Ett hjertesukk fra en artist angående streaming:"Når inntektene forsvinner" - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 191
    Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    som er en av grunnene til at streaming må vær betydelig rimelgere per album enn en fysisk cd eller et digitalt kjøp på itunes.
    man kan ikke agrumentere for økt månedspris bare fordi det er mange album integret i tjenesten.
    Nei spesielt siden man uansett har et begrenset antall timer om dagen man kan høre på musikk. Hvis jeg hører mindre på en artist, ja da fortjener han å få mindre.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Den seksuelle lavalder i Thailand er meg bekjent 14 år, ergo er det lovlig å ha sex med en 14 åring der om det er frivillig. Syns du da automatisk at det er helt ok?

Hvis nei, så foreslår jeg at du slutter å bruke lovlig tjeneste som hovedargument for ikke betale for musikken slik du har gjort i denne tråden.

Det er derfor jeg dro frem det villkårlige eksempelet vedrørende sex i Thailand, ikke fordi jeg på noen måte sidestiller handlingene. Men jeg vil knekke den lettvinte argumentasjonen om at det er lovlig, så da kan man klappe seg fornøyd på magen.
    Og nettopp derfor tar du sørgelig feil. Det er ikke lov for nordmenn uansett hva minstealder er i landet de oppholder seg i.
    /d: LOV-1902-05-22-10 :d/ Almindelig borgerlig Straffelov (Straffeloven).

Den norske Strafferets Virkekreds.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Og nettopp derfor tar du sørgelig feil. Det er ikke lov for nordmenn uansett hva minstealder er i landet de oppholder seg i.
    /d: LOV-1902-05-22-10 :d/ Almindelig borgerlig Straffelov (Straffeloven).

Den norske Strafferets Virkekreds.

Poenget mitt står seg likevel: er det faktum at en handling, aktivitet er _lovlig_ nok til at man kan slå seg fornøyd på brystet? Naturligvis ikke!

Det var mitt poeng, og jeg hadde forventet at du av alle skulle forstå dette Super, virkelig.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA så utrolig bra. Tenkte jeg skulle se hvordan kranglingen i denne tråden hadde sporet av siden igår. Nå har jeg ikke lest noenting siden side 3 og nå plutselig er det snakk om Seskuell lavalder i Thailand og Norge :P

Sorry for å spore av, måtte bare påpeke hvor morsome slike tråder som dette her er

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pip: kommer tilbake med svar på ditt innlegg noe senere idag, da litt huslige plikter kaller nå

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    HAHA så utrolig bra. Tenkte jeg skulle se hvordan kranglingen i denne tråden hadde sporet av siden igår. Nå har jeg ikke lest noenting siden side 3 og nå plutselig er det snakk om Seskuell lavalder i Thailand og Norge :P

Nei, det er det ikke snakk om. Det er snakk om at selvom en handling eller aktivitet er lovlig pr lovbok, så er det ikke automatisk moralsk ok av den grunn.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er det ikke snakk om. Det er snakk om at selvom en handling eller aktivitet er lovlig pr lovbok, så er det ikke automatisk moralsk ok av den grunn.
    Var bare for å påpeke det komiske i situasjonen. Jeg har som sagt ikke lest noe siden 3 og har derfor ikke noe grunnlag for å vite hva dere diskuterer, men må si det var komisk da jeg tittet innom og plutselig er sammenligning med sexlover dratt inn. Fikk meg bare en god latter, hopper av nå og kommer tilbake igjen på side 16 for å se hva som er dratt inn av sammenligningsgrunnlag da

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fine med Spotify, er at artister kan selv velge om de skal ha og legge ut musikken deres der. Noen synes det er tyveri å streame, noe som jeg synes blir helt feil å mene. Vi er forskjellige alle sammen her, men streaming er jo ikke et lovbrudd. Da hadde vi ikke hatt det fantastiske YouTube-opplegget heller, da. Sånn som Pink Floyd, Metallica, ACDC, Led Zeppelin og andre "vintage" grupper har selv valgt at de ikke skal legge ut musikken deres på Spotify. Og det fine med YouTube er jo at man må ha en slags lisens for å legge ut musikkvideoer. Noen privatpersoner får det jo til, men de fleste må nok være fra EMI eller noe sånn. Det er ikke ulovlig med streaming. F.eks Jennifer Lopez, alle låtene og albumene er jo lagt ut der, og jeg tror ikke hun sliter med å betale strømregning for å si det sånn. Bare se hvor bra hun holder seg, hun er jo født i '69(!) Så jeg tror ikke de fleste sliter. Mulig at de mindre gruppene sliter, men ikke de store artistene.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour, da legger vi bort det merkelige eksempelet ditt og går til mitt bibliotekeksempel.

Synes du at vi skal frastå fra å låne en Jo Nesbø roman på biblioteket og heller kjøpe boka, fordi det er for billig og for enkelt for forbruker å låne den?
    Og vi skal heller ikke finne oss i at det er lovlig eller lettvint ene og alen fordi hr. Nesbø får for lite i lommeboken sin?

Jeg finner dette veldig forvirrende og skjønner ikke helt hvor du vil.
    Hva skal en CD koste? Skal det forbys kjøp på iTunes også, fordi det koster mindre enn en CD hardware? Skal kjøp av CD fra utenlandske nettbutikker forbys fordi det koster "moralsk" for lite?

Hvor går grensen for denne "slå seg på magen" holdningen din?

Ønsker du egentlig en statlig styrt prispolitikk på alt av opphavsbeskyttet materiale?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, Mr Chill.. Såvidt jeg vet har alle tråder utenom 1 tråd Gilmour startet slike.
    Hvorfor det tro? Men diskusjoner er sunt og man får luftet sine meninger. Dersom alle respekterer hverandres svar. Ikke kallenavn som saueflokk, streamere, idioter osv...

Ha en god GOD SØNDAG!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    ja, Mr Chill.. Såvidt jeg vet har alle tråder utenom 1 tråd Gilmour startet slike.
    Hvorfor det tro? Men diskusjoner er sunt og man får luftet sine meninger. Dersom alle respekterer hverandres svar. Ikke kallenavn som saueflokk, streamere, idioter osv...

Ha en god GOD SØNDAG!
    +1

Forsåvidt litt imponert over denne tråden så langt. Det pleier gå på rundgang på alle kommentarene hvor alle kommer med sine meninger fram til side 4 eller 5 så begynner hele runden på nytt med akkurat samme kommentarene bare litt annerledes ordlagt fra de samme folkene Husker ikke hvilken av Gilmour trådene det er, men stusset over at det var som å lese det samme om og om igjen når du bladde igjennom den

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip
    Kan du dokumentere at inntjeningsgrunnlaget for artistene stuper pga streamingtjenester ? I følge IFPI så er jo nå

inntektene fra streaming nå høyere enn fra CD salget og streaming er jo ennå bare i startgropa.

Greit nok at du mener at å være musiker er ikke "bare" et yrke, kan i noen tilfeller være enig i det men hadde satt pris om du kunne forklare hvorfor musikk kunstnere skal få gjentagende betalt for sin kunst i motsetning til de fleste andre kunstnere. Og bare så det er klart, jeg har ikke noe i mot at de får gjentagende betaling så lenge de leverer noe som folk vil ha.
    Og.. hva er egentlig kunst ??

Du sier man har informasjon om hvor det bærer, du kan kanskje utdype det da, med skikkelig dokumentasjon ? I følge det jeg har sett fra bl a bransjens egne organer så peker pilen i en retning og det er opp selv om det er noen enkeltutøvere som hevder noe annet. Du sier også at "fordelingsnøkkelen åpenbart innehar store feil" og derfor bør vi heller kjøpe fysisk media. Kan du vise fordelingsnøkkelen for fysisk media vs streaming og forklare en enkel sjel de grunnleggende forskjellene?

Til slutt vil jeg si at når det gjelder gratis nedlasting så er jeg helt enig i at det er tyveri og noe som på sikt kunne blitt en virkelig trussel mot musikkutøverne og det er en av grunnene til at jeg mener streamingtjenestene er en god ting, da får man i det minste litt betaling for det man har laget, om det ikke er nok så blir det etter min mening feil å skylde på forbrukerne at man eventuellt har gjort en dårlig avtale når man solgte rettighetene sine....

1) At inntektene pr idag samlet sett er høyere på streaming enn på CD inntekter er jo helt naturlig, det må sies først og fremst. Pr idag har salget av fysisk format stupt, og at streaming tjener inn mer enn CD salg pr dags dato forteller etter mitt syn fint lite om tingenes faktiske tilstand.

Jeg kan ikke dokumentere at inntektsgrunnlaget stuper, men jeg stiller alikevel store spørsmålstegn ved påstander om at veldig mange hører musikk gratis på streaming for så å kjøpe CDen i etterkant. Både artisters tilbakemeldinger, og tallene vedrørende CD salg forteller mye om at dette ikke medfører riktighet.Personlig er jeg overbevist om at artistene mottok mer penger før streamingeens inntog og man måtte kjøpe CD plater/vinyl/betale for nedlasting, enn idag hvor hvem som helst kan logge seg gratis på wimp og spotify å spille allverdens musikk gratis.

2)Jeg mener at musikk er kunst, fordi artistene lager et produkt som gir en gode følelser, gir gode opplevelser og således er det for meg kunst. Et ferdig album med noe man ønsker formidle, tekster,melodi og personlige historier kanskje som man har jobbet frem et produkt med basis i. Da er det helt grunnleggende at man skal ha betalt (godt betalt etter min mening), og ikke sitte igjen med smuler slik det virker som man gjør etter dagens modell. Jeg syns mellome 100 og 150 kr for et album er en helt fair pris å betale med dagens kjøpekraft, for å sette et konkret tall som et utgangspunkt. 90 spenn MÅNEDEN (eller gratis) på Spotify for all musikk man ønsker døgnet rundt, syns jeg i praksis er det samme som gratis.

3) Vedrørende pengestrøm på streaming kontra fysisk format så er det for meg enkel logikk og sannsynlighetstenking. 150 kr,som album kostet som normal pris for ikke mange årene siden ga gode summer tilbake til artisten selv, da plateselskapene og også artistene var i en bedre forhandlingsposisjon enn idag. Dagens internett tilgang og piratkopiering har gjort at artistene/selskapene har mistet mye av kortene sine i forhandling med distribusjonsleddene. Hvor mye tror du egentlig 90 spenn (eller for mange gratis, 0 kr i måneden), gir tilbake til artister utenom de aller største bandene? Hørte du noensinne før at artister ropte varsko om at ikke de fikk behørig betalt på CD salget sitt? Fordelingsnøkkelen var enklere og mer oversiktlig før i tiden, med større grad av kontroll for de som satt på rettighetene til produktet.

4) Jeg syns ikke det er noen god trøst at de får "litt" betalt, istedet for ingenting ved piratnedlasting og piratkopiering. Sistnevnte er rent tyveri og bør ikke regnes med som et alternativ overhodet. Artistene bør få anstendig betalt, og ikke "litt" eller ingenting betalt. Etter min mening burde man straffe folk beinhardt som blir tatt på dette (piratvirksomhet). Kjør inn garvede etterforskere, FBI,økokrim og lignende mot bakmennene på de store sitene, og få tyvene bak lås og slå med strenge straffer. Sett noen klare eksempler på hvor det bærer om man stjeler andres musikk!

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke prøv å så tvil om mine ønsker om å betale for musikk: det er toppen av frekkhet mot en som kjøper flere titalls skiver pr måned og som ikke engang har Spotify installert på laptopen.

Jeg har betalt god pris for Airbag skiva (selvsagt for min del), og har derfor ingen problemer med å linke til youtube i min anbefalingstråd. At flere andre bestiller skiva for å støtte opp økonomisk for Airbag er noe som gleder meg, la det være sagt. men dette er en solskinnshistorie (tilsynelatende).

Men dette tilsynelatende romantiske eksempelet (hvor mange kjøper musikken fysisk etter å ha fått tips på nettet), er forsåvidt ikke essensen i problemstillignen. Det er et aspekt her, ja, men ikke representativt for hvor skoen trykker: nemlig at inntjeningsgrunnlaget for mange artister ikke er der pr idag grunnet gratis streaming, men som ville vært der om folk faktisk MÅTTE betale for musikken de ville høre.

Edit: Forøvrig er det helt feil å slå fast at jeg "hater" dette, realiteten er at jeg ser store problemer knyttet til den markedssituasjonen vi ser idag.
    Du har (selvsagt for din del) betalt god pris for den?
    Hvorfor har du ikke kjøpt den til 189,- i butikken hos platekompaniet eller en annen butikk her hjemme for å sørge for at butikkene består og kan formidle musikk i fysisk format til oss da?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Du har (selvsagt for din del) betalt god pris for den?
    Hvorfor har du ikke kjøpt den til 189,- i butikken hos platekompaniet eller en annen butikk her hjemme for å sørge for at butikkene består og kan formidle musikk i fysisk format til oss da?

Mulig jeg ordla meg uklart med den setningen: jeg har betalt fullpris for skiva, og for meg er det en selvfølge å betale anstendig pris for musikken jeg vil høre på.

Jeg har gjort hva jeg kan for at fysiske platebutikker skal bestå, beklageligvis så ser ikke det ut til å hjelpe så lenge flertallet gir ****.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg ordla meg uklart med den setningen: jeg har betalt fullpris for skiva, og for meg er det en selvfølge å betale anstendig pris for musikken jeg vil høre på.

Jeg har gjort hva jeg kan for at fysiske platebutikker skal bestå, beklageligvis så ser ikke det ut til å hjelpe så lenge flertallet gir ****.
    Er det Gilmour som skal bestemme hva som er anstendig pris for en CD plate?

Hva er anstendig pris for en student med en svakere kjøpekraft enn Gilmour?
    Hva er anstendig pris for Kjell Inge Røkke?

Dette er tull, Gilmour. Platene selges til den pris som markedet er villig til å betale for den. At man kan få samme CD på Amazon.co.uk til under halv pris av Platekompaniet kan og skal ikke bety at man skal ha dårlig samvittighet for å kjøpe den fra Amazon.

Du må komme deg ut av hengemyra med at fysiske platebutikker skal overleve for enhver pris. Kjøpsmønsteret endrer seg og det er tilbyderne sitt ansvar å følge med i tiden.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sier du det?

Hmmmm...........

Quote fra en tråd om denne skiva, det er dine ord Gilmour:

"Bare hyggelig! Dette er så god musikk (og ikke minst lydkvalitet!!) at jeg nesten føler et samfunnsansvar for å sørge for at alle hifi interesserte får kjennskap til disse gutta

Bestilte skiva selv til usle 10 Euro fra Play for en stund siden. Den er verd sin vekt i gull for å si det sånn, jeg har en CD samling på flere hundre skiver, og det er utrolig moro å få tak i en utgivelse med så god produksjon, attpåtil fra et band som kommer fra Norge"

På meg så virker det som at du letet på nettet for å finne den til "usle 10 Euro" istedenfor å kjøpe den i butikk her hjemme. Det kommer helt tydelig og klart frem at du har har gjort ditt for at fysiske platebutikker skal bestå, det er det ingen tvil om.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Sier du det?

Hmmmm...........

Quote fra en tråd om denne skiva:

"Bare hyggelig! Dette er så god musikk (og ikke minst lydkvalitet!!) at jeg nesten føler et samfunnsansvar for å sørge for at alle hifi interesserte får kjennskap til disse gutta

Bestilte skiva selv til usle 10 Euro fra Play for en stund siden. Den er verd sin vekt i gull for å si det sånn, jeg har en CD samling på flere hundre skiver, og det er utrolig moro å få tak i en utgivelse med så god produksjon, attpåtil fra et band som kommer fra Norge"

På meg så virker det som at du letet på nettet for å finne den til "usle 10 Euro" istedenfor å kjøpe den i butikk her hjemme. Det kommer helt tydelig og klart frem at du har har gjort ditt for at fysiske platebutikker skal bestå, det er det ingen tvil om.

Jeg bestiller ofte fra Play, og slik sett var det helt naturlig at jeg bestilte denne derfra når jeg satt og surfet en kveld. Beklageligvis er utvalgene på kompaniet sine fysiske butikker blitt elendige, noe som tvinger meg og andre til å kjøpe utgivelser andre steder.

Flere av mine kjøp har de ganske enkelt ikke på kompaniet sine butikker, uten at jeg sjekket for akkuratt Airbagutgivelsen. (og ja, jeg bestiller også ofte på kompaniet sin nettsjappe).

Hva man betaler ut av en nettbutikk har mindre betydning, bandet eller opphavet til musikken har uansett fått sin (faste) betaling når nettsjappa kjøpte inn skivene.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour, da legger vi bort det merkelige eksempelet ditt og går til mitt bibliotekeksempel.

Synes du at vi skal frastå fra å låne en Jo Nesbø roman på biblioteket og heller kjøpe boka, fordi det er for billig og for enkelt for forbruker å låne den?
    Og vi skal heller ikke finne oss i at det er lovlig eller lettvint ene og alen fordi hr. Nesbø får for lite i lommeboken sin?

Jeg finner dette veldig forvirrende og skjønner ikke helt hvor du vil.
    Hva skal en CD koste? Skal det forbys kjøp på iTunes også, fordi det koster mindre enn en CD hardware? Skal kjøp av CD fra utenlandske nettbutikker forbys fordi det koster "moralsk" for lite?

Hvor går grensen for denne "slå seg på magen" holdningen din?

Ønsker du egentlig en statlig styrt prispolitikk på alt av opphavsbeskyttet materiale?

Altså, bibliotek er en statlig sponset tjeneste hovedsaklig, og som er det av flere grunner. Blant annet at man annser kunnskap fra bøker (utdanning) som så viktig for alle mennesker i samfunnet uansett sosioøkonomisk status, at man dermed går inn med store subsidier. Staten annser det som en menneskerett å ha tilgang til kunnskap fra bøker, noe som overhodet ikke er saken med musikk(kunst). Dette er ikke sammenlignbart med den situasjonen vi ser i musikkmarkedet, og det forstår også du.

En utgivelse bør koste en anstendig sum, slik at artistene sitter igjen med mer enn smuler for sitt ofte enorme arbeid som er lagt ned. Hvis ikke markedet vil kjøpe den aktuelle plata/artisten, så ok, men det er grunnleggende feil at man bare skal kunne "snylte" ved logge seg på Spotify eller youtube, og således kunne spille musikken til artisten uten å betale en eneste krone.

Jeg alene kan ikke definere prisen ,men hver og en får være ærlig med seg selv i dette spørsmålet. Med dagens kjøpekraft ser jeg ingen problemer med 100-150 norske kroner pr album. Det er alldeles ingen menneskerett å ha all verdens musikk tilgjengelig, slik det virker å ha slått rot i dagens samfunn. Er man student og ikke har mer penger enn til 2-3 skiver i måneden, ja så er det musikken man får spille og har råd til.Hele greia er snudd fullstendig på hodet, mye grunnet at man har fått en gratis gullgruve på et sølvfat iform av streaming/youtube.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, bibliotek er en statlig sponset tjeneste hovedsaklig, og som er det av flere grunner. Blant annet at man annser kunnskap fra bøker (utdanning) som så viktig for alle mennesker i samfunnet uansett sosioøkonomisk status, at man dermed går inn med store subsidier. Staten annser det som en menneskerett å ha tilgang til kunnskap fra bøker, noe som overhodet ikke er saken med musikk(kunst). Dette er ikke sammenlignbart med den situasjonen vi ser i musikkmarkedet, og det forstår også du.

En utgivelse bør koste en anstendig sum, slik at artistene sitter igjen med mer enn smuler for sitt ofte enorme arbeid som er lagt ned. Hvis ikke markedet vil kjøpe, så ok, men det er grunleggende feil at man bare skal kunne "snylte" ved logge seg på Spotify eller youtube, og således kunne spille musikken til artisten uten å betale en eneste krone.

Jeg alene kan ikke definere prisen ,men hver og en får være ærlig med seg selv i dette spørsmålet. Med dagens kjøpekraft ser jeg ingen problemer med 100-150 norske kroner pr album. Det er alldeles ingen menneskerett å ha all verdens musikk tilgjengelig, slik det virker å ha slått rot i dagens samfunn. Er man student og ikke har mer penger enn til 2-3 skiver i måneden, ja så er det musikken man får spille og har råd til.Hele greia er snudd fullstendig på hodet, mye grunnet at man har fått en gratis gullgruve på et sølvfat iform av streaming/youtube.
    "Rykk tilbake til start".
    Det var nemlig denne holdningen hos plateselskapene du er inne på i siste avsnitt som førte til at de ble fullstendig akterutseilt og pirateringstjenester slo igjennom.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Rykk tilbake til start".
    Det var nemlig denne holdningen hos plateselskapene du er inne på i siste avsnitt som førte til at de ble fullstendig akterutseilt og pirateringstjenester slo igjennom.

Da får man ta pirattjenestene. At man finner en vare for dyr, eller at man må betale anstendig pris for en vare tilsier ikke at lovbrudd(stjeling og tyveri av musikken) skulle være OK. Her er jeg enig med forfatteren i innlegget du reagerte sterkt på tidligere i tråden, det er for meg nærmest sykt hvordan man snur dette på hodet for å forsvare sin egen rolle som gratispassasjer i musikkverden.

Sett økokrim og store ressurser på dette en periode med strenge straffer, og på den måten tving folk til å betale for musikken.

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •