Useriøse selgere på AvTorget. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 78 av 78
    Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    - Det er ikke god folkeskikk å true folk på juling :!:
    - Det er lurt å ikke true folk du ikke vet hvem er :!:
    Vil du ha bank eller? :wink:

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør man når kjøper ikke gjør opp for seg da? Har ventet 4 måneder på betaling snart. Kanskje jeg er dumsnill som ga ut varen uten betaling, men jeg har generelt tiltro til folk, det vet jeg ikke om jeg har lengre?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går du nok på en smell ja... Jeg ville ALDRI levert ut varen uten mottatt betaling (med mindre det er til familien elns). Det er forferdelig lite du kan gjøre. Du KAN selvfølgelig gå til rettslige skritt, men tror ikke du tjener stort på det.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle er faktisk ikkje "pirater" heller. Om kjøpar å selgar har kontakt om betalinga, so ser ikkje eg noko "uærleg" i det da. Det kan sikkert vere frustrerande å venta ja..

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, såklart.... men fire måneder? Da ville jeg forlengst forlangt varen i retur. Ser jo ikke bort fra at pengene kan dukke opp til slutt, men det får da være måte på.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Nei, såklart.... men fire måneder? Da ville jeg forlengst forlangt varen i retur. Ser jo ikke bort fra at pengene kan dukke opp til slutt, men det får da være måte på.
    4 månader er langt tid ja. Som sagt kunne varen vert retunert, og solgt til andre potensielle kjøparar ja. Om pengane dukkar opp får vell han berre vente å sjå da.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nok ta på meg en del av skylden for at det har tatt så lang tid. Har jo ikke hatt bruk for varen heller og har følt at oppgjøret ville komme før eller senere (nesten som å få igjen på skatten, har liksom ikke regnet med pengene).

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv solgt over 20 ting på diverse bruktforum her i Norge det siste halvåret, 10 av dem den siste måneden her på AVTorget. I den samme perioden har jeg også kjøpt masse stash. Har vært borti masse rart, fått defekte varer tilsendt (en sak som jeg ennå sliter med), manglende betaling, og en hel del komplikasjoner ang. betaling osv. Og jeg ender opp med samme konklusjon som flere her, at Cash is King. "Survival of the fittest" gjelder ikke bare i jungelen.
    Selvfølgelig skal man være varsom med å love noe/inngå avtaler før pengene er på bordet, slik unngår man å bryte avtaler. Likevel har jeg fått masse hat-mail i etterkant av salg, fra folk som generellt har vært treige i kjøpe-prosessen og blir grinete da jeg selger til en som har pengene klare.

Boikott meg om dere vil, varene blir solgt uansett. Kynisk kanskje, men slik er det. :wink:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atano
    Boikott meg om dere vil, varene blir solgt uansett. Kynisk kanskje, men slik er det. :wink:
    Synes det er greit, jeg, så lenge du sier klart fra om at varen kan bli solgt til noen andre hvis de kommer med penger først.

Personlig ville jeg ikke gått inn på en slik avtale som gir selger alle rettigheter og kjøper ingen rettigheter. Jeg ville forlangt å få en frist for betaling av deg, hvor ingen andre skulle få lov å kjøpe. Jeg gidder ikke å sende penger til noen, bare for å oppdage at noen stilte med penger i hånda en time før banken min klarte å gjennomføre pengetransaksjonen. Eller hvis jeg skulle avtale å hente varen på en dato og bruker tid og penger på å reise for å hente varen, og så er den solgt når jeg kommer fram? Det er uakseptabelt, og det er klart at jeg ville forlange å ha enerett på kjøp av varen fram til en viss tidsfrist i slike situasjoner. Her gjelder det å sette klare krav til transaksjonen både som kjøper og selger, slik at man unngår misforståelser.

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg gidder ikke å sende penger til noen, bare for å oppdage at noen stilte med penger i hånda en time før banken min klarte å gjennomføre pengetransaksjonen. Eller hvis jeg skulle avtale å hente varen på en dato og bruker tid og penger på å reise for å hente varen, og så er den solgt når jeg kommer fram?
    Så langt drar jeg det ikke, hehe. Du snakker om en avtale som er inngått, avtalebudd er selvsagt noe annet. Men står valget mellom en som sier "Ok, jeg setter inn penger nå" eller en som "Greit jeg tar den, men skal bare selge dvd spilleren min først, jeg har kjøper... osv" så er det vel ingen tvil, uansett om nr. 2 her ga meg beskjed at han ville ha den først så er det førstemann som har penger som stikker av med objektet 8)

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atano
    Så langt drar jeg det ikke, hehe. Du snakker om en avtale som er inngått, avtalebudd er selvsagt noe annet.
    Så "Cash is King" gjelder altså ikke lenger?
    Tja, et så tåpelig "slagord" måtte vel ha noen haker...

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da jeg skulle selge min forige reciever, yamaha rx-v640, så fikk jeg en kjøper han sa han skulle sende pengene i forskudd over nettbank.. så jeg noen penger nei! er svært lykkelig for at jeg ikke sendte den med en gang.
    til slutt fikk jeg solgt den til en annen her på forumet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foresendelse pr. postoppkrav løser i så måte mange problemer. :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVtorget er videre kun for forumets medlemmer, og det bør jo iallfall hjelpe litt!
    Nja, hvilken som helst fjomp kan jo bare registrere seg, og dermed kan han selge/kjøpe så mye han vil på AVtorget. Men ryktene sprer seg vel relativt raskt her inne om det er noen som er skikkelig useriøse. Og det er jo egentlig bare en fordel.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Foresendelse pr. postoppkrav løser i så måte mange problemer. :wink:
    Vel... du må betale oppkravet før du pakker opp. Hva om din nye forsterker til 20k er 8 murstein ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Vel... du må betale oppkravet før du pakker opp. Hva om din nye forsterker til 20k er 8 murstein ?
    Da har man funnet Norges eneste sanne svindeler. Det er et "slagord" som går slik "Total paranoia gives total awereness".

Det får være grenser på forfølgelsesvanvidd. 8) :lol:

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Da har man funnet Norges eneste sanne svindeler. Det er et "slagord" som går slik "Total paranoia gives total awereness".

Det får være grenser på forfølgelsesvanvidd. 8) :lol:
    Det jeg mener å si er at det er akkurat like trygt/utrygt å forhåndsbetale som å bruke ekstra penger på postoppkrav. Postoppkrav er for selgers beskyttelse ikke kjøpers. Dette har ikke noe med paranoia å gjøre, det har med å kunne stole på folk man handler med.

Fullt navn, adresse og telefonnummer burde etter min mening vært et krav for å kunne kjøpe og selge på avtorget.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullt navn, adresse og telefonnummer burde etter min mening vært et krav for å kunne kjøpe og selge på avtorget.
    Det skjer automatisk på bl.a. QXL. Her på forumet kan man gjøre det samme i PM'er.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •