, jeg har ikke fått andre preferanser. Så fort økonomien tillater det så blir det høyere opp på Bowers and Wilkins stigen her i huset, antagelig CM9.
    Skal du høyere opp på B&W stigen ser jeg at det har kommet ut et sett med Matrix 801 på brukten. Og til Prisen på kr. 9000,- kan du bruke resten av pengene på mere effekt, for det vil være kjekt å ha.

Ok, de er ikke særlig waf, men de spiller ringer rundt CM9

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Godt innlegg!

Ja, det riktige er selvsagt å lytte selv med sin musikk man kjenner godt. Og evaluere i forhold til sine preferanser.

Det er mye rart i denne tråden. Hvis man mener det finnes så mange bedre kandidater enn f.eks. CM8 eller CM9, hvorfor ikke kjøpe dette da?

At det var lange leveringstider på en høyttaler i en høyaktuell prisklasse tyder på at folk er fornøyde. Jeg kan ikke skjønne annet.

Helt klart. Klubben har også etter hva jeg har sett på nettsidene deres periodevis hatt lange ventetider på både CM8 og CM9, spesielt sistnevnte. Flere finisher har vært totalt utsolgt i tildels lange perioder, og jeg tror ikke interesse for disse modellene kom overraskende på hifi klubben. Høyttalerne ble rett og slett en gedigen suksess og mottatt med åpne armer. Det syns jeg forteller noe om interessen for denne serien fra engelskmennene.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hæ? Jeg kunne kjøpe den til ca. 110k for noen år siden. Har priset steget noe vanvittig med ny importør?
    Uten at dette har noe med tråden og gjøre vil jeg tippe det var Revel Ultima Studio som kunne skaffes for 110k. Salon er nok som UOB er inne på vesentlig dyrere.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    1. De kunne ikke levere elendige ting å overleve.
    2. B&W har et stort og godt rykte.
    1. Nja, nå undervurderer du folks evne til å la seg påvirke av positive forventninger skapt av gode omtaler (som ikke behøver å samsvare med kvaliteten på produktet) og reklame. Da sitter som regel bankkortet løst. Hvordan skulle ellers rådyre nattkremer som hudleger bare flirer av eller hele homeopati industrien overleve i dagens "opplyste" samfunn?
    2. Exactly. De er gode på PR. Dette er ikke myntet på deg, UOB: Hvis noen tror at det kun er god lyd og design som er nok for å bli like svær som B&W må de tro om igjen.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    2. Exactly. De er gode på PR. Dette er ikke myntet på deg, UOB: Hvis noen tror at det kun er god lyd og design som er nok for å bli like svær som B&W må de tro om igjen.
    Hvilken PR?

Jeg ser mye reklame i hifi-blader. Men merkelig nok aldri B&W. Hva slags PR (propaganda) er det dere sikter til?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser mye reklame i hifi-blader. Men merkelig nok aldri B&W. Hva slags PR (propaganda) er det dere sikter til?
    PR er mer enn reklamebilder i et blad.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha, Toyota og Huyandai er på samme nivå som BMW og Audi?
    Ja, da snakker vi om teknologi, sikkerhet, nyskapning og pålitelighet, for ikke å snakke om pålitelighet. Audi er jo norges mest tauede bil og BMW skygger unna statistikker via sitt eget program.

Dynaudio spiller fletta av B&W på elektronikk til halvparten av 65 K?
    I følge ditt utsagn krever B&W dyr elektronikk for å låte bra. Ergo vil andre høyttalere , deriblant Dynaudio Focus 340, spille langt bedre på f.eks. en McIntosh MA6300 enn hva B&W CM9 vil på Classé CA-M600. Dynaudio 340 + McIntosh-totalen blir kr 75,5k. B&W + Classé-totalen blir kr 75k. For den del vil Focus 260 + McInfotsh til 64,5k spille fletta av B&W + Classé-komboen.

Dynaudio Focus rundspiller CM9 i 20 k klassen??
    Ja, var det så vanskelig for deg å forstå? Jeg snakket da om Focus 220, ikke 110 om du skulle lure. Selv om jeg skrev det klart og tydelig.

Da er listen lagt,og jeg finner liten eller ingen grunn til å ta svadaen din i nærheten av seriøst. For noe virkelighetsfjernt oppgulp.
    Ja, listen er lagt. Jeg har ikke kommet med svada, men jeg og alle andre her har vel sett at du konsekvent avviser alt som strider med din merkevaretankeagang. Markedsføring koster millioner, dette både hos produsent og forhandler. Ergo blir B&W for dyr ift konkurrenter som ikke baker inn like store markedsføringsbudsjettet hos både produsent og forhandler for hver høyttaler.

Jeg har ikke presentert noe virkelighetsfjernt oppgulp, men tankeganger som "B&W er de besteste beste i hele verden og ingen andre kan måle seg, uansett. Jeg har rett og alle andre som motsier meg har feil" virker litt virkelighetsfjernt.

Makan til tankegang. . .

Du laget jo tross alt denne tråden for å forsvare ditt valg av B&W da du har blitt satt i tvil/motsagt på dette i andre tråder. Det hadde nok vært bedre om du holdt deg til B&W-tråden, sidne du konsekvent behøver bekreftelse på valget ditt. Der er nok alle enige med deg, slik at du får komme deg videre i livet.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    PR er mer enn reklamebilder i et blad.
    Derav mitt spørsmål.

Jeg ble introdusert av flere fornøyde (bekjente) brukere. Altså ingen PR.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret på spm Gilmour. :-D

Hvor vil InMiles eller Duke plasseres i forhold til høyttalere i denne prisklassen?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg begynner av og til å lure på om en del medlemmer her prøver å rettferdiggjøre sine egne kjøp, eller så har de økonomiske interesser. Jeg var aldri i tvil om at jeg foretrekker RF-7 fremfor CM9, tatt i betraktning mine preferanser og bruk. Og de ligger forsåvidt i samme prisklasse. Men det er godt mulig at flertallet mener at jeg har bommet totalt i forhold til deres smak, og det driter jeg langt i. I denne prisklassen har ikke B&W noe å tilby meg, som er like vilt og rått som RF-7! (da har jeg rettferdiggjort mitt eget kjøp hehe)

Det er vel liten tvil at B&W har laget en populær høyttaler og at det tar tid å produsere og levere - men det betyr ikke at den er bedre på lyd enn konkurrentene.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derav mitt spørsmål.

Jeg ble introdusert av flere fornøyde (bekjente) brukere. Altså ingen PR.

Nei, ingen sier at reklame er overalt. Flere og flere har gått over til produktplassering, (les Apple) i stedet for ordinær "opplagt" reklame. Jeg har sett begge deler av B&W samt kampanjer kjørt av Hi-Fi klubben. Har kjørt ad-block de siste årene så lenge siden jeg har sett uønsket reklame på nett heldigvis.

Jeg sier ikke at B&W er oppskrytt slik jeg kjenner til dem, men dersom noen er av den oppfatning av at de lager de beste høyttalerne uansett, så synes jeg vi kan snakke om oppskrytt. For meg er B&W enkelt og greit en av mengden som lager helt kurante høyttalerene, men man finner uansett noen som lager bedre i de ulike prisklassene.

Jeg begynner av og til å lure på om en del medlemmer her prøver å rettferdiggjøre sine egne kjøp, eller så har de økonomiske interesser.
    Helt enig.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner av og til å lure på om en del medlemmer her prøver å rettferdiggjøre sine egne kjøp, eller så har de økonomiske interesser. Jeg var aldri i tvil om at jeg foretrekker RF-7 fremfor CM9, tatt i betraktning mine preferanser og bruk. Og de ligger forsåvidt i samme prisklasse. Men det er godt mulig at flertallet mener at jeg har bommet totalt i forhold til deres smak, og det driter jeg langt i. I denne prisklassen har ikke B&W noe å tilby meg, som er like vilt og rått som RF-7! (da har jeg rettferdiggjort mitt eget kjøp hehe)

Det er vel liten tvil at B&W har laget en populær høyttaler og at det tar tid å produsere og levere - men det betyr ikke at den er bedre på lyd enn konkurrentene.
    Er det ikke naturlig å "forsvare" eget kjøp dersom det blir betegnet som dårlig? Innen lydverdnen er det mye egne meninger og personlig som ligger i det. Da man ikke nødvendigvis trenger å like moren, men kan like datteren eller sønnen. Så når du sier noe negativt om et kjøp. f.eks "Klipschene dine suger, hvorfor kjøpte du de?" så sier du jo indirekte at duden er dum som kjøpte de. Siden man kjøper høyttaler pga lyden. Et lite element som bygger opp på dette er jo det at alle produsenter måler ulikt derfor er jungelen enda større, og lettere å finne en ny sti. Det er jo som nevnt ingen fasit heller.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skuffende nivå på debatten. Jeg må få si det.

Her slynges ut bastante skråsikre konlusjoner på det ene og det andre.

Uttrykk som "spiller ringer rundt", "spiller fletta av" er direkte pubertale, og hører ikke hjemme i en debatt hvor vi snakker om små forskjeller og preferanser rett og slett.

Felles for slike bastante påstander er et ingen begrunnelse med annet enn sine egne subjektive meninger. Ingen serie med flere tester som underbygger deres argumenter. Ingen salgstall. Useriøst rett og slett.

Enkelte oppgir ikke sin egen utstyrspark, men snakker nedlatende om andres. Det er som å angripe dem som stemmer Høyre, uten selv å være villig til å oppgi hva en stemmer. På den måten blir man uangripelig. Feigt synes jeg - og må ha lov til å mene det.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så bra at du er fornøyd med hornmusikk. Det er ikke min smak, men jeg respekterer at dette er førstevalget for andre.

Ellers skjønner jeg ikke helt hva du insuinerer i flørste setningen. Denne tråden har et tema. Det er det jeg forholder meg til.

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel tenkte jeg skulle forlate denne tråden da TS har gang på gang bevist at han ikke klarer å komme med objektive kilder.
    Han klarer heller ikke se andre komme med lik argumentasjon uten å kalle dette tull og vas.
    At dette er noe som setter igang følelser er en selvfølge. Det går likevel an å puste rolig ta et skritt ut og prøve å se på og sette seg inn i andres syn. Det betyr ikke at du må være enig. Slik TS skriver virker det som at B&W er fasitsvaret på hvilken høyttaler som er best. Og da nytter det ikke.

At noen i tillegg snakker om at ikke B&W driver med mye PR viser bare at man ikke vil se den. Finnes ingen andre hifi-merker i Norge som blir like mye pushet. Hovedgrunnen til dette her til lands er nok Hifi-Klubben. De har reklamer på tv, på kino, på bussene i oslo, på plakater over alt i de store byene. Og det de hovedsaklig viser er B&W og noe Dali. Jeg kan ikke huske å ha sett noen andre anonsere i en slik skala. Det eneste jeg har sett er Oslo Hifi-center som har anonsert med noen mindre anonser i de større avisene.
    Til sammenligning har jeg ikke tall på antall anonser jeg har sett for B&W zeppelin i diverse magasiner og da snakker vi ikke hifimagasiner.

Når det så til slutt kommer til hifi-magasinene. Jeg har sett særdeles mange anonser for B&W i disse. Da med hovedfokus på 800 serien. Det skal sies at jeg ikke har lest hifimagasiner de siste 5 årene, grunnet særdeles dårlige omtaler. I det siste hifi-bladet jeg leste var det vel testet 8 forskjellige høyttalere eller noe. I samtlige omtaler ble høyttaleren rost opp i skyene og var "Bedre enn mange høyttalere til mange ganger prisen"

Det finnes ingen bransje jeg vet om hvor _alle_ produktene er bedre enn de aller fleste produktene i en høyere prisklasse. Følger man den logikken trenger man ikke kjøpe høyttalere til mer enn 1000,- for å få noe i nærheten av det beste på markedet. Da den er bedre enn en høyttaler til mange ganger prisen og de høyttalerne til mange ganger prisen igjen er bedre enn de til mange ganger prisen av dem.
    Alternativet er at man har et par høyttalere i hver prisklasse som er skikkelig elendige og sammenligner opp mot dette.

Til slutt. Jeg synes ikke B&W er oppskrytt, hovedsaklig fordi jeg egentlig har fått noe intrykk av at de er noe særlig oppskrytt annet en av sin egen reklame og sine egne fanboys og slik vil det alltid være. Når det er sagt liker jeg B&W godt som høyttaler for bakgrunnsmusikk, og gikk faktisk til det skritt å skaffe meg et brukt sett DM686 som skal henge i gangen, i går kveld 1400,- må da ha vært en grei pris?

Merker jeg føler meg uheldig. Jeg bruker kun apple maskiner, telefoner og dess like. Jeg bruker sony hodetelefoner og liker playstation langt over xBox. I tillegg liker jeg som sagt B&W godt. Men med alle disse merkene er det skarer av fanboys/hateboys og pga de nesten relgiøse tendensene antar alle at jeg er som dem bare fordi _JEG_ ikke kunne tenke meg noe annet.
    Har heldigvis ikke bil, for om jeg hadde hatt det ville jeg helt sikker hat en Jaguar eller jææææææææg som Jeremy Clarkson sa det så pent på TV. Så tydelig det er noen meninger ute og går om en der og XD.

Klarer forhåpentligvis å ikke taste mer i denne diskusjonen da det bruker opp tid jeg heller skulle brukt på å lese til eksamen.
    Men ja det er noen som tar feil på internett og jeg skulle gjerne rettet på dere alle! ^^

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skuffende nivå på debatten.
    Denne oppsummerer ditt innlegg. Antar du hintet bl.a. til meg, da jeg er en av to på side 10 av "debatten" som ikke har oppgitt hva som er mitt anlegg. Pioneer som driver Tannoy DC6T i et rom jeg på min egne amatørmessige måte har behandlet akustisk. Venter på disse. Fornøyd?

Side 10 av 34 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •