Å nei - nok en Japansk dille

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Å nei - nok en Japansk dille

Sønnen min har fått en ny dille...enda den ikke har kommet til Norge. Vi var i Spania i september og der var Yu-Gi-Oh! både på TV, Burger King, spillkort osv...

Svensk TV4 har begynt å sende dette på søndags morgen.. Spillkortene (engelsk) kan kjøpes på Avalon... Filmen kommer på DVD i februar...

Det som irriterer meg mest er at Digimon, Pokemon og Yu-Gi-Oh er "sinte" animasjonserier. Dialogen brøles ut i en aggressiv tone som umulig kan ha noen god innvirkning på barn.

Yu-Gi-Oh! The Movie på DVD i februar

Den animerte filmen Yu-Gi-Oh! The Movie er basert på en Japansk tegneserie, tv-serie, videospill, og samlerkort som er laget av Manga kunstner og forfatter Kazuki Takahashi. Dan Green (Pokémon the Movie) og Wayne Grayson (Teenage Mutant Ninja Turtles) har stemmene i hovedrollene som Yugi og Joey Wheeler.

Av ekstra materiale finner vi; Yu-Gi-Oh! Monster Challenge: Tests your memory og 2 musikkvideoer fra Yu-Gi-Oh! The Movie soundtrack.

Se Trailer: http://media.filmweb.no/trailere/smn...0/kinypwo4.mov (Quicktime, ca 12mb)
    Hjemmeside: http://yugioh.warnerbros.com/

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse typene animasjonsserier som dette er jo som dop!! de blir helt hekta....
    Samme produsent igjen eller? For Pokemon og Digimon kommer jo fra samme produsent!

Ungene kjøper kort, effekter og videoer som bare det.. også går "feberen" over og det er ikke gøy lenger!
    Disse produsentene vet og tjene på småungene!

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke så mye annerledes når mange av oss var unge. He-Man og Transformers figurer. Mange av animasjonsseriene på 80-tallet ble rett og slett laget for å promotere lekene som kom først. Fra et subjektivt synspunkt synes jeg riktignok at de seriene var 10 ganger bedre, og som f.eks He-Man (elsker forresten serien den dag i dag) hadde en liten "moralpreken" det siste minuttet der ungene kunne få høre hvor viktig det var å f.eks holde seg unna fyrstikker, eller å huske at foreldrene var veldig glad i dem o.l. Mange av de nye seriene går litt lenger når det gjelder språk og action i dag.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt på Transformers igjen; den serien er virkelig ikke det spor bedre en de moderne greiene (med unntak av bladene, for de er stor-bra). Og He-Man og Mask er virkelig ikke bedre enn Transformers.

Pokemon og Digimon er forøvrig ikke fra samme produsent. Bitre konkurrenter disse.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he-man, og uten tvil bravestarr, er i en HELT annen klasse enn dagens sludder. i tillegg hadde bravestarr en grusomt fengende introvideo og kjenningsmelodi

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pompel og Pilt var da mye verre! Det vokste jeg opp med. Og Pernille. For ikke å snakke om Kanutten! Hun var skummel, hun!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pompel og Pilt var da mye verre! Det vokste jeg opp med. Og Pernille. For ikke å snakke om Kanutten! Hun var skummel, hun!
    Ja,og se hvor store skader vi fikk :wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transformers var konge.

Men Gakk Gakk var best.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Det er et alvorlig tema frodror tar opp, kanskje det er deg som blir slasha strupe på om noen år fordi du ikke ga noen guttejævler lommeboka og mobilen din!? :twisted:

Seriene nevnt i tråden froderor startet er elendig tegnet. Svært billige produksjoner, med kun et bevegelig element i hver scene. Alt for å promotere dyre og dårlige leketøy.
    Trekk ikke NRK inn i dette søplet, de sender ikke denne driten! Fuck heller TV2 og TV3!

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japansk søl holder jeg min lille sønn langt unna. Han får bare se "vestlige" barnefilmer.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digimon og Yu-Gi-Oh kjenner jeg lite til, men Pokemon er faktisk ikke så verst handlingsmessig, absolutt ikke verre enn Transformers, Teenage Mutant Ninja Turtles, Masters of the Universe, Biker Mice from Mars eller hvilken som helst annen vestlig actionserie for samme målgruppe. Mitt problem med serien er det ekstreme kommersielle aspektet, som forsåvidt er gjeldene for de andre nevnte seriene også.

Men hvorfor sender f.eks. TV2 serier som dette? Får de dem gratis? Man skulle jo tro det, for de genererer jo enorme mengder reklame for produktene.

Og runar, det der blir som at en japaner ser Legally Blond 2 og et par Bruckheimer-produksjoner og bestemmer seg for at vestlig filmproduksjon er noe dritt. Barneserier kjenner jeg ikke så godt til, men det finnes veldig mye god japansk animasjonsfilm. Hva du ser selv er selvsagt din sak, men å bestemme seg for at sønnen din ikke skal få oppleve andre kulturer enn sin egen blir vel drøyt.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Digimon og Yu-Gi-Oh kjenner jeg lite til...
    Men hvorfor sender f.eks. TV2 serier som dette? Får de dem gratis? Man skulle jo tro det, for de genererer jo enorme mengder reklame for produktene.
    Her tror jeg du treffer spikeren på hadet, pogwaq! Jeg vil til og med tro at TV2 og særlig TV3 faktisk får betalt for å sende disse seriene, i tillegg til at de selger reklametid til de samme aktørene. TV3 er jo ekstreme, sender fra London og slipper å forholde seg til forbud mot reklame rettet direkte mot barn.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok rett der ja!

De bruker seriene som reklame for produktene dem selger!!

Ser jo bare hvordan det var med Pokemon! Folk kjøpte jo samlerkort og filmer og div som bare det!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •