Hvor blir det av diverse medlemer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor blir det av diverse medlemer?

Nå begynner jeg å lure litt... Noen som vet hvor tceteams hjemmekino og zafirhar blitt av? Jeg mener å ha lest at noen har skremt bort tceteams hjemmekino fra forumet. Har jeg lest rett? zafir og tceteams har bestandig vært utrolig hyggelig og synes det er rart at de forsvant sånn plutselig. Dette var vel feil kategori her på forumet vil jeg tro.

ntd12tannoy.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt garantert feil tråd ja.

Aner ikke hva som skjedde med de? Tviler på at noen har skremt de vekk fra forumet

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har alltid vært en dynamisk masse med medlemmer som har deltatt i trådene her på avf. Mange er aktive i perioder, for så å bruke tiden på andre ting etterhvert. Mange er også mindre på nett nå som det er 25+ ute
    De fleste som har deltatt ivrig i debattene her inne stikker innom igjen innimellom.
    Ved å se på det enkelte medlems profil kan dere se når de sist var pålogget. Mange følger med selv om de ikke deltar aktivt i diskusjonen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper da virkelig ikke at noen har skremt de bort eller noe annet har skjedd med de. Får bare håpe på at de kommer tilbake, da. :-)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tceteam/tceteams - "Beklager - ingen treff. Vennligst prøv med andre kriterier."
    zafir - "Siste aktivitet: I dag 11:09"

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg savner i grunn en del av de som var aktive en stund, og har 2000+ poster. Virker som mange av de har gått underground. :???:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg savner i grunn en del av de som var aktive en stund, og har 2000+ poster. Virker som mange av de har gått underground. :???:
    Jeg ligger vel der i høvet i antall innlegg, ca totusen provokasjoner. Føler tøflene tynger og at Nirvana lokker med godstol og taus selvros. Når dette skjer samtidig med at "kantene slipes" mot bestefarsstatus og folkepensjon, ligger alt til rette for å nyte opiumen sin, ... øh otiumet sitt.

Men når begeistringa over en nyanskaffelse truer med å sprenge brøstet legger jeg gjerne ut en post her. Eller kan bidra med kvalifiserte råd, erfaringer eller meninger.

Neste troféanskaffelse blir en Kenwood KH-K1000 Sound Meister Edition. En sånn en: (I'll be baaack thaaan!)

Hvor blir det av diverse medlemer?-kh_k1000-jpg

Hva er det dem sier ute på Magerøya: "La no hoinnan pule, dem e'kke vårres".

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener at tcteams skiftet nick også engang?

Men hva fikk deg til å spørre om dette egentlig? Kjenner du de?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Nå begynner jeg å lure litt... Noen som vet hvor tceteams hjemmekino og zafirhar blitt av? Jeg mener å ha lest at noen har skremt bort tceteams hjemmekino fra forumet. Har jeg lest rett? zafir og tceteams har bestandig vært utrolig hyggelig og synes det er rart at de forsvant sånn plutselig. Dette var vel feil kategori her på forumet vil jeg tro.

ntd12tannoy.

Her er vel kanskje grunnen til at tcteams ikke gidder å poste lengre.

http://www.avforum.no/forum/hoyttale...oyttalere.html

Noe er helt funky med linken.

zafir: har jo 0,09 poster per dag, og ble registert i 2007. Så han er ikke så aktiv. Siste aktivitet: I går 20:29

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig, for eks Zatz og Hybris. Vi er dønn uenige på mange områder, men jeg har respekt for debatterfaringen til disse karene, og de "slår" godt fra seg slik at debattene blir med høy temperatur og utfordrende8)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Enig, for eks Zatz og Hybris. Vi er dønn uenige på mange områder, men jeg har respekt for debatterfaringen til disse karene, og de "slår" godt fra seg slik at debattene blir med høy temperatur og utfordrende8)
    +1 skal være litt diskusjon og temperatur av og til. Så lenge det går på diskusjon av emner og ikke personer. 8)

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er vel kanskje grunnen til at tcteams ikke gidder å poste lengre.

http://www.avforum.no/forum/hoyttale...oyttalere.html

Noe er helt funky med linken.
    Helt enig med Torolan her, og slett ikke noe savn.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 skal være litt diskusjon og temperatur av og til. Så lenge det går på diskusjon av emner og ikke personer. 8)
    Tja....noen poster KUN for å skape såkalt "temperatur". Det kan jeg styre min begeistring for.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Tja....noen poster KUN for å skape såkalt "temperatur". Det kan jeg styre min begeistring for.

Jeg forstår at noen kan oppleve at det går (for) hardt for seg innimellom her på forumet. Men for å ta i bruk et mye brukt ord hos oss hifi interesserte: dynamikk er viktig Uten temperatur, tildels harde debatter og en viss meningsbrytning så klapper forumet sammen og blir svært lite interessant på sikt.

Det er mange eksempler på forum hvor det til slutt bare er en liten masse som er 100 prosent enige i alt og ett, og godsnakker og skulderklapper hverandre dag ut og dag inn. Og hvor aktiviteten på forumet har sunket betraktelig, når moderatorer har strammet inn for mye og ikke tillatt engasjerte og harde debatter. Tro meg når jeg sier at dette ikke er en ønskelig situasjon. Takhøyde og temperatur (sålenge man holder seg til sak og ikke person som Ostemannen korrekt påpekte), så mener jeg dette utelukkende er positivt for et forum. Så også for AVforum.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns at det er vel så problematisk at noen for enhver pris skal "skape debatt" med omtrent alt de foretar seg. At et forum "klapper sammen" fordi det ikke krangles (det er det jeg mener det er) har jeg ikke opplevd, og heller aldri hørt om. At et forum er hyggelig å oppholde seg på er ikke det samme som at det har mistet verdi/interesse. Enkelte forum holder jeg meg unna nettopp fordi det stort sett er kranglefanter som regjerer.

For å være litt direkte, så oppfatter jeg ikke av dine innlegg på forumet at du alltid syns det er så forbaska koselig med "temperatur, tildels harde debatter og en viss meningsbrytning" heller... Og når jeg sitter her og ser på diskusjonene, så oppfatter jeg heller ikke de som "utelukkende positive for forumet". Heller utrivelige, og sjelden givende.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så er det dette hersens forumpolitiet da:

Det heter ett medlem, flere medlemmer. Ref. trådens navn

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg syns at det er vel så problematisk at noen for enhver pris skal "skape debatt" med omtrent alt de foretar seg. At et forum "klapper sammen" fordi det ikke krangles (det er det jeg mener det er) har jeg ikke opplevd, og heller aldri hørt om. At et forum er hyggelig å oppholde seg på er ikke det samme som at det har mistet verdi/interesse. Enkelte forum holder jeg meg unna nettopp fordi det stort sett er kranglefanter som regjerer.

For å være litt direkte, så oppfatter jeg ikke av dine innlegg på forumet at du alltid syns det er så forbaska koselig med "temperatur, tildels harde debatter og en viss meningsbrytning" heller... Og når jeg sitter her og ser på diskusjonene, så oppfatter jeg heller ikke de som "utelukkende positive for forumet". Heller utrivelige, og sjelden givende.

Da har vi forskjellige syn på det. Jeg mener at debattforum skiller seg fra andre kommunikasjonskanaler som for eks Twitter og FB, nettopp at det skal være endel harde engasjerte debatter med stor takhøyde, og ikke bare skulderklapping og "give me fives" dag ut og dag inn. Da blir det null dynamikk, og etter min mening et potensielt nærmest verdiløst forum. Aktiviteten vil meget sannsynlig synke, velartikulerte brukere vil forsvinne osv. For meg gir en slik retning et dårligere forum.

Jeg skal innrømme at det kan koke godt i toppen min i utvalgte diskusjoner, spesielt om enkelte ikke evner holde sak (tema),men angriper person, skal spekulere i målene den enkelte har med diskusjonen osv. Men jeg ser verdien dette har for et forum, selvom jeg enkelte ganger må ta fem minutters cool off for ikke miste hodet Dette kommer dog mer av mitt engasjement, og er ikke andres feil.

Det er utfordrende å trekke grenser for takhøyden,mangfoldet av meninger,temperatur o.l. Men (stort sett) opplever jeg at AVforum er et godt forum når det gjelder disse tingene. Vi trenger flere typer tråder/debatter, hvilket jeg opplever vi har her på forumet. En arena både for de som vil ha noe tilspissede,harde og direkte debatter, og for de som ønsker en mer "anonym" meningsbrytning, tips til anlegget sitt osv. Og jeg håper det vil fortsette å være det i fremtiden også.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du og jeg ser totalt forskjellig på det er jeg helt innforstått med.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Debatter og diskusjoner syns jeg er helt greit. Det er like mange meninger som det er medlemmer så slikt er ikke til å ungå. Drittsekk opførsel og personangrep derimot hører ikke hjemme noe sted.

tcteams ekspoderte jo bare noen forsiktig hintet frampå at han tok feil eller var uenig med han, og begynte med spydigheter med en gang. Kan ikke si at akkurat han er noe savn.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tceteam er jo alltid behjelpelig å bruker tid å linker inn osv osv, syns d er dumt hvis han føler seg uvelkommen på forumet.

Altså han har kanskje ikke like mye erfaring som enkelte her inne, men hvem sier at de med mest erfaring alltid har rett? Har sett mange ganger at han har linka inn mange brukbare forslag å han har jo alltid en hyggelig tone.

Hvis dere som "kan alt" mener at tceteam er på tynn is når d gjelder anbefalinger så kan dere bare poste å si deres mening også......så kan dere føye til at "jeg har hørt 43 forskjellige oppsett fordelt på 30år" også kan trådstarter velge hvem han vil høre på.

syns man skal ha takhøyde for alle her inne, selv om man av og til sier noe som ikke alle er enig i så har jeg inntrykk at han først å fremst faktisk prøver å være hyggelig å behjelpelig......så er d jo menneskelig å bomme litt på skiva av og til, er vel ikke bare han som har gjort d vel?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •