Så ble det ny manager i Liverpool. YNWA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Så ble det ny manager i Liverpool. YNWA

Vet ikke om dette er noe å juble for men tiden vil vise. Jeg stötter Rodgers 100 % hvertfall. Blir spennende. YNWA...
    Hevder Rodgers blir ny Liverpool-manager - VG Nett om Premier League

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En svært dyktig manager. Spørsmålet om han får tiden han trenger, eller om det "murres" allerede før jul om det ikke går helt veien....

IRWA
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke store forskjellen. Blir nok en middelhavsfarer slik dere har vært dette årtusenet. :wink:

Go United. 8-)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror kjære ostemann at Utd har sett sine beste dager og at nå skal også dere få leve på gamle minner en stund :-) . Når det er sagt vil jeg bare si at jeg beundrer mannen med den ***** nesa og hva han har gjort med Utd. Jeg tror ikke Liverpool seiler opp til noe favoritt som blandt de fire beste i PM og det stenger dem ute av CHPL. Får man litt arbeidsro så har vi et håp om et gjennombrudd i sesongen 2013/14. Liverpool har fått en spennende manager og jeg gleder meg enormt til PL sparkes i gang. YNWA

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Premier League feirer 20 års jubileum og Sky har satt opp en 20-års tabell:

The 20-year table | Sky Sports | Shows | Sky Sports News | Top Features

Det er vel litt hardt å si at ManUtd har sett sine beste dager selv om det akkurat i år ikke ble noe mere enn et Community shield

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei Supertramp, jeg tror faktisk Utd sin storhetstid er over. Kan modifisere meg til å føye til "snart". Skjer det ikke denne sesongen så skjer det ved neste (håper jeg da :-) . Som Livetpool-supporter er jeg programfestet til å si dette
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Premier League feirer 20 års jubileum og Sky har satt opp en 20-års tabell:

The 20-year table | Sky Sports | Shows | Sky Sports News | Top Features

Det er vel litt hardt å si at ManUtd har sett sine beste dager selv om det akkurat i år ikke ble noe mere enn et Community shield

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Nei Supertramp, jeg tror faktisk Utd sin storhetstid er over. Kan modifisere meg til å føye til "snart". Skjer det ikke denne sesongen så skjer det ved neste (håper jeg da :-) . Som Livetpool-supporter er jeg programfestet til å si dette
    Ja, dere pool-fans har vel sagt "neste år" nå i en mannsalder når det kommer til PL ihvertfall. For å gni det inn: Blackburn og Leeds har begge "nyere" toppseriepokal enn Liverpool....

Men jeg har faktisk tro på denne nye Swansea-manageren. Vi får håpe han får med seg spillerne slik som skjedde med Di Matteo i Chelsea. DET var en snuoperasjon så det holdt.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt historie til dere som ikke har fulgt så godt med. Dette viser hvor tilfeldig fotballen er.
    "*Hva er egentlig, når vi kommer til stykket, avgjørende i fotball? Er det pengene som rår? Er det en genial trener? Er det den ene gudebenådede spilleren som avgjør kamper på egenhånd? Eller er det rett og slett så enkelt som at suksess avler suksess? Nei, det er, på godt og vond, noe helt annet som avgjør. Det er tilfeldighetene.

*

I 1986 tok Liverpool "the Double" under sin nye manager, Kenny Dalglish, og satte samtidig - nok en gang - ny rekord i antall ligamesterskap. Manchester United hadde, for attende gang på rad, feilet i forsøket på å vinne det samme ligamesterskapet. United manager het Ron Atkinson, en mann som huskes for sin hallikstil og løsaktige omgang med klubbens sjekkhefte. Høsten -86 lå United nest sist på tabellen, og spikeren i Atkinsons antakelige silkekledde og gullbehengte kiste var et sviende tap i ligacupen mot Southampton. En guttunge med navn Matt Le Tissier debuterte for Southampton og scoret to flott mål. To dager senere var det Alex Fergurson som satt i sjefsstolen på Old Trafford. Hva ville skjedd om Le Tissier premierenerver hadde gjort livet uttrygt for pensjonistene på rad 19? Ville Atkinson fått flere sjanser til å løfte United til enda noen fjerde plasser?

*

De neste tre sesongene fortsatte Liverpool og King Kenny å drive sølvpusserne på Anfield til vanvidd, mens Alex Fergurson og United vant................. ingenting. NADA. De spilte ikke en gang særlig god fotball. Vinteren 1990 hang skottens jobb i en tråd tynnere en meksikansk øl, og velinnformerte kilder mener han hadde fått fyken om United ikke hadde vunnet kampem not Forrest i januar.

Innbytteren Mark Robins scoret seiersmålet for United, og sammen med spillere som Russel Beardsmore, Tony Gill, Deiniol Graham og Lee Martin klarte han å sikre United FA-cuptrofeet den sesongen. Hva ville skjedd om skader ikke hadde tvunget Fergurson til å satse jobben sin på disse ungguttene (som ingen skal beskylde for å ha dominert fotballen siden)?. Kunne arbeidsledige Alex Fergurson, i stedet for en viss Graeme Souness, erstattet Dalglish som Liverpools manager noen måneder senere?

*

Souness' inkompetanse ga sulteforede rivaler klar bane til toppen, men det var først Arsenal og deretter et annet United - Leeds - som sikret seg det ledige ligamesterskapet. Foran 92/93 trengte Manchester United derfor en ny klassespiss for å holde liv i håpet. Alan Shearer takket nei, og Fergurson satset derfor pengene på Dion Dublin. Dublin startet bra nok, men i den tredje kampen påførte Crystal Palacesluggeren Eric Young ham et benbrudd som fikk ortopedene til å nikke anerkjennende. Dette tvang Fergurson ut på ny shopping. Det åpenbare valget var............ David Hirst. Men Sheffield Wedensday blånektet. Fergurson og styreformann Edwards satt og diskuterte andre alternativer da Leeds ringte for å spørre om de kunne få kjøpe Denis Irwin. Svaret var nei, men Fergurson benyttet anledningen til å høre om den franske urokråka Eric Cantona kanskje kunne være tilgjengelig.

*

Resten, inkludert 11 ligamesterskap er historie. Hva ville skjedd om Dion Dublin hadde drukket melka si som barn? Ville Eric Cantona blitt i Leeds og sikret dem noe helt annet enn status som toppfotballens skrekkhistorie?

*

Matthew Le Tissier, Mark Robins og Dion Dublin gjorde senere helt greie karrierer. "Le Tiss" er en levende legende i Southampton, selv om han ikke vant noen trofeer. Robins og Dublin hadde mange helt greie sesonger i klubber som Rotherham og Norwich. Hver på sin måte bidro de til 20 år med Manchester United-dominans, samtidig som Liverpools sølvpussere forlengst er permitert, og Leeds har vandret i dødsskyggens dal i de lavere divisjoner.

*

Dette er historien om tilfeldighetens spill; en vakker historie for noen - og en historie om veien til fortapelse for andre. Mye kunne gått annerledes......."

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror kjære ostemann at Utd har sett sine beste dager og at nå skal også dere få leve på gamle minner en stund :-) . Når det er sagt vil jeg bare si at jeg beundrer mannen med den ***** nesa og hva han har gjort med Utd. Jeg tror ikke Liverpool seiler opp til noe favoritt som blandt de fire beste i PM og det stenger dem ute av CHPL. Får man litt arbeidsro så har vi et håp om et gjennombrudd i sesongen 2013/14. Liverpool har fått en spennende manager og jeg gleder meg enormt til PL sparkes i gang. YNWA
    Får ikke håpe det. Men skal innrømme det er vanskelig å toppe de to tiårene som United har hatt.

Ja, det skal bli spennende, sitter og følger med på silly season nå. Blir spennende om det blir noen gode overganger til United. Forsåvidt også Liverpool. Dere har hatt MYE motgang de siste årene. Fortjener litt medgang av og til. OGså gøy når det er flere om beinet.

Dersom du ser jevnt over på United laget, så er det ikke så alt for mange "superstjerner". Jo, det er jo et par. Men er stor forskjell fra City, Ac Milan, Bayer Munchen, Barca og Madrid. Det som er det supre med United er lagspillet, der kollektivet er viktigere enn alt annet. Når man nesten vinner PL med et lag for fremtiden, så er ikke jeg annet en imponert.

Og de tilfeldighetene du bruker en lang fin, god post på er jo snart vekke. 8) Da det er nå et par klubber som har 874364873264873264 milliarder å kjøpe for. Så de sooper jo markedet for alt mulig.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt historie til dere som ikke har fulgt så godt med. Dette viser hvor tilfeldig fotballen er.
    "*Hva er egentlig, når vi kommer til stykket, avgjørende i fotball? Er det pengene som rår? Er det en genial trener? Er det den ene gudebenådede spilleren som avgjør kamper på egenhånd? Eller er det rett og slett så enkelt som at suksess avler suksess? Nei, det er, på godt og vond, noe helt annet som avgjør. Det er tilfeldighetene.

*

I 1986 tok Liverpool "the Double" under sin nye manager, Kenny Dalglish, og satte samtidig - nok en gang - ny rekord i antall ligamesterskap. Manchester United hadde, for attende gang på rad, feilet i forsøket på å vinne det samme ligamesterskapet. United manager het Ron Atkinson, en mann som huskes for sin hallikstil og løsaktige omgang med klubbens sjekkhefte. Høsten -86 lå United nest sist på tabellen, og spikeren i Atkinsons antakelige silkekledde og gullbehengte kiste var et sviende tap i ligacupen mot Southampton. En guttunge med navn Matt Le Tissier debuterte for Southampton og scoret to flott mål. To dager senere var det Alex Fergurson som satt i sjefsstolen på Old Trafford. Hva ville skjedd om Le Tissier premierenerver hadde gjort livet uttrygt for pensjonistene på rad 19? Ville Atkinson fått flere sjanser til å løfte United til enda noen fjerde plasser?

*

De neste tre sesongene fortsatte Liverpool og King Kenny å drive sølvpusserne på Anfield til vanvidd, mens Alex Fergurson og United vant................. ingenting. NADA. De spilte ikke en gang særlig god fotball. Vinteren 1990 hang skottens jobb i en tråd tynnere en meksikansk øl, og velinnformerte kilder mener han hadde fått fyken om United ikke hadde vunnet kampem not Forrest i januar.

Innbytteren Mark Robins scoret seiersmålet for United, og sammen med spillere som Russel Beardsmore, Tony Gill, Deiniol Graham og Lee Martin klarte han å sikre United FA-cuptrofeet den sesongen. Hva ville skjedd om skader ikke hadde tvunget Fergurson til å satse jobben sin på disse ungguttene (som ingen skal beskylde for å ha dominert fotballen siden)?. Kunne arbeidsledige Alex Fergurson, i stedet for en viss Graeme Souness, erstattet Dalglish som Liverpools manager noen måneder senere?

*

Souness' inkompetanse ga sulteforede rivaler klar bane til toppen, men det var først Arsenal og deretter et annet United - Leeds - som sikret seg det ledige ligamesterskapet. Foran 92/93 trengte Manchester United derfor en ny klassespiss for å holde liv i håpet. Alan Shearer takket nei, og Fergurson satset derfor pengene på Dion Dublin. Dublin startet bra nok, men i den tredje kampen påførte Crystal Palacesluggeren Eric Young ham et benbrudd som fikk ortopedene til å nikke anerkjennende. Dette tvang Fergurson ut på ny shopping. Det åpenbare valget var............ David Hirst. Men Sheffield Wedensday blånektet. Fergurson og styreformann Edwards satt og diskuterte andre alternativer da Leeds ringte for å spørre om de kunne få kjøpe Denis Irwin. Svaret var nei, men Fergurson benyttet anledningen til å høre om den franske urokråka Eric Cantona kanskje kunne være tilgjengelig.

*

Resten, inkludert 11 ligamesterskap er historie. Hva ville skjedd om Dion Dublin hadde drukket melka si som barn? Ville Eric Cantona blitt i Leeds og sikret dem noe helt annet enn status som toppfotballens skrekkhistorie?

*

Matthew Le Tissier, Mark Robins og Dion Dublin gjorde senere helt greie karrierer. "Le Tiss" er en levende legende i Southampton, selv om han ikke vant noen trofeer. Robins og Dublin hadde mange helt greie sesonger i klubber som Rotherham og Norwich. Hver på sin måte bidro de til 20 år med Manchester United-dominans, samtidig som Liverpools sølvpussere forlengst er permitert, og Leeds har vandret i dødsskyggens dal i de lavere divisjoner.

*

Dette er historien om tilfeldighetens spill; en vakker historie for noen - og en historie om veien til fortapelse for andre. Mye kunne gått annerledes......."
    Super god post! Er mye tilfeldigheter. Men ettersom ingen kan se inn i fremtiden, så forblir det tilfeldigheter. De fleste klubbene kjøper spillere de tror er gode, og vil slå an. Ellers hadde de vel ikke blitt kjøpt.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, Roger, fotballen er full av tilfeldigheter....

Hvis ikke Chelsea hadde bygget digre East Stand på 70 tallet, hadde sannsynligvis ikke klubben kommet i det uføre med å måtte selge gode spillere - og senere rykket ned til 2.div og nesten til 3.

Og så hadde kanskje ikke Ken Bates kjøpt klubben for 1 -ett- pund i 1982.

Og så hadde kanskje heller ikke Matthew Harding investert i klubben noen år senere (etter spørsmål fra Bates) og så blitt visepresident i klubben.

Og hvis ikke samme mann hadde forulykket i en helikopterulykke, så hadde han kanskje fått sparket Ken Bates og klubben hadde da heller ikke blitt solgt til Abramovich.....ihvertfall ikke på det tidspunktet.

Og da kunne mye vært annerledes..................

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0