Hvor gammel er du?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor gammel er du?

Mener ikke å kritisere noen med dette, men feelingen min er at AVforum blir mer og mer "overtatt" av den yngre garde med andre preferanser enn såkalte hifinerder.

Såh..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ikke ute etter å krangle, men må bare si dette, for jeg kommer ikke til å si noe mer på denne tråden. Nå synes jeg du drar den for langt. Jeg har sett hva du har kommentert på bilen til en her på forumet, å jeg vil tro at ble litt lei seg, bilen var jo fin den. Og subben så jo faktisk bra ut etter mine øyne.. Jeg har faktisk sett kasser fra fabrikken til Rockford med dårlige finish. Å da snakker vi seriøs produsent. Jeg synes også at du er ganske sær. Tror nok du liker å kritisere det du ikke har, jeg...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Nå er jeg ikke ute etter å krangle, men må bare si dette, for jeg kommer ikke til å si noe mer på denne tråden. Nå synes jeg du drar den for langt. Jeg har sett hva du har kommentert på bilen til en her på forumet, å jeg vil tro at ble litt lei seg, bilen var jo fin den. Og subben så jo faktisk bra ut etter mine øyne.. Jeg har faktisk sett kasser fra fabrikken til Rockford med dårlige finish. Å da snakker vi seriøs produsent.

Vet hvilken bil du snakker om, noen har betalt lots of penger for en bilstereo som i mine øyne ser helt rævva ut. Internet vettu, det er ærlig..

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden kan da umulig ha noe for seg her. Kan vel stenges eller i det minste flyttes til generelt chit chat.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du starte en tråd med å spørre alder til medlemmer så er det vel vanlig folkeskikk å si sitt eget alder først.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja.. trådstarter har et poeng.. Noe tilsvarende argumenterer med i diskosjoner av tester. nå sist den høytaler testen med M.L Vista.
    Mistenker nok det er økt yngre medlemmer her siden interessen for lyd og bilde har økt betraktelig de siste årene.
    Men den eldre garden tror jeg nok er fortsatt i flertall. Muligens romsligere økonomi?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At yngre medlemmer enn seg selv kommer til er da helt naturlig.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Skal du starte en tråd med å spørre alder til medlemmer så er det vel vanlig folkeskikk å si sitt eget alder først.

Ingen probl, jeg er 42.

Og jeg syns heelt klart tråden er relevant, om noen anbefaler et eller annet er det greit å vite om det er pga egne erfaringer eller svada de har lest på nett..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Qrt: Er ikke alltid alder som er viktig, det er hvordan man bidrar, og for å være helt ærlig synes jeg de siste postene dine på Head-Fi og Høytalere på forumet i kveld ikke reflekterer en alder på over 16.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Ingen probl, jeg er 42.

Og jeg syns heelt klart tråden er relevant, om noen anbefaler et eller annet er det greit å vite om det er pga egne erfaringer eller svada de har lest på nett..
    Hvordan skal denne tråden hjelpe til med det? Så om et medlem som bare er 18år anbefaler noe så skal alle kryssrefere med denne tråden for å sjekke om det er svada eller erfaring?

Og hvor gamle mener du en person må være for å ikke ha noe erfaring men bare svada komme med?

Skjønner poenget ditt, men ser ingen gode intensjoner med denne tråden og det virker som at den lader opp til mere krangel enn godt

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alder er bare et tall, gammel blir man (forhåpentligvis ) uansett,
    å bli voksen derimot, det er valgfritt

Newcomer Danielcjk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette skal by opp til annet enn krangel så setter du opp en anonym undersøkelse.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KoKo_
    Qrt: Er ikke alltid alder som er viktig, det er hvordan man bidrar, og for å være helt ærlig synes jeg de siste postene dine på Head-Fi og Høytalere på forumet i kveld ikke reflekterer en alder på over 16.
    Kan være ærlig jeg også, hva du syns bekymrer meg skikkelig lite..

Alder er ikke et automatisk bevis på at du vet hva du snakker om, du har rett i det. Men det er en relativt god indikasjon på at du har holdt på en stund, ikkesant?

Vil du ha råd fra noen som har panta tomflasker for å få sin første høytaler, eller fra noen som har brukt 20 år på å kartlegge nyansene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være ærlig jeg også, hva du syns bekymrer meg skikkelig lite..

Alder er ikke et automatisk bevis på at du vet hva du snakker om, du har rett i det. Men det er en relativt god indikasjon på at du har holdt på en stund, ikkesant?

Vil du ha råd fra noen som har panta tomflasker for å få sin første høytaler, eller fra noen som har brukt 20 år på å kartlegge nyansene?
    Du får oppdatere alderen din i profilen din, så kanskje du får den respekten du synes du fortjener.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får oppdatere alderen din i profilen din, så kanskje du får den respekten du synes du fortjener.

Jeg er overhodet ikke ute etter respekt. Men et forum bestående av folk som har peiling og tro på sin egen smak. Det hadde vært noe det..

Gjelder det deg btw?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er overhodet ikke ute etter respekt. Men et forum bestående av folk som har peiling og tro på sin egen smak. Det hadde vært noe det..

Gjelder det deg btw?
    Jeg skjønner hva du vil frem til med tråden, men jeg skjønner ikke hvordan denne tråden skal hjelpe i noen som helst grad til å oppnå det du ønsker.

Jeg ønsker selvfølgelig at kompetente personer bidrar med råd og erfaringer, og at de med mindre kompetanse ikke gir råd om det de ikke vet så mye om.

Det er fint å ha sin egen smak, og gjerne deler av den, men ikke som deg i f eks tråden høytalere der du svarer TS sin lange post med et kort svar "hvorfor spør du", fordi du mener han skal bare basere sine valg på egne erfaringer. Da er det ikke mye vits i dette forumet.

Du får bidra litt positivt selv før du begynner å kritisere. Jeg har ikke sett mye av det fra din kant.

For min egen del så er jeg ikke erfaren nok til å bidra med eksperthjelp enda, og bruker foreløpig forumet til å spørre etter hjelp. Så ja, jeg vil helst ha svar fra kompetente personer, ikke av "hvem som helst" sin ærlige mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

off

Jeg er 17 år og 7 av disse har jeg vært en HIFI/Hjemmekino entusiast, jeg har sittet mange lørdagskvelder med god musikk på anlegget og lest på AVforum. Jeg vil tro at jeg vet mer hva jeg snakker om når det gjelder HIFI/hjemmekino enn en mann på 37 som nettopp har kjøpt sin første hjemmekino.

Konklusjon: Alder er bare et tall

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner hva du vil frem til med tråden, men jeg skjønner ikke hvordan denne tråden skal hjelpe i noen som helst grad til å oppnå det du ønsker.

Jeg ønsker selvfølgelig at kompetente personer bidrar med råd og erfaringer, og at de med mindre kompetanse ikke gir råd om det de ikke vet så mye om.

Det er fint å ha sin egen smak, og gjerne deler av den, men ikke som deg i f eks tråden høytalere der du svarer TS sin lange post med et kort svar "hvorfor spør du", fordi du mener han skal bare basere sine valg på egne erfaringer. Da er det ikke mye vits i dette forumet.

Du får bidra litt positivt selv før du begynner å kritisere. Jeg har ikke sett mye av det fra din kant.

For min egen del så er jeg ikke erfaren nok til å bidra med eksperthjelp enda, og bruker foreløpig forumet til å spørre etter hjelp. Så ja, jeg vil helst ha svar fra kompetente personer, ikke av "hvem som helst" sin ærlige mening.
    Du har helt rett, jeg har ikke bidratt på AVforum i det hele tatt. Eller, kanskje jeg har det men du var ikke født ennå..

Altså, du vil ha eksperthjelp men om den kommer fra en på 8 som aldri har eid sin egen stereo eller en på 15 som bader i konfpenger..

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikkje eg kaste bensin på bålet her, men kva meiner du med andre prefferanser en hifinerder? alle har\er vi vært unge ein gong i tida er sjølv kun 25, du minner meg litt om ein viss andel av den "eldre" herre i min golfklubb (spiller golf.) der er det slik at dem yngre har ingenting her og gjøre mentalitet dette kommer til og straffe seg når den eldre herre faller bort for hvem skal overta da?

Det er mange unge nye her det ser me ofte, men om vi hadde tatt ein undersøkelse så trur eg du ville funne ut at 80 prosent av dei som er aktive her er av eldre rang mange unge registerer seg på forum stiller spørsmålet dem trenger og thats it! om du sjekker så vill du se at 25 prosent av brukerne er brukt til og poste kanskje 3\4 poste også forsvinner dei.

Det er forskjellige underkategorier for ein grunn dem som vill poste om bilen sin bør få lov til det, den som vill poste om sin nye 3 hjuls sykkel bør få lov til det uten at dem som syns det er "kjedelig" og barnsligt skal blande seg inn..

Som du seier:
    Men et forum bestående av folk som har peiling og tro på sin egen smak. Det hadde vært noe det..
    Når det kommer til peiling så er ikkje det noko ein blir født med men må lære seg til, det er i hovedsak derfor dette forumet og andre slike forum er her, nye medlemer gir nytt liv og dei eldre lærer av dei yngre og visse versa.

QRT: nå tar eg ein loongshot men tror du skal gå og sove av deg den alkoholen du eventuelt ha i deg også heller sette deg ned i morgen og reflektere over dei posten du har skrevet og tenke på om du har samme meining i morra.

Som sagt dette var ikkje noko forsøk på og hive bensin på bålet følte eg berre måtte få sagt noko her!

Good night and sleep well!

Gjelder både gammel som ung.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Nå skal ikkje eg kaste bensin på bålet her, men kva meiner du med andre prefferanser en hifinerder? alle har\er vi vært unge ein gong i tida er sjølv kun 25, du minner meg litt om ein viss andel av den "eldre" herre i min golfklubb (spiller golf.) der er det slik at dem yngre har ingenting her og gjøre mentalitet dette kommer til og straffe seg når den eldre herre faller bort for hvem skal overta da?

Det er mange unge nye her det ser me ofte, men om vi hadde tatt ein undersøkelse så trur eg du ville funne ut at 80 prosent av dei som er aktive her er av eldre rang mange unge registerer seg på forum stiller spørsmålet dem trenger og thats it! om du sjekker så vill du se at 25 prosent av brukerne er brukt til og poste kanskje 3\4 poste også forsvinner dei.

Det er forskjellige underkategorier for ein grunn dem som vill poste om bilen sin bør få lov til det, den som vill poste om sin nye 3 hjuls sykkel bør få lov til det uten at dem som syns det er "kjedelig" og barnsligt skal blande seg inn..

Som du seier:

Når det kommer til peiling så er ikkje det noko ein blir født med men må lære seg til, det er i hovedsak derfor dette forumet og andre slike forum er her, nye medlemer gir nytt liv og dei eldre lærer av dei yngre og visse versa.

QRT: nå tar eg ein loongshot men tror du skal gå og sove av deg den alkoholen du eventuelt ha i deg også heller sette deg ned i morgen og reflektere over dei posten du har skrevet og tenke på om du har samme meining i morra.

Som sagt dette var ikkje noko forsøk på og hive bensin på bålet følte eg berre måtte få sagt noko her!

Good night and sleep well!

Gjelder både gammel som ung.

Hadde bare du, og de andre, forstått hva jeg mente. Feks, Klipsh høres helt jævlig ut så det anbefaler jeg ikke men jeg vet hva jeg liker å høre på, så det kjøper jeg ikke.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •