Ett hjertesukk fra en artist angående streaming:"Når inntektene forsvinner" - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 191
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Calibreeze
    Artistene velger vel selv om de vil strømme eller ei? Hater de streaming så selg kassett,cd.vinyl eller whatever da?
    At nye oppfinnelser som gjør ting på en smartere og enklere måte er ikke noe nytt.
    Noen vil alltid bli skadelidende av det. Andre vil triumfere.

Artister som prøver å selge "dritmusikk", kan vel ikke forvente å tjene det samme som en kjent artist som spyr ut pop låter annenhver uke?

Det er tydligvis penger musikk handler om. Tydligvis ingen artister som lager musikk fordi de liker det eller fordi de vil glede andre. Og klarer man ikke tjene penger på det så får man vel få seg en annen jobb.

Streaming er hvertfall supert for min del. Får høre mye mer forskjellig musikk enn for 10 år sida, og man slepper å bytte + spole fram og tilbake på de fantastiske kassettene.

Enda et oppskriftsmessig innlegg: men du er iallfall ærlig nok til å fronte dine egoistiske holdninger rett frem. Det eneste som teller er at JEG får rimelig/gratis musikk døgnet rundt overalt, så gir jeg **** i alt det andre. Fantastisk hvilke holdninger vårt massekonsumsamfunn genererer, det må jeg si.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsi2358
    Men vi som forbrukere nekter å betale 500 kr i mnd (la os ta spotify som eksempel) for spotify, og hva skjer da? det blir ikke solgt flere cd'er, det blir bare lastet ned mer aka enda mindre profitt for musikere. Og sånn som jeg har forstått det har da plateselskap/artist avtale med spotify om betaling/ at artisten ikke skal være på spotify. Og en artist får vel også vite hvor mange ganger noen har hørt på låtene dems, er det 0 stk. som har de på spillelistene sine, kan de ikke kreve penger heller.

Kan du ikke lese hovedinnlegget til Wallumrød slik at du slipper sette opp stråmenn som du så argumenterer mot?

Casen er IKKE at man har 0 eller få avspillinger på Spotify, men at man får altfor lite betalt tilbake til artist om man sammenligner med (fortidens) massesalg av CD skiver. Hvor man faktisk måtte betale penger for musikken som andre har brukt tid,penger og ressurser på å lage.

Slik jeg ser det er det idag blitt legitimt å "stjele" musikk. Artistene har heller svært lite valg når CD salget er som det er. Sålenge muligheten for "gratis" streaming med all verdens låter ligger tilgjengelig, så velger de fleste dette fordi de kun tenker på seg selv og egne (kortsiktige) behov. Derfor har artistene i praksis ikke noe valg: de må gå for streaming og håpe det kommer penger ut av det. Realiteten er at artistene sitter igjen med skremmende lite, selv med mange titallstusen avspillinger.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Nedlasting har sine pluss og sine minus. For platebransjen er det kniven på strupen og game over. For oss artister er det delt. Vi taper på det og vi tjener på det. Litt som kopiereing via kassetspiller på 80-tallet, bare så uendelig mye større i omfang. Faktisk så stort at vi artister må finne andre måter å tjene penger på. Frustrerende, men samtidig en spennende utfordring siden dette vil forandre hele bransjen. Men altså også veldig frustrerende.
    Jeg skal ærlig innrømme at jeg satt og ventet på ett innspill fra deg i denne debatten. Du med din erfaring kjenner vel bransjen bedre enn de fleste her vil jeg tro

Gilmour: er du helt uenig i at antall artister som vil "ha sin del av kaka" er større idag enn tidligere? MYE av det som produseres idag er ikke annet enn søppel, i.e. glamourmodeller med autotune på overdrive...

At artister sliter litt med å få betalt kan ha med det store utvalget vi har i musikkmarkedet. Det er sikkert svært vanskelig å skaffe seg ett etablert navn i bransjen, og dermed øke sitt inntenktsgrunnlag proporsjonalt med berømmelsen.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Jeg gidder ikke å lese hele tråden med sutrete drittunger som roper hurra for "rettferdig priser" på musikk, uten å mene noe annet enn at de nå kan få så mye musikk de vil uten å betale noe særlig.
    Som ikke kan definere hva "rettferdig" i denne sammenhengen betyr, eller hvem det skal være rettferdig for.
    Som ikke har fnugg av peiling på hvor mye jobb og penger det koster å spille inn et album, men som ser det som en selvfølge at artisten ikke skal få bestemme selv hvor mye han vil ha for det.
    Hvis du synes snekkeren er "urettferdig" dyr kjøper du ikke tjenestene hans, så enkelt er det, og har det alltid vært, med musikk også: Synes du et album er for dyrt kjøper du det ikke, enkelt og greit.
    "De må ut og turnere for å tjene penger"?
    Hvorfor det?
    Hvorfor skal man ikke kunne tjene penger på å lage noe mange synes er bra?
    Man skal altså bruke en masse tid og penger på å lage ei skive man ikke tjener penger på, for så å reise rundt og spille for å tjene penger?
    Nei veit du hva, da starter jeg heller danseband, musikken suger eselpung, men det er godt betalte jobber.

Hvorfor i ******* skal noen gidde å legge sjelen sin i å lage god musikk for at du skal laste den ned gratis hvis den ikke gis bort nærmest gratis?

Nei, jeg kommer ikke til å følge denne tråden heller, jeg har hørt alle de idiotiske argumentene før, alle unnskyldningene for hvorfor man ikke skal være villig til å betale for et godt album, og alle unnskyldningene for hvorfor det da er greit å stjele det. "Fordi du ikke vil støtte en korrupt bransje" my ass.

Dette var til tross for et frustrert "utbrudd" fra deg, gledelig og betryggende lesning Limpalot. At det finnes flere som faktisk ser det bekymringsverdige i dette, og hvor navlebeskuende,egoistiske og kortsiktige mange innlegg faktisk er i denne tråden.

Unnskyldningene man lirer av seg for å forsvare sine egne egoistiske valg om å slippe betale for musikk er nærmest utrolig å se på trykk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Enda et oppskriftsmessig innlegg: men du er iallfall ærlig nok til å fronte dine egoistiske holdninger rett frem. Det eneste som teller er at JEG får rimelig/gratis musikk døgnet rundt overalt, så gir jeg **** i alt det andre.
    Jeg skjønner ikke hvorfor du er så utrolig negativ?

Streaming er i oppstartsfasen og når tilbudet faktisk er bra, mtp på lydkvalitet og utvalg kan de ta bedre betalt. Noe jeg tror de også vil gjøre.

Jeg sutrer ikke over at wimp eller spotify er dyrt, men per nå må jeg bruke begge tjenestene pluss min egen samling for å finne de artistene jeg vil høre på.

Den dagen det fullgode alternativet er på plass kan de ta betalt deretter.
    At streaming er fremtiden ser jeg på som ganske åpanbart og sutringen føler jeg kommer fra platebransjen og ikke forbrukerne som dere mener vil ha alt gratis.

De må tilpasse seg nye tider og det er tross alt de som setter grunnlagene for hvordan vi kjøper musikk. Det blir som at staten vil at flere skal bruke kollektivt før de bygger ut selve tilbudet. De må først komme med fullgod løsning som folk er villige til å betale for.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en del eksempler på artister som legger ut materialet sitt gratis, med mulighet til å gi donasjoner for å støtte artisten, og som får mer betalt mer i snitt pr låt enn gjennom tjenester som iTunes.

Om det fortsatt er for dårlig betalt er meget mulig, men man har også muligheten til å nå store markeder med færre mellomledd. Det åpner også mange dører for folk som ikke får kontrakt med plateselskap i det hele tatt. Eksemplene på slike som har gjort det bra begynner også å bli en del.

Jeg oppfatter mange musikere som ganske uerfarne forretningsfolk, det er jo her plateselskapene kommer inn, og de er for det meste totalt akterutseilt hva angår teknisk/innovativ kompetanse.

Jeg tror i det store og det hele moderne teknologi som Spotify, Youtube osv er en stor berikelse for kulturlivet. Men ja, det blir flere tilbud og mer konkuranse som vil si at de fleste ikke kan leve av det, slik som det er i andre bransjer. Jeg foretrekker det fremfor at vi skal ha 10% av tilbudet og at de 10% skal få alle pengene.

Som nevnt tidligere kan man ikke forvente å leve av musikk ved å produsere noe som allerede er tilbudt på markedet om det ikke er av svært høy kvalitet.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Jeg skal ærlig innrømme at jeg satt og ventet på ett innspill fra deg i denne debatten. Du med din erfaring kjenner vel bransjen bedre enn de fleste her vil jeg tro

Gilmour: er du helt uenig i at antall artister som vil "ha sin del av kaka" er større idag enn tidligere? MYE av det som produseres idag er ikke annet enn søppel, i.e. glamourmodeller med autotune på overdrive...

At artister sliter litt med å få betalt kan ha med det store utvalget vi har i musikkmarkedet. Det er sikkert svært vanskelig å skaffe seg ett etablert navn i bransjen, og dermed øke sitt inntenktsgrunnlag proporsjonalt med berømmelsen.

1) Nei, jeg er ikke uenig i at antall artister er voksende og som ønsker sin del av kaka. Men det mener jeg heller ikke er kjernen her, og lite relevant for kjernen i debatten.

2) Det er slett ikke glamourbabes på autotune som ikke får skikkelig og anstendig betalt for kunsten sin som de bruker enormt med tid,ressurser og penger på å lage. Isåfall er det du presenterer en grov forenkling av problemet. Wallumrød er slettes ikke den eneste artisten som har forsøkt å sette dette på dagsorden, men svært få er villige til å ta varselsignalene og frustrasjonen til artistene innover seg. De får selv gratis musikk de kan spille om og om igjen, så mannen i gata er såre fornøyd.

3) Faktum slik jeg ser det er at vi som liker god musikk (ikke Rihanna og Glamourbabes på autotune) er avhengig av at artistene faktisk tjener anstendig med penger på jobben sin, for å kunne _fortsette_ med å lage god musikk for oss. Hvis ikke vil utviklingen stagnere, og vi vil i større og større grad være stucked med svære hits maskiner med massive plateselskap i ryggen. Det er en situasjon jeg overhodet ikke ønsker, og jeg er bekymret for musikkfremtiden om dagens situasjon får fortsette.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld: jeg har ingen spotify eller andre streaming abb. Jeg foretrekker cd/flac som kilde

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Jeg skjønner ikke hvorfor du er så utrolig negativ?

Streaming er i oppstartsfasen og når tilbudet faktisk er bra, mtp på lydkvalitet og utvalg kan de ta bedre betalt. Noe jeg tror de også vil gjøre.

Jeg sutrer ikke over at wimp eller spotify er dyrt, men per nå må jeg bruke begge tjenestene pluss min egen samling for å finne de artistene jeg vil høre på.

Den dagen det fullgode alternativet er på plass kan de ta betalt deretter.
    At streaming er fremtiden ser jeg på som ganske åpanbart og sutringen føler jeg kommer fra platebransjen og ikke forbrukerne som dere mener vil ha alt gratis.

De må tilpasse seg nye tider og det er tross alt de som setter grunnlagene for hvordan vi kjøper musikk. Det blir som at staten vil at flere skal bruke kollektivt før de bygger ut selve tilbudet. De må først komme med fullgod løsning som folk er villige til å betale for.

Det burde være ganske åpenbart hvorfor jeg er negativ, først og fremst fordi jeg som mangeårig over gjennomsnittet musikkinteressert har en overordnet prio som tilsier at jeg ønsker å gjøre alt for å stimulere til at så mye som mulig god musikk skal bli utgitt. Et viktig aspekt for å nå den målesetningen er at jeg og andre faktisk betaler for denne musikken. Betaler vi ikke for musikken ( i tilstrekkelig grad) vil dette skade rekrutteringen,det vil skade mengden og kvaliteten på musikken som gis ut på sikt.

Pr idag har det gradvis over noen få år vokst seg frem en holdning hos veldig mange som tilsier at musikk er et selvfølgelig gode som man skal ha tilgang til gratis overalt. Og man er villig til å dytte all verdens vikarierende forklaringer foran seg for å rettferdiggjøre dette. Det er en holdning som gjør meg oppriktig forbanna,og det blir ikke bedre av å se hvor skremmende mange det er som er har tilegnet seg slike holdninger.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror etterspørselen etter "god" musikk også er økende.
    Vi mister helt sikkert en del artister / talenter som ikke takler den nye verdenen vi lever i, men jeg tror også vi får frem andre typer som utnytter seg av mulighetene teknologien gir, som ellers aldri hadde nådd ut i det hele tatt. Her finnes det ganske mange eksempler, særlig innen electronica miljøet som aldri har lansert en eneste CD, men som bare har lastet opp materiale de har laget og opparbeidet seg en fanscare som gjør det mulig å tjene penger på konserter og events.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Nei, jeg er ikke uenig i at antall artister er voksende og som ønsker sin del av kaka. Men det mener jeg heller ikke er kjernen her, og lite relevant for kjernen i debatten.

2) Det er slett ikke glamourbabes på autotune som ikke får skikkelig og anstendig betalt for kunsten sin som de bruker enormt med tid,ressurser og penger på å lage. Isåfall er det du presenterer en grov forenkling av problemet. Wallumrød er slettes ikke den eneste artisten som har forsøkt å sette dette på dagsorden, men svært få er villige til å ta varselsignalene og frustrasjonen til artistene innover seg. De får selv gratis musikk de kan spille om og om igjen, så mannen i gata er såre fornøyd.

3) Faktum slik jeg ser det er at vi som liker god musikk (ikke Rihanna og Glamourbabes på autotune) er avhengig av at artistene faktisk tjener anstendig med penger på jobben sin, for å kunne _fortsette_ med å lage god musikk for oss. Hvis ikke vil utviklingen stagnere, og vi vil i større og større grad være stucked med svære hits maskiner med massive plateselskap i ryggen. Det er en situasjon jeg overhodet ikke ønsker, og jeg er bekymret for musikkfremtiden om dagens situasjon får fortsette.
    Vi er ikke direkte uenige her. Jeg prøver ikke å forenkle noe, det var mer en sidesporing fra temaet.

At artister skal ha betalt er vi enige om, men er burde ikke mye av det fokuset rettes mot plateselskaper/managementer som forhandler disse avtalene? Jeg sitter med ett inntrykk av at mye av pengene stopper der...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er ikke direkte uenige her. Jeg prøver ikke å forenkle noe, det var mer en sidesporing fra temaet.

At artister skal ha betalt er vi enige om, men er burde ikke mye av det fokuset rettes mot plateselskaper/managementer som forhandler disse avtalene? Jeg sitter med ett inntrykk av at mye av pengene stopper der...

Japp, du har rett i at endel av problemet ligger hos plateselskaper og managment. Her mistenker jeg at det foregår mye press, salg av fysisk medie er så lavt, at her har man antagelig store pressmidler å forhandle med fra streamingtjeneste sin side. Slik sett havner artistene i et omsetningsmessig vakuum, pest eller kolera.

Men jeg mener også at en stor del av problematikken ligger hos oss forbrukere, og de holdningene jeg har beskrevet som har fått slå rot hos menigmann i gata. Jeg er sikker på at 90 prosent av dagens ungdom oppriktig tar de gratis musikkbibliotekene på spotify,youtube osv som en selvfølge: uten å tenke over at dette er kunst som artister har brukt store ressurser,tid og egne penger på å lage. Jeg er helt enig i de som påpeker at kjøpekraften vår øker, og det er nærmest sykt at man da samtidig etablerer holdninger om tilnærmet gratis musikk overalt. Tvert imot burde dette komme artistene mer tilgode.

Vi har liten eller ingen makt over hva plateselskapene gjør i så måte, derimot burde mange reflektere over sine egne holdninger til musikk som en vare og artistenes eierskap til musikken,samt rett til å få anstendig betalt for sin innsats.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, er overrasket. Takk, tror jeg.:-D

Tenk deg ditt eget yrke, si elektriker, rørlegger, snekker etc. Muligheten for å fakturere kundene er forsvunnet, så du må nå finne en annen måte å få betalt for varen du skaper og leverer. Vi artister har ikke lengre noe valg, det å tjene penger på en plateinnspilling er en saga blott.
    De fleste tenker ikke på hvor mye penger og arbeid det ligger bak en skive. Skiva jeg spilte inn i 1998 kostet ca 300.000 å spille inn utelukkende i studioutgifter, samt vi brukte 8 timer om dagen i øvingslokalet før innspilling. 6 dager i uken. I månedsvis. Prøv å forestill det deg i "vanlig timesbetaling".

Jeg sutrer ikke over dette, ikke misforstå meg. Det er dog en utfordring å finne en ny måte å få betalt for dette som du faktisk skriver, komponerer og fremfører. Dette blir veldig fort oversett, men det kan jeg forstå hvis man ikke er i bransjen, eller skaper noe selv. Frustrerende, men desverre for oss artister nå uungåelig. En utfordring. Fremtiden. Adapt or die.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp, du har rett i at endel av problemet ligger hos plateselskaper og managment. Men jeg mener også at en stor del av problematikken ligger hos oss forbrukere, og de holdningene jeg har beskrevet som har fått slå rot hos menigmann i gata. Jeg er sikker på at 90 prosent av dagens ungdom oppriktig tar de gratis musikkbibliotekene på spotify,youtube osv som en selvfølge: uten å tenke over at dette er kunst som artister har brukt store ressurser,tid og egne penger på å lage.

Vi har liten eller ingen makt over hva plateselskapene gjør i så måte, derimot burde mange reflektere over sine egne holdninger til musikk som en vare og artistenes eierskap til musikken,samt rett til å få anstendig betalt for sin innsats.
    Det er nettopp det jeg mener. Så lenge spotify o.l. er tilgjengelig så vil ganske mange benytte seg av tjenesten isteden for å kjøpe en enkelt cd. Jeg vil tro mesteparten av markedet driter i om det er flac eller 128kbit musikk de lytter til...

Derfor mener jeg ansvaret bør ligge hos management/plateselskap for å sørge for artistens økonomi og ikke hos forbrukeren, som ikke gjør annet enn å benytte seg av ett tilgjengelig (og lovlig) medium

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tenk deg ditt eget yrke, si elektriker, rørlegger, snekker etc. Muligheten for å fakturere kundene er forsvunnet, så du må nå finne en annen måte å få betalt for varen du skaper og leverer. Vi artister har ikke lengre noe valg, det å tjene penger på en plateinnspilling er en saga blott.
    De fleste tenker ikke på hvor mye penger og arbeid det ligger bak en skive. Skiva jeg spilte inn i 1998 kostet ca 300.000 å spille inn utelukkende i studioutgifter, samt vi brukte 8 timer om dagen i øvingslokalet før innspilling. 6 dager i uken. I månedsvis. Prøv å forestill det deg i "vanlig timesbetaling".

Jeg sutrer ikke over dette, ikke misforstå meg. Det er dog en utfordring å finne en ny måte å få betalt for dette som du faktisk skriver, komponerer og fremfører. Dette blir veldig fort oversett, men det kan jeg forstå hvis man ikke er i bransjen, eller skaper noe selv. Frustrerende, men desverre for oss artister nå uungåelig. En utfordring. Fremtiden. Adapt or die.:-D
    Takk, det var ett slikt godt reflektert innlegg jeg var ute etter

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner begge sider av denne saken, så det er sagt.

Men, er det ikke slik at man frivillig begynner med litt musikk "på si"? Kombinerer dette med en vanlig jobb, så langt det går? Og gjør dette fordi det er givende og gøy? Hvis man da i tillegg kan dra inn ekstra inntekt på det så blir jo det en ren bonus? Men ser at det kan være en utfordring å få produsert musikk med lav inntekt. Men igjen, all hobby er dyrt?

Er vel sikkert noen som går inn med innstillingen "dette skal jeg bli rik på", men tror det hører til sjeldenheten. Pågangen med nye artister er så enorm, at veldig mange faller igjennom, men kanskje kommer seg frem ved at noen hører sangen på for eks spotify. Er ikke lenge siden jeg så en kar prøve å selge cd´n sin inne på rema1000. Ikke mange som kjøpte dessverre, men kanskje noen ville kjøpt hvis de hadde hørt noen av sangene hans? Er ikke alle som gambler 150,- på noe de ikke har hørt.

Som det har blitt sagt, så tror jeg prisene på spotify, wimp osv kommer til å stige og stige. Innen den tid, så vil folket blitt så avhengig av denne enkle tjenesten at de er villig til å betale mer. Er det noe vi er enig om, så er det at brukervennlighet er VIKTIG, og at Ola Donk er late!

En annen ting som har blitt nevnt, streaming er en genial måte å finne artister på, og høre på plater. Dette for MANGE, fører til at de går å kjøper albumet i CD form, eller betaler for nedlastning. Er jo mange som liker å ha en fysisk samling musikk, men vil vite om det de kjøper er bra.

Håper ikke jeg tråkker på for mange tær, jeg skjønner som sagt begge parter. Men føler litt at det å lage musikk er en hobby, og ikke en "nødvendighet". Men for all del, musikk har og kommer til å "redde" mange ved å spre glede og fellesskap, så jeg håper man finner en løsning alle kan leve med.

Just my 2 cents

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glad jeg poppa popcorn før jeg satte meg inn i denne smørdebatten.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vel en ting og si ja jeg laster ned musik... (uten lov) ja jeg kjøper gjene cden.. hvorfor jeg laster ned... pga jeg liker akustikse versjoner som ikke finnes på cd/vinyl + live som liger på youtube. men at du har rett på en "prøve lytt" men liker du det du hører!?! så dra og kjøp cd`en vinylen i butiken/web... bedre lyd for du også

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med all respekt:
    Skjønner begge sider av denne saken, så det er sagt.

Men, er det ikke slik at man frivillig begynner med litt snekkerarbeid, rørleggerarbeid, maling, fotografering eller undervisning "på si"? Kombinerer dette med en vanlig jobb, så langt det går? Og gjør dette fordi det er givende og gøy? Hvis man da i tillegg kan dra inn ekstra inntekt på det så blir jo det en ren bonus? Men igjen, all hobby er dyrt?
    Jepp, endrer litt her for å understreke et poeng.
    Vi skriver, skaper, forfatter, komponerer. Egentlig langt mere enn hva man gjør i "vanlige" yrker, så vær vennlig å ikke senk ned mitt yrke til noe som bare utføres på hobbybasis. Det er faktisk ganske så arrogant og nedverdigende skrevet, selv om jeg vet at du selvsagt ikke mener det slik.
    HELT uten sammenligning forøvrig, men veldig innen samme yrke: Vil du si at Henrik Ibsen bare skal være glad for at han i det hele tatt fikk litt betalt for sine hobbydikt? Vil du si at Ole Bull var en hobbyartist som bare burde være glad for at folk i dete hele tatt vil betale for hans hobbygnikking på fiolinen?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei! Jeg ble ganske interresert da jeg leste at du har spillt inn en skive. Hvordan gruppe var du i? Hva het gruppa? :-)

Beklaker hvis dere synes det er unødvendig av meg å bryte inn i dette kun for å spøre om det. Jeg er ganske nysgjærrig. ;-)

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •